Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
barton82

Wentylator Awenta WA 100 H

Recommended Posts

Witam zamontowałem wentylator awenta wa 100h do L idzie przewód fazowy na stałe z puszki do N wiadomo a do T Faza z przełącznika ściennego zeby można go było dodatkowo właczyc recznie ale ze względu że mam mała łazienke uruchamia sie po minimalnym puszczeniu wody i czy dało by się tak zrobić że od L odpiąć fazę stała z puszki i na to miejsce podłączyć fazę z kontaktu odpięta od T(T- dodatkowa faza z kontaku do ręcznego włączania) i czy wtedy przy wyłączonym przełączniku wiatrak wogóle by się nie uruchamiał a przy włączonym uruchamiał by się po wykryciu wilgoci? Czy można jakoś inaczej obejsc ten higrostat?
Poradzcie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoro wentylator z czujnikiem wilgotności włącza się nawet po krótkim korzystaniu z wody w łazience to znaczy tylko jedno. Że powinien się wówczas włączyć, bo wilgotność wzrosła. Bez tego szybko wychodujesz grzyby w łazience.
Tak w ogóle, to jeśli jeest to jedyny kanał wyciągowy w łazience, to wentylator powinien pracować stale. Inaczej, gdy jest wyłączony blokuje przepływ powietrza w kanale. Chyba, że masz przebitą drugą kratkę wentylacyjną w kanale powyżej wentylatora.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam zamontowałem wentylator awenta wa 100h do L idzie przewód fazowy na stałe z puszki do N wiadomo a do T Faza z przełącznika ściennego zeby można go było dodatkowo właczyc recznie ale ze względu że mam mała łazienke uruchamia sie po minimalnym puszczeniu wody i czy dało by się tak zrobić że od L odpiąć fazę stała z puszki i na to miejsce podłączyć fazę z kontaktu odpięta od T(T- dodatkowa faza z kontaku do ręcznego włączania) i czy wtedy przy wyłączonym przełączniku wiatrak wogóle by się nie uruchamiał a przy włączonym uruchamiał by się po wykryciu wilgoci? Czy można jakoś inaczej obejsc ten higrostat?
Poradzcie




Czy ta instrukcja się przyda
http://obrazki.elektroda.pl/7024535900_1355447867.jpg

Widziałem Twój/Pana post na forum elektronicznym i odniosłem wrażenie, że odpowiedź tam uzyskana Pana usatysfakcjonowała.

Czy obejście tego czujnika wilgotności i wyłacznik czasowy udało się Panu zamontować??

No właśnie - czy wpięcie w obwód wylacznika czasowego nie załatwi sprawy rozłączania wentylatora.

http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic...&highlight=

Sugeruję by zamiast higrostatu działał tylko wyłącznik czasowy, a teraz kwestia włączania - oświetleniem lub czujka ruchu/obecności

Albo gotowe rzowiązanie
http://www.aereco.com.pl/product/bxc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
no tak ale w zimie działało ok ale teraz przy wyłączonym ogrzewaniu ze wzgledu ze wlacza sie co chwile chcialbym moc calkowicie wyłączac przez wlacznik scienny a gdy wlacznik bedzie w pozycji on to wiatrak bedzie reagował na wilgoc albo faktycznie ominac higrostat i zeby wyłaczał sie przez czasówke tylko nie wiem jak to ogarnac bo nie jestem fachowcem od elektryki i czy tak jak wspomnialem wyzej dało by sie odpiac stała faze od L i na jej miejsce podpiac faze od T i wtedy jesli go wlacze to uruchomi sie przy wilgotnosci ale jak zrobic zeby obejsc calkowicie higrostat to juz nie mam pojecia dlatego tak draze ten temat z myslaze jest jakies rozwiazanie Edytowano przez barton82 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pełną możliwosć włączania/wyłączania daje wykonanie wg schematu z załącznika.
Jednak nadal uważam, że wentylator sterowany czujnikiem wilgotności włącza się, bo jest to potrzebne. Zimą włączał się sporadycznie, bo wówczas wilgotność powietrza była niska.
Najlepiej kup0 po prostu dobry, cichy i energooszczędny wentylator (np. Helios). Tanie nie są ale na tyle ciche, że ich ciągła praca nie przeszkadza.

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ten wentylator posiada wiele możliwości przyłączeniowych, także pod wyłącznik oświetlenia - bez ingerencji w "bebechy".
Możliwa jest też regulacja "stopnia wilgotności" (trymer obok zielonej diody)

Ze strony http://www.awenta.pl/?instrukcje,173, pobierz instrukcję WA.zip. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

×
×
  • Utwórz nowe...