Skocz do zawartości

Różnice między stropem monolitycznym a stropem gęstożebrowym?


Recommended Posts

Odpowiedź eksperta: Różnice między tymi stropami związane są przede wszystkim z inną technologią wykonania. Strop monolityczny warto robić gdy dysponuje się deskowaniami wielokrotnego użycia i stosunkowo tanimi pracownikami.


Pełna treść artykułu pod adresem:
https://budujemydom.pl/stan-surowy/sciany-i-stropy/porady/6052-roznice-miedzy-stropem-monolitycznym-a-stropem-gestozebrowym

Link do komentarza
Gość Instalator
Drogi Redaktorze stropy monolityczne pozwalają umieścić niektóre instalcje w nich bez ponoszenia przez inwestora dodatkowych kosztów. Ukrycie instalacji w stropie gęstożebrowym wiąże się ze żmudna pracą układania co prowadzi do dodatkowych kosztów gdyż instalacje, która chcemy ukryć musimy pojedynczo ukrywać w bloczkach układając je. Dodatkowo trzeba pamiętać i najlepiej zaznaczyć na projekcie stropu miejsca ukrycia i prowadzenia takich instalacji. Jednym słowem w gęstożebrowych stropach nie ukrywamy nic chyba, że sami się chcemy z tym bawić.
Link do komentarza
Droga Redakcjo BD !
"Zjawisko pękania tynku wzdłuż żeber" stropów gęstożebrowych zachodzi w źle zaprojektowanych stropach lub (co lubi większość inwestorów) w ogóle nie projektowanych, np.: "no oko fachowca", "rady sprzedającego" itp.
Zapewniam, że "zjawisko pękania tynku" w podobnie "projektowanych" stropach żelbetowych monolitycznych jest o wiele groźniejsze.
Link do komentarza
Zalet płyty monolitycznej nie sposób przecenić ..
Przy stropach gęstożebrowych potrzeba dołożyć dużo betonu i dodatkowych zbrojeń ..
W przypadku mojej budowy po przeliczeniu tego "+materiału" wyszło że trochę więcej drutu , zbrojenie : belki f i12x3 co 80 cm + kratownica z fi 12 oczka 20x20 + podciągi zgodnie z projektem , dodatkowo niewiele więcej betonu ..
Efekt można zobaczyć na naszej wystawie/ekspozycji.... Strop ma już 8 lat bez żadnych poprawek na tynkach ..
Link do komentarza
Witam!
Jestesmy na etapie ustalania koncepcji projektu naszego domu. Chcemy uniknac podciagu w salonie gdzie rozpietosc to okolo 7,5m. Wiem ze mozna to zrobic wykonujac wlasnie strop Teriva, jednak troche obawiam sie "klawiszowania" tego stropu z biegiem czasu. Czy strop monolityczny mozna wylac na taka rozpietosc (7,3m)?? A moze ktos podpowie jakies inne rozwiazanie ktore oczywiscie nie bedzie sie wiazalo z duzym wzrostem kosztow.
Przesylam rzut parteru z zaznaczonymi podciagami.

[attachment=17183:rzut_parteru.pdf]

rzut_parteru.pdf

rzut_parteru.pdf

Edytowano przez Marta11 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość taki tam  -zjada mi resztę zdań
Jeżeli chodzi o izolacyjność akustyczną,bezkonkurencyjny jest strop monolityczny. Przy grubości powyżej 14 cm jego masa jest większa niż 350 kg/m

całkowicie tłumi drgania. Posadzkę można wtedy układać bezpośrednio na powierzchni stropu, zyskując pomieszczenia wyższe o kilka centymetrów. Stropy o mniejszej grubości i gęstożebrowe wymagają wyciszenia, dlatego trzeba ułożyć na nich podłogę pływającą
Link do komentarza
A czemu tak się upierasz przy stropie monolitycznym?
Strop Strunobetonowy lub "Filigran"(rozpiętość do 9,5 m) pozbawione są wady w postaci ewentualnego klawiszowania, jednocześnie lepiej tłumiąc dźwięki niż Teriva.

Jeśli zmiany chcecie dokonać w gotowym projekcie, to konstruktor musi i tak wykonać odpowiednie wyliczenia i to on się wypowie wiążąco jak taki strop ma być wykonany.
Link do komentarza
Cytat

A czemu tak się upierasz przy stropie monolitycznym?
Strop Strunobetonowy lub "Filigran"(rozpiętość do 9,5 m) pozbawione są wady w postaci ewentualnego klawiszowania, jednocześnie lepiej tłumiąc dźwięki niż Teriva.

Jeśli zmiany chcecie dokonać w gotowym projekcie, to konstruktor musi i tak wykonać odpowiednie wyliczenia i to on się wypowie wiążąco jak taki strop ma być wykonany.




Konstruktor proponuje Terive a ja juz sie o nim naczytalam tylko ze wiem na pewno ze go nie chce w swoim domu.
Nie chodzi o to ze sie upieram przy czyms. Chce zasiegnac informacji czym mozna zastapic ten strop gestozebrowy (jak dobrze rozumiem to jest wlasnie ta Teriva), a jednoczesnie nie szpecic pomieszczenia podciagiem.
Jestem kobieta i laikiem w dziedzinie budownictwa.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...