Skocz do zawartości

mój wymarzony domek


Recommended Posts

Cytat

ta "dobroduszna" to grubo po 60, więc z nią raczej nic nie będę zgłębiać icon_wink.gif


Takie to najgorsze plotkary. Zapewne przyszła na zwiady coś Ty za jedna aby ostrzec pozostałych sąsiadów przed Tobą icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

nie, nie. ja już mam tam renomę jak trza icon_wink.gif bo ja jestem córka listowego, a jak wiadomo listowy to człek na wsi wielce szanowany icon_lol.gif


Listonosz wielce szanowany bo renty i emerytury przynosi icon_lol.gif
Link do komentarza
Cytat

Aha, czyli jest to norma i moje dotychczasowe doświadczenie nie odbiega od średniej krajowej- hurra.



no co TY - w niektórych okolicach to wręcz standard jest!!! Na chama kopieta, nie pytaliśta się no co Ty icon_smile.gif
A Wy Baszka - pytaliśta się kogo czy możeta te drzewa se tak podkopywaliśta a tera zostawić jak Wam sie podoba?
Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

no co TY - w niektórych okolicach to wręcz standard jest!!! Na chama kopieta, nie pytaliśta się no co Ty icon_smile.gif
A Wy Baszka - pytaliśta się kogo czy możeta te drzewa se tak podkopywaliśta a tera zostawić jak Wam sie podoba?


Nie ma jak to swojska polemika icon_biggrin.gif
Czy są następne części tej afery gruntowej icon_question.gif icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Cytat

Nie ma jak to swojska polemika icon_biggrin.gif
Czy są następne części tej afery gruntowej :?: icon_mrgreen.gif



tak
mama przyszła
jak do drogi dojechali z wykopem

Zobacz!
No zobacz!
Gdzie są granice!!!!!
W Polsce!
Tolerancji sąsiedzkiej
Chociaż to może i nie jest śmieszne - bo akurat ja wiem co śmieszy tych z łopatami, a o co pretensje ma właścicielka swojego gruntu.......
Ci z łopatami takie podśmichuje są.
Bym ja tam do nich podszedł - pewnie tacy radośni nie byliby...


Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ale to było.
Teraz podobno lepiej bo wróciła III RP a rzecz na filmie się dzieje za IV RP icon_lol.gif



tjaaaaa..... poczekaj - jak dostanę uzasadnienie ostatniego wyroku NSA

O ile tam będzie tak jak usłyszałem ustnie - i odnotowałem!
Że "skarga zasługuje na rozpatrzenie ale z powodu...."

" Nie może organ decyzyjny postrzegany być przez obywatela w sposób budzący wątpliwości co do oceny wydawanych decyzji"

" Nie może organ sądowy swoimi decyzjami wzbudzać w obywatelu odczucia nieprawidłowości wydanego orzeczenia"

"Nie może inwestycja strategiczna dla Państwa Polskiego być rozpatrywana w kontekście skargi jednostki tegoż Państwa i uznana"

to ja taką RP III i RP IV - o ile RP V zostanie jej kontynuatorem - wszystkie je jednakowo mam tam gdzie nigdy byś ich Jani nie chciał u mnie podcierać!
Link do komentarza
Cytat

tak
mama przyszła
jak do drogi dojechali z wykopem

Zobacz!
No zobacz!
Gdzie są granice!!!!!
W Polsce!
Tolerancji sąsiedzkiej
Chociaż to może i nie jest śmieszne - bo akurat ja wiem co śmieszy tych z łopatami, a o co pretensje ma właścicielka swojego gruntu.......
Ci z łopatami takie podśmichuje są.
Bym ja tam do nich podszedł - pewnie tacy radośni nie byliby...



Bobiczku, ten pierwszy filmik to mnie nawet rozbawił, ale ten to wcale. Smutna ta nasza rzeczywistość. Edytowano przez Baszka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Tyle że od stycznia przyszłego roku dla ścian zewnętrznych współczynnik przenikania ciepła będzie musiał wynosić U=0,25W/mK więc proponowany przez Ciebie pustak się nie nada na ścianę jednowarstwową.



I tu mam dylemat:
pan adapter zrobił porotherm 25, do tego 12 styro.
Sąsiedzi mają 50, bez jakiegokolwiek ocieplenia.
Budować zacznę wiosną to co z tymi normami? Rozważam obydwie powyższe opcje i nie wiem, którą wybrać.
W innym wątku pisałeś, że technologie są zbliżone cenowo. Bardziej mi zależy na tanim ogrzaniu, na tym by było latem chłodno.

Cytat

Niezależnie od tego czy zmienią normę ciepła, czy nie, to i tak chyba docieplenie styropianem jest najrozsądniejsze. Nie ważne, czy budujesz z porothermu, czy z innych materiałów docieplić tak, czy siak trzeba.




Nie trzeba, można. Sąsiedzi mają bez docieplenia, ale mieszkają od lipca, bilans ogrzewania na razie nie jest znany.
Link do komentarza
Ceramika jak ceramika... jak kto lubi.
Czy to BK, czy silikaty... każda technologia ma swoje "za" dla danego inwestora w zależności czego od ścian zewnętrznych (i nie tylko) oczekuje.

Cytat

pan adapter zrobił porotherm 25, do tego 12 styro.


Dla standardowego styro "U" ściany na styk.
Można "U" podgonić albo lambdą styropianu, albo grubością warstwy izolacji
Link do komentarza
Cytat

Ceramika jak ceramika... jak kto lubi.
Czy to BK, czy silikaty... każda technologia ma swoje "za" dla danego inwestora w zależności czego od ścian zewnętrznych (i nie tylko) oczekuje.


Dla standardowego styro "U" ściany na styk.
Można "U" podgonić albo lambdą styropianu, albo grubością warstwy izolacji



Pomyślałam o styro 15, a pan, że to nic nie da.
Z wyliczeń wynika, dla 50 bez ocieplenia u=0,29, dla 25 z 12 styro u= 0,26. Tyle wartości liczbowe. A co to znaczy w praktyce?
Link do komentarza
Pan jakiś dziwny jest... przyhamowany w rozwoju.
W 2017 roku ma nastąpić kolejne obostrzenie norm,
a żeby było całkiem śmiesznie, to obecnie największa zmiana dotyczy podłóg na gruncie, a nie ścian i dachów.

Przykłady przenikalności cieplnej ścian w/g Twoich rozważań:
P25+12styro (λ =0,04W/mK) U=0,25W/mK
P25+12styro (λ =0,031W/mK) U=0,20W/mK

P25+15styro (λ =0,04W/mK) U=0,21W/mK
P25+15styro (λ =0,031W/mK) U=0,17W/mK

W praktyce to jeszcze ważna jest izolacja od gruntu, izolacja stropu, współczynnik przenikania ciepła okien i drzwi i rodzaj wentylacji jak i szczelność ogólna budynku.
Ale i jego kształt jak i zorientowanie względem stron świata (chodzi głownie o zorientowanie okien i ich wielkość).
Ogólnie dużo tych niuansów, a powtarzam i zawsze powtarzałem... dom należy traktować jako całość i skupianie się tylko na wybranych aspektach za dużo nie wnosi i może być wręcz szkodliwe... dla portfela szczególnie.
Psychika inwestora tez może ucierpieć, bo wydane pieniądze nie przyniosły spodziewanego efektu, albo inaczej... efekt ten został zgubiony w wyniku innych niedociągnięć.

Adaptor na podstawie tego co wyliczył powinien na projekcie umieścić zapotrzebowanie (przynajmniej szacunkowe) budynku na ciepło.
Jakie one będzie dokładnie w zależności od przyjętych technologii to powie dopiero wykonanie OZC
Link do komentarza
Cytat

Pomyślałam o styro 15, a pan, że to nic nie da.
Z wyliczeń wynika, dla 50 bez ocieplenia u=0,29, dla 25 z 12 styro u= 0,26. Tyle wartości liczbowe. A co to znaczy w praktyce?



Jani ci już dobrze napisał...
napisał tez o OZC - z doświadczenia wiem, że to najlepiej wydane pieniądze podczas budowy domu
Potraktuj bajania pana z przymrużeniem oka, natomiast zleć komuś zrobienie OZC z prawdziwego zdarzenia.
Gdyby to nic nie dawało, to myślisz dlaczego są tacy wariaci, co dają 15,20, a nawet 30cm styropianu? A wełny duuzo więcej(nawet grubo powyżej 0,5m)? Bo w ich konkretnym przypadku, dla ich danych wejściowych wyszło że się opłaca.
Link do komentarza
Cytat

Pomyślałam o styro 15, a pan, że to nic nie da.
Z wyliczeń wynika, dla 50 bez ocieplenia u=0,29, dla 25 z 12 styro u= 0,26. Tyle wartości liczbowe. A co to znaczy w praktyce?



Bardzo szacunkowo i w duuuuuużym uproszczeniu.

Ten dom ma około 120m2 ścian zewnętrznych - w tym około 20m2 okien.

Dla samych ścian (bez okien) i dla wartości U podanych wyżej, dom "spali" w sezonie grzewczym odpowiednio 2.600kWh lub 2.300kWh, czyli oszczędność 300kWh, czyli 100kg węgla lub 35m3 gazu.

Niby nic, ale tak jak pisał Jani, to tylko jeden element z całości.

Dla przykładu - wentylacja grawitacyjna zeżre nie mniej niż 4.000kWh, a WM z rekuperacją tylko 1.500kWh (wliczając całoroczną pracę wentylatorów) - czyli taka WM zaoszczędzi 2.500kWh, czyli około 800kg węgla lub 290m3 gazu.

Okna typowe (U=1,8) około 20m2 to zużycie 3.200kWh, a o U=1 to około 1.800kWh, czyli oszczędność 1.400kWh, czyli 400 kg węgla lub 160m3 gazu.


dopisałem:

Jak widzisz, można tylko na tych 3 elementach zaoszczędzić 4.200kWh, czyli około 1,3t węgla lub około 500m3 gazu - nie zapominając o tym, że te koszty skumulują się w 2 - 3 miesiącach zimowych Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Przykłady przenikalności cieplnej ścian w/g Twoich rozważań:
P25+12styro (λ =0,04W/mK) U=0,25W/mK
P25+12styro (λ =0,031W/mK) U=0,20W/mK

P25+15styro (λ =0,04W/mK) U=0,21W/mK
P25+15styro (λ =0,031W/mK) U=0,17W/mK



Adaptor na podstawie tego co wyliczył powinien na projekcie umieścić zapotrzebowanie (przynajmniej szacunkowe) budynku na ciepło.
Jakie one będzie dokładnie w zależności od przyjętych technologii to powie dopiero wykonanie OZC



Nie rozumiem, dlaczego podajesz dwa razy te wartości, do czego się to odnosi?

Pytałam p. adaptera, on nie wyliczał, dołączył gotowca ogólnego wysłanego razem z projektem.

Cytat

Jani ci już dobrze napisał...
napisał tez o OZC - z doświadczenia wiem, że to najlepiej wydane pieniądze podczas budowy domu
Potraktuj bajania pana z przymrużeniem oka, natomiast zleć komuś zrobienie OZC z prawdziwego zdarzenia.
Gdyby to nic nie dawało, to myślisz dlaczego są tacy wariaci, co dają 15,20, a nawet 30cm styropianu? A wełny duuzo więcej(nawet grubo powyżej 0,5m)? Bo w ich konkretnym przypadku, dla ich danych wejściowych wyszło że się opłaca.



Jak będę mieć wybraną technologię, to poszukam kogoś do audytu energetycznego. Jestem, podobnie jak Ty, przekonana do słuszności działań tych niby "wariatów".
Link do komentarza
Cytat

Czekaj... nie łapię.
Gdzieś popełniłem błąd?

PS.
Czyli pan adapter to tylko adapter... bez Pan icon_biggrin.gif



Jani podejrzewam, że to nie Twój błąd, tylko ja tego nie ogarniam.
Piszesz dwa razy 25P + 12, raz po razie i podajesz różne wartości współczynnika. U góry 0,25, a poniżej 0,20.
I tego nie rozumiem. Do czego się odnosi ta pierwsza wartość, a do czego ta druga. Jeśli się ośmieszam, jest mi
przykro, ale wolę zapytać.

Czemuż to odmawiasz p. adapterowi prawo do bycia panem? icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Jani podał dwie (skrajne) wartości lambda dla "występującego" styropianu (bo nie tylko grubość ma znaczenie icon_lol.gif )

Ps.

Cytat

Zamiar jest taki, pustak Porotherm 25, 5cm przerwy i drugi Porotherm 25. Sciana bedzie mieć 55cm.




Dość kosztowny sposób stawiania ścian.

Może wato rozważyć postawienie ścian z YTONG-a ?
Jednowarstwowa (ewentualnie lekko "docieplona" 3 -5 cm wełną, albo MULTIPOREM - zlikwiduje to wszelkie ewentualne mostki) - cena porównywalna do Twojego rozwiązania.

Jedynym minusem tego rozwiązania jest fakt, że wykonawca musi być "obeznany" z materiałem.

Link do komentarza
Cytat

Jani podał dwie (skrajne) wartości lambda dla "występującego" styropianu (bo nie tylko grubość ma znaczenie icon_lol.gif




Jak to w naturze icon_lol.gif , dziękuję za wyjaśnienie tych wartości.


Teraz pytanie kolejne. Co sądzicie o bloczkach ceramicznych heluz? Rozważam opcjonalnie te bloczki na zaprawie klejowej. Nie mam jeszcze wyceny tego materiału, ale parametry są bardzo dobre. Dałabym 44 cm, bez ocieplania. Do tego planuję piec kondensacyjny, podłogowe w całości i dobre okna, ale jest i kominek, i wentylacja mechaniczna. Czy to będzie ekonomicznie ( ogrzewanie) rozsądne, czy koszty mnie zjedzą? Wykonanie musi być dokładne, ale mam potencjalnego wykonawcę, który zna tę technologię i o to jestem spokojna.

Zatem tak, czy standard P25+ 15 szarego? Nie chciałabym , by te koszty były wyrzucone w błoto, jak wcześniej napisał Jani. Edytowano przez Baszka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
To dobre bloczki, ale i i nie tylko... to także dojść rygorystyczna technologia wznoszenia/murowania.
Heluz chyba jako jedyny zalecał zasypywanie pierwszej warstwy obwodowej perlitem celem zminimalizowania mostka do gruntu.

Że tak zapytam - czemu ściana 1W skoro 2W więcej wybacza i dodatkowo pozwala na większe "manipulowanie" współczynnikiem "U" ściany?

Ściana 2W tej samej grubości co zakładana przez Ciebie ściana 1W to:
"U" przy λ =0,04W/mK styropianu = 0,17W/mK;
a przy λ =0,031W/mK styropianu = 0,13W/mK
(dla porothermu 25cm)

To już bardzo ciepła ściana i w połączeniu z pozostałymi przewidzianymi przez Ciebie elementami da bardzo ciepły i energooszczędny/tani w eksploatacji domek.
Z tym że żeby sie tak stało to musi być jeszcze odpowiednio ocieplony dach/strop i podłoga na gruncie (tym bardziej że zakładasz ogrzewanie podłogowe).
Kompletu dopełni już tylko zminimalizowanie mostka cieplnego na połączeniu ścian nośnych i ściany fundamentowej.
Link do komentarza
Cytat

To dobre bloczki, ale i i nie tylko... to także dojść rygorystyczna technologia wznoszenia/murowania.
Heluz chyba jako jedyny zalecał zasypywanie pierwszej warstwy obwodowej perlitem celem zminimalizowania mostka do gruntu.



Tę technologię polecił mi pan, potencjalny wykonawca ( jeden z ). Budował z tych bloczków i stwierdził, że są świetne.
Jest to starszy, doświadczony człowiek. Budował moim sąsiadom, ma dobre rekomendacje. Może nie idzie jak burza,
ale jest niezwykle staranny i nie marnuje materiału.

Pytasz, czemu nie chcę ściany dwuwarstwowej? Jakoś mam mniejsze przekonanie do takiego rozwiązania ze styropianem,
który po jakimś czasie się utlenia. Może też wydaje mi się to mniej zdrowe rozwiązanie? Mogę się mylić.

Ocieplanie to kolejny ambaras: i koszty, i zamieszanie, a tak by było za jednym zamachem. Nie wiem, czy to jest oszczędność finansowa, ale jedna ekipa mniej.

Nie wiem na co ostatecznie się zdecyduję, czekam na wyceny.
Link do komentarza
Cytat

To dobre bloczki, ale i i nie tylko... to także dojść rygorystyczna technologia wznoszenia/murowania.
Heluz chyba jako jedyny zalecał zasypywanie pierwszej warstwy obwodowej perlitem celem zminimalizowania mostka do gruntu.



Nie wiem czy dobrze rozczytałem - faktycznie pierwsza warstwa zasypana w celu pionowej izolacji.
I wszystko mi się podoba.
Nie rozumie jednego.
Skąd taka lambda!
Dlaczego:
Porotherm 44P+W - ma współczynnik przenikania ciepła U=0,27 W/m²K
Heluz Family 44 - ma współczynnik przenikania ciepła U = 0,13W/m2K

Przecież to ceramika i to ceramika - jak oglądam te zdjęcia

http://www.heluz.pl/fotogaleria/zastosowanie-wyrobow/

to widzę że perlitem zasypana pierwsza warstwa na fundamencie, a później lecą pustaki z taką samą pustką w środku jak Porotherm.
Czy błądzę - i one mają coś w środku w tych pustkach?
No bo różnica współczynnika przenikania jest ogromna i nie bardzo rozumię skąd ona się bierze


Link do komentarza
Cytat

Pytasz, czemu nie chcę ściany dwuwarstwowej? Jakoś mam mniejsze przekonanie do takiego rozwiązania ze styropianem,
który po jakimś czasie się utlenia. Może też wydaje mi się to mniej zdrowe rozwiązanie? Mogę się mylić.

Ocieplanie to kolejny ambaras: i koszty, i zamieszanie, a tak by było za jednym zamachem. Nie wiem, czy to jest oszczędność finansowa, ale jedna ekipa mniej.

Nie wiem na co ostatecznie się zdecyduję, czekam na wyceny.



to nie do końca tak.
pustaki 25 są tańsze niż 44. Te heluz mają takie parametry chyba po zasypaniu perlitem.
Prawda jest taka że jeśli chodzi o ceny, to porównywalnie kosztowo wyjdzie pustak25+styro niż sam pustak 44
a technologia 2W wyjdzie dużo "cieplej" i dużo więcej wybaczy błędów
no i zanim się zdecydujesz, to jednak zrób te OZC - po wykonaniu OZC dla kilku wariantów i posiadaniu wycen dla tych wariantów podejmiesz decyzję...
Aha, zdecydowana większość myli OZC z wyliczeniami które są dodawane do projektu
OZC musi mieć projektowe obciążenie cieplne (a te wyliczenia tego nie mają)

powinno to wyglądać mniej więcej tak:

Link do komentarza
Cytat

to nie do końca tak.
pustaki 25 są tańsze niż 44. Te heluz mają takie parametry chyba po zasypaniu perlitem.
Prawda jest taka że jeśli chodzi o ceny, to porównywalnie kosztowo wyjdzie pustak25+styro niż sam pustak 44
a technologia 2W wyjdzie dużo "cieplej" i dużo więcej wybaczy błędów
no i zanim się zdecydujesz, to jednak zrób te OZC - po wykonaniu OZC dla kilku wariantów i posiadaniu wycen dla tych wariantów podejmiesz decyzję...
Aha, zdecydowana większość myli OZC z wyliczeniami które są dodawane do projektu
OZC musi mieć projektowe obciążenie cieplne (a te wyliczenia tego nie mają)

powinno to wyglądać mniej więcej tak:



Spróbuję zrobić tak, jak piszesz.
Może w poniedziałek mi się uda złapać z kimś kontakt. W każdym razie z Vatu już nie skorzystam. Chcę decyzję podjąć bez pośpiechu, a to oznacza, że nie zdążę. Trudno. Większe straty ponosiłam.

Przekonuje mnie to, co piszesz, że ściana z ociepleniem to cieplejsza ściana. Jani podobnie pisał.

Edytowano przez Baszka (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

pisz na ten temat w dzienniku budowy, będzie wszystko w jednym miejscu ;)




To pierwszy wpis w Nowym Roku 2014, zatem wszystkim, którzy tu zaglądają życzę
spełnienia marzeń budowlanych i nie tylko icon_biggrin.gif .


Adiqqu, będę pisać tylko tu icon_biggrin.gif .

Dzięki pomocy Janiego- dziękuję Ci raz jeszcze icon_lol.gif - mam już te posty u siebie.

Przeczytałam ponownie całość i zauważyłam, że wpisałam: wentylacja mechaniczna.
To pomyłka, w projekcie jest grawitacyjna.
Z tego, co pisał Bajbaga to istotny element strat ciepła w domu, więc prostuję.
Link do komentarza
Prostuj, prostuj,
... a najlepiej tak żeby grawitacyjną zamienić na WM.
Jeśli weźmiesz się za to teraz, na etapie projektu, to koszty będą porównywalne (rezygnacja z kominów), a uzyskany komfort bytowy w przyszłości zdecydowanie lepszy.
Dodatkowo możesz część środków pozyskać np. z zamontowania na parterze kilku fixów.
Link do komentarza
Cytat

Prostuj, prostuj,
... a najlepiej tak żeby grawitacyjną zamienić na WM.
Jeśli weźmiesz się za to teraz, na etapie projektu, to koszty będą porównywalne (rezygnacja z kominów), a uzyskany komfort bytowy w przyszłości zdecydowanie lepszy.
Dodatkowo możesz część środków pozyskać np. z zamontowania na parterze kilku fixów.



P. adapter wspomniał na początku, że ma być grawitacyjna, bo do takiej ma przekonanie. Przyjęłam to, tak też było
w projekcie. Na ten moment nic nie wiem o mechanicznej.Poczytam sobie.

Projekt leży już w starostwie, zatem teraz go nie wyszarpię. Chyba, ze to można w trakcie budowy zmienić, jako zmianę
nieistotną z wpisem w dziennik.

Widzę, że dbasz o moją figurę icon_lol.gif . Już się widzę, jak biegam z drabiną po ogrodzie, by umyć okna icon_lol.gif .
A tak serio to też rozważam fixy, ale raptem myślę, że wyjdzie jedno duże okno i ewentualnie to małe w salonie.
I na tym się kończy możliwość fixów. Czekam na wyceny okien, więc zobaczę, czy to duża różnica przy oknach
ze szprosami.
A nie wiem, czy nie byłoby zasadne zostawić to małe jako okno, ponieważ jest blisko kominka.Wiem,że dam dopływ
powietrza pod kominek, ale jak coś czasem zadymi przy niżowej pogodzie, to może lepiej mieć możliwość otwarcia
czego się da? Tak sobie dywaguję.
Link do komentarza
Pisałem już że pan adapter to tylko adapter... bez Pan... pisałem.
Wentylację docelowo można zmienić mając już PnB.

Ta drabina dla parteru aż tak wielka nie będzie, więc dużo nie schudniesz przy myciu okien, tym bardzie że w tej Twojej ostoi z dala od drogi co dwa miesiące ze szmata nie będziesz popylać.
Zresztą bierz przykład z Ośki... i ja ją popieram,... okna to nie talerz że muszą być zawsze nienagannie czyste icon_biggrin.gif
Co do fixów, to jest to jedno ze źródeł "finansowania" WM... tysiak tu, tysiak tam i centrala zanabyta.

A jak będziesz miała dobry wkład (taki co proces spalania pozwala kontrolować tylko przy pomocy przepustnicy powietrza pierwotnego) porządnie zainstalowany i podłączony, to żadnego dymienia nie będzie.
Zresztą zawsze można tak zrobić żeby nawiew (dla WM) wyłączyć jak kominek obsługiwany/ładowany, co jakoby w naturalny sposób wszystko co z niego ma wyleź na salony jest wpychane do środka.
A to dlatego że dobrze wyregulowana WM działa w lekkim nadciśnieniu, mimo że się nazywa zrównoważona icon_biggrin.gif
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Mam wiedzę!
Baszka się waha!

Pomiędzy czeskim systemem, Porotherm 44 P+W na ciepłej zaprawie, albo tanio a drogo styropianem i już!

Wyceny obejrzałem - czeska najdroższa, ale zasypany perlitem ich pustak.
Pytanie - czy zasypana każda warstwa, czy7 tylko ta przy fundamencie.


Jeśli Czech oferuje zasypaną każdą warstwę - aż do wieńca jak uważacie. Lepszy wybór?

Bo ja przy cenie o 30% droższej niż Porotherm 44 P+W skusiłbym się
Link do komentarza
Cytat

Mam wiedzę!
Baszka się waha!

Pomiędzy czeskim systemem, Porotherm 44 P+W na ciepłej zaprawie, albo tanio a drogo styropianem i już!

Wyceny obejrzałem - czeska najdroższa, ale zasypany perlitem ich pustak.
Pytanie - czy zasypana każda warstwa, czy7 tylko ta przy fundamencie.


Jeśli Czech oferuje zasypaną każdą warstwę - aż do wieńca jak uważacie. Lepszy wybór?

Bo ja przy cenie o 30% droższej niż Porotherm 44 P+W skusiłbym się


Jestem!
Ja uważam że ściana nie gra roli izolacyjnej, trud jest skazany na porażkę ,ze względu na wieńce ,nadproża ,żelbetowe i inne takie ,nie warto się tym zajmować ,ściana z tańszego materiału ale konstrukcyjnego + izolacja styropian bez mostków .Okna wstawiane w styropianie. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

dlaczego cegły poryzowanej - zasypanej perlitem nie uważasz za najlepszej - bez styropianu na zewnątrz?


Na czym oprzesz stropy wieńce itd ?
.....jak okna ,drzwi przesklepisz łukowo tym samym materiałem i strop drewniany, bez prętów ,betonu ,wieńców to ściana ma sens ,jak spaskudzisz innym materiałem konstrukcyjnym to do niczego . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ja też muszę, ale jak się pomyśli i odpowiednio przygotuje - to nie jest to takie upierdliwe... Właśnie spakowałem trzy worki (plastik, papiery i te niesegregowalne) i wiadereczko na bio... Spacerek na śmietnik i - załatwione... wiadereczko umyte, suszy się i zaraz wróci do szafki, w którym stoją w sumie cztery wiadereczka po 28 litrów pojemności... Zupełnie wystarczają na tydzień... no, bio trochę częściej, w zależności od zawartości wiadereczka...  
    • Konstrukcja tych pomp IBO FP4 powoduje , że nieco dłużej wytrzymają po wystąpieniu suchobiegu, ale też należy je wyłączyć. Lepiej zastosować dodatkowe urządzenie automatycznie wyłączające pompę po wystąpieniu suchobiegu. Jest ich wiele na rynku ,różnych producentów. np,    https://b2b.omnigena.pl/sterowania-i-zabezpieczenia/1878-opc59-sterownik-5907761103184.html (jeśli pompa ma silnik max 1,3kW)   https://aquatik.eu/14-ibopress-10-sterownik-wylacznik-pompy-hydroforu-suchobieg-ibo-press-10-p-697.html (jeśli pompa ma silnik max 2,2kW)   Można też w ogóle zmienić koncepcję i zamiast dużego zbiornika wybrać układ z pompą głębibową, falownikiem i niewielkim zbiornikiem buforowym. Falownik wyłączy pompę po suchobiegu. Koszt takiego zostawu z całkiem porządną pompą IBO odporną na piach to ok. 2 tys. zł.    
    • 🌟 Kim Jesteśmy? 🌟 Letyro to dynamiczna firma specjalizująca się w produkcji i montażu wysokiej jakości osłon okiennych. Nasze produkty są nie tylko funkcjonalne, ale także stylowe, nadając Twojemu domowi wyjątkowy charakter.   🔧 Co oferujemy? 🔧 Rolety Zewnętrzne: Chronią Twoje okna przed słońcem, zapewniając prywatność i kontrolę nad temperaturą w domu. Moskitiery: Zapomnij o niechcianych gościach w postaci owadów! Nasze moskitiery zapewniają swobodę korzystania z otwartych okien, bez ryzyka inwazji komarów czy much. Bramy Garażowe: Bezpieczne, wytrzymałe i łatwe w obsłudze – nasze bramy garażowe chronią Twój samochód i mienie przed niepożądanymi intruzami. Parapety Wewnętrzne: Dodaj stylu i elegancji do swojego wnętrza dzięki naszym parapetom wewnętrznym, dostępnym w różnorodnych wzorach i kolorach.   Nasza strona www: rolety Rzeszów
    • Niezła gromadka. Ja muszę segregować w mieszkaniu. To dopiero przerąbana sprawa -.-
    • Na starym mieszkaniu miałem meble z Ikea i powiem, że z jakości niektórych naprawdę byłem zadowolony. Ale większość niestety nie przetrwała długo w idealnym stanie.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...