Skocz do zawartości

Problem z budnykiem


Recommended Posts

Witam,

Poniżej prezentuję zdjęcia, problemu z jakim boryka się mój sąsiad. Zastanawiamy się wspólnie jak z niego wybrnąć. Generalnie szczelina, która powstała nie poszerza się, ale chcielibyśmy zabezpieczyć to jakoś. Jak widać na zdjęciach jest to stosunkowo stare budownictwo. Jeden fundament jest budowany jakimś dziwnym sposobem ceglanym, drugi jest już normalny.

Jeżeli potrzebne będą jakieś dodatkowe zdjęcia to nie ma problemu.

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Redakcja (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Generalnie chodzi o zabezpieczenie tego pęknięcia, żeby dalej się nie rozszerzało. Sąsiad myślał o płaskownikach i kołkach rozporowych do dużych obciążeń, ale po dłuższym zastanowieniu doszliśmy do wniosku, że to chyba nie bardzo ma sens, bo kołki tego raczej nie utrzymają. Może jakieś klamry zrobić? Sam nie wiem...
Link do komentarza
Gość stach
Co to jest to "tynkowane" - zamurowany otwór drzwiowy, jakiś słup konstrukcyjny icon_rolleyes.gif czy może jeszcze co innego icon_confused.gif
W jaki sposób jest to powiązane z resztą murowanych ścian???
Faktycznie, pokaż cały budynek, tak jak proponuje Barbossa.
Link do komentarza
Już tłumaczę, otóż jest to część budynku mieszkalnego. Kondygnacje są dwie, dolna starsza jak widać, i górna nowa. Powyżej czerwonej kreski jest nowa część, jest zrobiony wieniec. Z tego co mi wiadomo dolna część Niestety nie jest w żaden sposób połączona z resztą, w każdym razie z tej strony. Czy faktycznie tak jest sąsiad nie wie. Z drugiej strony [patrz zdjęcie nr 2] Jest ściana zrobiona po całej długości budynku. Brak jest tu jakichkolwiek pęknięć.

Foto nr. 1

http://ifotos.pl/zobacz/MG9084jpg_nepenrh.jpg/

Foto nr 2 - część budynku - prawa strona zdjęcia nr 1

http://ifotos.pl/zobacz/MG9088jpg_nepenhq.jpg/ Edytowano przez iron (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Jest rysa wewnątrz też.


Prawnie to jakiś projektant/konstruktor/architekt powinien policzyć,zaprojektować co tam ma być zrobione , i reszta papierków , zgłoszenie czy pozwolenie na "budowę" ,powinien też być jakiś nadzór nad takimi pracami .

W takich ścianach , wykuwa się bruzdy poziome i umieszcza w nich elementy stalowe ze stali - stal budowlana.
Zarzuca się betonem ,skręca się to śrubami ,nakrętkami. Płyty przylegają do muru i nie pozwalają, aby się mury pochylały przemieszczały ,rozłaziły.
To wszystko.
Wykonać można samemu jak się ma murarza w rodzinie .
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...