Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Wykończenie otoczenia basenu


Recommended Posts

Czym byście wykończyli otoczenie basenu?

Czy deski z drewna egzotycznego ryflowane będą się nadawać? Interesuje mnie coś takiego - http://deskitarasowe24.pl/deska-tarasowa-m...wustronnie.html ewentualnie kompozyt. Pytanie czy będzie to dobrze wyglądać i jak z trwałością takiego rozwiązania. Wydaje mi się, że deski są łatwiejsze w utrzymaniu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Dzięki za pomoc. Aż tak wielkiego basenu nie planuję, ale trochę desek potrzebnych. Kafle jakoś mnie nie przekonują i trudniej je utrzymać w czystości.

Często olejować trzeba egzotyk? Jest jednak nieco twardszy / odporniejszy na warunki atmosferyczne.

Cytat

ale do szerokości metra.



chyba długości. icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dla zachowania naturalnej kolorystyki warto olejować minimum raz w roku o czym już pisałem:) Dokładnie egzotyk jest odporniejsze na warunki atmosferyczne niż nasze gatunki rodzime. Przy naszym klimacie ja bez wahania bym wybrał właśnie ten materiałicon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata temu...
Drewno wokół basenu prezentuje się bardzo efektownie – wygląda naturalnie i dobrze komponuje się zarówno z rustykalnymi ogrodami, jak i nowoczesnymi. Do budowy opaski polecane jest trwałe drewno egzotyczne (np. bangkirai), bo materiał będzie narażony na częste zawilgocenie, silne nagrzewnie (promieniami słonecznymi) oraz działanie mrozu. Surowiec ten sporo kosztuje, ale nawet bez impregnacji przetrwa kilkadziesiąt lat, bo zawiera dużo substancji oleistych. Aby zapobiec jego szarzeniu, zmianie barwy, konieczne jest olejowanie (preparatem przeznaczonym do zastosowania na zewnątrz domu) – bezpośrednio po montażu, a następnie raz lub dwa razy w roku.

Oprócz desek gładkich, stosuje się deski ryflowane – z wzdłużnymi rowkami. Mniej się wypaczają i nie są śliskie, lecz we wgłębieniach gromadzi się piasek i kurz, które zatrzymują wilgoć.

Doskonałym rozwiązaniem będą w tym przypadku także panele z kompozytu, które coraz częściej zastępują tradycyjne deski. Z wyglądu i w dotyku przypominają ryflowane deski z drewna egzotycznego. Nie mają jednak wad naturalnych wyrobów – są bardzo trwałe, nie trzeba ich konserwować, nie wypaczają się ani nie zmieniają koloru. Cała pielęgnacja to okresowe mycie za pomocą myjki ciśnieniowej. Materiał ten stosowany jest powszechnie do wykańczania tarasów (w sprzedaży znajdziemy gotowe systemy tarasowe – do szybkiego montazu), jednak idealnie sprawdza się także jako wykończenie brzegów basenów. Panele kompozytowe występują w dwóch wersjach:
-WPC – produkowane z trocin i PVC;
-RMC – wytwarzane z żywicy poliuretanowej, mieszanki mineralnej i włókien szklanych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
W tym wypadku stawiałbym na kompozyt ryflowany. Najprościej wybrac system tarasowy kompozytowy - wszystko jest w komplecie. O drewno na dworze trzeba zawsze dbać, a egzotyczne jest drogie.
Rodzaj kompozytu chyba nie ma wiekszego znaczenia
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dlaczego kompozyt, przeciez takie deski mogą się zarysować od mebli, np ustawianych przy basenie lezaków. A na tarasie, gdzie tez są czesto ukladane takie deski, mogą się zniszczyc od tłuszczu i wysokiej temperatury, przy grilowaniu.
Deski kupione najpierw beda mialy inny odcien niż kupione potem, np. jak będzie trzeba cos wymienic.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
O kompozyt właściwie nie trzeba dbaćicon_smile.gif Ale płytki też dobra opcja. Tylko antypoślizgowe - bo przy basenie łatwo się pośliznąć, i mrozoodporne. No chyba że mówimy o płytach ogrodowych. Takie nowoczesne, z betonu to mogą nawet drewno przypominać icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • jak boisz się, że nie wlezie no to wtedy to co skasowałem , ale to trochę pod górkę (ja tak podobnie u siebie robiłem antresolę) a czy co 90?, tak i nie, kwestia co tam chcesz dać, jak użytkować, niemniej pewnie styknie
    • Rozumiem że też co 90 cm , muszą być w całości  będzie problem z włożeniem ich do środka
    • 1. No to nawet, jakby to przyjąć - to tam były mury z drzwiami. Wiec odpada. 2. Mur - murowi nie równy - a tutaj nie wiadomo, o jaki mur chodzi - w tym twoim cytacie. Poza tym - co za problem - chcesz - to stawiaj tak domy i w nich mieszkaj, albo co gorsza - sprzedawaj innym. Ja nigdy w życiu bym nie postawił stropu na ściance murowanej z cegły 12 cm. Ani w życiu bym nie mieszkał pod takim stropem. Zresztą - samo stwierdzenie z twego cytatu - że niedopuszczalne są żadne pocienienia, otwory, wyzłobienia - juz mówi o bezpieczeństwie tego rozwiązania.  Jak napisalem - nie ze względu na siłę pionową - bo tą cegła pełna wytrzyma. Ale są jeszcze naprężenia inne ściany, jest jeszcze wytrzymalość zaprawy - przecież nie wiadomo, na jakiej to zaprawie jest zrobione. Ścianka 12 jest chuda, wiązanie jest też za malo przeplatane - w scianie 25 cm masz i wzdłóż wiązanie i w poprzek.    3. Jeśt jeszcze dodatkowa kwestia w ww temacie. Tam był dom ze stropem drewnianym - i fundamenty były liczone  (o ile były liczone) - na takie obciążenie. Jeśli tak - to wątpię, by miały odpowiednie wymiary na strop żelbetowy.   4. zauważ też, że było mnostwo tematów, czy można ścankę 12 wyburzyć - i prawie zawsze można, były kontrowersje tylko z usztywnieniem budowli, a nie jako podporą stropu. Nigdy na takiej ścianie nie był oparty strop - to pierwszy taki temat. Pokaż mi drugi!!!    5. Tak czy inaczej - sprawdzenie budowy przez konstruktora da mu odpowiedź i jakąś pewność, czy jest OK. Ja ci radzę tak, jak bym zrobił, będąc na twoim miejscu. Wziąłbym konstruktora doświadczonego i zaprosił na miejsce. Chyba warto za parę stowek czy tysiaka dowiedzieć się konkretnie - czy masz dobry budynek do wykończenia - czy też powinienś coś poprawić, dostosować. Musi też sprawdzić fundamenty. No i pobyt na miejscu - to nie forum.       wtym twoim cytace dodatkowe obostrzenia: częściowo ściany poprzeczne lub słupy przejmują obciążenie, wieniec obwodowy (jak rozumiem pełny a nie taki na 7 cm w ścianie), wkladki lub wcięcia zabezpieczające przed obrotem konstrukcji stropu (pewnie chodzi o to, by ścianka się nie złamała), ściana na najwyższej kondygnacji (znaczy strych, czy pod - bo to różnica)   Trochę dużo tych ale - zamiast solidnej pewnej podstawy!   jeszcze jedno aru - te warstwy murowe to nie ściany? Bo nie rozumiem tego zastrzeżenia ze ścianami lub slupami przejmującymi część ciężaru. Tu warstwy - a tam ściany?
    • to wklejone w moim poście? to taki Neufert, tylko dla takich bezpośrednio na budowie, z zadęciem na kapo ale to raczej nie ma zastosowania u Ciebie, bo masz otwory drzwiowe w tych ściankach no i przede wszystkim nie są z cegły pełnej   piszesz o tych pustakach po zewnętrznej, na których opiera się strop?, jak "dużo twardsze" to tylko na plus, niemniej suporek też ma swoje klasy wytrzymałości
    • pardon bez sensu to było więc wróć           belki stropowe o rozpiętości od ściany do ściany, patrząc na wiązar - 24-26cm wysokości, oczywiście nad ścianami działowymi, lekko wyżej niż pas dolny wiązarów, pewnie spokojnie można oprzeć obok wiązarów    wiązarów nie ruszać, nie wzmacniać, niech będą niezależne  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...