Skocz do zawartości

Brak otworu przy skraplaczu w kominie


Recommended Posts

Dopiero dzisiaj zobaczyłem , że u mnie w kominie http://www.kominy.zapel.com.pl/ nie ma tego otworu przy skraplaczu oznaczonym nr 10 http://www.kominy.zapel.com.pl/get.php?pli..._ECO_M_2012.pdf tak jak i tej kratki, jest tylko wyczystka i trójnik spalin który ku mojemu zdziwieniu jest dość wysoko tzn jakieś metr nad poziomem.
Czy to błąd majstra co murował , brak tego otworu i kratki czy może komin zapel eco tego nie posiada czy ewentualnie to dopiero teraz wytnie jakoś?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Dopiero dzisiaj zobaczyłem , że u mnie w kominie http://www.kominy.zapel.com.pl/ nie ma tego otworu przy skraplaczu oznaczonym nr 10 http://www.kominy.zapel.com.pl/get.php?pli..._ECO_M_2012.pdf tak jak i tej kratki, jest tylko wyczystka i trójnik spalin który ku mojemu zdziwieniu jest dość wysoko tzn jakieś metr nad poziomem.
Czy to błąd majstra co murował , brak tego otworu i kratki czy może komin zapel eco tego nie posiada czy ewentualnie to dopiero teraz wytnie jakoś?


Wg rysunku skraplacz jest i powinien być.Nie został Ci gdzieś na budowie?
Kratki może nie być to opcja dodatkowo płatna,nie wszystkie firmy co produkują systemy kominowe dodawają pewne elementy że tak nazwie je wystroju.
Jeżeli komin już stoi to nie ma możliwości dołożyć tego skraplacza.A może on jest tylko majster zapomniał wyciąć dziurę w dolnym pustaku kominowym,włóż rękę do wyczystki i namacaj czy on jest,powinna w dnie komina być dziura.
A to że trójnik jest wysoko to i dobrze, zawsze możesz dołożyć kolano aby podłączyć piec,spaliny zawsze lecą do góry ,do dołu nigdy icon_smile.gif .
Link do komentarza
Cytat

Dopiero dzisiaj zobaczyłem , że u mnie w kominie nie ma tego otworu przy skraplaczu oznaczonym nr 10 tak jak i tej kratki, jest tylko wyczystka i trójnik spalin który ku mojemu zdziwieniu jest dość wysoko tzn jakieś metr nad poziomem.
Czy to błąd majstra co murował , brak tego otworu i kratki czy może komin zapel eco tego nie posiada czy ewentualnie to dopiero teraz wytnie jakoś?


Zobacz na fakturze co kupiłeś jakie elementy .Sprawdź co zostało po zbudowaniu komina.

Daj zdjęcie jak to wygląda . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Zobacz na fakturze co kupiłeś jakie elementy .Sprawdź co zostało po zbudowaniu komina.

Daj zdjęcie jak to wygląda .


Na fakturze nie ma wymienionych części składowych tylko jako cały komin.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Tak czy siak to musztarda po obiedzie icon_biggrin.gif

Ale dziwi mnie fakt,że ani inwestor a już majster nie obejrzał i nie zapoznał się z instrukcja montażu przed murowaniem.
Ja swój przed murowaniem rozłożyłem wszystkie części i policzyłem czy aby czegoś nie brakło jak również pokazałem co i jak murarzowi.
Link do komentarza
Panowie icon_smile.gif na fakturze jest odsklraplacz ceramiczny i jest on na dnie zamontowany tzn jakaś miska taka jakby ale nie zauważyłem czy jest w nim dziurka. Chodzi mi o to co napisałem na początku, że nie mam wyciętego otworu w pustaku gdzie jest skraplacz, skraplacz jest icon_smile.gif
I teraz zastanawiam się czy po ptakach czy można teraz ten otwór wyciąć czy może go nie trzeba, sprawdziłem dokładnie i trójnik jest ok 1,8m
Czy wyczystka jak jesdt zamontowana gdzieś dopiero na drugim trzecim pustaku kominowym zamontowana to jest ok? bo też jakoś wysoko wydaje sie na poziomem i nad skraplaczem
Link do komentarza
Gość mhtyl
To wystarczy wyciąć dziurę aby dostać się do skraplacza i problem z głowy icon_biggrin.gif
Tylko jak będziesz robił ten otwór to dobrze odmierz wysokość jak i szerokość,szerokość ogranicza wewnętrzny wymiar pustaka kominowego a wysokość to zapewne jedna albo dwie wysokości pustaka kominowego,w zależności na którym pustaku zaczął początek komina murarz,oby się nie okazało że na wysokości posadzki.Najprościej to włóż w miejscu wyczystki miarę zwijaną i odmierz ile jest cm do dna komina.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Rozumiem , że musi być ten otwór przy skraplaczu w pustaku komina i założona kratka?
Ile powinno być maksymalnie od skraplacza do początku wyczystki?
Tak to mniej więcej widać.


Kratka może ale nie musi ,to tylko tak dla ładnego wyglądu. Tylko na dole pod skraplaczem musisz umieścić jakiś zbiorniczek na kondensat.
Tak jak z fotki widać to w pustaku pierwszym licząc od dołu posadzki wystarczy wyciąć dziurę.
A nie wkładałeś ręki do wyczystki aby namacać czy na dnie jest dziura icon_biggrin.gif (proszę od razu nie kojarzyć) ale jak już pisałem wyżej weź miarę zwijaną stalowa i w środku spokojnie zmierzysz ile jest od wyczystki do skraplacza.
Link do komentarza
Cytat

Rozumiem , że musi być ten otwór przy skraplaczu w pustaku komina i założona kratka?
Ile powinno być maksymalnie od skraplacza do początku wyczystki?
Tak to mniej więcej widać.

Wszystko wydaje się w porządku teraz najpierw musisz ustalić w którą stronę murarz ustawił odskraplacz .Czy od strony trójnika będzie otwór wylotowy czy od wyczystki ,a może wstawił byle jak i będziesz musiał go przekręcić ustawić w odpowiedniej pozycji.Cienkim drucikiem sprawdź wkładając go z dna wyczystki w ,którą stronę jest skierowany kanał odskraplacza wtedy zrobisz mały otworek w ściance i będziesz go powiększał przymierzając kratkę przewietrzającą dolną .Albo za krawat murarza niech przyjedzie i zrobi to jak należy. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Gość mhtyl

Tak jak wspomniał animus,może być problem bo ten skraplacz wg zdjęcia firmowego wygląda tak.
Ale tu też widzę pozytywne rozwiązanie icon_biggrin.gif bo ja z założenia jestem optymistą icon_biggrin.gif Załóżmy ,że ten otwór w kształcie kwadratu zrobiony na odwodzie skraplaczu jest nie z tej strony co potrzeba ,to jak już tez wyżej napisałem w pustaku kominowym wytnij otwór ale rób to dość delikatnie aby nie uszkodzić ceramiki skraplacza. Jak już się dokopiesz do skraplacza i okaże się ,że tego otworu nie ma i nie można do obrócić (a sądzę że nie da rady bo ten skraplacz powinien być przyklejony do rury z wyczystką kitem kominowym) to wiertlem nawierć dziury po obwodzie (beż udaru) a potem jak już będzie wszystko nawiercone to po obwodzie przejedź wiertlem-frezem aby usunąć środek.O wylot tej rurki bym się nie martwił bo widać ,że ona jest z pcv i jest zapewne obrotowa.
U mnie ten skraplacz wygląda tak

I jak widać zbiornik na kondensat stoi w środku komina na samym dole poniżej skraplacza. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
Mam jeszcze jedno pytanie.
Otwór skraplacza jest w dobrą stronę i jest w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
Tylko praktycznie posadzka w kotłowni będzie dochodzić do tego otworu i jak w tedy jakiś naczynie podłączyć czy coś? Nie mam kanalizacji w kotłowni.
Tak myślę , że zrobić w kotłowni posadzkę niżej jak w garażu i wtedy wyjdzie otwór z 5cm wyżej posadzki. Chyba w kotłowni nie trzeba dawać styropianu 8-10cm jak w domu , starczy ze 3cm?
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

Mamy 2014 rok, a WT na ten rok mówią że współczynnik przenikania ciepła dla podłóg na gruncie ma wynosić U≤ 0,3W/mK.
A Ty coś mówisz o 8-10cm styropianu.


Dla nowo budowanych domów, a raczej przy wydawaniu PnB dla obecnie nowych domów, a jeżeli PnB było wydane przed to nie musi spełniać obecnego współczynnika.

Cytat

Mam jeszcze jedno pytanie.
Otwór skraplacza jest w dobrą stronę i jest w miejscu zaznaczonym na zdjęciu.
Tylko praktycznie posadzka w kotłowni będzie dochodzić do tego otworu i jak w tedy jakiś naczynie podłączyć czy coś? Nie mam kanalizacji w kotłowni.
Tak myślę , że zrobić w kotłowni posadzkę niżej jak w garażu i wtedy wyjdzie otwór z 5cm wyżej posadzki. Chyba w kotłowni nie trzeba dawać styropianu 8-10cm jak w domu , starczy ze 3cm?


Od skraplacza nie wolno podłączać odpływu do kanalizacji, chyba że teraz coś się zmieniło w tej materii.
Link do komentarza
Cytat

Dla nowo budowanych domów, a raczej przy wydawaniu PnB dla obecnie nowych domów


Tak wiem i w 2012 ten współczynnik wynosił 0,45 więc projekt jako taki nie narusza WT.
Mnie chodziło raczej o fakt że współczynniki ewoluują i jest ogólnoświatowe parcie na energooszczędność, więc mimo że PnB zostało już wydane, to tak słaba izolacja jest trochę archaiczna... no może jest No trendy icon_smile.gif
A że to posadzka, to też jakakolwiek ingerencja w jej izolację na etapie innym niż budowa będzie bardzo utrudniona.
Link do komentarza
Gość mhtyl
Cytat

czyli co zrobić z tak niskim skraplaczem? Bo chyba przeszkadza , że wyjdzie prawie na równo z podłogą czy to nie ma znaczenia?


A tym skraplaczem to murarze dali ciała,ale już po. Więc jedyne wyjście to takie ,dać kolanko 90 stopni z pcv , kawałek rurki prostej tak aby wychodziła na zewnątrz obudowy komina i naczynie do którego spływał by ten kondensat. Kolano powinno wejść spokojnie na krocie od skraplacza z komina , a jakiej średnicy to byś musiał sobie przymiarkę zrobić.

Oczywiście o ile będzie na tyle miejsca aby się zmieściła rura pcv.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...