Skocz do zawartości

Agatka z garażem / HB Studio


Jowitta

Recommended Posts

Dla zainteresowanych budową poniżej zestawienie wydatków na wykonanie fundamentów Agatka bez garażu.

data jednostka ilość cena/szt suma za co.
2008-01-05 szt. 1050 2,928 3074,4 Bloczek betonowy
2008-01-31 szt. 4 168,88 675,52 Styropian FS20 g=10 twardy fundament
2008-01-31 m2 50 1,49 74,5 Siatka z włókna szklanego 145G
2008-02-26 t 16 26,25 420 Piasek 0,2 przesiewany
2008-02-28 kg 286,7 2,82 808,494 drut zbrojeniowy fi12
2008-02-28 kg 71,91 3,07 220,7637 drut gładki fi6
2008-02-28 kg 5 4,66 23,3 drut do wiązania zbrojenia
2008-02-28 szt. 31 11,52 357,12 cement
2008-02-28 m3 2,5 170,8 427 beton towarowy B7,5
2008-02-28 m3 11,5 274,5 3156,75 beton towarowy B20
2008-02-28 szt. 1 60 60 dowóz betonu B7,5
2008-02-28 szt. 1 100 100 sprawdzenie ław - kierownik budowy
2008-03-04 kg 200 0,4818 96,36 Wapno w workach
2008-03-04 szt. 2 41,48 82,96 Folia izolacja pozioma 365mm
2008-03-07 m3 90 36,66666667 3300 Zasypka do fundamentów
2008-03-07 szt. 1 7000 7000 Fundamenty robocizna
2008-03-08 szt. 3 44,63 133,89 Dysperbit 20kg
2008-03-08 szt. 1 30,07 30,07 folia izolacja pozioma 250mm
20041,1277 PLN

Do tej sumy muszę dodać jeszcze zakup kleju do styropianu i izolację dysperbitu na ścianę zewnętrzną fundamentu myślę że jakieś 800pln
Link do komentarza
Ja za etap który widać na fotkach w moim albumie czyli położona już dachówka zrobiona większość ścianek działowych(materiał mam na całość), wylany chudziak, wykonany drenaż i ocieplenie fundamentu kupiona już stolarka okienna (drewniana) +drzwi wejściowe tez drewniane ,wykonane przyłącza wody (180m) prądu (115m) wydałem niecałe 140tys. Jak uważacie czy moje założenia 250 tys za całość są realne icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Ja za etap który widać na fotkach w moim albumie czyli położona już dachówka zrobiona większość ścianek działowych(materiał mam na całość), wylany chudziak, wykonany drenaż i ocieplenie fundamentu kupiona już stolarka okienna (drewniana) +drzwi wejściowe tez drewniane ,wykonane przyłącza wody (180m) prądu (115m) wydałem niecałe 140tys. Jak uważacie czy moje założenia 250 tys za całość są realne icon_wink.gif




Myślę że to jest realne... wszystko zależy od regionu... oraz kwot jakie sie wydaje za robociznę, materiały. U nas uważam straciliśmy bardzo dużo pieniędzy przez 1 firmę która rozpoczęła budowę... Począwszy od zbyt głębokich fundamentów... po kolejne etapy gdzie by wylać nadproże w garażu zamawiana była cała betoniarka... a to co zostało nie zużyte rozlewane po ogrodzie.... po poprawki które trzeba zrobić i które jeszcze więcej kosztują...

Ja trzymam kciuki!! Mam nadzieję że Ci się uda.....

Podeślij jakieś nowe fotki... będę mogła zobaczyć gdzie i jak możemy jeszcze zrobić icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

madzia.blue - wielkie dzieki za zdjecia, sa bardzo przydatne. Czy moge sie tylko zapytac czy podwyzszylas scianke kolankowa czy nie. Pewnie powinnam widziec po zdjeciach ale chce sie tylko upewnic.. icon_biggrin.gif



Tak o jeden pustak icon_wink.gif
to widać na fotkach od środka nawet .... normalnie był by jeden pustak i wieniec pod więźbę a my mamy dwa... choć posadzka i tak się podniesie o jakieś 12 cm.

A oto i schodki... dziś już wylane... a na garażu dziś już dachówka icon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gificon_biggrin.gif
432ed6c4cf796d53.jpg
Link do komentarza
Cytat

No!!! icon_smile.gif Choć jeden najaktywniejszy...
A co do tego że ruszasz od kwietnia.... Powiedz... zmieniasz może w jakiś sposób rozstaw pomieszczeń na piętrze.. i czy już ocieplałeś górę??



Ocieplenie poddasza zostawiam prawie na koniec a na pewno nie wcześniej niż otynkowane zostaną ściany i wylane posadzki. Miałem ocieplenie robić w zimie ale kilku mądrzejszych ode mnie ludzi mi to odradziło i myślę ze słusznie ponieważ cała wilgoć pochodząca z wylewek i posadzki kisiła by się w wełnie co pewnie odbiło by się na jej kondycji. Co do rozmieszczenia pomieszczeń na poddaszu to jeszcze nie do końca jesteśmy zdecydowani co zrobić z pokojem ( tym w którym w projekcie są 2 okna dachowe) pomieszczenie to znacznie by się nam zmniejszyło
ponieważ kosztem tego pokoju zrobiliśmy przejście do pokoju nad garażem który jest znacznie większy od wyżej wymienionego pokoju
Link do komentarza
Cytat

witam, co sądzicie o styropianie Termo Organiki ?? Myślicie że warto ?? pytam o styropian "dalmatyńczyK" czyli z dodatkiem grafitu.
Ma wysoką izolacyjność.



Kupcie lepiej zwykły styropian który jest przetestowany i sprawdzony a nie jakiś wynalazek w ładnym opakowaniu i bardzo zachęcającej reklamie i nic pozatym. A że ludzie lubią wynalazki.....................
Link do komentarza
Cytat

Ocieplenie poddasza zostawiam prawie na koniec a na pewno nie wcześniej niż otynkowane zostaną ściany i wylane posadzki. Miałem ocieplenie robić w zimie ale kilku mądrzejszych ode mnie ludzi mi to odradziło i myślę ze słusznie ponieważ cała wilgoć pochodząca z wylewek i posadzki kisiła by się w wełnie co pewnie odbiło by się na jej kondycji. Co do rozmieszczenia pomieszczeń na poddaszu to jeszcze nie do końca jesteśmy zdecydowani co zrobić z pokojem ( tym w którym w projekcie są 2 okna dachowe) pomieszczenie to znacznie by się nam zmniejszyło
ponieważ kosztem tego pokoju zrobiliśmy przejście do pokoju nad garażem który jest znacznie większy od wyżej wymienionego pokoju


icon_smile.gif Dzięki za odpowiedź! Co do pomieszczenia nad garażem także nie wyobrażam sobie by z pokoiku gdzie są okna dachowe zrobić przejściowy korytarzyk.
I w tym wypadku zrobimy korytarz obok schodów kosztem tego właśnie pokoju.
Będąc na budowie wczoraj rozłożyliśmy pustaki w kształt jaki byśmy chcieli postawić ścianki i ten pokoik mimo zabrania kilku metrów nadal wyglądał atrakcyjnie. (jest bardzo długi a wąski). Przeszkadza tylko słup który także nie wypadł dokładnie w tym miejscu co na projekcie icon_sad.gif

My teraz zaczniemy ścianki działowe na górze a następnie ocieplenie skosów i płyty. Następnie wejdzie elektryk. Przed wylaniem posadzek chcemy założyć instalację do odkurzacza centralnego.
itd.
Link do komentarza
Cytat

Witam, jesteśmy z okolic Rzeszowa, budowę Agatki rozpoczęliśmy na przełomie wrzesnia i października.
obecnie mamy skończony dach, powstawiane okna dachowe. Jeśli kogoś coś więcej interesuje to chętnie podzielimy się swoim doświadczeniem lub fotkami.
A to nasz domek http://www.projekty.ign.com.pl/?p=detail&a...pcja=realizacje




również jestem zainteresowana zdjęciami, mój @ blizniakaneta@interia.pl

pozdrawiam
anett
Link do komentarza
Witam
Troszkę mnie nie było bo i specjalnie nic się nie działo (pogoda paskudna).
Lecz wczoraj ruszyły ścianki działowe na górze... no i się zaczęło.. jak wcześniej pisałam słupy wypadły nie w tym dokładnie miejscu w którym miały i stąd mój dylemat...
W końcu wyszło lepiej niż miało icon_smile.gif
Nawet udało mi się wygospodarować miejsce na jako taką garderobę w sypialni.
A do tego jedna ze ścianek ja widać będzie z luxfer co da troszkę światła w korytarzu. icon_biggrin.gif
Jak uda mi się dziś podjechać na budowę to postaram się zrobić fotki tym pomieszczeniom:

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
A to nasz rozkład pomieszczeń:

Brak obrazka
Brak obrazka

Ze stryszku nad garazem zrobimy łazienke (w niedalekiej przyszłości, bo na razie bedzie to tylko przygotowane pomieszczenie). W projekcie trzeba bylo obnizyc strop garazu o okolo 40 cm, aby ta zmiana miala rece i nogi. Efekt moze byc nawet fajny, bo do tej łazienki bedzie zejscie po stopniach, albo jednym stopniu.

Z budowa ruszamy po Wielkanocy, jak tylko stopnieje śnieg icon_smile.gif

Ps. Czy cena 29tys za robocizne stanu surowego bez dachu, to dużo, czy w granicach rozsadku?
Link do komentarza
Cytat

co do ścian i dachu to istotne jest z czego budowaliście, jeśli to porotherm np.44 to już nie potrzebujecie docieplenia ścian.



Budowanie z ytongu czy tez porothermu 44 wg mnie jest błędem, gdyż ściana od warunkow zewnetrznych musi byc odizolowana steropianem, tak jak to sie robi od lat. Jezeli jednak wybudujesz z porothermu, to wydaz kupe pieniedzy na chemie itp. Osobiscie poecam beton komurkowy typu suporex, jest to przynajmniej sprawdzony material.
Link do komentarza
Cytat

Budowanie z ytongu czy tez porothermu 44 wg mnie jest błędem, gdyż ściana od warunkow zewnetrznych musi byc odizolowana steropianem, tak jak to sie robi od lat. Jezeli jednak wybudujesz z porothermu, to wydaz kupe pieniedzy na chemie itp. Osobiscie poecam beton komurkowy typu suporex, jest to przynajmniej sprawdzony material.



Na początku marca rozpocząłem budowę Agatki bez garażu, buduję z pustaka ceramicznego poryzowanego 24 Robena oczywiście dom zostanie ocieplony. O wyborze tego materiału zadecydowało to że jest on sprawdzony i stosowany od lat. A przede wszystkim nie ma większych problemów z budowlańcami przy budowie z tego pustaka. Niezbyt zgadzam się z moim przedmówcą i uważam że ytong i porotherm 44 jest lepszy od suporexu (ytong to też beton komórkowy) z tym że jeśli ktoś decyduje się na budowę z tych materiałów musi pamiętać o kilku sprawach;
1. Należy kupić cały system (zaprawy, nadproża itp)
2. Budowlańcy muszą dobrze znać wybraną technologię i tutaj w moim wyborze najbardziej się obawiałem.
Co z tego że ktoś kupi drogi i dobry materiał jak może on zostać zmarnowany a dom i tak będzie musiał być docieplony

Wg. PN wszystkie przegrody domu powinny mieć współczynnik przenikania ciepła U mniejszy od 0,29 W/m2K,
Na stronie firmy rockwoll dostępne są kalkulatory które pozwalają obliczać ten współczynnik dla różnych konfiguracji materiałów - przed wyborem materiału warto się tym pobawić. Polecam też program KISAN OZC który umożliwia obliczenie zapotrzebowania na ciepło w projektowanym domu na podstawie danych o materiałach i przegrodach.
o wyborze materiału może zdecydować też to czy pustak ma tłumić np. hałas lub być odporny na wilgoć i wiele innych czynników.
Link do komentarza
Cytat

Pytanie kieruje do madzia.blue

Jaki jest koszt rolet okiennych? Wstawiasz sterowane elektrycznie, czy manualnie?



Jeśli chodzi o rolety to koszt ok. 9 tys. (cały dom, kolor orzech) z tym że sterowane i podnoszone za pomocą silniczka będą 2 czyli te duże rolety z okien tarasowych na dole i u góry reszta sterowana manualnie.
Jak wiele osób wie że rolety zewnętrzne nie można traktować jako antywłamaniowe choć często są tak nazywane.
Ja na kierowałam się troszkę tym że na naszej działce bardzo często wieje dość silny wiatr (brak osłony przed nim od frontu). Chciałabym więc stworzyć pomiędzy roletą a oknem takie zabezpieczenie przed tymi czynnikami.
Także chciałam założyć je by nie montować jakiś rolet wewnętrznych. By czuć się bardziej intymnie icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

Jeśli chodzi o rolety to koszt ok. 9 tys. (cały dom, kolor orzech) z tym że sterowane i podnoszone za pomocą silniczka będą 2 czyli te duże rolety z okien tarasowych na dole i u góry reszta sterowana manualnie.
Jak wiele osób wie że rolety zewnętrzne nie można traktować jako antywłamaniowe choć często są tak nazywane.
Ja na kierowałam się troszkę tym że na naszej działce bardzo często wieje dość silny wiatr (brak osłony przed nim od frontu). Chciałabym więc stworzyć pomiędzy roletą a oknem takie zabezpieczenie przed tymi czynnikami.
Także chciałam założyć je by nie montować jakiś rolet wewnętrznych. By czuć się bardziej intymnie icon_wink.gif



Dzieki za odpowiedź.

A czy orientujesz sie jaki jest mniejwiecej koszt materiałów na podciągi (chodzi mi o te słupy zaczynające sie w fundamencie na ktorych w zasadzie opiera sie więźba). Chodzi mi o cene stali uzytej oraz betonu?

Dzieki
Link do komentarza
Cytat

Dzieki za odpowiedź.

A czy orientujesz sie jaki jest mniejwiecej koszt materiałów na podciągi (chodzi mi o te słupy zaczynające sie w fundamencie na ktorych w zasadzie opiera sie więźba). Chodzi mi o cene stali uzytej oraz betonu?

Dzieki



Niestety nie mam pojęcia gdyż stal była kupowana nie tylko na te podciągi ale i na wieńce schody i nadproże nad garażem. A że dokupowaliśmy tyle razy to nie potrafię powiedzieć ile tego było... icon_sad.gif Z betonem to inna historia... U nas poszły tony a duża część leży porozlewana na ogrodzie... (To przez ta pierwszą firmę budowlaną)
Ta druga firma sama na wszystko beton kręciła...a my tylko kupowaliśmy cement piasek i żwir.
Link do komentarza
Witam,
nie sądziliśmy że rozpoczęcie budowy wymarzonego domu będzie sprawiało tyle niespodzianek.
Doszła nam jedna zmiana, chcemy podnieść ściany na dole o wysokość jednego pustaka czyli 25 cm. Po co ?? a po to że zdecydowaliśmy się na wentyloację mechaniczną. Wiąże sie to z rozprowadzeniem rur pod stropem i podwieszeniem sufitu.
Więc żeby nie tracić cennej wysokości trzeba podnieść ściany.
Naczytałem i "nagadałem" sie o domach energooszczędnych i taką naszą Agatkę chcemy wybudować.
Zamontujemy rekuperator firmy DAIKIN.
Czy ktoś z Was montował w Agatce rekuperator ?? ??

pozdrawiamy
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...