Skocz do zawartości

Wentylacja z odzyskiem ciepła do domu jedorodzinnego


botulina

Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Witam

Stoję przed wyborem systemu wentylacji mechanicznej z odzyskiem (rekuperacja). Dom będę mieć ogrzewany pompą ciepła 6kw. Obiekt 160m2, parterowy, 2 osoby mieszkające na stałe non stop, kubatura 430m3.

Dostałam kilka propozycji, prosiłabym o pomoc w wyborze systemu:

  1. Dunfoss Air
  2. Viessmann Vitowent
  3. Vallox 110 se
  4. R-vent roto 4,5 VeEc
  5. Aeris 350VV Standard


Proszę o opinie co o tym myślicie, którą z tych jednostek warto jest wziąć pod uwagę?? Edytowano przez botulina (zobacz historię edycji)
  • 2 miesiące temu...
Napisano
Cytat

Witam

Stoję przed wyborem systemu wentylacji mechanicznej z odzyskiem (rekuperacja). Dom będę mieć ogrzewany pompą ciepła 6kw. Obiekt 160m2, parterowy, 2 osoby mieszkające na stałe non stop, kubatura 430m3.

Dostałam kilka propozycji, prosiłabym o pomoc w wyborze systemu:

  1. Dunfoss Air
  2. Viessmann Vitowent
  3. Vallox 110 se
  4. R-vent roto 4,5 VeEc
  5. Aeris 350VV Standard


Proszę o opinie co o tym myślicie, którą z tych jednostek warto jest wziąć pod uwagę??



Dwa lata temu zakupiłem centralę firmy JANGAZ - bardzo starannie wykonana i tańsza od powyższych dodatkowo (nie wiem jak teraz) ale wtedy w cenie proponowali projekt wentylacji mechanicznej do projektu domu - skorzystałem z tego. Jak do dziś działa OK . Zobaczymy jak dalej będzie. Prosze poczytać na forach o tych centralach - nie jest zbyt wiele informacji, ale trochę jest.
  • 3 miesiące temu...
Napisano (edytowany)
Proponuję sprawdzić jakie centrale mają zuzcie prądu.
Ja zastanawiałem się np nad Onyx Dream lub Mitsubishi ale wyszło że ciągną dużo więcej prądu niż Danfoss Air.
Aktualnie posiadam Danfossa Air a2, jeżeli mnie pamięć nie myli co do modelu.

Fajne jest bezprzewodowe sterowanie.
Cóż jeszcze mogę dodać, wychodzi że calkiem dobrze radzi sobie z odzyskiem ciepła.

Największą wadą są jednak filtry, właśnie czeka mnie pierwsza wymiana. Szukam jakichs zamienników gdyż org Danfossa są drogie. Cena za za zestaw filtrów G4 to 190 PLN a za G4\F7 to już 350 PLN. Trochę dużo. Edytowano przez cobratom (zobacz historię edycji)
  • 3 miesiące temu...
Napisano
Witam,

Obecnie jestem na etapie projektowania jednak w poprzednim domu miałemhttp://www.ecocomfort.pl/index.php/vents i sprawował się całkiem ok. Bardzo dobra litewska centrala. Cena też myślę, że do zaakceptowania.
Prądu nie ciągnął aż tak wiele, nie było problemu z czyszczeniem wentylatorów. Teraz raczej przymierzam się do czegoś z dodatkową możliwością podłączenia GWC chociaż projektant kręci głową, że będzie ciężko z uwagi na poziom wód gruntowych na mojej działce.
Napisano
Doopa nie projektant skoro poziom wód gruntowych mu aż tak przeszkadza.
Jaki poziom wód gruntowych, taki typ GWC.

Centrala też jakaś nietegens skoro trzeba w niej czyścić wentylatory... normalnie czyści/wymienia się tylko filtry.
A wentylatory jakiej mocy ma ta litewska centrala?
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Mam pytanie, czy ja sobie samemu mogę wymienić filtr czy muszę zaprosić do siebie fachowców od których są rekuperatory? Bo niby serwis gwarancyjny się skończył a taka wizyta to ponad 100 zł.
  • 1 miesiąc temu...
Napisano
Podłączę się do tematu.

Jak technicznie wygląda montaż reku na poddaszu nieużytkowym?
Dom z projektu:

http://archon.pl/gotowe-projekty-domow/dom.../m20420a67ddf0a

i tam w stropie jest 30cm styro lub wełny - dach nieocieplony (tylko część stropodachu nad salonem 30cm)
Teraz moje pytanie - Czy jak zamontujemy reku na poddaszu i poprowadzimy wszystkie kanały nad sufitem to nie będzie problemu z przebijaniem stropu i wyprowadzaniem otworów wentylacyjnych? Czy wtedy strop nie straci na właściwościach cieplnych?

  • 4 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Jak technicznie wygląda montaż reku na poddaszu nieużytkowym?
...
i tam w stropie jest 30cm styro lub wełny - dach nieocieplony (tylko część stropodachu nad salonem 30cm)
Teraz moje pytanie - Czy jak zamontujemy reku na poddaszu i poprowadzimy wszystkie kanały nad sufitem to nie będzie problemu z przebijaniem stropu i wyprowadzaniem otworów wentylacyjnych? Czy wtedy strop nie straci na właściwościach cieplnych?



Rekuperator na poddaszu użytkowym to nie problem, wiele osób decyduje się na takie umiejscowienie centrali.
Ale w Pana wypadku poddasze jest nieocieplone, tylko strop. Mechanika rekuperatora powoduje to, że na wymienniku pojawiają się skropliny z powietrza zwierającego wilgoć. Tak więc w zimie może mieć Pan problemy z zamarzaniem wymiennika centrali jeśli będzie on (wymiennik) wykonany z tworzywa sztucznego może zostać uszkodzony i rozszczelniony.
Jeżeli nie ma innej opcji montażu niż na poddaszu, proponuję zbudować "szafkę" która będzie ocieplona i zaizoluje przed mrozem, a do tego nagrzewnica wstępna ogrzewająca powietrze aby wymiennik nie zamarzał. (Ważne aby kanały również były zaizolowane wełną mineralną).

Co do drugiego pytania. Każda dziura/otwór w budynku to potencjalny mostek cieplny. Więc należy zadbać o poprawne wykonanie przejścia kanałów przez strop i izolować.

Gdyby miał pan ocieplony dach, a nie strop sprawa byłaby o niebo łatwiejsza.
________________________________________________________________________________
____________________

Wracając do tematu rekuperatorów:
wszystkie są "spoko", bo wiadomo że producenci chwalą swoje skrzynki jako najlepsze.
Kwestia tego ile możemy wydać pieniędzy na taką inwestycję i czego wymagamy od centrali. Jeśli mamy super słuch to centrala R-vent roto 4,5 VeEc może nam działać na nerwy ponieważ ma wymiennik obrotowy, który charakteryzuje się dużą słyszalnością.
No i przede wszystkim lepiej wziąć centralę z wyższej pólki cenowej z silnikami na prąd stały (mniejszy pobór prądu) oraz tanimi filtrami.
Przykład: COMAIR HRUC 380 - roczny pobór prądu ok. 150zł, komplet filtrów 100zł (w cenie przesyłka) Edytowano przez Jarszcz (zobacz historię edycji)
  • 2 tygodnie temu...
Napisano (edytowany)
Cytat

Polecam jeszcze produkty ekozefiru. Sam mam taki i bardzo sobie chwalę.



icon_eek.gif Dla domu jednorodzinnego, proponujesz centralę o wydajności 800m3/h icon_eek.gif icon_eek.gif icon_eek.gif

LITOŚCI icon_evil.gif

Coś mi się wydaje, że ofiarą takiej (podobnej) dużej centrali i ciulowatych fafofcuw padł To ja https://forum.budujemydom.pl/Wentylacja-gra...241#entry441241 Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej? 2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam 
    • Hej, Obecnie jestem na etapie elektryki w budynku (SSZ + wod-kan gotowy). Na przełomie lipca/sierpnia zaplanowane mamy tynki i rekuperacje. W sierpniu chcemy się zająć podłogówką. Nasuwa nam się kilka technicznych pytań, może któryś z kolegów koleżanek byłby w stanie podpowiedzieć. Kilka kwestii na temat budynku poniżej. - Dom na płycie z poddaszem użytkowym - Na parterze gotowa podłoga na wysokości 24 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience, kotłowni i kuchni płytki - Na poddaszu gotowa podłoga na wysokości 19 cm - w pomieszczeniach mieszkalnych panale winylowe, a w łazience płytki - Podłogówka we wszystkich pomieszczeniach - Wylewka anhydrytowa 5cm   Moje pytania: 1) Sporządziłem małą tabelkę z grubościami styropianu jakie chciałbym zastosować. Czy grubość jaką zostawiłem na wykończenie podłogi jest wystarczająca? Czy grubości styropianu można dobrać jakoś optymalniej?   2) Z racji tego, że w niektórych pomieszczeniach będą panele, a w niektórych płytki, grubość styropianu będzie się różnić między nimi. W jaki sposób prowadzi się rurki od ogrzewania podłogowego pomiędzy takimi pomieszczeniami, bo podejrzewam, że trzeba uniknąć spadków itp. Czy rurki do tych pomieszczeń prowadzi się w warstwie styropianu?   3) Czy biorąc pod uwagę punkt 2, na etapie podłogówki muszę wykonać jakąś dodatkową przerwę dylatacyjną między tymi pomieszczeniami? Czy tym zajmują się już posadzkarze?   4) W jaki sposób ułożyć styropian przy klatce schodowej na poddaszu? Czy zakończyć układanie w jakiejś odległości od krawędzi schodka/krawędzi klatki? Tak aby umożliwić lepsze zakotwiczenie barierek?   Z góry dziękuje za odpowiedzi i pozdrawiam    
    • No widze ze z plaszczem wodnym bardziej problemowy montaz itd. A jakie rodzaje kominkow z dgp co warto wziąść pod uwage ?
    • Choroba - drobna dziurkowatość liści drzew pestkowych albo drobna plamistość.  Wiśnie są bardzo podatne i w zasadzie nie da się prowadzić sadu bez ochrony chemicznej. Drzewka należy pryskać przeciwko tej chorobie wczesną wiosną - dwukrotnie. Teraz tylko wygarbić liście i spalić lub wyrzucić (nie kompostować).
    • Wie ktoś dlaczego w tym roku wiśnie zrzucają już liście? Nie jest to susza, bo po sąsiedzku są śliwy i jabłoń, które nawet nie myślą się zażółcić. A wiśnia jakby miała już październik. Przecież zielone, soczyste, wiśniowe liście dodawałem do soku z aronii, a to bywało w sierpniu. W dodatku wiśnia nie miała owoców, bo wszystko wymarzło na etapie tuż po kwitnieniu. I raczej nie są to szkodniki, bo liście nie mają żadnych widocznych uszkodzeń, są takie jesienne. 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...