Skocz do zawartości

Czy da się przerobić(ukryć) odpływ wody ?


Recommended Posts

Napisano (edytowany)
Jakiś czas temu był w moim bloku "fachowiec" i zmieniał piony na polecenie spółdzielni.
Później na szybko odbudowałem łazienkę,ale teraz chcę to zrobić porządnie.

Niezbyt widzi mi się ten odpływ ...
Da się to jakoś przerobić ?
Będę skuwał płytki z glazury,pod nimi skuwał płytki z lastryko i na to zrobię wylewkę jeśli to ma jakieś znaczenie.
Dodam ,że teraz odpływ z wanny zamienia się w odpływ z prysznica z brodzikiem o wysokości 15cm i w tą jedną rurę podepnę też odpływ z umywalki.Czyli z 3 otworów odpływowych robi się 2.


ps.nie piszcie tylko icon_smile.gif zadzwoń po fachowca bo albo ja to przerobię, albo tego nie zrobię w ogóle bo jestem spłukany jak i ten odpływ icon_lol.gif



..a tutaj od środka zabudowy wanny


Widać tam też rury z CO ale będą ukryte pod tynkiem. Edytowano przez ocieplacz (zobacz historię edycji)
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Jakiś czas temu był w moim bloku "fachowiec" i zmieniał piony na polecenie spółdzielni.
Później na szybko odbudowałem łazienkę,ale teraz chcę to zrobić porządnie.

Niezbyt widzi mi się ten odpływ ...
Da się to jakoś przerobić ?
Będę skuwał płytki z glazury,pod nimi skuwał płytki z lastryko i na to zrobię wylewkę jeśli to ma jakieś znaczenie.


ps.nie piszcie tylko icon_smile.gif zadzwoń po fachowca bo albo ja to przerobię, albo tego nie zrobię w ogóle bo jestem spłukany jak i ten odpływ icon_lol.gif





Widać tam też rury z CO ale będą ukryte pod tynkiem.


Na tej fotce widać tylko fragment a jak ta biała rura idzie wyżej?
Ale to co widzę na tej fotce to ten trójnik 110 można obrócić w kierunku narożnika po wcześniejszym skuciu ściany trak aby zmieściła się tam owa rura biała ,a w ten trójnik gdzie jest redukcja biała gumowa musiał być dać kolano 90 stopni,albo o innym kącie takim jaki tam będzie pasował.
Napisano

Niewiem czy czasami nie myślisz,że ta ściana to ściana ?
Ta niby ściana to zabudowa wanny ...
Będzie rozebrana i praktycznie ten odpływ pozostałby mi na środku łazienki co zepsuje dosłownie wszystko.

Mam taki pomysł ale czy tak się robi? Można te rury ukryć pod tynkiem i wylewką ?
Jakieś specjalne uwagi podczas tego montażu ? (jeśli oczywiście tam można)

Patrząc z boku ściany...
5579163700_1368550862_thumb.jpg


6295149900_1368551147.jpg

Gość mhtyl
Napisano
Jeżeli to wszystko możesz ukryć pd tynkiem i wylewka to no problem icon_biggrin.gif
Musisz uwagę zwrócić aby łączenia były spasowane dobrze i starca się o jak najmniejsze kąty załamań rur (kolan,trójników)
Napisano
I jeszcze techniczne pytanie :
-jaką średnicę muszą mieć rury z doprowadzona gorącą i zimną wodą (do prysznica i umywalki)
-jaką średnicę musi mieć rura odpływowa z prysznica i umywalki ?

Dla mnie wiadomo - czym cieńsza tym mniej kucia,tylko żeby nie przesadzić ....

Gość mhtyl
Napisano
Cytat

I jeszcze techniczne pytanie :
-jaką średnicę muszą mieć rury z doprowadzona gorącą i zimną wodą (do prysznica i umywalki)


Na fotkach widać ,że masz alupexy więc 16 mm rura z alupexa jest odpowiednia ,śrubunki ,kolanka odpowiednie są do nich 1/2 cala.
Cytat

-jaką średnicę musi mieć rura odpływowa z prysznica i umywalki ?

Dla mnie wiadomo - czym cieńsza tym mniej kucia,tylko żeby nie przesadzić ....


Możesz dać czy raczej maja w tym przypadku zastosowanie od średnicy 32 do 50 z czego 32 bym nie polecał.
Napisano (edytowany)
Cytat

Podstawowy problem to obniżenie trójnika na pionie


Mam w planach wpuścić trójnik niżej... planach.
Czy tak się da? Z Twojej odpowiedzi wynika,że mogą być z tym jakieś problemy ?
Przekucie do sąsiada ? ;)

Wczoraj źle to rozrysowałem.
Dziś mam inny pomysł.
Rura 50mm-nie schowam jej w wylewce?
2,5-3cm mam już w zapasie gdy skuje płytki z lastryku,są dość grube.
kolejne 2,5 i rura schowana.
Pozostaje jeszcze wykonać spad na 1,5 metra - 2cm ?
Razem,pod lastrykiem musiałbym wykuć te 4cm-da radę ?

Edytowano przez ocieplacz (zobacz historię edycji)

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...