Skocz do zawartości

Montaż drzwi z ościeżnicą NIEregulowaną


Recommended Posts

Mam do Was takie pytanie

Chciałbym zamontować drzwi z ościeżnicą wręgowaną czyli bez regulacji ale grubości ścian do montażu drzwi nie są idealnie jednakowe.

Czasami różnica w grubości muru wynosi od 5 do 7mm.

Czy w takiej sytuacji jest możliwe aby zamontować ościeżnicę wręgowaną czyli nieregulowaną.
Link do komentarza
Cytat

Raczej opcja mało realna do wykonania.


A jaki powod tego?
Mylisz ,że wszystkie otwory u wszystkich były czy są idealne,ja u siebie też doklądalem tynku tu i tam aby wyrównać.
Link do komentarza
Cytat

Zrób rysunek, szkic, może być odręczny, na czym polega Twój problem.



Jest np tak na jednej ścianie pod nadprożem jest grubość 15,8cm na dole 15.3cm na przeciwległej ścianie pod nadprozem jest 16.0cm a przy podłodze 15.7cm grubość na nadprożu jest 15.8 do 16.1cm

Takie są różnice grubości po całym obwodzie otworu do mocowania drzwi
Link do komentarza
Z tego co wiem to ościeżnice daje się z jednej strony ściany a nie w środku .Tam gdzie drzwi otwierasz z ta ściana powinna ościeżnica licować i mało tego powinna mieć pion a potem musisz wszystkie braki wyrównać,najlepiej tynkiem.
Link do komentarza
Cytat

Z tego co wiem to ościeżnice daje się z jednej strony ściany a nie w środku .Tam gdzie drzwi otwierasz z ta ściana powinna ościeżnica licować i mało tego powinna mieć pion a potem musisz wszystkie braki wyrównać,najlepiej tynkiem.


Ale tu będzie ościeżnica na grubość muru, z tym że bez regulacji. I takie odchyłki to norma na naszych budowach, tyle że w dużej części przypadków regulacje je maskuje.
Link do komentarza
Cytat

Jest np tak na jednej ścianie pod nadprożem jest grubość 15,8cm na dole 15.3cm na przeciwległej ścianie pod nadprozem jest 16.0cm a przy podłodze 15.7cm grubość na nadprożu jest 15.8 do 16.1cm

Takie są różnice grubości po całym obwodzie otworu do mocowania drzwi




I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować... Edytowano przez retrofood (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować...


Tak samo robiłem u siebie jak retro pisze.A tynkowałem tynkiem MP75l Knaufa.
A jeszcze odaro nie wspomniał o szerokości otworu bo zapewne też jest większa aniżeli ościeżnica.
Link do komentarza
Cytat

I chcesz to tak zostawić??? Nie masz prostej łaty 2 m i poziomicy? A od czego tynk szpachlowy?
Ja u siebie wyrównywałem ponad 20 mm, a nie 3!!! Nie ma mowy, aby przy ościeżnicy nie wyrównać ściany. Tu nie może być fali!
Kup worek tynku gipsowego maszynowego, kosę (szpachla 60 cm) i za 2 godziny masz po kłopocie. Jutro zaciągniesz na gotowo i zrobione! Podszlifować, pomalować...



Ja mam tynki wapienno-cementowe mułkowane piaskiem kwarcowym.

Rozmawiałem na temat wyrównania z tynkarzem jak jeszcze nie miałem gotowej drewnianej podłogi to kręcił nosem że nie da się tego tak zrobić żeby ściana ładnie wyglądała.


Pytam się o ościeżnicę nieregulowaną ponieważ jak wezmę regulowaną wtedy opaska tej ościeżnicy nie zakryje mi tynku od góry. Ma wysokości otworów od 2006 do 2009mm

Chodzi konkretnie o drzwi CAL wewnętrzne które są tak dziwnie zrobione że góra opaski ościeżnicy regulowanej standardowych drzwi kończy się na wysokości 2075mm a ja potrzebuje 2011mm.

Natomiast przy ościeżnicy wręgowanej firm CAL można te 2011mm wyciągnąć.



Edytowano przez odaro (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Ja mam tynki wapienno-cementowe mułkowane piaskiem kwarcowym.



Natomiast przy ościeżnicy wręgowanej firm CAL można te 2011mm wyciągnąć.


No to dodaj trochę piasku do tynku gipsowego i zatrzyj na ostro,powinieneś uzyskać podobną strukturę tynku tego nowego do reszty.
Możesz wyciągnąć do 2011 mm ale jak na to drzwi?Nie będziesz miał za dużej szczeliny pod drzwiami?
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...