Skocz do zawartości

Wystarczy piec SAS 17 kw ?


Recommended Posts

Cytat

Stokrotka.35?
Masz rację - nie znam. Stokrotka.35 bierz 5 kw.


ale przecież nikt nie pisze 5kw - oprocz ciebie

tak jak zauważył bajbaga, dla domów wybudowanych zgodnie z przepisami (U<0,3) i wentylacji grawitacyjnej standardowo wystarczy 9-10kW. i w ofercie producentów piecy zaczynają sie pokazywać także te, z niską mocą - jest ich już sporo
10kw
http://www.nokaut.pl/ogrzewanie/produkt-piec-10kw.html
czy też 12kw
http://www.nokaut.pl/kotly-na-paliwo-stale...-piec-12kw.html

ale najlepiej to oczywiście policzyć....
bo za duży piec to wyższe spalanie, jak już kolega zauważył, no ale co to hydraulika robiącego instalację obchodzi.... Edytowano przez adiqq (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To ja już jestem całkiem głupia .....
W sklepach sprzedawcy gadają że co-najmniej 20 kw, ten co będzie instalował 17 - 20 kw

Ja chciałam 15, mąż z gatunku tych co większe to lepsze upierał się przy 20 kw / prawie 2 tyg wojny domowej z mężem na argumenty/ - stanęło na 17 kw.

I stąd moje pytanie na tym forum czy taki piec da rade.

A teraz słyszę od Was, że nawet 10 kw wystarczy zalamka.jpg

I bądź tu człeku mądry jak sie budujesz




Ja, córa i mąż weekendowo ... od czasu do czasu zapewne jakiś gość


To ja Ci powiem,że ja mam użytkowej prawie 140m2 (podłogówka 60m2,reszta to grzejniki + bojler 140 l),ściana 1W a piec górny kanał uniwersalny z nadmuchem 20 kW i po pierwszej zimie muszę stwierdzić ,że jest ok a też mi radzili 12-15kW.
Link do komentarza
Cytat

Dom nowo-wybudowany, ściana max + 15 cm styropianu

Powierzchnia grzewcza:
parter - 92 m2
Poddasze użytkowe /skosy/ - ok. 70 m2
zasobnik na ciepłą wode - 120 litrów /taki planujemy/

warunki atmosferyczne:
- 3 strefa śniegowa
- 3 strefa wiatrowa

Paliwo:
węgiel + drewno

Planujemy zakup pieca sas 17 kw


[attachment=16459:kociol_n...wg_17_kw.jpg]



Da rade taki piec?





Stokrotka ja mam w domu Zębiec z automatycznym nadmuchem 15KW i zbiornik na wode 120 l.Tak jak już wczesniej pisalam ,że moja rodzina liczy 3 osoby,a dom ma 80+80+90 powierzchni uzytkowej,ocieplony styropianem 15cm i spokojnie daje rade.Zimą w domku mam bardzo cieplo.Spalamy ok 3 tony węgla i 3 metry drewna.W ciągu dnia jak zapalamy rano o 7 to podkładamy tak srednio co 5-6 godzin.To Ci pisze z mojego doświadczenia ok 3 letniego,bo tyle mam ten piec.
Link do komentarza
Cytat

To ja Ci powiem,że ja mam piec górny kanał uniwersalny z nadmuchem 20 kW i po pierwszej zimie muszę stwierdzić ,że jest ok a też mi radzili 12-15kW.

A ona chce dolniaka i może w kazdej chwili dosypać opału, Ty musisz czekać aż się wypali cały zasyp ,potrzebna była większa komora załadowcza ,może jeszcze napiszesz że w tym gurniaku rozpalasz od dołu. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

.
W domku jednorodzinnym to utopia - bierz 20 kw.


icon_biggrin.gif A kilka postów dalej zalecasz 5 kW icon_cool.gif

Cytat

A ona chce dolniaka i może w kazdej chwili dosypać opału, Ty musisz czekać aż się wypali cały zasyp ,potrzebna była większa komora załadowcza ,może jeszcze napiszesz że w tym gurniaku rozpalasz od dołu.


A jak bym mógł inaczej icon_biggrin.gif jak nie od góry.
Ale teraz latem odpalam od dołu ,bo pale drewnem na potrzeby cwu.

Cytat

moja chałupa ma ok 200 m2 powierzchni do ogrzania. Mam DEFRO 26 kw i pluję sobie w twarz bo piec mi spala zimą masakryczne ilości węgla i drzewa.
jest za duży i masa ciepła ucieka kominem.
Tej zimy wydałem ponad 3,5 tyś na opał.

Czy jest jakaś możliwośc by temu zaradzic? Oprócz zmiany pieca, ma się rozumiec.


To co masz nie tak.Ja też mam Defro Optima Komfort + 20kW na 140m2 i nie zauważyłem aby on pożerał mi opal tak jak Twój.
To,że tyle spala składa się wiele czynników,nic nie piszesz czy chałupa ocieplona,jakie okna ,jaki komin i najważniejsze jaki typ i model masz ten kociołek. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Różnica jest taka:

Kocioł odpalany od góry jest na drobne paliwa, czyli miały-zwykłe groszki do GK.I, tak do 32mm granulacji
Fachowo mówi się kocioł z zasypem cyklicznym, czyli takim, gdzie zasypujemy po dolna krawędź drzwiczek zasypowych i odpalamy od góry. Potocznie konstrukcje tego typu opalane miałem nazywa się także całodobowymi. Ten typ dobiera się do średniej mocy eksploatacyjnej a nie do mocy znamionowej..... stąd na dane budownictwa polecane są wyższe moce znamionowe...,- chcemy, aby dłużej było bezobsługowo i wygodnie, do spalania miałów w ten sposób dmuchawa raczej zalecana, oczywiście dobrana do mocy kotła

Kocioł dolnego spalania jest w domyśle na nieco grubszy sort węgla, ten kocioł można dobierać do mocy znamionowej, bo można do niego kilka razy dołożyć. Rozpalamy na ruszcie, zaypujemy, ale pali sie to zawsze od dołu na końcu rusztu i płomień trafia w pierwszy kanał pionowy a dalej to już różne konstrukcje wymienników. Część powietrza dozowana jest nad zasyp a powietrze główne do spalania trafia na koniec rusztu pod opał. W tym pierwszym kanale pionowym może być troche ceramiki lub może tu być w odpowiednie miejsce doprowadzone powietrze wtórne. Po rozpaleniu i wygrzaniu potrzeba w dolniaku malutko powietrza do spalania, słabo tutaj sprawdzają się dmuchawy aby nie ppowiedzieć,że to nieporozumienie. Najlepiej miarkownik ciągu, może być elektroniczny.

Typowego górniaka natomiast bym nie polecał, bo to kopciuch, czyli tam gdzie na ruszt walimy drewno czy inna podpałkę i mamy to przysypywać węglem i spaliny idą przez to w górę, to dziękuję bardzo.... parowóz jakich mało Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

np. DEFRO ma przliczniki w dziwnych zakresach kw

popatrzcie pod tym linkiem

http://www.defro.pl/kotly-linia-tradycyjna...tima-tradycyjna

ja mam ten 7,2-24 kW i jak sie okazuje jest za duży

wczesniej napisałem 25 kw, ale sprawdziłem dokładnie i teraz koryguję błąd



Rzuciłem okiem na konstrukcję, jak dobrze widzę, to jest tam taka wisząca, pionowa pólka.
To ani kocioł dolny a ni górny... stąd możesz mieć takie efekty spalania.
Nie lubię tego typu konstrukcji, ani z tego dobry dolniak ani z tego dobry górniak.
W ofercie tej firmy sa lepsze modele.

Musisz się zdecydować czy jest sens jego przeróbki na dolne czy na górne spalanie.
Wiekszy sens byłby chyba przeróbki na górne, bo ta półka wisząca jest wysoko nad rusztem w dodatku wodnym a przy dolniaku to słabo wskazane.

Dla palenia górnego musiałbyś tył paleniska na dole czyms obłożyć, jakimis cegłami szamotowymi, aby przytkać tam wylot spalin, wówczas zasypywac węgiel po dolną krawędź drzwiczek zasypowych, odpalać od góry i będzie się paliło oszczędniej i sporo dłużej. Edytowano przez Jarecki-79 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...