Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Wykończenie otoczenia basenu


Recommended Posts

Czym byście wykończyli otoczenie basenu?

Czy deski z drewna egzotycznego ryflowane będą się nadawać? Interesuje mnie coś takiego - http://deskitarasowe24.pl/deska-tarasowa-m...wustronnie.html ewentualnie kompozyt. Pytanie czy będzie to dobrze wyglądać i jak z trwałością takiego rozwiązania. Wydaje mi się, że deski są łatwiejsze w utrzymaniu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Dzięki za pomoc. Aż tak wielkiego basenu nie planuję, ale trochę desek potrzebnych. Kafle jakoś mnie nie przekonują i trudniej je utrzymać w czystości.

Często olejować trzeba egzotyk? Jest jednak nieco twardszy / odporniejszy na warunki atmosferyczne.

Cytat

ale do szerokości metra.



chyba długości. icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dla zachowania naturalnej kolorystyki warto olejować minimum raz w roku o czym już pisałem:) Dokładnie egzotyk jest odporniejsze na warunki atmosferyczne niż nasze gatunki rodzime. Przy naszym klimacie ja bez wahania bym wybrał właśnie ten materiałicon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata temu...
Drewno wokół basenu prezentuje się bardzo efektownie – wygląda naturalnie i dobrze komponuje się zarówno z rustykalnymi ogrodami, jak i nowoczesnymi. Do budowy opaski polecane jest trwałe drewno egzotyczne (np. bangkirai), bo materiał będzie narażony na częste zawilgocenie, silne nagrzewnie (promieniami słonecznymi) oraz działanie mrozu. Surowiec ten sporo kosztuje, ale nawet bez impregnacji przetrwa kilkadziesiąt lat, bo zawiera dużo substancji oleistych. Aby zapobiec jego szarzeniu, zmianie barwy, konieczne jest olejowanie (preparatem przeznaczonym do zastosowania na zewnątrz domu) – bezpośrednio po montażu, a następnie raz lub dwa razy w roku.

Oprócz desek gładkich, stosuje się deski ryflowane – z wzdłużnymi rowkami. Mniej się wypaczają i nie są śliskie, lecz we wgłębieniach gromadzi się piasek i kurz, które zatrzymują wilgoć.

Doskonałym rozwiązaniem będą w tym przypadku także panele z kompozytu, które coraz częściej zastępują tradycyjne deski. Z wyglądu i w dotyku przypominają ryflowane deski z drewna egzotycznego. Nie mają jednak wad naturalnych wyrobów – są bardzo trwałe, nie trzeba ich konserwować, nie wypaczają się ani nie zmieniają koloru. Cała pielęgnacja to okresowe mycie za pomocą myjki ciśnieniowej. Materiał ten stosowany jest powszechnie do wykańczania tarasów (w sprzedaży znajdziemy gotowe systemy tarasowe – do szybkiego montazu), jednak idealnie sprawdza się także jako wykończenie brzegów basenów. Panele kompozytowe występują w dwóch wersjach:
-WPC – produkowane z trocin i PVC;
-RMC – wytwarzane z żywicy poliuretanowej, mieszanki mineralnej i włókien szklanych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
W tym wypadku stawiałbym na kompozyt ryflowany. Najprościej wybrac system tarasowy kompozytowy - wszystko jest w komplecie. O drewno na dworze trzeba zawsze dbać, a egzotyczne jest drogie.
Rodzaj kompozytu chyba nie ma wiekszego znaczenia
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dlaczego kompozyt, przeciez takie deski mogą się zarysować od mebli, np ustawianych przy basenie lezaków. A na tarasie, gdzie tez są czesto ukladane takie deski, mogą się zniszczyc od tłuszczu i wysokiej temperatury, przy grilowaniu.
Deski kupione najpierw beda mialy inny odcien niż kupione potem, np. jak będzie trzeba cos wymienic.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
O kompozyt właściwie nie trzeba dbaćicon_smile.gif Ale płytki też dobra opcja. Tylko antypoślizgowe - bo przy basenie łatwo się pośliznąć, i mrozoodporne. No chyba że mówimy o płytach ogrodowych. Takie nowoczesne, z betonu to mogą nawet drewno przypominać icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Ścianka klasyczna 24, miałem na myśli to ze kątownik myśle ze przynajmniej 10 cm x 10 to musiałbym bloczek stawiać na nim. Można tak ?
    • takie sensacje, że coś pomoże na rdzę grusz i jałowców są błędne. Faktem jest sposób podany i stosowany przez pracownice(dla użytkowników profesjonalnych). Należy w  tym wypadku opryskać grusze wiosną 2 razy całkiem dokładnie w okresie nabrzmiewania pąków i kwitnienia. Jedyny środek to Score, i niestety musi być temperatura od +12 C wzwyż, najlepiej 8 godzin do 3 dni bez opadów. Miedziany i pudrowanie nie działają wcale. Jeżeli jałowce są zaatakowane, to jest zbyt późno, by je uratować, to już trwa ponad rok. Wprawdzie uratowałem róże  z żółtaczki astra srebrem i czymś tam, ale tego się nie da zrobić. Obecnie bukszpany należy opryskiwać 10 razy w roku Mospilanem na ćmę. To straszne.
    • 1. no  w wikipedii tego nie znajdziesz 2. ja nic nie muszę opierać niewiele widziałeś? może jednak wiele, z racji choćby wieku, a że nie zrozumiałeś 3. popatrz, już odchudziłeś żelbet o 3 centy (z 15 do 12) uhu, konstrukcja stalowa, grubo, znaczy się jaka ta konstrukcja? znowu lekko, ile to w końcu jest? a działówki tak się stawia, żeby lekko nie było, a nawet leciutko     to to już typowo twoje buractwo, ale czego od takiego oczekiwać...
    • 1. Pod jakimi warunkami? 2. No to opieraj - na swoją odpowiedzialność. Ja w życiu na cegle 12 nie oparłbym stropu żelbetowego o rozpiętości 3 m, albo więcej. 3.Jedynym murem wg mnie konstrukcyjnym o grubości 12 cm mógłby być żelbet. Tak jak wyżej napisałem. Albo konstrukcja stalowa - ale to juz nie mur. Jak ci sie strop lekko ugnie i dociśnie ściankę, działową, to bedzie lekko. Ale oparty będzie na ścianach konstrukcyjnych.   Oparcie stropu - to nie żarty. A ty retro, zapytaj żony, czy na ściance działwej opiera strop żelbetowy. I przykładaj taką smą miare do bezpieczeństwa konstrukcji, jak do swojej elektryki.
    • Masz belkę na 13 cm szerokie. Blachy z boku + łebki śrub - to jakieś 2 cm więcej. Z okladem ( razem ze szczeliną powietrza koło belki) będzie 16 - 17 cm. To co za problem obmurować to ceglą czy bloczkami na zaprawie cementowej czy innej? Normalnie murujesz z dziurami na belkę. A jeśli to nie mur, tylko ścianka kolankowa - to przecież ona powinna być za czołem belki przy zewnętrznymlicu muru. To nawet nie trzeba belek obmurowywać, chyba że masz jakieś grube te ścianki kolankowe.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...