Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Zaloguj się, aby obserwować  
toldipol

Izolacja pionowa

Witam Właśnie zakończyłem murowanie ścian fundamentowych z bloczków i zastanawiam się nad izolacją. Jak najlepiej zaizolować te ściany na zewnątrz oraz czym? I drugie pytanie czy izolować ściany fundamentowe biegnące w środku budynku (działowe) czy może po prostu je zasypać żwirem. Dodam, że budynek posadowiony jest na górce, teren piaszczysty i nie ma żadnej wody w gruncie Za porady z góry dzięki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witaj kolego
W izolacjach mało co może mnie wprowadzić w osłupienie , ale z przykrością stwierdzam iż udało Ci się wprowadzić mnie w ten niezupełnie przyjemny stan.
Dom na górce nie oznacza jeszcze braku możliwości wystąpienia wód podskórnych choćby okresowo przy roztopach czy ulewnych deszczach.
może zacznij od jakiegoś zdjęcia obiektu i przekroju pionowego budynku.
bo chyba warto wiedzieć o czym ma się zamiar napisać
pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja też mam dom na górce, teren to prawie sam piach, a wody to mam tyle co w jakiej oazie na pustyni.
Izolację poziomą dajesz pod całym budynkiem. Co do pionowej - to zdania są podzielone - ja np nie dałem - nie wiem czy nie zmienię zdania - ale nie dałem właśnie z uwagi na grunt przepuszczalny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

zdania są podzielone

rzekł gostek stojący na środku autostrady - są tacy, którzy twierdzą, że skoro nic aktualnie nie jedzie tą drogą, to tak będzie zawsze! icon_wink.gif)

Zmień Dragon zdanie, zmień nie czekając aż będzie to konieczne!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

rzekł gostek stojący na środku autostrady - są tacy, którzy twierdzą, że skoro nic aktualnie nie jedzie tą drogą, to tak będzie zawsze! icon_wink.gif)



do mnie pijesz? icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
a czemu niby ma stać się konieczne?
skoro niepodpiwniczone, bloczek betonowy w jakiejś rozsądnej klasie, brak wód (agresywnych chemicznie) to po co izolować? porządne poziome odcięcie w zupełności wystarczy

można, dla spokojnego snu, co najwyżej wypaćkać jakimś bitumem, co trochę zmniejszy chłonność bloczków i zaprawy i chwatit
kwestia jaką izolację termiczną pionową przewidujesz, to jest tu istotne

edit: podwójnie wkleiło tekst Edytowano przez Barbossa (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja też mam dom na górce, teren to prawie sam piach, [ciach...]
- ja np nie dałem - nie wiem czy nie zmienię zdania - ale nie dałem właśnie z uwagi na grunt przepuszczalny.


Czy piaszczysta gleba, nasączona wodą jesienią, a następnie zamarznięta zimą, wiosną nadal będzie przepuszczalna?
Mam nadzieję, że uznamy pytanie za retoryczne, dlatego też nie pisałem o ciężkiej izolacji przeciw wodnej, ale właśnie o takim zabezpieczeniu, które pozwoli zapobiec nasiąkaniu wodą bloczków betonowych w ściśle określonych sytuacjach, odbiegających od stanu codziennego. To w zasadzie nie kosztuje kiedy jest robione przy odkrytych ścianach fundamentowych, a jak wspomniał kolega Barbossa śpimy spokojnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a jak wspomniał kolega Barbossa śpimy spokojnie.



oczywiście rozumiem że piszecie o budynkach niepodpiwniczonych ale górki zwłaszcza te o małym spadku to taki wyjątek od reguły nigdy nie wiadomo z której strony budynek będzie nad gruntem a z której troszkę jakby pod.
obfite opady w takcie roztopów i w zasadzie idzie się zdziwić .
budynków trwale pod wodą nie jest znowu aż tak dużo , budynków okresowo zalewanych jest więcej . a izolację należy dobrać , żeby ją dobrać trzeba wiedzieć nie tylko co jest ale i co będzie kiedyś , choćby jaki będzie poziom nawiezionego czarnoziemu względem poziomu chudziaka w budynku.
w parterówkach też się zdarzają grzybki na słupach w środku budynku .
czyli do spokojnego snu czasami może troszkę brakować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
OK wnioskuję, że należy zaizolować wszystkie te ściany. Więc myślę omalować je dysperbitem. Czy takie omalowanie wystarczy i najważniejsze pytanie - kiedy mogę zacząć je malować jeżeli wczoraj skończyłem murować ściany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

OK wnioskuję, że należy zaizolować wszystkie te ściany. Więc myślę omalować je dysperbitem. Czy takie omalowanie wystarczy i najważniejsze pytanie - kiedy mogę zacząć je malować jeżeli wczoraj skończyłem murować ściany?


Dwukrotne malowanie. Poczekaj kilka tygodni, aby związała zaprawa, ściana wyschła i do dzieła!


Cytat

oczywiście rozumiem że piszecie o budynkach niepodpiwniczonych ale górki zwłaszcza te o małym spadku to taki wyjątek od reguły nigdy nie wiadomo z której strony budynek będzie nad gruntem a z której troszkę jakby pod.
obfite opady w takcie roztopów i w zasadzie idzie się zdziwić ...
budynków trwale pod wodą nie jest znowu aż tak dużo , budynków okresowo zalewanych jest więcej . a izolację należy dobrać , żeby ją dobrać trzeba wiedzieć nie tylko co jest ale i co będzie kiedyś , choćby jaki będzie poziom nawiezionego czarnoziemu względem poziomu chudziaka w budynku.
w parterówkach też się zdarzają grzybki na słupach w środku budynku .
czyli do spokojnego snu czasami może troszkę brakować.


W trakcie roztopów sprawę załatwia odwodnienie wokół budynku, a na co dzień drenaż opaskowy na głębokości ław.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

W trakcie roztopów sprawę załatwia odwodnienie wokół budynku, a na co dzień drenaż opaskowy na głębokości ław.



myślisz ????
a jak zamarznięte nad drenami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a co to jest dysperbit ???


Wodna dyspersja asfaltowo kauczukowa: cyt: "masa dyspersyjna, która dzięki zastosowaniu dodatku kauczuku syntetycznego tworzy po wyschnięciu jednorodną, elastyczną powłokę o gumopodobnych właściwościach, odporną na długotrwałe działanie wody. Charakteryzuje się ona bardzo dobrą przyczepnością do podłoży budowlanych, wysoką odpornością na zmienne warunki atmosferyczne i elastycznością w szerokim zakresie temperatur od -30°C do +100°C."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A co to są google?



wiesz ,a, dom i duży salon jaką kanapę mam kupić i czemu czerwoną ???
skoro takie jest twoje pytanie to na jaką odpowiedź czekasz ????
dysperbit tylko przeciw wilgociowo i nie jest to żaden szał żebyś świadomość miał.
a smaruj czym Ci wola

Cytat

Wodna dyspersja asfaltowo kauczukowa:




Irbis nie osłabiaj mnie proszę
czy ja Ci tłumaczę jak się strzechy robi ??????
izolację się dopasowuje do potrzeb i wymogów środowiska i konstrukcji a nie do widzi mi się.
skoro ma być zrobiona jakoś to nie warto głowy ludziom na forum zawracać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Irbis nie osłabiaj mnie proszę
czy ja Ci tłumaczę jak się strzechy robi ??????
izolację się dopasowuje do potrzeb i wymogów środowiska i konstrukcji a nie do widzi mi się.
skoro ma być zrobiona jakoś to nie warto głowy ludziom na forum zawracać


Sorry, ale mamy tu przypadek który w ogóle rozważany był jako nie wymagający izolacji (piaszczysty grunt, na górce (zrozumiałem, że nie na zboczu górki). Ja nie zwracam uwagi na to co mi się wydaje - w takich przypadkach robię standardowo lekką izolację ścian (w skrajnym przypadku z folią kubełkową), drenaż opaskowy (może zamarznąć grunt nad nim!) i odwodnienie terenu wokół domu (co załatwia sprawę definitywnie w przypadku roztopów i powierzchniowego spływu wody!!!). Robienie w tej sytuacji ciężkiej izolacji przeciw wodnej uważam za zbyt emocjonalne podejście do problemu ;)

Cytat

myślisz ????
a jak zamarznięte nad drenami ?



W takim razie co innego rozumiemy pod hasłem "odwodnienie powierzchni wokół budynku" - to u mnie jest system zbierania i odprowadzania wód opadowych, roztopowych i tp. Taką instalację syfonuje się poniżej strefy zamarzania gruntu, a przekrój fi100 i pionowe zejścia do syfonów zapobiegają zamarzaniu - tak się przynajmniej robi w Danii - u nas inaczej???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
standardowo się z Tobą prawie zgadzam.
raz na kilka lat się zdarza że grunt rozmarznięty wierzchem ale dreny jeszcze pod lodem+silne opady iw płytkich warstwach już woda płynie .
nie nie twierdzę że musi mieć izolację ciężką
twierdzę że nie musi mieć czerwonej kanapy icon_smile.gif
najistotniejszy jest poziom 0 a potem można coś radzić
standardowe rozwiązania znajdziesz w mojej galerii icon_smile.gif
nie zżarłem wszystkich rozumów ale kurna przynajmniej zdroworozsądkowe wiem o czym piszę obowiązuje.
za chwile klient Ci zamelduje że na ścianach wewnątrz wylazła mu wilgoć i co wtedy ????
A pytającemu nawet zbyt ciężko fotę pstryknąć i przekrój wstawić .
nie ważne zresztą co miałem napisać napisałem
weźmie to pod uwagę czy nie Jego sprawa

Cytat

W takim razie co innego rozumiemy pod hasłem "odwodnienie powierzchni wokół budynku" - to u mnie jest system zbierania i odprowadzania wód opadowych, roztopowych i tp. Taką instalację syfonuje się poniżej strefy zamarzania gruntu, a przekrój fi100 i pionowe zejścia do syfonów zapobiegają zamarzaniu - tak się przynajmniej robi w Danii - u nas inaczej???




a i tak przy okazji fi 100 dla jakiej powierzchni dachu ????
w tym temacie mamy zgoła odmienne poglądy więc przy spotkaniu damy se po razie icon_smile.gif

Cytat

Sorry, ale mamy tu przypadek który w ogóle rozważany był jako nie wymagający izolacji (piaszczysty grunt, na górce (zrozumiałem, że nie na zboczu górki).


Cytat

Witaj kolego


Cytat

Ja nie zwracam uwagi na to co mi się wydaje -



różnica prawdopodobnie wynika z tego ze tam gdzie coś się sp trafiam ja i zdecydowanie w większości przypadków problemy muszę usuwać zaocznie bo ich tak w 100% nie widać , czyli musi mi się zdawać nim będę miał pewność ze buda jest sucha icon_smile.gif.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

standardowo się z Tobą prawie zgadzam.
raz na kilka lat się zdarza że grunt rozmarznięty wierzchem ale dreny jeszcze pod lodem+silne opady iw płytkich warstwach już woda płynie .
nie nie twierdzę że musi mieć izolację ciężką
twierdzę że nie musi mieć czerwonej kanapy icon_smile.gif
najistotniejszy jest poziom 0 a potem można coś radzić


Różnica pomiędzy nami polega na tym, że ja odpowiadam schematem na pytanie, a Ty już rozwiązujesz problem, który może się pojawić. To kwestia pozycji z jakiej udzielasz odpowiedzi (ja wiem, że pora późna, i można by, ale proszę bez komentarzy icon_wink.gif
Podobnie zaczynam dyskusję o strzesze - od pytania jaki jest kąt nachylenia dachu.

Cytat

standardowe rozwiązania znajdziesz w mojej galerii icon_smile.gif
nie zżarłem wszystkich rozumów ale kurna przynajmniej zdroworozsądkowe wiem o czym piszę obowiązuje.


Człowiek się uczy całe życie - chętnie zajrzę i zapoznam się z zawartością!

Cytat

A pytającemu nawet zbyt ciężko fotę pstryknąć i przekrój wstawić .
nie ważne zresztą co miałem napisać napisałem, weźmie to pod uwagę czy nie Jego sprawa.


Nie żartuj - jak się dorwie fachowca, to warto choćby posłuchać co ma do powiedzenia, a jak już tenże fachowiec zechce poświęcić chwilę na zapoznanie się z indywidualnym problemem, to trzeba go wycisnąć jak cytrynę (...)

Cytat

w tym temacie mamy zgoła odmienne poglądy więc przy spotkaniu damy se po razie icon_smile.gif


To jesteśmy prawie umówieni icon_smile.gif
Przy okazji - nie miałem na myśli odwodnienia dachu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Najnowsze posty

    • Zasadniczo nie ma jednej odpowiedzi na pytanie, jak gruba powinna być warstwa ocieplenia. Wszystko zależy od konstrukcji ściany zewnętrznej – jaką ma grubość i jakie warstwy się na nią składają. Dodatkowo ważne, jaki końcowy parametr termoizolacyjność chce Pani osiągnąć. Obecnym minimum są ściany o U=0,23 W/m2K, a od 2021 roku U=0,2 W/m2K. Tak jak wspomniał Elfir, oczywiście można „zgrubnie” oszacować, jaką grubość powinna mieć warstwa izolacji w przypadku Pani domu, stosując kalkulator oszczędności, np.: http://www.knauf-industries.pl/program,calc,kalkulator-oszczednosci.html
    • Współczuję błogiej nieświadomości,  tak się nie spała paliw stałych,  to marnotrawstwo. 
    • Odpowiedzi Pyt 1. - Możesz - 1 cal stalowy + pompa obiegowa Pyt. 2 - Możesz dać 1 pompę  w kotłowni Pyt. 3 - tu bym dał "na wszelki wypadek" Pyt. 4 - Zbiornik wyrównawczy w domu na stryszku + odpływ do kanalizacji - ale to spora odległość i może nie wystarczyć by piec zdążył zbić temperaturę - bo rozumiem, że na paliwo stałe - ja bym w takim wypadku dołożył bufor ciepła do niego przy takiej odległości by robił za sprzęgło hydrauliczne. Pytasz się czy więcej będziesz palił - 15m idzie ci gruntem - tak czy siak będziesz miał straty, - nad pexem bym się zastanowił - bo się wygina powyżej 80'C  
    • Witam chciałem się doradzić jak rozwiązać podłączenie instalacji CO CW.
      w skrócie to kotłownię będę miał w pomieszczeniu gospodarczym oddalonym o 15 metrów od domu,rury puszczę 1 m pod ziemią, dwie pex 25 i jedną z wodą pex 16, zaizolowane w pianki i w wspólnej rurze pcv 110, piec 12Kw już zamówiony ze sterownikiem SPPV2, do ogrzania na parterze 3 pomieszczenia a na piętrze 4 + bojler 120l, w załączeniu szkice.
      A teraz kilka pytań:
      1. czy z dolnej rozdzielni mogę pociągnąć pion do górnej rozdzielni? i jaką dać średnicę rury? a robię 2 rozdzielnie(pomieszczenia nad sobą ), bo chciałem uniknąć dużej ilości rur na parterze gdyż tymczasowo muszą one być na wierzchu. 2 czy mogę dać 1 pompę w kotłowni a w domu zawór 4 drożny na grzejniki i bojler czy raczej jeszcze 2 pompę w domu do cw?, pompami i zaworami mogę sterować ze sterownika bo dałem przewody z
      kotłowni do domu. 3 Czy w kotłowni mam też dać zawór 3 drożny do ochrony powrotu? w końcu to dość spora odległość od zaworu 4d   4 jak zabezpieczyć instalację przed ewentualnym wzrostem ciśnienia ,wydaje mi się, że nie
      mogę zrobić naczynia przelewowego bo kotłownia jest niska i grzejniki na piętrze będą
      wyżej, a w domu to w tym przypadku chyba nie ma jak tego zrobić. Czy wystarczy i czy w ogóle
      dać w kotłowni naczynie wzbiorcze membranowe i jaki zawór bezpieczeństwa. 5 a może lepiej by było zamiast 4 drożnego w domu założyć 3 drożny pomiędzy co i cw?   co jeszcze musi się znaleźć w tej instalacji i gdzie  jakieś zawory zwrotne czy odpowietrzniki? Na szkicu na piętrze dałem 2 grzejniki na jednej rurce 16, gdyż rury będą musiały iść
      wierzchem w pokoju lub za skosem w nieogrzewanych warunkach a po za tym grzejniki są 1m od
      siebie a pomieszczenia po 12m ze skosami  Na innym forum ktoś sugerował mi instalację z wymiennikiem i uklad od pieca otwarty, może  właśnie  takie rozwiązanie bylo by najlepsze, ale czy w wymienniku nie bedzie zbyt dużych  strat i czy nie będę  musiał palić  wiecej aby na piecu utrzymać dużo wyższą temperature, tak aby bojler w domu nagrzał sie do tych 55°
    • o ile CD 60 będziesz kładł o długości 80 , a nie 250 cm to spoko ( jako sam sufit , sufit z ciężką lampą już gorzej) a masz wątpliwości to górą wepnij kolejny CD60 jako krzyżowy .
  • Popularne tematy

  • Doradcy redakcyjni i firmowi