Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
paradox2604

normy murowania scian

Recommended Posts

Witam ,mam takie pytanie ile wynosi norma odchyłu w pionie poziomiw i wybrzuszenia ,przy murowaniu ścian nosnych?
drugie pyt czy ta norma dotyczy rownierz wymiany scian np. skulem jedna sciane i w jej miejsce wymurowalem druga z innego materialu(wszystko juz w wymurowanym budynku) czy to ma jakies znaczenie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dopuszczalne odchylenie od pionu na wysokości kondygnacji nie powinno przekraczać 6 mm lub 10 mm, zależnie od sposobu wznoszenia ściany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dopuszczalne odchylenie od pionu na wysokości kondygnacji nie powinno przekraczać 6 mm lub 10 mm, zależnie od sposobu wznoszenia ściany.



Z tego co się orientuję w przypadku pustaków Porotherm to jest 0,6 cm dla murów spoinowanych i 1 cm dla niespoinowanych. A czy odchylenia mają znaczenie? Mają - zgubienie pionu powodu nierównomierny rozkład sił i przeniesienie ciężaru stropu. Pamiętaj, że mówimy o ścianie nośnej, a nie działowej icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a jak to sie ma do np wymurowanych nierowno pustakow ? tz jeden wystaje troche wiecej a drugi mniej i jak by sie mijaly icon_smile.gif ?


To jest błąd bo zasadą jest, że ścianę licuje się z jednej strony, a druga jest taka jak wyjdzie.
Wtedy wychodzą różne wymiary poszczególnych pustaków.

Trafiają się też np. bloczki betonowe, które nie tylko nie mają jednego wymiaru, ale jeszcze mają "przekoszone" kąty - to dopiero jest zabawa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a jak to sie ma do np wymurowanych nierowno pustakow ? tz jeden wystaje troche wiecej a drugi mniej i jak by sie mijaly ?

Musisz zlokalizować z ,której strony murarz miał założony sznur z tej właśnie strony licował ścianę ,przykładasz długą poziomicę do ściany w pionie i patrzysz jeżeli widzisz że jeden pustak wystaje trochę więcej a inny mniej to przechodzisz na drugą stronę tej ściany i robisz to samo tam już poziomica powinna przylegać do ściany na całej wysokości nawet jak delikatnie nie ma pionu ,a powinna.

Ściany zewnętrzne mają lico od zewnątrz ,wewnętrzne z jednej strony z tej z której murarz zapiął sznur .Jeżeli materiał ,z którego jest wznoszona sciana jest idealny, to ściana nie posiada uskoków ,które wygładza się tynkiem . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Mam dokładnie te meble łazienkowe https://bokaro.pl/oferty/lara z tym, że ja kupiłam dwa słupki, nic się z nimi nie dzieję,  meble są bardzo dobrej jakości.
    • To co mnie do niego przekonało to cieńsza warstwa i właściwości samopoziomujące. Nie znam żadnego dobrego fachowca od miksokreta, a takiej posadzki byle kto dobrze nie zrobi. Anhydryt jeśli ma dobrze dobrane proporcje składników jest trudny do spartaczenia. Ja wydałem na tę wylewkę 40 zł na m2 na gotowo - czy miksokret jest tańszy?
    • Co jest za Twoją działką, patrząc od drogi? Jest to jakaś dolinka rzeki, czy dalej położone jeszcze niżej działki?
    • Cześć. Mam zagwozdkę jak w temacie. Komin do pieca kondensacyjnego mam z pustaka 36x36 cm, w którym jest otwór o średnicy ok 27cm. Tego juz nie zmienie. Natomiast teraz wykonawca radzi mi aby przed zalaniem czapy kominowej wsadzić do niego przewód spalinowy z odpowiednimi obejmami stabilizującamy, bo podobno potem, gdy zostawi otwór troche większy niż sama rura, to juz nie da rady tych obejm tak rozłozyc, aby stabilizowały ta rurę. czy np gdybym chciał wsadzić rurę koncentryczną 125/80, to po zrobieniu otworu ok 14 cm nie dłoby sie potem rozłożyć obejmy. Kontaktowałem sie w tej sptrawie z jednym hydraulikiem i stwierdził, że przewód spalinowy wsadza juz po zrobieniu komina, i ze nie będzie problemu z tym ze rura będzie niestabilna i że służące do tego pajaczki się rozszerza i będą stabilnie trzymały rurę i ze nie trzebatego robić na tym etapie. Czy ktoś może mi podpowiedzieć, która z tych racji jest bardziej prawdziwa, czy musze teraz robić system spalinowy do pieca zanim zostanie wylana czapa, czy mozna to zrobic spokojnie później? Inna sprawa - czy wg Was dobrym pomysłem byłoby ustabilizowanie takiej rury koncentrycznej poprzez wsypanie do wnetrza komina perlitu? Wtedy stabilizowałby komin i troche go izolował wewnątrz termicznie. Po przeliczeniu wyszło mi ok 0,5m3 perlitu, koszt ok 100 zł.
    • Nie będę negował Twojego wyboru ale nie rozumiem co anhydryt ma takiego cudownego, jak dla mnie jest to niepotrzebnie wydana kasa. Jeżeli skład został tak dobrany to zapewne firma ma taką recepturę i jej się trzyma i co najważniejsze na pewno udzielana gwarancji. Więc nic nie ruszaj tylko jak masz obawy co do jakości wylewki to wołaj ekspertów i najlepiej nie z firmy która wylewała tyko niezależnych i niech sprawdzą jakoś wylewki, gdy będziesz sam coś przy niej majstrował firma może nie uznać gwarancji. Zobaczysz co ekspert powie na temat jakości wylewki i wtedy uderz do firmy która wylewała posadzkę.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...