Skocz do zawartości

piecyk gazowy do mieszkania


Recommended Posts

Napisano
Witam bardzo serdecznie,
razem z mamą chcemy wymienić nasz stary junkers na nowy.
nasze mieszkanko ma pow. ok. 50m2 , mieści się w starym bloku, ale budynek jest ocieplony. [nie wiem czy są to jakieś ważne informacje]
z mieszkania korzystają dwie osoby,

czy ktoś mógłby nam doradzić jaki piecyk gazowy wybrać?
naprawdę nie mamy zielonego pojęcia na ten temat, a musimy zakupić nowy sprzęt już do soboty.
  • 4 tygodnie temu...
Napisano
Witam, proszę o informacje, czy kocioł ma zapewniać jedynie ogrzewanie, czy również ciepłą wodę użytkową. Ważną informacją jest także rodzaj ogrzewania. Bardzo dobrym kotłem gazowym jest kocioł kondensacyjny o bardzo wysokiej sprawności. Sprawdza się bardzo dobrze, zarówno w przypadku ogrzewań nisko jak i wysokociśnieniowych, z możliwością wytwarzania c.w.u. W przypadku Państwa mieszkania wystarczającym kotłem będzie kocioł kondensacyjny Cerapur ACU z wbudowanym zasobnikiem c.w.u, jeżeli kocioł ma zapewniać jedynie centralne ogrzewanie, wystarczy jednofunkcyjny kocioł Cerapur Smart ZSB 14-3C. Jako tańszą alternatywę proponuję kocioł dwufunkcyjny Ceraclass ZW 14-2 DV KE, który równie dobrze zaspokoi Państwa potrzeby dotyczące ogrzewania i uzyskiwania ciepłej wody użytkowej, jego odpowiednikiem jednofunkcyjnym (c.o.) jest kocioł Ceraclass ZS 14-2 DV KE.

Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.
Pozdrawiam,

Rafał Cichocki
________________________________
Konsultant Junkers
Napisano
Wiadomo swój swoje będzie chwalił,ale czy to aż tak obiektywna opinia padająca z ust konsultanta firmy?
  • 2 tygodnie temu...
Napisano
Witam, kotły dwufunkcyjne polecane Pani w poprzednim poście to: kocioł kondensacyjny Cerapur ACU, którego cena wynosi 9999,00 PLN+VAT oraz kocioł konwencjonalny Ceraclass ZW 14-2 DV KE, którego cena wynosi 2699,00 PLN+VAT. Są to ceny samych kotłów, a całkowite koszty zależą od wyposażenia dodatkowego, jakie należy wybrać, w zależności od kotła, na który się Pani zdecyduje. W celu konkretnego doboru wyposażenia zapraszam Panią do kontaktu z Autoryzowanym Instalatorem marki Junkers, który po ocenie sytuacji montażowej określi, jakie elementy są niezbędne do prawidłowego montażu kotła i jakie będą koszty wykonania takiej usługi. Kontakt znajdzie Pani na stronie internetowej www.junkers.pl.
Chętnie odpowiem na ewentualne dalsze pytania.
Pozdrawiam,

Rafał Cichocki

________________________________
Konsultant Junkers
Napisano
Witam,

kocioł, któy zamierza Pan kupić jest kotłem z zamkniętą komorą spalania, może go Pan bez problemu zamontować w kuchni, gdyż pracuje niezależnie od powietrza w pomieszczeniu i od ciągu kominowego. Ma zasobnik warstwowy, zapewniający wysoki komfort korzystania z c.w.u.. Dzięki regulacji mocy na potrzeby co w zakresie 6,6-21,6 kW dostosowuje się do chwilowego zapotrzebowania na ciepło. Nie wspomniał Pan o ociepleniu domu. W przypadku ocieplonego mieszkania zapotrzebowanie na ciepło określa się na poziomie 60-100 W/m2, natomiast w przypadku nieocieplonego mieszkania wskaźnik ten wynosi 100-150 kW/m2. Proponuję Panu kontakt z autoryzowanym Instalatorem marki Junkers, który po ocenie sytuacji pomoże wybrać odpowiedni model, jak i elementy niezbędne do prawidłowego montażu kotła. Kontakt do autoryzowanego Instalatora znajdzie Pan na stronie internetowej www.junkers.pl.



Rafał Cichocki

________________________________

Konsultant Junkers
Napisano (edytowany)
Witam
Dom mam z porotherm 44Si na zaprawie ciepłochronnej, okna vetrex V90+ dachowe fakro FTP V U5. Chcę ocieplić dodatkowo mimo iż to jest ściana 1 warstwowa 5 cm wełny. 70 m2 podłogówka reszta grzejniki. W projekcie mam piec o mocy 24kW. Moje pytanie do Pana czy mogę dla tego pieca (junkers cerapur modul 22) wyprowadzić spaliny przez ścianę? Edytowano przez prezes413 (zobacz historię edycji)
Napisano
Witam, Przy wyrzucie spalin przez ścianę zewnętrzną w budynkach jednorodzinnych wolnostojących można montować kotły tylko do mocy nominalnej 21 kW, więc kocioł ten będzie miał zbyt dużą moc. Aby móc określić moc kotła, który powinien być zamontowany u Pana w domu, tak aby zapewnić jego najbardziej ekonomiczną pracę należy wykonać obliczenia projektowanego obciążenia cieplnego budynku uwzględniając wszystkie elementy mające wpływ na ograniczenie strat ciepła budynku, takie jak, rodzaj materiału z jakiego został wybudowany, grubość izolacji termicznej, współczynniki przenikania stolarki otworowej oraz sposób jej osadzenia, rodzaj wentylacji i inne jak np. strefę klimatyczną, w której realizuje Pan swoją inwestycję. Inne parametry należy przyjąć dla Wrocławia a inne dla Olsztyna. W projektach gotowych obliczenia dokonywane są często w oparciu o maksymalne dopuszczalne normowo współczynniki przenikania, gdyż projektant nie wie, z jakich materiałów budynek zostanie wybudowany. Z naszych doświadczeń wynika, że obecnie budowane domy wykonywane są z materiałów o lepszych parametrach niż założył to projektant, a w związku z tym mogą być zastosowane w nich kotły mniejszej mocy. Dlatego, aby prawidłowo dobrać kocioł należy dokonać stosownych obliczeń, uwzględniającą specyfikę danego obiektu. Wykonanie takich obliczeń pozwoli prawidłowo dobrać kocioł, ale również grzejniki czy system ogrzewania podłogowego i może spowodować, że wydatki, jakie zostaną poniesione na wykonanie instalacji, będą niższe, a eksploatacja bardziej ekonomiczna. Instalację w budynku wykonuje się na wiele lat, a jej modernizowanie w trakcie eksploatacji może być bardzo kosztowne. Dlatego warto więc już na etapie realizacji budynku dokonać prawidłowych wyborów.



Pozdrawiam
Rafał Cichocki
________________________________

Konsultant Junkers
Napisano (edytowany)
Cytat

Witam
Dom mam z porotherm 44Si na zaprawie ciepłochronnej, okna vetrex V90+ dachowe fakro FTP V U5. Chcę ocieplić dodatkowo mimo iż to jest ściana 1 warstwowa 5 cm wełny. 70 m2 podłogówka reszta grzejniki. W projekcie mam piec o mocy 24kW. Moje pytanie do Pana czy mogę dla tego pieca (junkers cerapur modul 22) wyprowadzić spaliny przez ścianę?



dlaczego nie kominem?
nie było w projekcie?
Porotherm 44 + ciepła zaprawa to technologia w miarę świeża.
Nie projektowano dla takiego budowania komina?????

śmierdzi...
Prezes i Junkers piszą sami do siebie.......

śmierdzi tym
no...

spamem Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Napisano
Nie ma takiej opcji żeby ta pracownia wyskoczyła jako pierwsza, chyba że jej nazwa została wpisane w pole wyszukiwania.

I tu cytat
Cytat

śmierdzi tym
no...

spamem



:spam:
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Raczej tak - inaczej deweloper nie dostałby pozwolenia na budowę bo projekt nie spełniałby przepisów.  ?  
    • Proszę o poradę tych, co się znają, bo pojęcia nie mam jak właściwie do tematu podejść. Dwa lata temu stałem się właścicielem jednego z lokali na niewielkim osiedlu szeregowców. Niedawno dopiero zastanowił mnie fakt, że nie mamy dostępu do dachu. Temat zaistniał tym bardziej, że chcemy podejść do przeglądu kominowego i na fakt braku dostępu do dachu zwrócił uwagę kominiarz. Stwierdził, że takiego dostępu wymagają przepisy i powołał się na Rozporządzenie Ministra Infrastruktury w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. Konkretnie w Dziale VII. Bezpieczeństwo użytkowania, § 308 Wejścia na dach napisane jest, że w budynkach o dwóch lub więcej kondygnacjach nadziemnych należy zapewnić wyjście na dach co najmniej z jednej klatki schodowej, umożliwiające dostęp na dach i do urządzeń technicznych tam zainstalowanych. W odpowiedzi na zadane pytanie deweloper odpowiedział, że dostęp do dachu z zewnątrz (drabina na stałe przymocowana do elewacji) nie jest wymagana przepisami, ponieważ przepis dotyczy jedynie budynków z wydzieloną wewnętrzną klatką schodową. Nie rozumiem tego, że dwukondygnacyjny budynek (czyli minimum parter z piętrem, tak?) z wewnętrzną wydzieloną klatką schodową powinien taki dostęp mieć a budynek w zabudowie szeregowej (każdy lokal ma swoje wewnetrzne schody, które nie są traktowane jako "klatka schodowa"?) już nie, mimo że wysokość takiego budynku może być przecież identyczna? Dostęp do kominów to jedno, ale na przykład jakieś zaprószenie ognia i... możemy sobie z dołu tylko patrzeć i czekać aż strażacy przyjadą - oby na czas. Czy deweloper ma rację?
    • Firma Real Klim świadczy usługi z zakresu klimatyzacji, wentylacji i rekuperacji na terenie województw małopolskiego i śląskiego. Posiadamy certyfikaty oraz uprawnienia państwowe, które są niezbędne przy wykonywaniu prac montażowo - serwisowych. https://realklim.pl/   Nasza firma specjalizuje się w profesjonalnym montażu klimatyzacji w domach, biurach i lokalach usługowych. Gwarantujemy szybki, solidny i estetyczny montaż oraz fachowe doradztwo w doborze urządzeń. https://realklim.pl/klimatyzacja   Oferujemy kompleksowy serwis klimatyzacji – od przeglądów po naprawy. Dbamy o wydajność, czystość i długą żywotność Twojego urządzenia. https://realklim.pl/serwis-klimatyzacji   Projektujemy i montujemy systemy wentylacyjne dopasowane do potrzeb budynku. Zapewniamy komfort oddychania i skuteczne usuwanie wilgoci. https://realklim.pl/wentylacja   Zajmujemy się instalacją i serwisem systemów rekuperacji, które zapewniają świeże powietrze w domu i pozwalają oszczędzadź na ogrzewaniu. https://realklim.pl/rekuperacja   Specjalizujemy się w montażu pomp ciepła – ekologicznego źródła ogrzewania. Pomagamy dobrać odpowiednie urządzenie i zapewniamy jego obsługę. https://realklim.pl/pompy-ciepła   Sprawdź Naszą wizytówkę Google, sprawdź opinię klientów oraz wybrane realizacje: Wizytówka Google
    • Chcąc wylać poduszki pod nadproża, musimy je najpierw zaszalować. Tym właśnie będziemy się teraz zajmować.  
    • Drewniane podłogi to klasyka, która z czasem może wymagać miejscowych napraw – szczególnie wtedy, gdy pojawią się przebarwienia, plamy lub drobne uszkodzenia na pojedynczych deskach. Dobrą wiadomością jest to, że nie musisz od razu cyklinować całej powierzchni. Dzięki produktom marki Osmo można łatwo i estetycznie odnowić pojedynczą deskę, bez widocznych różnic w kolorze i strukturze. Krok 1: Wydzielenie uszkodzonej deski Najpierw dokładnie określ deskę, która wymaga renowacji. Następnie oklej jej krawędzie taśmą malarską, najlepiej niebieską lub różową, która jest delikatna i nie uszkadza powierzchni ani sąsiednich desek. Taśma zapobiegnie przypadkowemu przetarciu lub zabarwieniu sąsiednich fragmentów podłogi. Krok 2: Szlifowanie powierzchni Za pomocą papieru ściernego o gradacji 180 przeszlifuj powierzchnię deski. Usuniesz w ten sposób stare powłoki, przebarwienia oraz drobne rysy. Szlifuj zawsze wzdłuż włókien drewna, a po zakończeniu dokładnie odkurz i przetrzyj wilgotną ściereczką, by pozbyć się pyłu. Krok 3: Nadanie koloru – bejce olejne i woski dekoracyjne Osmo Kiedy powierzchnia jest sucha i czysta, czas na nadanie jej odpowiedniego odcienia. Użyj bejcy olejnej Osmo lub wosków dekoracyjnych Osmo, w zależności od wykończenia reszty podłogi. Aplikacja wygląda następująco: Nanieś niewielką ilość bejcy lub wosku przy pomocy gąbki lub miękkiej szmatki. Następnie wetrzyj preparat równomiernie w drewno, zgodnie z kierunkiem słojów. Nadmiar produktu zetrzyj czystą szmatką, tak by kolor był jednolity i bez smug. To bardzo ważny etap – dobór koloru musi być maksymalnie zbliżony do reszty podłogi. Warto wcześniej wykonać próbę na niewidocznym fragmencie lub na kawałku podobnego drewna. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Krok 4: Zabezpieczenie powierzchni – Wosk Twardy Olejny Osmo Po wyschnięciu koloru, nałóż warstwę ochronną – najlepiej sprawdzają się produkty: Osmo 3062 (półmat) Osmo 3065 (mat) Aplikacja: Nałóż cienką warstwę wosku twardego olejnego przy użyciu pędzla lub wałka. Pozostaw do wyschnięcia na 24 godziny. Delikatnie zmatow powierzchnię papierem ściernym (np. gradacja 240). Nałóż drugą, finalną warstwę tego samego produktu i pozostaw do pełnego wyschnięcia. Dodatkowe wskazówki: Zawsze pracuj w dobrze wentylowanym pomieszczeniu. Unikaj nakładania zbyt grubej warstwy – produkty Osmo są bardzo wydajne. Nie chodź po naprawianej powierzchni przez co najmniej 2–3 dni, aby powłoka miała czas się utwardzić. Jeśli odcień różni się od reszty, można dodać drugą warstwę koloru, ale zawsze wykonuj próbę wcześniej. Podsumowanie Dzięki odpowiednim materiałom i precyzyjnej pracy, renowacja pojedynczej deski podłogowej może być szybka i bardzo skuteczna. Produkty Osmo, takie jak bejce olejne, woski dekoracyjne i wosk twardy olejny, pozwalają na punktową naprawę bez konieczności renowacji całej podłogi. Kluczem do sukcesu jest dobranie odpowiedniego koloru i staranne wykonanie każdego etapu – od szlifowania po finalne zabezpieczenie powierzchni.  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...