Skocz do zawartości

Smród z odpływu + dźwięk wody w rurach


Recommended Posts

Witam serdecznie,
Moja sytuacja wygląda tak: 10 letni dom: parter (woda w toalecie i kuchni) i piętro (woda w łazience połączonej z drugą toaletą), kanał wywiewowy na dach. Od 2 tygodni z odpływu prysznica w łazience na górze wydobywa się straszny smród (tylko z tego miejsca, z pozostałych nie). Dodatkowo gdy użyję wody na górze (toaleta, prysznic, wanna czy umywalka) lub na dole w toalecie (w kuchni już nie) to w trakcie używania oraz po zakończeniu używania (czasami krócej -przez kilka sekund, a czasami dłużej -nawet kilka minut) bardzo wyraźnie słychać wydobywający się z rur dźwięk ruchu wody (wg mnie to dźwięk przypominający przelewanie wody -nie kapanie,a bardziej spływanie/wlewanie wody do miejsca gdzie jest już woda). Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestię -obiecuję wszystkie sprawdzić bo rodzina nie chce mi się w łazience myć z powodu smrodu...
Pozdrawiam!
Link do komentarza
Sprawdź drożność Tego kanału wywiewowego na dachu. Najwyraźniej podczas spuszczania wody w sedesie (czy też z wanny), w rurach kanalizacji tworzy się "korek" z wody, wywołujący podciśnienie, wysysające wodę z syfonu w brodziku i likwidujące hydrauliczne zamknięcie instalacji icon_confused.gif Stąd wyziewy z kanalizacji wędrują do łazienki.
W zależności od odległości odpływu z brodzika, możliwa będzie konieczność zainstalowania dodatkowego napowietrzacza.
Ale jeśli po kilku latach użytkowania łazienki bez "zapachowych" wrażeń, dopiero teraz te "wrażenia" się pojawiają, to na 99.9% w kanale na dachu jakieś kawki, czy inne wróble wybudowały gniazdo icon_confused.gif
Link do komentarza
Cytat

Sprawdź drożność Tego kanału wywiewowego na dachu. Najwyraźniej podczas spuszczania wody w sedesie (czy też z wanny), w rurach kanalizacji tworzy się "korek" z wody, wywołujący podciśnienie, wysysające wodę z syfonu w brodziku i likwidujące hydrauliczne zamknięcie instalacji icon_confused.gif Stąd wyziewy z kanalizacji wędrują do łazienki.
W zależności od odległości odpływu z brodzika, możliwa będzie konieczność zainstalowania dodatkowego napowietrzacza.
Ale jeśli po kilku latach użytkowania łazienki bez "zapachowych" wrażeń, dopiero teraz te "wrażenia" się pojawiają, to na 99.9% w kanale na dachu jakieś kawki, czy inne wróble wybudowały gniazdo icon_confused.gif


Jest dokładnie tak jak Pan piszę -przez 10 lat nie było tego problemu, a pojawił się on dopiero ostatnio -czyli rozumiem, że dźwięk wody z rur to niekoniecznie musi być zator i wolniejsze przeciekanie wody ale tak może także brzmieć zasysanie wody z syfonu? Zgodnie z sugestią dziś postaram się wejść na dach i sprawdzić czy nie jest zatkany.
Link do komentarza
Cytat

Witam serdecznie,
Moja sytuacja wygląda tak: 10 letni dom: parter (woda w toalecie i kuchni) i piętro (woda w łazience połączonej z drugą toaletą), kanał wywiewowy na dach. Od 2 tygodni z odpływu prysznica w łazience na górze wydobywa się straszny smród (tylko z tego miejsca, z pozostałych nie). Dodatkowo gdy użyję wody na górze (toaleta, prysznic, wanna czy umywalka) lub na dole w toalecie (w kuchni już nie) to w trakcie używania oraz po zakończeniu używania (czasami krócej -przez kilka sekund, a czasami dłużej -nawet kilka minut) bardzo wyraźnie słychać wydobywający się z rur dźwięk ruchu wody (wg mnie to dźwięk przypominający przelewanie wody -nie kapanie,a bardziej spływanie/wlewanie wody do miejsca gdzie jest już woda). Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestię -obiecuję wszystkie sprawdzić bo rodzina nie chce mi się w łazience myć z powodu smrodu...
Pozdrawiam!


Z pewnością trzeba sprawdzić drożność całej instalacji a nie tylko odpowietrzania. Długotrwałe odgłosy spływania wody świadczą bowiem o utrudnionym odpływie, a zapachy z brodzika mogą być efektem wtłaczania powietrza z rur przez napór wody spływającej pełnym zwężonym przekrojem z wyższych części instalacji. Nie można też wykluczyć nieszczelności na
podłączeniu brodzika.
Link do komentarza
Sytuacja rozwija się dynamicznie: dziś w pomieszczeniu bezpośrednio pod brodzikiem z sufitu zaczęła lecieć woda, a więc ja się już poddałem i jutro ma przyjść fachowiec. Przez telefon wspomniał coś ,że to może być jakiś problem z syfonem pod brodzikiem i ,że trzeba będzie wyciąć brodzik (kabina jest przytwierdzona do ścian/podłogi sylikonem).
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...