Skocz do zawartości

prawidłowe osadzenie słupków


Recommended Posts

witam.
1. jak prawidłowo osadzić słupek metalowy do ogrodzenia z siatki, aby nie było efektu "wysadzania" przy mrozach.
bramowy, narożny, pośredni - na jaką głębokość kopać? czy ma w tym przypadki znaczenie głębokość przemarzania gruntu, ewentualnie jak można ją określić?
2. na ile kopać w przypadku murków/słupków murowanych z cegły/klinkieru?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Głębokość przemarzania jest od 90 cm do 120 w zależności od regionu. Swoje słupki zabetonowałem na głębokości 80cm. Uważam, że w przypadku ogrodzenia z siatki ruchy związane z przymarzaniem nie mają aż takiego znaczenia.
Inaczej jest w przypadku klinkieru, gdzie skutek najmniejszych niedoróbek może spowodować znaczne straty.
Podobnie jest z brama wjazdową. Tutaj warto nie tylko usadowić słupki poniżej głębokości przymarzania ale na całej szerokości bramy i furtki wylać i zazbroić ławy.
Link do komentarza
Cytat

witam.
1. jak prawidłowo osadzić słupek metalowy do ogrodzenia z siatki, aby nie było efektu "wysadzania" przy mrozach.
bramowy, narożny, pośredni - na jaką głębokość kopać? czy ma w tym przypadki znaczenie głębokość przemarzania gruntu, ewentualnie jak można ją określić?
2. na ile kopać w przypadku murków/słupków murowanych z cegły/klinkieru?



średnio 1m ,a jaki jest grunt po usunięciu humusu . Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Raczej przemarzanie gruntu nie ma wpływu na słupki.
Słupki narożne i końcowe przenoszą "obciążenia" naciągu drutów, wobec czego wymagają większej uwagi niż słupki pośrednie.
Głębokość taka aby słupki nie przewracały się, a to zależy od gruntu. W zwięzłym wystarczy 0,5m, w sypkim być może będzie konieczne betonowanie.
Słupki narożne i końcowe (np. przy bramie) powinny mieć "zastrzały" dobrze "zakotwiczone" w gruncie.

Ps. Dotyczy słupków o wys. nie większej niż 2m.
Link do komentarza
Najlepiej osadzać fundament na głębokość 90-100cm od powierzchni i zalewać ok 80 -85 cm, zostawiając 10-20cm od powierzchni miejsce na zasypanie ziemią, trawnik, ew. kostkę brukową ect. ( wystający przy słupkach beton jest nieestetyczny.
Rozsądny kompromis między kosztem, a trwałością i wytrzymałością to moim zdaniem stopa o wym. min. 25x25cm dla słupków pośrednich, narożne z racji dużych obciążeń ok 40x40cm,
w zasłonięty grunt wystarczy beton B15, nie lać rzadkiego tylko osadzać na gęstoplastyczny, ubijając nieco np. kołkiem, łatą dachową itp. Zapobiegnie to nerwówce przy podejmowaniu wysiłków ustawienia słupków w równej linii, szczególnie na wysokość icon_smile.gif Szewska pasja murowana icon_evil.gif
Słupy bramowe, furtkowe min 40x40cm dla lekkich bram, dla grubych słupów (np. profile 100x100 odpowiednio więcej np. 50x50x100cm)
Lania ław pod furtki i bramy nie polecam, niepotrzebny koszt i można się zdziwić jak na pięknie wybrukowanym podjeździe/ chodniku ,po 1 roku lub ostrej zimie "wyjdzie" ślad od naszej ławy gdy całość kostki ładnie dookoła posiada (nie jest to regułą ale zazwyczaj tak będzie)
Wyjątkiem jest ława pod bramę przesuwną, ta musi mieć swój rozmiar i masę, co pozwoli uniknąć prodlemów zimą gry to wszystko pracuje w gruncie.
Ława ok 2m długa, 0,4 szeroka 0,8 głęboka, tak ok 0,7m3 betonu wylanego jako monolit, nie wylewać pod wózki bramowe 2 oddzielnych stóp bo zimą można się zdziwić.

Beton betonem i rozmiary rozmiarami ale druga ważna i często pomijana rzecz:
Odpowiednia długość słupków do zabetonowania.
Nie da się wymagać super trwałości np. narożnika siatki jak ktoś dla 1,5m ogrodzenia zalewa 2m słupek , który notabene jest w betonie jakieś 35-40cm. Dać 2,40 niech sięga głęboko i trzyma mocno. Oczywiście nie przesadzać żeby rura nie wyszła przez beton do gruntu, pod rurą powinien zastać "stempel" z betonu!

Unikać także badziewia z castoram i innych, gdzie cienkościenne rury po założeniu ogrodzenia potrafią rezonansować od wiatru i całość się trzęsie, o wytrzymałości już nawet nie wspominając a o zabezpieczeniu antykorozyjnym to już wogóle. icon_cool.gif

To tak "w skrócie"

Pozdrawiam icon_lol.gif Edytowano przez fence (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...