Skocz do zawartości

Wentylacja z odzyskiem ciepła do domu jedorodzinnego


botulina

Recommended Posts

Witam

Stoję przed wyborem systemu wentylacji mechanicznej z odzyskiem (rekuperacja). Dom będę mieć ogrzewany pompą ciepła 6kw. Obiekt 160m2, parterowy, 2 osoby mieszkające na stałe non stop, kubatura 430m3.

Dostałam kilka propozycji, prosiłabym o pomoc w wyborze systemu:

  1. Dunfoss Air
  2. Viessmann Vitowent
  3. Vallox 110 se
  4. R-vent roto 4,5 VeEc
  5. Aeris 350VV Standard


Proszę o opinie co o tym myślicie, którą z tych jednostek warto jest wziąć pod uwagę?? Edytowano przez botulina (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 miesiące temu...
Cytat

Witam

Stoję przed wyborem systemu wentylacji mechanicznej z odzyskiem (rekuperacja). Dom będę mieć ogrzewany pompą ciepła 6kw. Obiekt 160m2, parterowy, 2 osoby mieszkające na stałe non stop, kubatura 430m3.

Dostałam kilka propozycji, prosiłabym o pomoc w wyborze systemu:

  1. Dunfoss Air
  2. Viessmann Vitowent
  3. Vallox 110 se
  4. R-vent roto 4,5 VeEc
  5. Aeris 350VV Standard


Proszę o opinie co o tym myślicie, którą z tych jednostek warto jest wziąć pod uwagę??



Dwa lata temu zakupiłem centralę firmy JANGAZ - bardzo starannie wykonana i tańsza od powyższych dodatkowo (nie wiem jak teraz) ale wtedy w cenie proponowali projekt wentylacji mechanicznej do projektu domu - skorzystałem z tego. Jak do dziś działa OK . Zobaczymy jak dalej będzie. Prosze poczytać na forach o tych centralach - nie jest zbyt wiele informacji, ale trochę jest.
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Proponuję sprawdzić jakie centrale mają zuzcie prądu.
Ja zastanawiałem się np nad Onyx Dream lub Mitsubishi ale wyszło że ciągną dużo więcej prądu niż Danfoss Air.
Aktualnie posiadam Danfossa Air a2, jeżeli mnie pamięć nie myli co do modelu.

Fajne jest bezprzewodowe sterowanie.
Cóż jeszcze mogę dodać, wychodzi że calkiem dobrze radzi sobie z odzyskiem ciepła.

Największą wadą są jednak filtry, właśnie czeka mnie pierwsza wymiana. Szukam jakichs zamienników gdyż org Danfossa są drogie. Cena za za zestaw filtrów G4 to 190 PLN a za G4\F7 to już 350 PLN. Trochę dużo. Edytowano przez cobratom (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 3 miesiące temu...
Witam,

Obecnie jestem na etapie projektowania jednak w poprzednim domu miałemhttp://www.ecocomfort.pl/index.php/vents i sprawował się całkiem ok. Bardzo dobra litewska centrala. Cena też myślę, że do zaakceptowania.
Prądu nie ciągnął aż tak wiele, nie było problemu z czyszczeniem wentylatorów. Teraz raczej przymierzam się do czegoś z dodatkową możliwością podłączenia GWC chociaż projektant kręci głową, że będzie ciężko z uwagi na poziom wód gruntowych na mojej działce.
Link do komentarza
Doopa nie projektant skoro poziom wód gruntowych mu aż tak przeszkadza.
Jaki poziom wód gruntowych, taki typ GWC.

Centrala też jakaś nietegens skoro trzeba w niej czyścić wentylatory... normalnie czyści/wymienia się tylko filtry.
A wentylatory jakiej mocy ma ta litewska centrala?
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 1 miesiąc temu...
Podłączę się do tematu.

Jak technicznie wygląda montaż reku na poddaszu nieużytkowym?
Dom z projektu:

http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom.../m20420a67ddf0a

i tam w stropie jest 30cm styro lub wełny - dach nieocieplony (tylko część stropodachu nad salonem 30cm)
Teraz moje pytanie - Czy jak zamontujemy reku na poddaszu i poprowadzimy wszystkie kanały nad sufitem to nie będzie problemu z przebijaniem stropu i wyprowadzaniem otworów wentylacyjnych? Czy wtedy strop nie straci na właściwościach cieplnych?

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Jak technicznie wygląda montaż reku na poddaszu nieużytkowym?
...
i tam w stropie jest 30cm styro lub wełny - dach nieocieplony (tylko część stropodachu nad salonem 30cm)
Teraz moje pytanie - Czy jak zamontujemy reku na poddaszu i poprowadzimy wszystkie kanały nad sufitem to nie będzie problemu z przebijaniem stropu i wyprowadzaniem otworów wentylacyjnych? Czy wtedy strop nie straci na właściwościach cieplnych?



Rekuperator na poddaszu użytkowym to nie problem, wiele osób decyduje się na takie umiejscowienie centrali.
Ale w Pana wypadku poddasze jest nieocieplone, tylko strop. Mechanika rekuperatora powoduje to, że na wymienniku pojawiają się skropliny z powietrza zwierającego wilgoć. Tak więc w zimie może mieć Pan problemy z zamarzaniem wymiennika centrali jeśli będzie on (wymiennik) wykonany z tworzywa sztucznego może zostać uszkodzony i rozszczelniony.
Jeżeli nie ma innej opcji montażu niż na poddaszu, proponuję zbudować "szafkę" która będzie ocieplona i zaizoluje przed mrozem, a do tego nagrzewnica wstępna ogrzewająca powietrze aby wymiennik nie zamarzał. (Ważne aby kanały również były zaizolowane wełną mineralną).

Co do drugiego pytania. Każda dziura/otwór w budynku to potencjalny mostek cieplny. Więc należy zadbać o poprawne wykonanie przejścia kanałów przez strop i izolować.

Gdyby miał pan ocieplony dach, a nie strop sprawa byłaby o niebo łatwiejsza.
________________________________________________________________________________
____________________

Wracając do tematu rekuperatorów:
wszystkie są "spoko", bo wiadomo że producenci chwalą swoje skrzynki jako najlepsze.
Kwestia tego ile możemy wydać pieniędzy na taką inwestycję i czego wymagamy od centrali. Jeśli mamy super słuch to centrala R-vent roto 4,5 VeEc może nam działać na nerwy ponieważ ma wymiennik obrotowy, który charakteryzuje się dużą słyszalnością.
No i przede wszystkim lepiej wziąć centralę z wyższej pólki cenowej z silnikami na prąd stały (mniejszy pobór prądu) oraz tanimi filtrami.
Przykład: COMAIR HRUC 380 - roczny pobór prądu ok. 150zł, komplet filtrów 100zł (w cenie przesyłka) Edytowano przez Jarszcz (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Polecam jeszcze produkty ekozefiru. Sam mam taki i bardzo sobie chwalę.



icon_eek.gif Dla domu jednorodzinnego, proponujesz centralę o wydajności 800m3/h icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

LITOŚCI icon_evil.gif

Coś mi się wydaje, że ofiarą takiej (podobnej) dużej centrali i ciulowatych fafofcuw padł To ja https://forum.budujemydom.pl/Wentylacja-gra...241#entry441241 Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...