Skocz do zawartości

krzywa elewacja, a ocieplanie wełną


Recommended Posts

Elewacja mojego domu jest niespecjalnie prosta - krzywizny zamiast plaszczyzn i uskoki konkretnie utrudniaja robote. Ocieplona ma byc 15cm welna i mam pytania nastepujace:

- wieksze plyty, czy mniejsze pasy welny? sklaniam sie ku plytom
- jakos rownac sciane przed ociepleniem, czy pionowac i plaszczyznowac klejem? Domyslam sie, ze raczej nie.
- kleic na całym obwodzie, czy punktowo?
- docinac welne na grubosci i tak rownac sciane? Przypuszczam, ze tak jest prawidlowo.
- jedna warstwa 15cm welny, czy 5cm do rownania cieniujac, a na to juz 10cm rowno?
- kolkowac pierwsza, czy przez druga warstwe?

na to oczywiście klej, siatka i klej, a potem myślę o tynku mineralnym w jakims kolorze typu zlamana biel, ecru, czy bardzo jasny piaskowy.
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Płyty lepiej trzymają płaszczyznę moim zdaniem,
nie wiem co masz na mysli przez równanie ściany, jeżeli są tam jakieś elementy np krzywo powylewane to można to delikatnie podkuć jednka najlepiej rozwiązać sprawe tak aby te 15cm było w najcieńszym miejscu a przed tym wyrównasz podkładając 2, 3, 5 cm.
Jeżeli warstwa na spodzie nie przekroczy 5cm to bym kołkował po całości na raz, jeżeli stosujesz wełnę ze względów pożarowych to kołki conajmniej z metalowym trzpieniem, a najlepiej całe metalowe - niestety drogie :/
Klejenie to temat rzeka... ostatnio inspektorzy wymagali po obwodzie (w ramkę) z dwiema 5cm przerwami na górze i dole.
Link do komentarza
Cytat

Płyty lepiej trzymają płaszczyznę moim zdaniem,
nie wiem co masz na mysli przez równanie ściany, jeżeli są tam jakieś elementy np krzywo powylewane to można to delikatnie podkuć jednka najlepiej rozwiązać sprawe tak aby te 15cm było w najcieńszym miejscu a przed tym wyrównasz podkładając 2, 3, 5 cm.
Jeżeli warstwa na spodzie nie przekroczy 5cm to bym kołkował po całości na raz, jeżeli stosujesz wełnę ze względów pożarowych to kołki conajmniej z metalowym trzpieniem, a najlepiej całe metalowe - niestety drogie :/
Klejenie to temat rzeka... ostatnio inspektorzy wymagali po obwodzie (w ramkę) z dwiema 5cm przerwami na górze i dole.


A jaki tynk silikonowy do welny dobrac tak, aby byl to pelen system producenta z aprobata, gwarancja itd.?

Spotkalem sie z informacja, ze tylko STO i Caparol, ale na ich stronach nie widze takiego systemu, a z kolei w hurtowniach polecaja Kreisela i Baumita.
Link do komentarza
Ja robiłem to akurat na baumicie i dryvicie ale nie powiem, że to jedyny rozsądny wybór - jednak na stronie chyba mieli kiedyś opis systemu...może daj jeszcze szanse innym handlującym ;)
Musisz poczytać ale raczej każdy system coś powinien zaoferować.
Sto cenowo wysoko stoi, jednak o samej marce słyszałem dużo dobrego.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...