Skocz do zawartości

Recommended Posts

Napisano
Witam, nie jestem pewna czy jest to odpowiednie forum/temat na to pytanie, jednak w chwili obecnej nie mam się do kogo zwrócić o pomoc, a potrzebuję zrobić projekt na przyszły tydzień. Chciałabym się dowiedzieć, czy dach w załączniku jest dobrze wypośredniczony? Z góry dziękuję za pomoc

DSC01446.jpg

Gość mhtyl
Napisano
A co a kalenica po prawej stronie taka jakaś okaleczona a ta po lewej to niby ile skosów ma? trzy? Po mojemu to na pierwszy rzut oka o dach kopertowy a Ty zrobiłeś jakiegoś dziwoląga.I jaki sąsiad ma dach? A tak to powinien być murek przeciwogniowy oddzielający dwa dachy.
Napisano
To jest narazie tylko schematyczny rysunek, chodziło mi głównie wypośredniczenie dachów, dlatego pominęłam murek przeciwogniowy,natomiast nie mamy narzuconego dachu sąsiada. Myślałam na początku o dachu kopertowym, jednak stwierdziłam, że w przypadku sąsiada nie jest to możliwe, i że trzeba troche pokombinować... widze jednak, że mi się nie udało, będę próbować dalej... Czy jest tu coś dobrego, na czym mogłabym bazować?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

a teraz?


Jak na moje oko icon_smile.gif to darował bym sobie tan daszek dwuspadowy po prawej stronie,ten od strony sąsiada oraz kalenice od koperty również z prawej strony wyrównał bym z końcem dachu sąsiada,może nie będzie to symetryczne ale wizualnie chyba ładniej będzie wyglądało.
Nic nie piszesz o kącie dachu tego projektowanego jak i sąsiada oraz dałabyś przekrój poprzeczny bo on tez jest ważny aby mieć lepszą wyobraźnie o czym się pisze tym bardziej ,że Ty go widziałaś w rzeczywistości a Ja nie icon_biggrin.gif
Napisano
Niestety ja również go nie widziałam, ponieważ mamy zadany rzut oraz położenie sąsiada i mamy sami zaprojektować dach. Jedyne co wiem, to to, że ma on być jętkowy, dwustojakowy. Dlatego tak ważne jest dla mnie prawidłowe wypośredniczenie dachu, bo myśle, że od tego zależy cała reszta projektu ;)

DSC01446.jpg

Gość mhtyl
Napisano
Teraz wszystko by było dobrze tylko ta kalenice o idzie po skosie w górnym lewym rogu połączyłbym z kalenicą szczytową.
Gość Razmes
Napisano
Cytat

Dach zatwierdzony, dziękuję za pomoc icon_smile.gif



I jak finalnie prezentować się będzie rzut połaci dachowej?
Gość mhtyl
Napisano
Cytat

Dach zatwierdzony, dziękuję za pomoc icon_smile.gif


Miło mi icon_biggrin.gif a która to rada okazała się pomocna?
  • 2 tygodnie temu...
  • 3 tygodnie temu...
Napisano
Dowiedziałam się, że konstrukcja takiego dachu (rysunek 2) wygląda jak konstrukcja zwykłego dachu bez sąsiada tylko ten daszek jest w formie dołożonego na górę elementu. Czy taki element ma jakąś nazwę? Niestety nie mogę znaleźć nic na ten temat, a chciałabym dokładnie się dowiedzieć jak wygląda taka konstrukcja

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Witam Mam problem spowodowany brakiem uzyskania pozwolenia na budowę przez to że droga prowadząca do działki (wewnętrzna , prywatna ) ma 3.5 metra szerokości a nie 5 m , dodam że moja działka i dwie przed moja są jedyne nie zabudowane licząc od wjazdu z drogi publicznej na drogę wewnętrzną a dalej za moją działka jest około 6-7 domów.  I jak to działa że tamte domy dostały pozwolenie a ja nie dostałem i działka przed moją również nie dostała pozwolenia  bo rozmawiałem z sąsiadem.   Czy oprócz służebności jest jakaś inna szansa odwołania się i sensowna argumentacja tego przypadku ? Ktoś może miał podobną sytuację w ostatnim czasie ?    
    • No i tym samym zwiększyć śliskość nawierzchni    
    • Jak fugę wykorzystałbym rzadki beton. Jak trochę przyschnie, zamieść całość a po całkowity wyschnięciu fug, przeczyścić kamienie wodą, można czymś zaimpregnować (pod warunkiem, że kamienie się ładnie doczyszczą)
    • Instrukcja olejowania nowego tarasu drewnianego z zastosowaniem produktów Osmo   Aby zapewnić trwałość, odporność na warunki atmosferyczne oraz estetyczny wygląd tarasu, niezbędne jest odpowiednie zabezpieczenie drewna jeszcze przed montażem. Poniżej przedstawiamy sprawdzony sposób pracy z wykorzystaniem renomowanych produktów marki Osmo. 1. Gruntowanie – Osmo WR Aqua 4001 Wszystkie elementy drewniane – deski tarasowe i legary – gruntujemy preparatem WR Aqua 4001. Grunt aplikujemy z każdej strony, zwracając szczególną uwagę na krawędzie oraz spód desek. Po nałożeniu preparatu drewno musi schnąć przez minimum 24 godziny w suchym, przewiewnym miejscu. 2. Pierwsza warstwa Oleju Tarasowego Osmo – przed montażem Po wyschnięciu gruntu nakładamy pierwszą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Olej nanosimy: Z obu stron desek tarasowych (góra i dół), Na wszystkie powierzchnie legarów. Dzięki temu drewno jest zabezpieczone zarówno od strony ekspozycji, jak i od strony gruntu/wilgoci. 3. Montaż tarasu Po całkowitym wyschnięciu oleju deski i legary montujemy zgodnie z zasadami sztuki budowlanej. Prace należy prowadzić w suchych warunkach pogodowych. 4. Druga warstwa Oleju Tarasowego Osmo – po montażu Po zamontowaniu desek, na ich widoczną (górną) stronę nakładamy drugą warstwę Oleju Tarasowego Osmo. Zapewnia to pełną ochronę przed działaniem promieni UV, deszczem i śniegiem oraz nadaje drewnu piękne, naturalne wykończenie. 5. Zabezpieczenie końcówek desek – Osmo 5735 Impregnat do czoła deski Na zakończenie każdą czołówkę (końcówkę) deski zabezpieczamy specjalnym impregnatem Osmo 5735. Zapobiega to nadmiernemu wnikaniu wilgoci przez czoła, co jest szczególnie ważne, ponieważ właśnie tam drewno najbardziej chłonie wodę i jest narażone na pękanie.   Dodatkowe wskazówki: Drewno przed impregnacją i olejowaniem powinno mieć wilgotność poniżej 20%. Idealne warunki pracy: temperatura od +10°C do +30°C, brak opadów i wysoka wilgotność względna powietrza. Do aplikacji zaleca się używać pędzla do drewna, wałka lub specjalnych akcesoriów Osmo.  
    • Dzięki za podpowiedź. Osobiście, skupiam się na lepszych parametrach (choć tu różnica w nich jest niewielka) bo będę potrzebował ich później do świadectwa energetycznego przy wniosku o dofinansowanie pompy ciepła. Z trudnościami w układaniu jakoś sobie spróbuję poradzić.   Szukając jakiegoś "haczyka", myślałem właśnie o parametrach nie podanych w opisie ale skoro ich nie podali, to raczej są mniej istotne i do pełnej oceny tych produktów pozostaje tu pewnie to, co opisałeś, czyli wygoda w układaniu, rozwarstwianie, pylenie, itp. W międzyczasie spróbowałem porównać wełnę szklaną "piano", czyli tą którą używałem dotychczas, z "KT37", czyli jedną z tych, które chcę dokupić i wydają się jednakowe. Jedyna różnica poza długością w rolce i ceną to ta, że sprzedawane są w dwóch innych marketach budowlanych pod różną nazwą.   Podsumowując, jeśli nie ma zbyt dużych różnic między "Uni-matą 38" a "KT 37", to zamówię tą "KT 37". Jest tańsza za metr kw., delikatnie cieplejsza i ma takie same właściwości, jak "Isover Piano", którego używałem dotychczas.      
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...