Skocz do zawartości

otwornica do betonu


MrTomo

Recommended Posts

Potrzebuję wywierć 5 otworów o średnicy fi 150mm w stropie (około 10cm) z betonu.
Znalazłem na "aleale" otwornicę do betonu za około 100zł.
link-do-wiertla-na-aleale
Pytanie czy wywiercę czymś takim tyle otworów?
Ktoś próbował i może się podzielić informacją?
Co jeśli trafię w zbrojenie - przetnie je czy zniszczy otwornicę? Edytowano przez MrTomo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Chciałem sobie zaoszczędzić roboty .. ??!



Nie opowiadaj! Przecież to co Ty chcesz, to jest dokładanie sobie roboty!!! Uwierz staremu elektrykowi, który wywiercił dziesiątki dziur w betonie pod puszki.

Jeszcze nie widziałeś jak strzelają zęby widiowe otwornic po trafieniu w drut...

Dziurę fi 6 w stropie wierci się kilkanaście sekund. Otwornica jedna wywierci ci centymetr, trafi w drut i bedziesz leciał do sklepu po drugą.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Potrzebuję wywierć 5 otworów o średnicy fi 150mm w stropie (około 10cm) z betonu.
Znalazłem na "aleale" otwornicę do betonu za około 100zł.
link-do-wiertla-na-aleale
Pytanie czy wywiercę czymś takim tyle otworów?
Ktoś próbował i może się podzielić informacją?
Co jeśli trafię w zbrojenie - przetnie je czy zniszczy otwornicę?


Nie ma szans,szybciej wywiercisz tak jak retro napisał. A jak masz w stropie beton B20 albo 25 to takim wiertłem tylko poskrobiesz icon_biggrin.gif A jeszcze jedno widia się wykruszy jak trafi na metal,a swoja drogą to takie wiertła używa się wiercenia pod puszki elektryczne ,do dłuższych i większych otworów są inne specjalistyczne sprzęty.
Link do komentarza
Cytat

Potrzebuję wywierć 5 otworów o średnicy fi 150mm w stropie (około 10cm) z betonu.
Znalazłem na "aleale" otwornicę do betonu za około 100zł.
link-do-wiertla-na-aleale
Pytanie czy wywiercę czymś takim tyle otworów?
Ktoś próbował i może się podzielić informacją?
Co jeśli trafię w zbrojenie - przetnie je czy zniszczy otwornicę?


To wiertło do suporeksu i pochodnych jemu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Tu masz poglądowe zdjęcie tego co Retro zapodał.
Tyle że ja robiłem wiertłem fi 10, stąd estetycznie mniejszy wypas.



Za to powiem ci, że miałem zrobić jeden otwór, z ciekawości czy da radę,
ale tak mi się spodobało, że wydziergałem ich cztery.

Stówkę zachowaj.

No i to jest teriva...
Link do komentarza
Cytat

No, ze dwa kilowaty by się przydało! Ale to teraz nie taka rzadkość.

Wierciłem w żelbecie otwornicą z tej rodziny (china) ale mniejszą średnicą ,w skrócie to można mielić "do usranej śmierci" .Jedynie pomogło to że po wyrznięciu delikatnego kółka przez nią nawierciłem dookoła śladu otwory wiertłem i dopiero jakoś zaczęła się wgryzać w głąb materiału.
Link do komentarza
Już to samo widiowe wiertło prowadzące bez udaru nie wejdzie w żaden porządny beton , a co dopiero ta korona .
Do wiercenia w betonie służą takie otwornice :
http://allegro.pl/wiertlo-diamentowe-do-gr...3364443489.html
nawet tego typu otwornica nie przetnie pręta , spali się i zniszczy po trafieniu na pręt .
Otwornicą zębową można wywiercić chyba jedynie w takim betonie który składa się z piasku i cementu , czyli beton bez kamyków . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Już to samo widiowe wiertło prowadzące bez udaru nie wejdzie w żaden porządny beton , a co dopiero ta korona .
Do wiercenia w betonie służą takie otwornice :
http://allegro.pl/wiertlo-diamentowe-do-gr...3364443489.html


Mi się właśnie taka wytarła, a że mieszka blisko mnie Ormianin handlujący na rynkach ,to wszedłem w posiadanie tego "cudeńka" . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Tymi tanimi otwornicami nie wywierci się wiele ale na jakieś 20 otworów powinna wystarczyć , ale też za kilka dych nie można wiele wymagać . Materiały ścierne niestety jak sama nazwa wskazuje , ścierają się , a w dodatku tego piasku diamentowego jest tam tyle co kot napłakał . Lepsze otwornice i trwalsze np. Rubi , kosztują już kilka setek .
Taka tarcza Rubi do cięcia gresu zjada widię jak zwykłą stal , czego nie potrafi niejeden kamień szlifierski . Poważnie , ostrzyłem na starej tarczy Rubi która krzywo cięła , wiertła widiowe .
-animus - ale z Ciebie to niezły harciol jak tą zębówką jednak wydłubałeś w betonie . Edytowano przez demo (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tymi tanimi otwornicami nie wywierci się wiele ale na jakieś 20 otworów powinna wystarczyć ,



Nie ma mowy! Zapominacie, że grubość stropu to 10 cm. Ciekawe która taki strop przewierci na wylot. Tu trzeba wiercić, tłuc młotem, wiercić, tłuc młotem, jechać po nową, wiercić, tłuc młotem...

Alternatywnie dłuższe wiertło fi 6 (no, może fi 8, coby nie złamać), wiercimy na wskroś, i wybijamy młotem gruz. Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Nie ma mowy! Zapominacie, że grubość stropu to 10 cm. Ciekawe która taki strop przewierci na wylot.


zgadza się , masz rację , bo miałem na myśli otwory w gresie który ma 10 mm i mniej więcej tyle otworów udało mi sie wywiercić nim wiertło padło . W betonie dziesięciocentymetrowym to pewno ani jedno , tym bardziej że są krótkie ,co w szczególności ma znaczenie przy małych otworach .
Link do komentarza
Cytat

No to szykuje mi się niezła zabawa
Już kiedyś wywalałem w ten sposób otwór. Na samo wspomnienie robi mi się słabo.
Wiertło się zakleszczyło, majzel wygiął a młotek złamał (trzonek).
Pół dnia straciłem.
W każdym razie dzięki za zaoszczędzenie 100


Jeżeli to strop gęstożebrowy to dobrze wymierz otwór żebyś nie przewiercił wyciął belki tylko w garach-pustakach rób otwory .

Belki są widoczne od dołu wystarcz jeden otwór startowy wykonać od spodu do góry długim wiertłem i od niego wymierzyć gdzie zaczynają się belki . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...