Skocz do zawartości

Stropodach w budynkach energooszczednuch


Recommended Posts

Cytat

Witam, poszukuje informacji na temat projektowania stropodachów w budynkach energooszczędnych. Są one mi potrzebne do napisania pracy semestralnej. Czy może ktoś ma jakieś PDF albo tytułu książek ? Proszę o pomoc w tej sprawie i pozdrawiam.




Budynek energooszczędny to pojęcie szerokie- wyróżnia się kilka standardów, np. pasywny.
Czego konkretnie dotyczy temat?
Generalnie chodzi o to, żeby był jak najniższy współczynnik przenikania ciepła stropodachu.

Pozdrawiam,
Eko-m2
Link do komentarza
Cytat

No właśnie niczym bo dla jednych i drugich opór warstwy izolacji cieplnej powinien być taki sam! Koszt izolacji to jednorazowy wydatek na długie lata. Pozdrawiam.



... nie do końca rozumiem, co to znaczy "taki sam!",
dla stropodachu w budynku mieszkalnym Umax= 0,25 - zgodnie z obecnymi warunkami technicznymi - dla budynku tradycyjnego,
a np. dla budynków energooszczędnych, w zależności od strefy klimatycznej i standardu (NF15/NF40) Umax stropodachu = od 0,08 do 0,12- to przykład dla budynków energooszczędnych, które dofinansowuje NFOŚiGW.

Różnica jest znaczna przecież.

Link do komentarza
Cytat

a np. dla budynków energooszczędnych, w zależności od strefy klimatycznej i standardu (NF15/NF40) Umax stropodachu = od 0,08 do 0,12- to przykład dla budynków energooszczędnych, które dofinansowuje NFOŚiGW.



icon_eek.gif dofinansowanie i kryteria dotyczą tylko energii użytkowej przeznaczonej na ogrzewanie. Nie mieszajmy bladzi z qrestwem.

Dach (stropodach) może mieć U normowe, a budynek mimo to będzie (może być) energooszczędny.

Ale dach (stropodach), może mieć U= 0001, a budynek się nie załapie na miano energooszczędnego.
Link do komentarza
Cytat

icon_eek.gif dofinansowanie i kryteria dotyczą tylko energii użytkowej przeznaczonej na ogrzewanie. Nie mieszajmy bladzi z qrestwem.

Dach (stropodach) może mieć U normowe, a budynek mimo to będzie (może być) energooszczędny.

Ale dach (stropodach), może mieć U= 0001, a budynek się nie załapie na miano energooszczędnego.



NFOŚiGW określa minimalne wymagania techniczne obligatoryjne dla budynku jednorodzinnego w standardzie NF15 i NF40, m.in. te o których wspomniałam wcześniej, dotyczące stropodachu.

Nie wiem co masz na myśli pisząc , że "dofinansowanie i kryteria dotyczą tylko energii użytkowej przeznaczonej na ogrzewanie".
Przecież ogromny wpływ na to jakie budynek będzie miał zapotrzebowanie na energię przeznaczoną na ogrzewanie- mają właśnie przegrody.

Link do komentarza
Cytat

Wymagania do dopłat, nie są kryteriami dla określenia budynku energooszczędnego.


Całkowita zgoda.
Ale są jedynym w miarę spójnym, ogólnodostępnym dokumentem, kompleksowo opisującym coś. Proponuję załączać do umowy z projektantem, wykonawcą, deweloperem itp te wymagania. A czy to "coś", czyli przedmiot umowy nazwę "energooszczędny", "pasywny", "NF15", "NF40" czy jakoś zupełnie inaczej - to już inna sprawa.
Wtrąciłem swoje trzy grosze, żeby nie deprecjonować tak tych "Wymagań".
Link do komentarza
Cytat

Jeszcze raz - nie mylić bladzi z qrestwem.

Wymagania do dopłat, nie są kryteriami dla określenia budynku energooszczędnego.



Przykład:

Jeśli wybuduję dom, którego dach ma U=0,25 i zapotrzebowanie na EU 40kWk/m2, to będzie to dom energooszczędny, czy też nie będzie ?




Po pierwsze tematem rozmowy był sam stropodach, a nie cały budynek. Jeśli ja miałabym napisać pracę semestralną o stropodachu w budynku energooszczędnym, to na pewno nie napisałabym, że w zasadzie to niczym on się szczególnym nie wyróżnia od stropodachu tradycyjnego. A w związku z tym, że brak jest w naszym kraju konkretnych regulacji prawnych, jako jeden z przykładów podałabym właśnie wytyczne NFOŚiGW.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Rzeczywiście jak piszą przedmówcy kwestia analizy stropodachu sprowadza się do współczynnika U, nie mieszając w to pojęcia budynku energooszczednego (którego w Polsce formalnie nie ma).

Nowe WT mają spełniać wymogi EU w zakresie budownictwa prawie zero energetycznego. W projektowanych WT na 2021 masz wartość U dla przegród dużo niższą niż dziś. Możesz odnieść się do tego.

Tutaj znajdziesz sam dokument http://bip.transport.gov.pl/pl/bip/projekt...ka_przestrzenna
A tutaj prezentację na temat opłacalności http://6paliwo.pl/wp-content/uploads/2013/...getyczna_WT.pdf
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...