Skocz do zawartości

osadzenie docieplenie parapetu


Recommended Posts

witam.
kolejny problem przy remoncie :/
mianowicie chodzi o osadzenie parapetu wewnętrznego. wcześniej były parapety betonowe z lastryko, teraz maja być z MDF.
sytuacja przestawia się jak na foto. miałem zrobić szalunek i brakujący mur uzupełnić betonem/cegłą do krawędzi ramy ale ponoć powstanie gigantyczny mostek i efekt "zimnego parapetu". Dodatkowo jest ta nieszczęsna wnęka grzejnikowa.

Co można z tym zrobić?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg



Link do komentarza
Każde rozwiązanie systemowe jest droższe niż niż wykonanie własnoręcznie protezy opartej właśnie na rozwiązaniu systemowym.
Ty ponieważ nie będziesz osadzał okna na ciepłym parapecie możesz zastosować jako podbudowę parapetu styropian podłogowy. Jego nośność jest w zupełności wystarczająca.
Link do komentarza
Czym już wiem. A jak to technicznie wykonać? Wysokość do krawędzi okna 11,5cm. Na szerokość licząc od ramy 8-9 i 14-15cm. Wyciąć taki cały element z płyty styropianu podłogowego 10? Po drugiej stronie grzejnika/wnęki jest tak samo. Kleić jak największym kawałkiem potem wyciąć nad grzejnikiem?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez huhra (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
wznawiam temat ponieważ mam pytanko.
podbudowa ze styropianu już jest. parapety miały być z blatu, jednak nastąpiła zmiana koncepcji i będą z aglomarmuru.
czym mocować taki parapet na piankę czy na jakiś klej? czy 12 mm pianki to nie za dużo? z powodu pewnych założeń parapet nie będzie kotwiczony w ścianie oraz nie będzie wchodził pod ramę, a do czoła. czy podczas ewentualnego mycia okien i stanięcia na parapet na takiej ilości pianki nie ugnie się (pianka)?
Link do komentarza
Cytat

wznawiam temat ponieważ mam pytanko.
podbudowa ze styropianu już jest. parapety miały być z blatu, jednak nastąpiła zmiana koncepcji i będą z aglomarmuru.
czym mocować taki parapet na piankę czy na jakiś klej? czy 12 mm pianki to nie za dużo? z powodu pewnych założeń parapet nie będzie kotwiczony w ścianie oraz nie będzie wchodził pod ramę, a do czoła. czy podczas ewentualnego mycia okien i stanięcia na parapet na takiej ilości pianki nie ugnie się (pianka)?


Problemem nie jest zamocowanie parapetu - pianka w zupełności wystarczy, ale wytrzymałość samej płyty parapetowej, gdyż w przedstawionym na fot. sytuacji, parapet praktycznie będzie oparty jedynie na końcach i pod dużym obciążeniem może się po prostu złamać.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...