Skocz do zawartości

piec kominkowy w domku drewnianym


billu-79

Recommended Posts

Witam
Po pierwsze ściana za kominkiem musi być wykonana z materiałow niepalnych np. cegła, gazobeton grubości najlepiej min. 10 cm. Sciane taką możesz wykonać w formie ekranu dostawionego do ściany drewnianej. Poza tym komora kominka musi być wyizolowana (materiały specjalne do kominków np. wełna mineralna lub płyty krzemianowe) o wytrzymałości temperaturowej min. 700*C. Należy także pamiętać o dokładnym wyizolowaniu sufitu i wykonaniu tzw. dekompresji czyli komory wentylacyjnej znajdującej się pomiędzy komorą grzewczą kominka, a stropem. Ma ona za zadanie zabezpieczyć (odciąć) strop drewniany (i nie tylko) od wysokiej temperatury.
Co do komina. Przekrój komina nie może być mniejszy jak przekrój wylotu dymu z wkładu kominkowego. Co do rodzaju komina to ja jestem zwolennikiem kominów systemowych ceramicznych. Szeroki wybór (conajmniej kilka) firm oferujących takie kominy na naszym rynku. Kominy te zazwyczaj są kwaso i żaroodporne, z możliwością izolowania na całej długości, szybkie i proste w monatżu.
Pozdrawiam
Link do komentarza
Małe nieporozumienie icon_confused.gif??: Ale zasade ekranu z materiałów niepalnych stosuje się także przy tego typu piecykach. Co do zastosowania izolacji to w tym przypadku lepsze będą płyty krzemianowe. Są one twarde, samonośne i można je obrobić np. tynkiem lub zaszpachlować. Jedyną ich wadą jest cena icon_cry.gif . Co do ich izolacyjności to jest spora. Kiedyś zrobiliśmy eksperyment - położyliśmy kawałek płytki krzemianowej gr. 3 cm na rozgrzany piec. Po pewnym czasie sprawdziliśmy temperature górnej powierzchni płytki poprzez przyłożenie ręki icon_mrgreen.gif . Płytka była jedynie delikatnie ciepła.
Link do komentarza
Dzięki wielkie za odpisanie..słyszałem że też można zastosować płyty kartonowo-gipsowe o większej odporności na temperaturę i na nie kładzie się jakieś kafle:glazurę czy tam terakotę i chyba tak zrobie. a co do komina to będzie zrobiony z rury izolowanej czyli rura w rurę i wełna na izolacje.Za 4 metrowy komin i podłączenie do pieca jakieś tam uchwyty no ogólnie komplet zapłaciłem 600 zeta,wiec chyba nie dużo..jak myślisz???
Link do komentarza
Więc tak-producentem komina jest firma z łodzi czyli z mojego miasta icon_biggrin.gif firma prywatna która zajmuje się wentylacją,klimatyzacją i oni robią rury i różne tam kanały wentylacyjne.. A jeżeli chodzi o przejście tej rury przez ścianę drewnianą to : ta rura izolowana jest zbudowana tak ze ten zewnętrzny kołnierz rury się w ogóle nie nagrzewa no i tak to wygląda..pozdro...

Oooooo atak wygląda ta rura : w środku rura odprowadzająca dym na niej izolacja z wełny i kołnierz zewnętrzny.....(na tej stronie gdzie znalazłem fotke tej rury to metr kosztował 270 zeta icon_eek.gif )

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Piec wolnostojący należy ustawić w odległości co najmniej 60 cm od ściany domu lub w przypadku zastosowania okładzin niepalnych na ścianie – co najmniej 30 cm. Wyprowadzenie komina może odbywać się przy użyciu szczelnej rury stalowej, przy czym jej odległość od palnych elementów budynku nie może być mniejsza niż 30 cm. Podłoga w obrębie paleniska pieca powinna być zabezpieczona materiałem niepalnym o szerokości co najmniej 30 cm poza obrysem pieca.
Link do komentarza
  • 3 lata temu...
Witam mam takie pytanie zrobiłem komin na kominku z cegły zrobiłem zbrojenie, więc wiem, że się nie zawali, ale jest mały problem nie zrobiłem wentylacji ani odprowadzenie ciepła z komory cieplnej pytanie moje jest takie gdzie najlepiej zrobić wentylacje czy to musi być komin czy może być po prosu kratka w jakiś wyższych partiach domku oraz czy trzeba zrobić kratkę w komorze grzewczej boje się, że wkład może się przegrzać

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Krystian31 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Wkład który masz, jest niestety totalną lipą a'la kastoram. Kolejny przykład próby oszczędności na czymś, co ma związek z ogniem. Wkład skręcany z elementów ma tendencję do deformowania się, i jako że skręcany- do rozszczelnienia. Tak zabudowany na pewno się przegrzeje. Masz komorę na drewno, ok, jeśli daje wlot tj przepływ powietrza. Spróbuj zrobić duża kratkę zaraz za kominem z tyłu. Masz dwie cegły nad drzwiczkami, tam po bokach też zmieścisz kratki. Czarna rura wystająca z komina zardzewieje po roku. Pręt stalowy tuż nad drzwiczkami zacznie pracować i odspoi od siebie cegły. Edytowano przez racer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ok jak bym pręt przy betonował myślisz że popęka ? I jeszcze jedna sprawa nie mam wentylacji w tym domku może mógłbyś podpowiedzieć jak ją zrobić wystarczy Np dziura w ścianie jest to domek typowo rekreacyjny, więc wszystko, aby tanio i działało poza tym zdarzają się kradzieże od czasu do czasu, więc brałem, co tanie
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...