Skocz do zawartości

Ściana z silki


Recommended Posts

Witam,
na wiosnę planuję ruszyć z budową domu (parterowy z poddaszem, podpiwniczony), zastanawiam się nad materiałem na ściany zewnętrzne, wstępnie wybór padł na silkę (ściana z silki 24cm i styro 15-20cm). Może ktoś już tak budował i zechciałby się podzielić swoją opinią na ten temat? w mojej okolicy (Małopolska)ten materiał nie jest chyba popularny bo nigdzie nie widziałem domów postawionych w tej technologi. Interesuje mnie wszystko co dotyczy tego materiału, łatwość murowania, późniejsze tynkowanie, itp.
Z góry dzięki za wszystkie odpowiedzi
Link do komentarza
Po co tak dużo styropianu przy silce 24 cm? Moim zdaniem spokojnie wystarczy jak go dasz dwa razy mniej... A co do łatwości murowania, to silka to akurat najwyższy level icon_smile.gif Jest to bardzo ciężki materiał, który w dodatku dość ciężko się obrabia (cięcie), dlatego ludzie którzy tak budują praktycznie zawsze biorą ekipę, przez co koszty niestety będą większe. Jak chcesz budować samodzielnie to bierz ceramikę - zawsze znajdziesz w rodzinie albo po znajomych specjalistę od tego materiału, bo jest ciągle zdecydowanie najpopularniejszy w PL!
Link do komentarza
Cytat

Po co tak dużo styropianu przy silce 24 cm? Moim zdaniem spokojnie wystarczy jak go dasz dwa razy mniej...


icon_eek.gif
Wystarczy do czego? Według Ciebie, czy jakiś kryteriów?

Wywód o specjalistach od ceramiki "leżących" na ulicy lub stojących za każdym rogiem - jak kto woli, pominę.
Czytając Twoje wypowiedzi doszedłem do wniosku że obiektywizm już dawno zatraciłeś.
Link do komentarza
Cytat

icon_eek.gif
Wystarczy do czego? Według Ciebie, czy jakiś kryteriów?

Wywód o specjalistach od ceramiki "leżących" na ulicy lub stojących za każdym rogiem - jak kto woli, pominę.
Czytając Twoje wypowiedzi doszedłem do wniosku że obiektywizm już dawno zatraciłeś.


Pomijając jego obiektywizm do ceramiki icon_smile.gif (ma prawo chwalić swoje) to o ociepleniu nie ma najmniejszego pojęcia.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Silka na kleju to dobre rozwiązanie. Trudno w tej technologii spartaczyć ścianę, a jest cieplej i taniej niż na zaprawie.



Spartaczyć to można każdą ścianę. A ceramika na suchej zaprawie jest równie dobrym rozwiązaniem i chyba jest cieplej.

Cytat

No właśnie... to był pierwszy element, gdzie silka poległa icon_smile.gif Po drugie nie bardzo lubią ją wykonawcy, bo podobno jest problemowa w budowie i bardzo ciężka. Najbardziej poważnie rozważamy ceramikę...



Ceramika jest ok, mimo wpisów hejterów od setek lat się sprawdza. Mieszkam w domu z pustaków ceramicznych i jest mi dobrze. Co do silki, to szpital koło mnie z niej budują icon_smile.gif ale to jest potężny 3 piętrowy budynek. Edytowano przez Kamil Baczyński (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Też mam dom z ceramiki i jestem zadowolony, a koleżanka ma w sumie rację, jak się położy jeszcze warstwę styropianu, to minimalne różnice w parametrach bloczków różnych technologii nie mają już większego znaczenia. W związku z tym, chyba warto skupić się na prostocie budowy, a jak by nie było ceramiką ją zapewnia.


Kolego, nie materiał zapewnia proste budowanie, to murarze są odpowiedzialni za to. Materiał ma znaczenie drugorzędne.
A jeżeli chodzi o proste mury to niby krzywizny się "wyrówna" styropianem czy się "zakryje" ale trzeba pamiętać ,że jak ściana krzywa na zewnątrz to i krzywa w środku a wtedy koszty się zwiększają choćby przy kładzeniu tynków.

Cytat

Ceramika jest ok, mimo wpisów hejterów od setek lat się sprawdza. Mieszkam w domu z pustaków ceramicznych i jest mi dobrze. Co do silki, to szpital koło mnie z niej budują icon_smile.gif ale to jest potężny 3 piętrowy budynek.


Kiedyś budowali potężne zamki i twierdze z ceramiki, więc co ma wielkość budowli do materiału użytego? jedynie chyba tylko łatwość i szybkość budowania.
Link do komentarza
Prostota w sensie pion to rzecz ekipy i z tym ciężko będzie pomóc komukolwiek. 20 cm docieplenia to raczej przesada, trzeba zwrócić uwagę na fakt, że im grubsze docieplenie tym bardziej chowają nam się okna i wpada przez nie mniej światła. Jeżeli chodzi o prostotę budowania i dobry wsp. przenikania ciepła to chyba lepiej beton komórkowy niż silka bo są to dużo lżejsze bloczki i łatwiej się z nich muruje.
Link do komentarza
20cm izolacja nie jest przesadą, jeśli się decydujesz na dom energooszczędny, tkz. 3-litrowy.
A o ilości wpadającego światła decyduje wielkość przeszkleń i sposób ich osadzenia, a nie grubość ocieplenia.
Wystarczy okno wysunąć przed lico ściany nośnej, a już z zewnątrz grubość izolacji względem okna pozostaje taka sama jak w przypadku okna z licowanego powierzchnią zewnętrzną ściany i "standardowej" grubości izolacji

Cytat

Jeżeli chodzi o prostotę budowania i dobry wsp. przenikania ciepła to chyba lepiej beton komórkowy niż silka bo są to dużo lżejsze bloczki i łatwiej się z nich muruje.


Mówisz to z pozycji murarza czy inwestora?
Świadomy inwestor już na etapie projektu rozgranicza warstwę nośną od warstwy izolacyjnej, a wtedy współczynnik przenikania ciepła warstwy nośnej ma drugorzędne znaczenie.
O wyborze końcowym materiału konstrukcyjnego zadecydują prawdopodobnie także inne cechy materiału, które będą odpowiadały wyobrażeniom/założeniom inwestorskim.
Link do komentarza
Cytat

Kolego, nie materiał zapewnia proste budowanie, to murarze są odpowiedzialni za to. Materiał ma znaczenie drugorzędne.
A jeżeli chodzi o proste mury to niby krzywizny się "wyrówna" styropianem czy się "zakryje" ale trzeba pamiętać ,że jak ściana krzywa na zewnątrz to i krzywa w środku a wtedy koszty się zwiększają choćby przy kładzeniu tynków.



Zgadzam się całkowicie! To tak jak ze słynnymi mostkami termicznymi, za które rzekomo odpowiedzialne są kiepskie materiały. Chciałem budować dom w technologii jednowarstwowej, ale usłyszałem, że będzie trudno uniknąć mostków. Czyli ja rozumiem, że oni się przyznali do swojego potencjalnego partactwa. Przecież jak jest pustak szlifowany i trzyma wymiary z dokładnością do 1mm (mowa o Porothermie) to niby jakim cudem ten materiał miałby być nieszczelny - przy założeniu oczywiście, że wykonawca to jest człowiek z doświadczeniem, a nie partacz. Jak słyszę od inwestora, że krzywizny i mostki zakryje się styropianem to mnie trafia szlag... Dlaczego mam płacić za źle zrealizowaną robotę? Kiepsko to ja mogłem sobie zrobić samodzielnie... I za darmo :P
Link do komentarza
Cytat

witam proponuje z ceramiki będzie cieplejsza , łatwiejsza w murowaniu ,tyle że silke możesz sam murować na klej natomiast ceramikę na zaprawę nie proponuje i jeszcze jedno z silki stawia się budynki wielokondygnacyjne silka jest najlepszym materiałem na ściskanie


icon_eek.gif
Coś Ty dzisiaj łykał? Same niedorzeczności piszesz.
Uporządkuj swoją wypowiedź to może będzie do rzeczy bo w tej wersji to jakiś bełkot.
Jak z Ciebie taki majster jak piszesz to ...
Link do komentarza
Cytat

Witam,
na wiosnę planuję ruszyć z budową domu (parterowy z poddaszem, podpiwniczony), zastanawiam się nad materiałem na ściany zewnętrzne, wstępnie wybór padł na silkę (ściana z silki 24cm i styro 15-20cm). Może ktoś już tak budował i zechciałby się podzielić swoją opinią na ten temat? w mojej okolicy (Małopolska) ten materiał nie jest chyba popularny bo nigdzie nie widziałem domów postawionych w tej technologi. Interesuje mnie wszystko co dotyczy tego materiału, łatwość murowania, późniejsze tynkowanie, itp.


Właśnie kończę budowę domu w tej technologii. Więcej szczegółów znajdziesz w wątku:
Dom jednorodzinny z Silki

Jeśli dom podpiwniczony, to jednak radziłbym na ściany piwnic np. bloczek betonowy!
Przy murowaniu z Silki można wykorzystać jej kanały wewnętrzne do poprowadzenia pionowych odcinków instalacji elektrycznej, choć to uzależnione jest od dokładności ekipy, która ściany wznosi (należy pilnować aby pokrywały się one na kolejnych warstwach). Zbrojenie podokienne, łączniki dla ścian działowych... to chyba wszystko na co należy zwracać dodatkową uwagę. Na koniec należy pamiętać aby przy wylewaniu stropu (wieńców) zakryć pionowe otwory!
Link do komentarza
Cytat

witam proponuje z ceramiki będzie cieplejsza , łatwiejsza w murowaniu ,tyle że silke możesz sam murować na klej natomiast ceramikę na zaprawę nie proponuje i jeszcze jedno z silki stawia się budynki wielokondygnacyjne silka jest najlepszym materiałem na ściskanie


Ceramika jest cieplejsza od silki , ale jaka ceramika jak już tak piszesz to pisz dokładnie.
Zresztą w tym temacie to nie ma znaczenia bo mowa o ścianie z ociepleniem i ceramika nic nie musi być cieplejsza bo ie ma to znaczenia.
Piszesz ,że silke może murować sam, a ceramiki to nie może?
A czemu ceramika na zaprawę nie? Muruje się ,muruje np przy ścianie 2W czy 3W.
Budynki kilku kondygnacyjne stawia się, owszem z silki ale z innych materiałów też.
Jakbyś zaczął używać kropek,przecinków i dużych liter to było by super.


Cytat

o co ci chodzi jakie niedorzeczności


Link do komentarza
Cytat

witam proponuje z ceramiki będzie cieplejsza , łatwiejsza w murowaniu ,tyle że silke możesz sam murować na klej natomiast ceramikę na zaprawę nie proponuje i jeszcze jedno z silki stawia się budynki wielokondygnacyjne silka jest najlepszym materiałem na ściskanie


a z ceramiki to pewnie tylko parterowe icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Jani ale nie będziesz chyba osadzał okna i tak w styropianie? Zwróć uwagę, że glify zasłaniają dopływ świata a bardzo grube docieplenie powoduje efekt okien jak dla łuczników w zamkach z XIV wieku. Oczywiście warto zwrócić uwagę na lambdę tego docieplenia bo same cm nie zatrzymują ciepła. Uważam, że decydując się na dom który ma być tani w eksploatacji nie można tak całkiem rozgraniczyć warstwy nośnej od termoizolacji, ponieważ aby uzyskać bardzo dobry wynik wsp przenikania ciepła dla przegrody, oba materiały muszą być dobrymi izolatorami, stąd uważam że beton komórkowy jest dobrym rozwiązaniem a docieplenie go gwarantuje nam jeszcze niższe koszty ogrzewania.
Link do komentarza
Cytat

Witam,
na wiosnę planuję ruszyć z budową domu (parterowy z poddaszem, podpiwniczony), zastanawiam się nad materiałem na ściany zewnętrzne, wstępnie wybór padł na silkę (ściana z silki 24cm i styro 15-20cm). Może ktoś już tak budował i zechciałby się podzielić swoją opinią na ten temat.


U zachodnich sąsiadów dużo wznosi się domów z silki ,coś na podobę jak u nas silka tempo


ściany grubosci 18cm ,każdy bloczek ma swoj numer i miejsce na ścianie ,stoją na paletach ,murarz nic nie docina i nie dwiga ,cegły są na wymiar ,przy oknach, nawet na poddasza skośne ,miesza tylko klej i nakłada a bloczek wielkoformatowy przypina do małego dźwigu jeżdżącego po stropie ,ustawi na ścianie,pionuje i stabilizuje wbijając malutkie kliny w fugi , pracuje sam ,bez pomocników,jest w stanie postawić prawie całą kondygnację w jeden dzień.Zależy od powierzchni zabudowy . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

U zachodnich sąsiadów dużo wznosi się domów z silki ,coś na podobę jak u nas silka tempo


ściany grubosci 18cm ,każdy bloczek ma swoj numer i miejsce na ścianie ,stoją na paletach ,murarz nic nie docina i nie dwiga ,cegły są na wymiar ,przy oknach, nawet na poddasza skośne ,miesza tylko klej i nakłada a bloczek wielkoformatowy przypina do małego dźwigu jeżdżącego po stropie ,ustawi na ścianie,pionuje i stabilizuje wbijając malutkie kliny w fugi , pracuje sam ,bez pomocników,jest w stanie postawić prawie całą kondygnację w jeden dzień.Zależy od powierzchni zabudowy .



świetne!!!
jest coś u nas podobnego?
Link do komentarza
Cytat

Jani ale nie będziesz chyba osadzał okna i tak w styropianie? Zwróć uwagę, że glify zasłaniają dopływ świata a bardzo grube docieplenie powoduje efekt okien jak dla łuczników w zamkach z XIV wieku. Oczywiście warto zwrócić uwagę na lambdę tego docieplenia bo same cm nie zatrzymują ciepła. Uważam, że decydując się na dom który ma być tani w eksploatacji nie można tak całkiem rozgraniczyć warstwy nośnej od termoizolacji, ponieważ aby uzyskać bardzo dobry wynik wsp przenikania ciepła dla przegrody, oba materiały muszą być dobrymi izolatorami, stąd uważam że beton komórkowy jest dobrym rozwiązaniem a docieplenie go gwarantuje nam jeszcze niższe koszty ogrzewania.


A to czemu niby nie?
Słyszałeś o montażu na konsolach JB-D lub systemie AD.
Nie wiem skąd u Ciebie przekonanie że glif przysłaniający ramę okienną w około 70% przy oknie średniej szerokości 1200-1500mm spowoduje efekt okienka strzelniczego. Tym bardziej jeśli okno jest wysunięte przed lico ściany nośnej.

Co się zaś tyczy jak najlepszego współczynnika przenikania ciepła dla ściany zewnętrznej to manipulować możemy grubością izolacji i jej współczynnikiem lambda.
Dodawanie do tego ideologii o jak najcieplejszej warstwie nośnej jest w/g mnie nadużyciem.
Nie twierdzę że BK jest zły, bo ma całkiem dużo plusów i niejeden inwestor korzystający z tego materiału świadomie, lub mniej świadomie z tych plusów skorzystał.
Za to niezaprzeczalnym plusem Silki jest jest zdolność do akumulacji ciepła, i jeżeli dom jest wznoszony z uwzględnieniem właśnie tego założenia (np. korzystanie tylko z taryfy G12 na potrzeby grzania czy to bezpośrednio prądem, czy korzystając z PCi), ten materiał praktycznie nie ma sobie równych.
A minus Silki w postaci bycia tkz. zimnym materiałem bardzo łatwo zniwelować dobierając odpowiednią grubość izolacji termicznej.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...