Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Wykończenie otoczenia basenu


Recommended Posts

Czym byście wykończyli otoczenie basenu?

Czy deski z drewna egzotycznego ryflowane będą się nadawać? Interesuje mnie coś takiego - http://deskitarasowe24.pl/deska-tarasowa-m...wustronnie.html ewentualnie kompozyt. Pytanie czy będzie to dobrze wyglądać i jak z trwałością takiego rozwiązania. Wydaje mi się, że deski są łatwiejsze w utrzymaniu.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie temu...
Dzięki za pomoc. Aż tak wielkiego basenu nie planuję, ale trochę desek potrzebnych. Kafle jakoś mnie nie przekonują i trudniej je utrzymać w czystości.

Często olejować trzeba egzotyk? Jest jednak nieco twardszy / odporniejszy na warunki atmosferyczne.

Cytat

ale do szerokości metra.



chyba długości. icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dla zachowania naturalnej kolorystyki warto olejować minimum raz w roku o czym już pisałem:) Dokładnie egzotyk jest odporniejsze na warunki atmosferyczne niż nasze gatunki rodzime. Przy naszym klimacie ja bez wahania bym wybrał właśnie ten materiałicon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 lata temu...
Drewno wokół basenu prezentuje się bardzo efektownie – wygląda naturalnie i dobrze komponuje się zarówno z rustykalnymi ogrodami, jak i nowoczesnymi. Do budowy opaski polecane jest trwałe drewno egzotyczne (np. bangkirai), bo materiał będzie narażony na częste zawilgocenie, silne nagrzewnie (promieniami słonecznymi) oraz działanie mrozu. Surowiec ten sporo kosztuje, ale nawet bez impregnacji przetrwa kilkadziesiąt lat, bo zawiera dużo substancji oleistych. Aby zapobiec jego szarzeniu, zmianie barwy, konieczne jest olejowanie (preparatem przeznaczonym do zastosowania na zewnątrz domu) – bezpośrednio po montażu, a następnie raz lub dwa razy w roku.

Oprócz desek gładkich, stosuje się deski ryflowane – z wzdłużnymi rowkami. Mniej się wypaczają i nie są śliskie, lecz we wgłębieniach gromadzi się piasek i kurz, które zatrzymują wilgoć.

Doskonałym rozwiązaniem będą w tym przypadku także panele z kompozytu, które coraz częściej zastępują tradycyjne deski. Z wyglądu i w dotyku przypominają ryflowane deski z drewna egzotycznego. Nie mają jednak wad naturalnych wyrobów – są bardzo trwałe, nie trzeba ich konserwować, nie wypaczają się ani nie zmieniają koloru. Cała pielęgnacja to okresowe mycie za pomocą myjki ciśnieniowej. Materiał ten stosowany jest powszechnie do wykańczania tarasów (w sprzedaży znajdziemy gotowe systemy tarasowe – do szybkiego montazu), jednak idealnie sprawdza się także jako wykończenie brzegów basenów. Panele kompozytowe występują w dwóch wersjach:
-WPC – produkowane z trocin i PVC;
-RMC – wytwarzane z żywicy poliuretanowej, mieszanki mineralnej i włókien szklanych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 miesiące temu...
W tym wypadku stawiałbym na kompozyt ryflowany. Najprościej wybrac system tarasowy kompozytowy - wszystko jest w komplecie. O drewno na dworze trzeba zawsze dbać, a egzotyczne jest drogie.
Rodzaj kompozytu chyba nie ma wiekszego znaczenia
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Dlaczego kompozyt, przeciez takie deski mogą się zarysować od mebli, np ustawianych przy basenie lezaków. A na tarasie, gdzie tez są czesto ukladane takie deski, mogą się zniszczyc od tłuszczu i wysokiej temperatury, przy grilowaniu.
Deski kupione najpierw beda mialy inny odcien niż kupione potem, np. jak będzie trzeba cos wymienic.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc temu...
O kompozyt właściwie nie trzeba dbaćicon_smile.gif Ale płytki też dobra opcja. Tylko antypoślizgowe - bo przy basenie łatwo się pośliznąć, i mrozoodporne. No chyba że mówimy o płytach ogrodowych. Takie nowoczesne, z betonu to mogą nawet drewno przypominać icon_smile.gif
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 1 rok temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • wieniec ma rozłożyć ciężar stropu na ścianie nośnej równomiernie - czyli na jak największej jej szerokości (pomniejszonej o ewentualne ocieplenie wieńca) - to jest wieniec pełny. A nie 7,czy 8 cm. chyba podobnie  - strop się ugina jak fala - jeśli ścianka jest na sztywno związana ze stropem, to jk się z jednej strony bardziej ugnie, to ścianka też może się "ugiąć", a dokładnie załamać leciutko - i powstanie pęknięcie w spoinie albo w cegle - zależy, co słabsze. I siła naporu na ściankę już nie jest pionowa, tylko lekko ukośna.  -a to już zagraża stateczności. Tak to sobie wyobrażam. Nie - bo dach to też obciążenie - i to całkiem spore.  Zależy z czego zbudowany. A trzeba liczyć tez obciążenie śniegiem.   Strych czy poddasze mają czasem większy gabaryt, niż kondygnacje wyżej.  Bardzo nieścisły i niekonkretny jest ten cytat. Poza tym mogą mieć tam większe obciążenia, niż zwykła kondygnacja. Nie rozmydlam - raz pisze o warstwach, raz o scianach. To albo obie są to sciany, albo nie. A jeżeli te warstwy nie są ścianą - to czym?  A jeżeli ściana nie jest warstwami - to o jakiej on ścianie pisze - która ma przejmować część obciążeń? Nie jest to jasny opis! Da się - strop się ugina - ale niewiele. Więc można zostawić szparę między górą ścianki a stropem powiedzmy 10 cm czy nawet 5 ( bo przy twojej szerokości strop nie powinien sie ugiąć więcej niż 3 cm docelowo, a całkiem możliwe, że będzie to tylko 1.5 cm - nikt tego idealnie nie obliczy) - tam daje się szalunek pod betonowanie, potem wyciąga - i szparę uzupełnia. Nawet jak dociśnie - to lekko - i nic nie powinno się stać.   Jak zbyt mocno dociśnie - to może strop pęknąć, jeśli nie wytrzyma górne zbrojenie - ale to chyba rzadko. Może też scianka się skruszyć, lub pęknąć - jeśli z cegły kratówki , a nie pełnej - albo dociśnie tą  ścianką to co pod nią. I tam zadziałać.  Miększe ścianki albo jakoś to zamortyzują, albo się odkształcą. To akurat jest mniej niebezpieczne.
    • a może jest....  dziś już nic z tego nie będzie, wytrzymaj do jutra, może ktoś też coś sensownego doradzi....  
    • Piaskowanie... Kompresor + niezbyt drogi pistolet (na allegro) + ścierniwo (allegro) + sito do odzyskiwania/regeneracj części ścierniwa...
    • no to coś nie halo, albo już nic nie rozumiem na których ścianach opierają  te wiązary? wklej rzut konstrukcji dachu pierwszy post drugie zdjęcie, czyli wygląda, że wiązary leżą wzdłuż dłuższego boku?   aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, zasprzęgliłem, odszczekuję co wcześniej napisałem nie wiem co mi się uwaliło we łbie, że wiązar ma 800cm, a ma przeca 1000cm, chałupa ma w świetle coś koło 900 wzdłuż to jakiś skrajny segment szeregówki, tak?   no tak, bo jakby miało powstać to co zaznaczyłeś jako ta "górka" gdyby było inaczej czyli może tamten mój pierwszy pomysł nie jest taki głupi
    • Nie wiem czy dobrze rozumiem słowo okap, ten dach nie wystaje poza mury             a ta belka 22 cm nie opiera się na murach nośnych ani dzialowych, zdjęcie w pierwszym punkcie 
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...