Skocz do zawartości

Stan deweloperski


Recommended Posts

Witajcie
Jestem nowy i zupełnie zielony w kwestiach budowlanych więc proszę Was o pomoc. Kupuję mianowicie mieszkanie od dewelopera. Stan wiadomo - deweloperski. W informacji na temat materiałów i standardu jest, że w całym mieszkaniu będą tynki gipsowo - maszynowe. Może to głupie, ale moje pytanie brzmi: czy takie ściany można już malować, czy trzeba jeszcze dawać jakieś gładzie szpachlowe czy coś tam?
I druga sprawa: te tynki będą również w łazience. Słyszałem, że nie są dobre do wilgotnych pomieszczeń. W łazience chciałbym mieć na całych ścianach płytki. Czy w takim razie kuć te tynki i dawać inne a dopiero potem płytki?
Wiem, że pytania dla Was są śmieszne, ale dla mnie poważne. Bardzo Was proszę o pomoc.
Link do komentarza
Ściany pokryte tynkiem gipsowym można malować po uprzednim zagruntowaniu, oczywiście gdy stan tynku nie budzi zastrzeżeń. W łazience powinien być nałożony tynk (podkład) na bazie cementu, gdyż ewentualne zawilgocenie tynku gipsowego - zwłaszcza w obrębie wanny/brodzika - znacząco obniża jego wytrzymałość, co może spowodować odspajanie się płytek.

W takich miejscach powinna być też ułożona izolacja przeciwwilgociowa np. z płynnej folii, gdyż wbrew pozorom płytki nie zabezpieczają ściany przed przenikaniem wody.
Link do komentarza
to płytki, w miejscach mokrych, są tylko dla ozdoby? ho ho

co do tynku to kwestia jakiej jakości jest
niektórzy lubią lekko chropowatą powierzchnię, inni wolą dać jeszcze gładź
o ile mi wiadomo normy dla tynków gipsowych są mniej restrykcyjne niż dla cem-wap III kategorii
jednak najczęściej w pomieszczeniach mieszkalnych tynk jest zaciągnięty na gładko i nie wymaga dalszej obróbki (no może lekkiego przetarcia) i można malować, w łazienkach zatarty na "ostro", aby zwiększyć przyczepnośc kleju do płytek (skuwać nie musisz icon_smile.gif )
gruntowanie w obu przypadkach wskazane, w pom. mokrych jak najbardziej folia w płynie, w suchych - dedykowany grunt lub rozwodniona farba
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Ja i tak bym na Pana miejscu wszystko naciągał gładziami, ponieważ z doświadczenia wiem, że tynki gipsowe po pomalowaniu wyglądają tragicznie... zwłaszcza pod światło oraz przy zastosowaniu jaskrawych i bardziej szalonych kolorów.

Jeżeli chodzi o łazienkę to tak jak wyżej wspomniano, płynna folia bezwzględnie w okolicach narażonych na bezpośredni kontakt z wodą (brodzik, wanna, umywalka)

Pozdrawiam
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...