Skocz do zawartości

Jaki garaż do domu jednorodzinnego?


Recommended Posts

Gość Benia
Dobry garaz to przedewszystkim garaz, do ktorego zlodziej sie latwo nie wlamie. No i oczywiscie - tani, i najlepiej z kanalem. Mozna sobie wybudowac kanal, a nad nim garaz blaszany.
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
Gość marya
prawda jest taka, że za jakość, w tym i zabezpieczenie, musisz zapłacić. Nie mamy jakichs specjalnych systemow zabezpieczen, uznalismy, że to, co daje w standardzie producent, w zupelności nam wystarczy.
jestem jednak zdania, ze w przypadku domu rodzinnego, kiedy garaz jest w bryle budynku, nie ma co oszczedzac ponad miare i warto zainwestowac w brame ocieplana. zreszta tak naprawde oszczedności są tu pozorne, wystarczy policzyc sobie, ile kosztuje ogrzewanie. jak garaz stoi osobni, to proszę bardzo, brama moze byc ciensza, ale jesli mamy garaz w domu, to musimy brac pod ogolna gospodarke energia w domu i koszty z nią związane. w naszym klimacie, ktory nas nie rozpieszcza i sezon grzewczy to praktycznie 8 miesiecy w roku, koszt bramy ogrzewanej bedzie sie zwracal w postaci NIZSZYch rachunkow za energię. ktora jakoś nie chce tanieć, a wręcz przeciwnie :D
Link do komentarza
  • 7 miesiące temu...
Gość lord_enea
zle postawione pytanie imho. nie chodzi o to, skad ma pochodzic energia do ogrzewania bramy, tylko czy jest sens ogrzewac pol ulicy - bo za to placimy, fundujac sobie nieocieplana brame garazowa w garazu ktory znajduje sie w budynku mieszkalnym.
Link do komentarza
  • 1 rok temu...
No wlaśnie: też się zaczęliśmy w trakcie budowy zastanawiać, czy ciąć koszty i dać brame tańszą, nieocieploną, czy jednak zamontować bramę segmentową ocieplaną do naszego garazu. Wiadomo, że budując dom liczy się tę kasę i w którymś momencie przychodzi czas na rezygnowanie z rozwiązań, które wczesniej wydawały sie niezbędne, idealne, a teraz wychodzi na to, że jednak przedrażaja nam inwestycję. Jest trzecie wyjście i my do niego sięgnęliśmy: trzeba dobrze poszukać. Solidni producenci mają w ofercie bardzo sensowne rozwiazanie: promocję na produkty tzw. środka, czyli przyzwoita jakość i rozwiązanie dość popularne, ale tańsze. Zdecydowalismy sie na brame Hormanna, ocieplaną, segmentową z napedem. na promocji, więc wiadomo, że dość popularna, ale poki co nie stać nas na jakieś rozwiązania bardziej bajeranckie jak np bramy fasadowe do opracowania indywidualnego :)
Link do komentarza
Jeżeli garaż będzie miał ściany/stropy wspólne z resztą budynku to pamiętaj również o właściwej izolacji tych ścian i stropów po stronie zimniejszej. Pozwoli to na utrzymywanie niższej temperatury w garażu a jednocześnie zabezpieczy resztę budynku przed stratami ciepła. Poniżej schemat prawidłowej izolacji takich ścian i stropu proponowany przez Knauf Therm.

DSC01446.jpg

Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...