Skocz do zawartości

Grzyb, pleśń-walka z wilgocią.


Recommended Posts

Angela - i jak się sprawy mają? Mamy już grudzień...
Jest lepiej, gorzej? Jakieś działania budowlane były poczynione?

Wentylacja naturalna najgorzej działa na wiosnę i jesienią. Latem jest ciepło i można pozwolić sobie aby stosunkowo długo były otwarte okna. Zimą istnieje duża różnica temperatur na zewnątrz i wewnątrz więc istnieje duża różnica gęstości powietrza - więc występuje duża siła ciągu kominowego/wentylacyjnego. Mroźną zimą wentylacja naturalna działa najlepiej. Na wiosnę i jesienią warto włączać wentylatory wywiewne w łazience, WC i kuchni - aby wymusić wentylację.

Jeżeli szczelina pod drzwiami wewnętrznymi ma 1cm lub więcej to nie potrzeba robić dodatkowych otworów (takich jak w łazience).

Bardzo polecam abyś kupiła sobie miernik wilgotności względnej powietrza (higrometr). Powiedz nam jakie są wartości wilgotności i temperatury (to jest nierozłączna para parametrów) w różnych pomieszczeniach.

Potrzebne są nawiewniki nadokienne (w pokojach). Mikrowentylacja okienna to mikrośrodek.
W kuchni, łazience i WC nie stosuje się nawiewników lecz kratki wywiewne (przy kominie).

Powiedziałaś jak jest u sąsiadki powyżej (też grzyb ale w znacznie mniejszym stopniu). A jak jest u sąsiadów obok?

Jeżeli problem nadal występuje to polecam badania termowizyjne. To dobra metoda diagnozowania zawilgoceń. Wywnioskowałem, że mieszkanie masz na Śląsku. Jeżeli chcesz to mogę zrobić Ci takie badania na preferencyjnych warunkach. Edytowano przez termoobraz_pl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
szczerze nie zazdroszczę
to wygląda na wodę przede wzystkim od dołu
ściana fundamentowa jest zakopana zapewne bez zadnej izolacji (stary budynek)
i woda co najmniej opadowa, ale zapewne i gruntowa jest ścianą podciągana
nierównomiernie, w zależności od tego co w ścianie napotka
ale parter jest z najgorszym położeniu
obstawiłbym wymuszenie wykonania wykopu na sezon letni by trochę to przeschło
powinno być osuszaczem wyciągane ale z tym wiąą się spore koszty
najlepiej byłoby blokadę poziomą wykonać od wód gruntowych
a jeśli tylko od opadówki to styrodur i folia kubełkowa
i drenaż oczywiście z odwodnieniem, inaczej opadówka dostanie się znowu
przy budunku należy obsypać czymś, co łatwo przepuszcza wodę a nie ziemią organiczną
która ją z pewnścią utrzymuje
blokadę poziomą można zrobić jeśli ocieplenie z drenażem nie załatwią sprawy
gdyż będzie z pewnością wówczas odciągać z gruntu
i musicie pomyśleć o ociepleniu, wełną nie styropianem
bo całą wodę zamkniecie i jeszcze długo wychodzić będzie
u ąsiadki zapewne wykrapla się na przegrodzie po osiągnięciu p-tu rosy
słabo wentyluje i może oszczędnie grzeje
wielu innych opcji nie macie
Link do komentarza
Cytat

najlepiej byłoby blokadę poziomą wykonać od wód gruntowych
a jeśli tylko od opadówki to styrodur i folia kubełkowa
i drenaż oczywiście z odwodnieniem, inaczej opadówka dostanie się znowu


icon_eek.gif
Żaden w wymienionych przez Ciebie materiałów nie jest izolacją przeciwwilgociową.

PS.
Twoja wiedza zakłada używanie znaków interpunkcyjnych i dużych liter, czy nie zniżasz się do takich błahostek?
Link do komentarza
Cytat

szczerze nie zazdroszczę
to wygląda na wodę przede wzystkim od dołu
ściana fundamentowa jest zakopana zapewne bez zadnej izolacji (stary budynek)
i woda co najmniej opadowa, ale zapewne i gruntowa jest ścianą podciągana
nierównomiernie, w zależności od tego co w ścianie napotka
ale parter jest z najgorszym położeniu
obstawiłbym wymuszenie wykonania wykopu na sezon letni by trochę to przeschło
powinno być osuszaczem wyciągane ale z tym wiąą się spore koszty
najlepiej byłoby blokadę poziomą wykonać od wód gruntowych
a jeśli tylko od opadówki to styrodur i folia kubełkowa
i drenaż oczywiście z odwodnieniem, inaczej opadówka dostanie się znowu
przy budunku należy obsypać czymś, co łatwo przepuszcza wodę a nie ziemią organiczną
która ją z pewnścią utrzymuje
blokadę poziomą można zrobić jeśli ocieplenie z drenażem nie załatwią sprawy
gdyż będzie z pewnością wówczas odciągać z gruntu
i musicie pomyśleć o ociepleniu, wełną nie styropianem
bo całą wodę zamkniecie i jeszcze długo wychodzić będzie
u ąsiadki zapewne wykrapla się na przegrodzie po osiągnięciu p-tu rosy
słabo wentyluje i może oszczędnie grzeje
wielu innych opcji nie macie




temat odgrzewany wielce
a masło jest maślane .
jeszcześ diagnozy nie postawił a już chcesz leczyć ????
pani straciła zainteresowanie - może zmieniła już mieszkanie
bynajmniej od roku nie zapoznała nas z wynikami obrzędu gromnicznego.
czyli chce sobie poradzić sama

życzymy powodzenia
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
  • 5 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...