Skocz do zawartości

burzenie ścianki działowej


Recommended Posts

Gość Guest_Marcin Górnik_*
Cytat

CZY KTOŚ BURZYŁ ŚCIANKE DZIAŁOWĄ MNIĘDZY KUCHNIA I SYPIALNIA ORIENTUJE SIĘ ILE TO MOŻE KOSZTOWAĆ I JAK DŁUGO TO TRAWA, I CZY MOŻE POLECIC KOGOŚ ZORIĘTOWANEGO W TYM TEMACIE ZE SZCZECINA.DZIĘKI Z GÓRY ZA WSZYSTKIE RADY.


Ja i to 2X w 2 mieszkaniach. jeśli to ścianka działowa to proste. ROZWALASZ I SPRZĄTASZ. Jak to nośna to też można, ale najlepiej przez firmę budowlaną.
Ścianka 20m2 (ROZWALANIE) to koszt jakie około 200zł ale dojdzie usuwanie i wyniesienie gruzu. Wywóz tez kosztuje. Warto połączyć tą operację z jakimiś płytkami itd, aby ekipa mogła trochę popracować i trochę zarobić.
Link do komentarza
Cytat

Ja i to 2X w 2 mieszkaniach. jeśli to ścianka działowa to proste. ROZWALASZ I SPRZĄTASZ. Jak to nośna to też można, ale najlepiej przez firmę budowlaną.
Ścianka 20m2 (ROZWALANIE) to koszt jakie około 200zł ale dojdzie usuwanie i wyniesienie gruzu. Wywóz tez kosztuje. Warto połączyć tą operację z jakimiś płytkami itd, aby ekipa mogła trochę popracować i trochę zarobić.


a Tobie kolego ceny się nie pomyliły przypadkiem o wymiarach ścianek działowych nie wspomnę nawet icon_confused.gif??: 20 m2 w mieszkaniu ? a które mieszkanie ma tyle żelbetowych ścianek działowych? jest co najwyżej 7-8 m2 do wywalenia jednorazowo i wątpie aby zainteresowana znalazła kogoś za 200zł jak to wyliczyłeś. Żelbet 5 cm to jednak żelbet i młotkiem to najwyżej możesz tynk obtłuc a żadna firma dysponująca piłami z odsysaniem pyłu nie przyjdzie do takiej roboty za takie pieniądze. A wywalać i ciąć żelbet bez odsysania pyłu to ja chiałbym to zobaczyć chociaż i tak niczego bym nie widział w takiej zadymie icon_biggrin.gif Pozatym mowiz lepiej wziąśc do wywalania ściany nośnej firmę ? i to jescze z uprawnieniami bo naruszasz kosntrukcję statyczna budynku i trzeba wyliczyć zamienniki.
Link do komentarza
Gość Guest_Marcin Górnik_*
Cześć,
Może ja nie rozumiem co to jest ścianka działowa. Ale moje scianki działowe NIE BYŁY ŻELBETONOWE. Były po prostu z gipsu i tyle. Gdzie jest napisane, że pytającemu chodzi o ściankę żelbetonową?
No i co do wymiarów. Proszę bardzo:

Ścianka dzieląca: długość (m) wysokość (m) razem m2

kuchnia/pokój 3 2,3 6,9
pokój/przedpokój 3 2,3 6,9
łazienka (cała- bo 2,7 2,3 6,21
bud nową w innym
miejscu)

Łącznie 8,7 2,3 [b]20,01[/b]

Co do kosztów: 2 chłopaków po kilku godzinach (jednego dnia) zarobiło po 100zł. Taka prawda.

Nośne ściany powinny być zabezpieczone przed wyburzaniem. Najlepiej zrobić to zamawiając ekspertyzę u jakiegoś kierownika budowy. On też podpowie czy w ogóle w danym przypadku można, a jak tak to jakim sposobem je usunąć. Z mojej wiedzy - czasem wystarczy zostawić "belkę z tej nie do końca skutej ściany" o grubości 30zm od sufitu. W ścianach nośnych ważne jest WSZYSTKO. Lepiej zrobić to tak, co by się potem problem "nie zwalił na głowę" ;-p)

Co do kurzu powstającego jak opisałeś - masz 100% racji. Coś o tym wiem.
Marcin
www.odkurzacze.pl
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...