Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Agatka z garażem / HB Studio


Jowitta

Recommended Posts

Cytat

Wiosna juz za oknami, czy ktos ruszyl z robota, ja walcze o przyłącza, dla zainteresowanych, znalazlam ciekawe zapisy dot. rekompensaty ze poniesione koszty wybudowanych wodociagow icon_smile.gif) kliknij na llink icon_smile.gif

http://www.rp.pl/artykul/193329.html


Witamy
Wiosnę widać!!! U nas na budowie w poniedziałek zalewamy wieniec pod murłatę , za tydzięń wchodzą dachowcy.
Mamy wyceny na okna ,no i tak : na profilu Veka lub Brugman Arte , okucia Roto j,ednostronny złoty dąb (barwiony w masie)
opcja 1:15 okien na p. Veka 8900 z mont. , w tym łukowe (1900),
lub opcja 2:15 okien na p. Brugman Arte 8240 ( w tym łukowe 1740) z mont., brama Wiśniowski 3000 z 2 pilotami i mont. icon_eek.gif to raczej niedrogo jak czytałem wcześniejsze posty icon_eek.gif
Link to postu
Część Wszystkim!
My ruszyliśmy z pracami już dwa tygodnie temu jak tylko zaczęła się odwilż.
Rozprowadziliśmy instalację elektryczną ,jutro robimy kanalizację za dwa tygodnie okna nam będą montować parę dni później zalewamy chudziaka potem instalacja centralnego ogrzewania .Ocieplanie poddasza i tynkowanie w kwietniu , końca robót nie widać !brak kasy w portfelu powoli tak :-)ale niedługo zamieszkamy w tym domku.

DSC01446.jpg

Link to postu
Cytat

Część Wszystkim!
My ruszyliśmy z pracami już dwa tygodnie temu jak tylko zaczęła się odwilż.
Rozprowadziliśmy instalację elektryczną ,jutro robimy kanalizację za dwa tygodnie okna nam będą montować parę dni później zalewamy chudziaka potem instalacja centralnego ogrzewania .Ocieplanie poddasza i tynkowanie w kwietniu , końca robót nie widać !brak kasy w portfelu powoli tak :-)ale niedługo zamieszkamy w tym domku.
[attachment=4467:Obraz_027.jpg]


uwaga na złomiarzy, instalacja przed oknami i drzwiami ? icon_eek.gif
Link to postu
Cytat

uwaga na złomiarzy, instalacja przed oknami i drzwiami ? icon_eek.gif



Mogę sobie na coś takiego pozwolić bo moja działka znajduję się daleko od miasta i praktyczne nikt tam się nie kręci . Mam tylko jednego sąsiada który ma na wszystko oko za dnia i w nocy . Na takim uboczu nie przejedzie żaden samochód tak aby go nie zauważyć lub nie usłyszeć. Ewentualnym złodziejom nie kalkulowałoby się do mnie przyjeżdżać. Tylko żebym nie wykrakał icon_smile.gif
Link to postu
Cytat

Umiejscowienie wodomierza wydaję sie być oczywiste-kotłownia. Po co wpuszczać osobę spisującą stan do naszej łazienki ??
Ja tego problemu nie miałem, mam wodomierz w studzience na zewnątrz.



Z tego co ja się orientuję to kiedyś można było wodomierz umiejscawiać tam gdzie nam to odpowiadało-łazienka , kotłownia , garaż,piwnica itp. , itd. ale teraz jest to obwarowane jakimś przepisem i wodomierz musi być w studzience. Nie wiem tylko czy jest to przepis ogólnokrajowy czy też zależy od wodociągów w danym powiecie czy też gminie które wydają decyzję o przyłączeniu się do wodociągu. My musimy mieć wodomierz w studzience ? Teraz kwestia tylko jakiej ... Kolega w ubiegłym roku robił takie przyłącze do swojego domu( fakt w innej gminie niż moja) i wodociągi narzuciły mu że studzienka musi być z PCV koszt takiej to 1800 zł ( dostał też ofertę sprzedaży takowej przez wodociągi ) Koszt studzienki betonowej składającej się z trzech kręgów i włazu to 350zł .
Link to postu
Cytat

Z tego co ja się orientuję to kiedyś można było wodomierz umiejscawiać tam gdzie nam to odpowiadało-łazienka , kotłownia , garaż,piwnica itp. , itd. ale teraz jest to obwarowane jakimś przepisem i wodomierz musi być w studzience. Nie wiem tylko czy jest to przepis ogólnokrajowy czy też zależy od wodociągów w danym powiecie czy też gminie które wydają decyzję o przyłączeniu się do wodociągu. My musimy mieć wodomierz w studzience ? Teraz kwestia tylko jakiej ... Kolega w ubiegłym roku robił takie przyłącze do swojego domu( fakt w innej gminie niż moja) i wodociągi narzuciły mu że studzienka musi być z PCV koszt takiej to 1800 zł ( dostał też ofertę sprzedaży takowej przez wodociągi ) Koszt studzienki betonowej składającej się z trzech kręgów i włazu to 350zł .



u mnie wodę podłączał zakład gminny i wodomierz założyli w kotłowni, zaraz za głównym zaworem. Mam 2 wodomierze (1 do podlewania ogrodu - nie płaci się wtedy za ścieki) i zastanawiam się czy w takim przypadku u Ciebie w studzience będą 2 wodomierze? Wodę podłączali mi pół roku temu.
Link to postu
Witam,

My dopiero przymierzamy się do budowy Naszej Agatki z garażem jednostanowiskowym dlatego chcielibyśmy się zapytać kogoś kto budował swój dom z Porotherm 25 P+W oraz Ytong 24cm ile zużył bloczków do postawienia swojego domu?

Wiem, że w projekcie jest Ytong 36,5cm więc czy musieliście wprowadzic jakieś zmiany w projekcie aby wykonać ściany z wyżej wymienionych bloczków?

Pozdrawiam i dziękuje za odpowiedź
Link to postu
guba8 znow ktos nie zna zasad funkcjonawania forum, musisz je przeczytac od poczatku tam jest wszystko. Pisali o tym agata i sebastia post z 23.05.2008 i pozniej i madzia.blue, bernas i inni , no musisz na poczatek przeczytac cale forum. duzo tego ale warto icon_smile.gif
Link to postu
Polyana, Faktycznie przejrzałem całe Forum i znalazłem post uzytkownika Agatka i Sebastian, ktorzy napisali, ze zakupili 2480 szt. Porotherm 25 P+W icon_smile.gif

Czy uważacie że jest sens płacić za Porotherm Wienerberger ok. 1 zł wiecej za sztuke czy lepiej kupić jego odpowiednik typu Poroton lub Leier?

Pytam inwestorów, którzy wykonali swoje domy z wyzej wymienionych materiałów,

Pozdrawiam
Link to postu
Cytat

guba8 znow ktos nie zna zasad funkcjonawania forum, musisz je przeczytac od poczatku tam jest wszystko. Pisali o tym agata i sebastia post z 23.05.2008 i pozniej i madzia.blue, bernas i inni , no musisz na poczatek przeczytac cale forum. duzo tego ale warto icon_smile.gif


Link to postu
Proszę się zastanowić dobrze nad pustakiem Porotherm 25P+W ,bo według mnie jest to pustak do ścian wewnętrznych nośnych. Dlatego nie rozumiem ludzi, którzy z tego pustaka murują ściany zewnętrzne. ( w tym pustaku szczeliny są zgodne z kierunkiem przemarzania ścian). My wydudowaliśmy Agatkę z Porothermy 30P+W i jesteśmy bardzo zadowoleni. Ociepliliśmy styropianem 12cm i w tych mrozach temp. spadała 1, 2 stopnie dziennie w domu. ( jeszcze nie zamieszkanym ) Pustaka 25 wykorzystaliśmy na ściany nośne a działowe 11,5 - super z niego się muruje. Pozdrawiamy wszystkich murujących nam zostało już tylko wykończenie . Beata i Andrzej z Rzeszowa


Link to postu
Cytat

Proszę się zastanowić dobrze nad pustakiem Porotherm 25P+W ,bo według mnie jest to pustak do ścian wewnętrznych nośnych. Dlatego nie rozumiem ludzi, którzy z tego pustaka murują ściany zewnętrzne. ( w tym pustaku szczeliny są zgodne z kierunkiem przemarzania ścian). My wydudowaliśmy Agatkę z Porothermy 30P+W i jesteśmy bardzo zadowoleni. Ociepliliśmy styropianem 12cm i w tych mrozach temp. spadała 1, 2 stopnie dziennie w domu. ( jeszcze nie zamieszkanym ) Pustaka 25 wykorzystaliśmy na ściany nośne a działowe 11,5 - super z niego się muruje. Pozdrawiamy wszystkich murujących nam zostało już tylko wykończenie . Beata i Andrzej z Rzeszowa



"Ściana zewnętrzna nośna z dociepleniem lub wewnętrzna nośna." - ze strony producenta 25P+W. Twój pustak jest tylko 5 cm grubszy, ale nie oznacza to, że 25 to mało bo można dac 15 cm styropianu.
Link to postu
Już chyba wiem co biega icon_smile.gif Chodzi o to, że komory w 25 są ustawione w poprzek do zewnętrzej ściany cegły a w 30 jest wzdłużnie.
Natomiast nie sądzę, żeby to miało wpływ aż taki jak napisali Beata i Andrzej. Wydaje mi się to kolejnym mitem gdzieś wymyślonym i puszczonym w świat.
Docieplając śnianę styropianem np. 12 cm. starannie zagradzamy drogę dziadkowi mrozowi, więc nie ma prawa przebić się przez tą warstwę do cegły.
Link to postu
Witam.
Jesteśmy na etapie wyboru projektyu i ten nam się bardzo podoba. Jednak zanim ostatecznie się zdecydujemy mam pytanie. Czy budował ktoś na podkarpaciu i czy byłaby możliwość zobaczenia domku?
I jeszcze jedno pytanie. Widzę, że u Was już pracę dość zaawansowane, czy mogę zapytać ile wyszedł koszt stanu surowego zamkniętego? Dziękuję za odpowiedzi i pozrawiam.
Link to postu
o i to już lepsze pytanie. Ceny kształtują się bardzo różnie. Ja wydałem sporo ale są tacy co wydali mniej lub mało.
Ja za stan surowy z dachem na gotowo (okna dachowe, rynny, obróbki blach.) z ociepleniem fundamentów styrodurem wydałem 185 tyś. Następnie wydałem prawie 22 tyś. na okna i bramę garażową. A następnie instalacje, tynki wylewki i samo wykańczanie to wychodzi koszmarną kase, zależy oczywiście czego używa sie do wykańczania.
Link to postu
Moje są wysokie, ale wiem, że inny budowali za zdecydowanie mniej.
Ja na materiałach nie oszczędzałem, na całą budowę kupowałem tylko i wyłącznie cement "jedynkę" a można użyć "dwójki" lub jeszcze tańszego z przesypowni. Mogłem położyć na dach blachę a nie dachówkę, mogłem kupić okna jakieś tam za 9 tyś. a ja na same okna wydałem 18,5 tyś.
Więc sam widzisz, że można wybudować za mniejszą kase.
Całość u mnie wyjdzie sporo, koszty podniosły się o rekuperator, pompę ciepła.
Link to postu
Dokładnie. Koszty budowy zależą w głównej mierze od użytych materiałów, ale także trochę od cen wykonawców. Nam wyszło pewnie z 60 tys. mniej niż agata_i_sebastian ale przede wszystkim bez garażu, za to z piwnicą, ściana z suporexu, okna też 18,5 tys, ale bez rekuperatora i innych bajerów... icon_wink.gif
Link to postu
Witam,

Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne ceny

Ja narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?

Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,

Pozdrawiam
Link to postu
Cytat

Witam,

Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne ceny

Ja narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?

Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,

Pozdrawiam



Za ten zakres robót ( w tym piwnica pod całością), ściana z gazobetonu w ubiegłym sezonie daliśmy połowę tego, co żąda ta Twoja firma. Wiadomo, że z cegły byłoby trochę drożej
Link to postu
Magnolia, dziekuje za odpowiedź, dodam tylko, ze dom bedzie budowany z cegły Porotherm 25 P+W lub jego tanszego odpowiednika, w cenie zawarty jest takze oplacenie kierownika budowy, ktory podobno jest na budowie dwa razy dziennie

Pozdrawiam
Link to postu
Cytat

Witam,

Czy ktoś z nowobudujących robił ostatnio wycene robocizny? Chodzi mi o aktualne ceny

Ja narazie dostałem od jednej firmy budowlanej-40tys. za stan surowy (fundament, sciany, schody, tarasy) + więźba dachowa?

Uwazacie, ze to dobra cena? Mi sie wydaje za wysoka bo z moich obliczen wychodzi ponad 330 zł za metr powierzchni użytkowej,

Pozdrawiam


Witam
Wydaje się to dosyć drogo , ceny jakie kształtują się z roboty murarskie takiego domu to około 6 -7 tys za kondygnację ,czyli 6 x 3 daje 18 -21 tys bez dachu
Pozdrawiam
Link to postu
Cytat

Witam
Wydaje się to dosyć drogo , ceny jakie kształtują się z roboty murarskie takiego domu to około 6 -7 tys za kondygnację ,czyli 6 x 3 daje 18 -21 tys bez dachu
Pozdrawiam



Zgadza się-np. w mazowieckim za te roboty średnio, około 18-19 tys bez dachu , z kominami..ale słyszałam też o takich x 2....kwota wzrasta im budowa bliżej Warszawy.Ja mieszkam ok.60 km od W-wy.
Link to postu
Cytat

Zgadza się-np. w mazowieckim za te roboty średnio, około 18-19 tys bez dachu , z kominami..ale słyszałam też o takich x 2....kwota wzrasta im budowa bliżej Warszawy.Ja mieszkam ok.60 km od W-wy.


Czapi a z której strony stolicy się budujecie? My mamy od południa 100km do Warszawy.
Cena jaką ostatnio usłyszałam za stan surowy (parterówki z kominami, bez więźby) wynosiła odpowiednio do metrażu - 100zł/m2 domu. Z tym, że jest to cena podana przez osobę pracującą na czarno z uwzględnieniem 1 pomocnika. Firma wzięłaby odpowiednio więcej.
Link to postu
No ja tak na południowy wschód-w kierunku Lublina.Dwa lata temu jedna ekipa proponowała po 5tys za kondygnację,ale wszystkie inne elementy(schody,kominy) wyceniali osobno,ale jak -tego nie wiem.Dlatego szukałam ekipy,która zrobiłaby wszystko -razem z dachem,ale mało takich.Najczęsciej robią mury,kominy i koniec.Ekipa do dachu-znajomy męża(ale bez ulgi dla nas) wycenił razem z ich materiałami i robocizną na 25tys.(deski do czoła,blachodachówka).Wydaje mi się,ze to bardzo tanio.
Link to postu
U mnie stan surowy otwarty domu 175 tys (potoherm 30, dachówka sirius RUUPCERAMIAKa), okna 16 tys (promocja w październiku za te same okna miałem zapłacić 20 tys) tynki obliczono na 17 tys. Elektryki i systemów zabezpieczeń i hydrauliki nie będę podawał bo robiona po znajomości i trochę może wycudowana.
Link to postu
Cytat

Witam.
Jesteśmy na etapie wyboru projektyu i ten nam się bardzo podoba. Jednak zanim ostatecznie się zdecydujemy mam pytanie. Czy budował ktoś na podkarpaciu i czy byłaby możliwość zobaczenia domku?
I jeszcze jedno pytanie. Widzę, że u Was już pracę dość zaawansowane, czy mogę zapytać ile wyszedł koszt stanu surowego zamkniętego? Dziękuję za odpowiedzi i pozrawiam.



My jesteśmy obecnie na etapie tynków, do tej pory łącznie z elektryką Agatka kosztowała nas około 92000 w tym 10000 okna.
Link to postu
Mnie stan surowy otawarty ( w tym okna połaciowe Velux) wyniósł ok. 170 tys. Budowałem z Silki 24 cm, dachówka Robena, kominy na gotowo. Co prawda buduję we Wrocławiu i robocizna kosztowała mnie ok. 62 tys. i z tego co wiem to normalna cena u nas. Ja rozpocząłem budowę we wrześniu i trafiłem na dobre ceny materiałów, bo już można zauważyć podwyżki ( cenę podniosła już Xella, podrożała również dachówka Rupp Ceramiki). Sprzedawca w hurtowni powiedział, że ok 1 rok wcześniej zapłaciłbym 1/3 lub 1/2 więcej za materiały. (więc chyba mnie sie udało). Radzę się spieszyc z budową bo mozna jeszcze kupic materiały z zimy po dobrych cenach.

DSC01446.jpg

Link to postu
Faktycznie zima jak narazie nie chce puścić więc pewnie na budowach nic sie nie dzieje,

Dlatego chciałbym zapytac czy moze ktos kto ma zamiar zaczynac budowe w tym sezonie robił wycene materiału?
Chodzi mi o Porotherm i Thermopor, Dostałem cene z firmy budowlanej na Porotherm 5,45 zł za sztuke plus 1000zł transport z rozładunkiem przy zamowieniu 2480 szt. oraz Thermopor 4,05zł za sztuke plus 1000zł przy takiej samej ilości,
Transport z rozładunkiem do miejscowości Radom,

Czy uwazacie ze sa to ceny jeszcze zimowe i beda powoli rosły gdy zacznie sie sezon zimowy?
Czy warto płacić prawie 1,50zł wiecej od sztuki za Porothorm? Jak każdy pewnie wie różnią się one współczynnikiem przenikania ciepła, tylko czy przy ociepleniu styropianem 15 lub 20 cm czy naprawde warto?

Pozdrawiam i zycze powodzenia w nadchodzącym sezonie budowlanym
Link to postu

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dostałem wycenę na Fen82 dla całego domu, wersja 3 uszczelkowa. Czy wersja 3 uszczelkowa Fen82 posiada wymienne uszczelki? Widoczny jest tutaj współczynnik prom. g 38%. Czy to jest jakiś pakiet przeciwsłoneczny?   Są tu też drzwi przesuwne tarasowe, z narożnym łączeniem łącznikiem 90st. (taras nie posiada słupka żelbetonowego). Poniżej zdjęcie. Przedstawiciel czy właściwie technolog nie przewiduje łączenia narożnego w systemie FenSlide i zaproponował PSK którego my nie chcemy. Jednak po rozmowie stwierdził że może uda się coś z tym zrobić, aczkolwiek mnie to trochę przeraża, skoro tego nie robią to wygląda na to że będą się uczyć na moim przykładzie. Czy to faktycznie duży kłopot w tym systemie FenSlide? Mało jest danych w internecie na temat FenSlide, czy może ktoś powiedzieć czy to taki sam system jak chwalony przez sporą grupę inwestorów system bodajże Aluplasta SmartSlide?           Poniżej przykład wyceny:            
    • Mam taki rozstaw płatwi dla dachu kopertowego 35 st. Odległość ok 265-270 cm od ścian kolankowych (na czerwono). Ale wydaje się to dość nieporęczne dla przyszłego poddasza użytkowego gdyż słupy wspierające dach wypadały by na stropie zamiast nad ścianami nośnymi. W tych miejscach nad ścianami nośnymi mogły by być stawiane ścianki działowe przyszłych pomieszczeń a co za tym idzie można by słupy dachu ukryć w tych ściankach działowych (aczkolwiek grubość słupów jest nieco grubsza od ścianek działowych bo aż 14x14 cm). Ponadto występują tu też belki stropu, nadciągi (na fioletowo) na których też będą stawiane ścianki działowe. Czy orientuje się ktoś czy bez zmiany kąta można by przestawić nieco rozstaw płatwi do środka na ok 306cm, a niektóre słupy przesunąć nieco w bok jak pokazują oznaczone na żółto "a"? Czy to jest istotna zmiana wpływająca na nośność dachu?        
    • Mam taki wykusz gdzie nie ma narożników betonowych tylko będą łączniki 90st. Majstry zostawili murek z gazobetonu na 23 cm ale wydaje mi się że to za dużo gdyż ocieplenia będzie 20 cm a dodając piankę/klej 1.5cm to murek będzie wystawał spod styropianu. Więc trzeba wyciąć gazobetonu trochę. Ale jeden przedstawiciel po pomiarze okien powiedział żeby nie robić sobie problemu tylko dokleić jakiś pasek styropianu (np. 5x5cm) na ten kawałek muru jak na rys 1.        Ja widzę tutaj kilka problemów: * Mostki - mały doklejony kawałek ok 5x5 cm  to jednak za mało * Wygląd - po narysowaniu to sobie w 3D widzę że nie będzie to ładnie - rys. 4 * Obróbka tego doklejonego kawałka będzie raczej też kłopotliwa     Ja chciałbym to wyciąć by zamiast 23 cm zostawić ok 19 cm (lub doradźcie ile) tak żeby styropian 20 cm polegał na tyle by móc dojść estetycznie do prowadnicy rolet jak na rys 2.      I tu właśnie pytanie. Chciałbym zastosować prowadnice rolet wąskie typu slim, one mają chyba ok 3m zgadza się?. Czy można je zamontować na ościeżnicy tak jak pokazane na niebiesko na rys. 3 czyli ok 2.5 cm od ościeżnicy by styropian zaszedł na ościeżnicę na te 2,5cm? Jeden przedstawiciel uważa że każde prowadnice muszą dolegać prawie do lica ościeżnicy od strony muru więc bez znaczenia czy będą wąskie czy zwykłe, to na ościeżnicę może zajść zawsze taka sama grubość styropianu (jak na rys 5 poniżej)        
    • też mam takie dwa okna 150x150 ale nie wydaje mi się żeby były praktyczne jako jednoskrzydłowe i chyba podzielę je na dwa skrzydła. Co do wagi to czy zawiasy ukryte nie mają większej nośności?
    • Ta część  tematu została wyczerpana przez kolegę Retrofooda.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...