Skocz do zawartości

Podłaczenie do istniejącej sieci wewnętrznej


Recommended Posts

Napisano
Witam
Zadaję tutaj pytanie ponieważ nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak: buduję drugi dom, który będę chciał podłączyć do istniejącej sieci wodociągowo-kanalizacyjnej. Studienka z zegarami od wody znajduje się od ulicy, od której biegnie rura od wody do pierwszego domu (moich rodziców) i tak samo idzie kanalizacja w tym samym kierunku. Dalej jakieś 50m jest budowany mój nowy dom. Pytanie jest takie: czy mogę podłączyć się do rur (woda i kanaliozacja), które idą do domu moich rodziców - sieć wewnętrzna na mojej działce (i są znacznie bliżej) - czy muszę podłączyć się bezpośrednio do studzienki? Przy takim rozwiązaniu licznik jest w studzience zarejestrowany na moich rodziców, a ja ewentualnie założyłbym podlicznik. W warunkach przyłączenia, które były potrzebne do pozwolenia na budowę pisze o nowym podłączeniu bezpośrednio do studzienki. Warunki są ważne do października 2013. Doradźcie co mogę zrobić w takiej sytuacji.
Czy mogę samemu przekopać rury i tylko zostawić końcowy odcinek do podłączenia przez fachowców?
Napisano
A nie jest wymagane czasem pozwolenie na budowe sieci wodno-kanalizacyjnej?

Jak sam to zrobisz bez żadnej dokumentacji to jakim cudem zostanie to odebrane i jak zrobisz inwenteryzacje przyłącza?

Promesa przyłacza to nie jest pozwolenie na jego zrobienie
Napisano
Cytat

Witam
Zadaję tutaj pytanie ponieważ nie znalazłem odpowiedzi. Sytuacja wygląda tak: buduję drugi dom, który będę chciał podłączyć do istniejącej sieci wodociągowo-kanalizacyjnej. Studienka z zegarami od wody znajduje się od ulicy, od której biegnie rura od wody do pierwszego domu (moich rodziców) i tak samo idzie kanalizacja w tym samym kierunku. Dalej jakieś 50m jest budowany mój nowy dom. Pytanie jest takie: czy mogę podłączyć się do rur (woda i kanaliozacja), które idą do domu moich rodziców - sieć wewnętrzna na mojej działce (i są znacznie bliżej) - czy muszę podłączyć się bezpośrednio do studzienki? Przy takim rozwiązaniu licznik jest w studzience zarejestrowany na moich rodziców, a ja ewentualnie założyłbym podlicznik. W warunkach przyłączenia, które były potrzebne do pozwolenia na budowę pisze o nowym podłączeniu bezpośrednio do studzienki. Warunki są ważne do października 2013. Doradźcie co mogę zrobić w takiej sytuacji.
Czy mogę samemu przekopać rury i tylko zostawić końcowy odcinek do podłączenia przez fachowców?


lepiej mieć własne podłączenie bezpośrednio od studzienki ma to uzasadnienie i ogólnospołeczne i praktyczne bo ciśnienie w instalacji może być czasami za słabe u twoich rodziców i u ciebie ,a opłaty za sam licznik to kilka złotych miesięcznie , podłącz się bezpośrednio do studzienki .
Napisano
Cytat

lepiej mieć własne podłączenie bezpośrednio od studzienki ma to uzasadnienie i ogólnospołeczne i praktyczne bo ciśnienie w instalacji może być czasami za słabe u twoich rodziców i u ciebie ,a opłaty za sam licznik to kilka złotych miesięcznie , podłącz się bezpośrednio do studzienki .


Dzięki za podpowiedź. Dziśzadzwonię do wodociągów i przedstawię sytuację, zobaczymy co oni powiedzą. Z tego co się orientuję na rozbudowę sieci wodno-kanalizacyjnej jest potrzebny projekt i zgłoszenie budowy, nie jest natomiast wymagane pozwolenie na budowę, które wiąże się z bardziej skomplikowaną procedurą.
Zastanawiam się nad podłączeniem również ze studni, która znajduje się niedaleko rurociągu i jest podłączona do moich rodziców. Czy w takim przypadku racjonalne jest podłaczenie ze studni jedną rurą do nowego domu czy też warto poprowadzić 2 niezależne rury wodne jedna z wodociągów a druga ze studni?
Napisano
Cytat

Z tego co się orientuję na rozbudowę sieci wodno-kanalizacyjnej jest potrzebny projekt i zgłoszenie budowy, nie jest natomiast wymagane pozwolenie na budowę, które wiąże się z bardziej skomplikowaną procedurą.




Niestety ja musiałam mieć projekt przyłącza wod - kan i pozwolenia na jego budowe.( projekt w 4 egzemplarzach wykonany przez specjaliste - procedura podobna jak przy staraniu się o pozwolenie na budowe domu)

Nie poszło to na zgłoszenie
Napisano
Z podłączeniem do przyłącza rodziców na czas budowy nie będzie problemów, natomiast kłopoty pojawią się z chwilą zgłoszenia budynku do użytkowania. Jeśli jest to oddzielna nieruchomość właściciel musi się wykazać sposobem
doprowadzenia wody i odbioru ścieków, czyli umową z zakładem wod -kan., który określił warunki przyłączenia.

Oczywiście można z dostawca wody negocjować sposób wykonania, ale wymaga to formalnego uzgodnienia i sporządzenia projektu.
Napisano
Cytat

Z podłączeniem do przyłącza rodziców na czas budowy nie będzie problemów, natomiast kłopoty pojawią się z chwilą zgłoszenia budynku do użytkowania. Jeśli jest to oddzielna nieruchomość właściciel musi się wykazać sposobem
doprowadzenia wody i odbioru ścieków, czyli umową z zakładem wod -kan., który określił warunki przyłączenia.

Oczywiście można z dostawca wody negocjować sposób wykonania, ale wymaga to formalnego uzgodnienia i sporządzenia projektu.


Czyli wszystko jasne, muszę załatwić wszystko formalnie bo inaczej nie odbiorą mi domu.
Kilka lat temu jak moji rodzice podłaczali kanalizację nie było potrzeby uzyskania pozwolenia na budowę. A jak to jest jak kilku metrowy odcinek rur musi przejść przez wspólną z sąsiadem drogę dojazdową, w której mam większość udziałów i biegną już w niej stare rury od wody, czy konieczna jest jego zgoda na poprowadzenie nowej rury? Pytam bo nie żyjemy w dobrych stosunkach i wolałbym uniknąć proszenia go o zgodę.
Napisano
Cytat

Czyli wszystko jasne, muszę załatwić wszystko formalnie bo inaczej nie odbiorą mi domu.
Kilka lat temu jak moji rodzice podłaczali kanalizację nie było potrzeby uzyskania pozwolenia na budowę. A jak to jest jak kilku metrowy odcinek rur musi przejść przez wspólną z sąsiadem drogę dojazdową, w której mam większość udziałów i biegną już w niej stare rury od wody, czy konieczna jest jego zgoda na poprowadzenie nowej rury? Pytam bo nie żyjemy w dobrych stosunkach i wolałbym uniknąć proszenia go o zgodę.


Formalnie przy współwłasności tego rodzaju prace nie wymagają uzyskania zgody współwłaściciela. Niemniej przy zgłaszaniu zamiaru prowadzenia robót urząd może życzyć sobie przedstawienia takiej zgody.

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...