Skocz do zawartości

Stan deweloperski


Recommended Posts

Witajcie
Jestem nowy i zupełnie zielony w kwestiach budowlanych więc proszę Was o pomoc. Kupuję mianowicie mieszkanie od dewelopera. Stan wiadomo - deweloperski. W informacji na temat materiałów i standardu jest, że w całym mieszkaniu będą tynki gipsowo - maszynowe. Może to głupie, ale moje pytanie brzmi: czy takie ściany można już malować, czy trzeba jeszcze dawać jakieś gładzie szpachlowe czy coś tam?
I druga sprawa: te tynki będą również w łazience. Słyszałem, że nie są dobre do wilgotnych pomieszczeń. W łazience chciałbym mieć na całych ścianach płytki. Czy w takim razie kuć te tynki i dawać inne a dopiero potem płytki?
Wiem, że pytania dla Was są śmieszne, ale dla mnie poważne. Bardzo Was proszę o pomoc.
Link do komentarza
Ściany pokryte tynkiem gipsowym można malować po uprzednim zagruntowaniu, oczywiście gdy stan tynku nie budzi zastrzeżeń. W łazience powinien być nałożony tynk (podkład) na bazie cementu, gdyż ewentualne zawilgocenie tynku gipsowego - zwłaszcza w obrębie wanny/brodzika - znacząco obniża jego wytrzymałość, co może spowodować odspajanie się płytek.

W takich miejscach powinna być też ułożona izolacja przeciwwilgociowa np. z płynnej folii, gdyż wbrew pozorom płytki nie zabezpieczają ściany przed przenikaniem wody.
Link do komentarza
to płytki, w miejscach mokrych, są tylko dla ozdoby? ho ho

co do tynku to kwestia jakiej jakości jest
niektórzy lubią lekko chropowatą powierzchnię, inni wolą dać jeszcze gładź
o ile mi wiadomo normy dla tynków gipsowych są mniej restrykcyjne niż dla cem-wap III kategorii
jednak najczęściej w pomieszczeniach mieszkalnych tynk jest zaciągnięty na gładko i nie wymaga dalszej obróbki (no może lekkiego przetarcia) i można malować, w łazienkach zatarty na "ostro", aby zwiększyć przyczepnośc kleju do płytek (skuwać nie musisz icon_smile.gif )