Skocz do zawartości

odizolowanie ścian nośnych/działowych od fundamentowych


Recommended Posts

Witam użytkowników.
Nie znalazłem klarownej odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc w ramach nowego wątku pozwolę sobie zapytać - jak odizolować ścianę fundamentową od nośnej/działowej?
Budynek bez piwnicy, poziom 0 powyżej powierzchni działki.
W projekcie wskazano papa na lepiku - ale czy termozgrzewalna, czy z uprzednim gruntowaniem?

Znalazlem chyba ciekawą ofertę papy do takiej izolacji w jednej z firm - jest termozgrzewalna, modyfikowana sbsem. Pytanie, czy 1 warstwa wystarczy? Papa jest na osnowie z włókna albo poliestru.
Producent zaleca uprzednie zagruntowanie fundamentu swoim wyrobem. Rzecz w tym, że jest on na bazie rozpuszczalnika, co w istocie wyklucza jego użycie pod ściany wewnętrzne, a wg mnie i zewnętrzne. Chybe jest to też niezgodne z normami w tym zakresie obowiązującymi.

Może ktoś doradzi, jak dobrze i bez przesadnych wydatków wykonać odnośną izolacje poziomą i może - z jakich konkretnie produktow (papa, grunt itp.), jak tez - czy ma to być "na zimno", czy termozgrzewalnie?

Pozdrawiam - Stef.
Link do komentarza
Jak chcesz gruntować to użyj na bazie wody np dysperbit i na to papa a najlepiej na gorąco (na lepiku) dwie warstwy . Co do tego gruntu na rozpuszczalniku to nie wiadomo czy może być użyty do wew, trzeba przeczytać ulotkę i jego zastosowanie bo nie koniecznie ,że jest na rozpuszczalniku musi go dyskwalifikować do używania wewnątrz.
Link do komentarza
Dzięki za doradę. Nie znalazłem środka gruntującego na bazie rozpuszczalnika, który nadawałby się do wewnątrz budynku. Poszukam jeszcze, ale jeśli nie znajdę - użyją faktycznie dysperbiru.
Natomiast co do tych dów wartst papy - mam wątpliwość. Czy nie będzie zbyt dużo powłok "poślizgowych"? - w projekcie mam 1 warstwę 3,2 mm - papa na lepiku.
A nade wszystko - jaką konkrestnie papę zgrzewalną przy 2 warstwach zastosować? Pierwsza warstwa-rozumiem, ale czy 2 należyciie się połączy po podgrzaniu z pierwszą? Czy górna strona 1 warstwy musi być określonego rodzaju?
Są np. papy z górną warstwą z tworzywa sztucznego - np. matizol fundament, albo z posypka mineralną - np. gordach też matizola. Do czego ztem lepiej zgrzać warstwę drugą?

Generalnie mam zaufanie do wykonawcy, ale ...hm....nie do końca jednak. Zresztą w mysl zasady starego czekisty - "ufaj i sprawdzaj" - więc stąd moje pytania i wątpliwości oraz prośba o doradę, nadal aktualna.
Pozdrawiam - Stef.
Link do komentarza
Nie szukaj dziury w całym icon_biggrin.gif Jeżeli masz wykonawce to na pewno On już wie co i jak ,no chyba że jest to jakiś z "Łapanki" icon_smile.gif
Dwie warstwy to standard albo hydroizolację (taka taśma szerokości ściany) to jedna warstwa wystarczy.
Link do komentarza
No z łapanki raczej nie jest, ale ma swoje przyzwyczajenia...no i rzuci, że jedna warstwa papy wystarczy, a w konieczność zastosowania 2 nie uwierzy...
Ja z kolei muszę zakupić papę termozgrzewalną wcześniej i nie wiem jaką na te 2 warstwy.
O taśmie na hydoroizolację 1X nie słyszałem, przyznam. Poszukam w necie, ale może jakaś podpowiedź? Pozdro.
Link do komentarza
Cytat

O taśmie na hydoroizolację 1X nie słyszałem, przyznam. Poszukam w necie, ale może jakaś podpowiedź? Pozdro.


Może źle nazwałem ,sorki tu masz te taśmy o których pisałem
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&am...ZWU&cad=rja

http://sklep.folda.pl/katalog/show/tasma-f...-1mm-050m-x-30m
trochę Cie naprowadziłem na trop to teraz poszukaj sobie więcej,a jest ich trochę na rynku icon_smile.gif
Link do komentarza
Dzięks. Wymyśliłem coś takiego -
1 - jako grunt tytan disprobit grunt koncentrat - nie ma zastrzeżenia, że tylko na zewnątrz, gdyż jest na bazie wody, a w instrukcji podają, że pasuje jako grunt pod papy termozgrzewalne,
2 - izolacja - papa zgrzewalna na włókninie poliestrowej (wg mnie lepsza, niż szklana, bo bardziej odporna) modyfikowana sbsem (to w zw. z rozciągliwością) -

ale - jedno pytanie - 2 warstwy cieńsze, circa 3 - 3,2 mm, czy jedna grubsza - np. 4,6 mm?

Może ktoś to już praktykował? Pozdrawiam.
Link do komentarza
Czesc.
Ja buduje dom z piwnica, duzy poziom wod gruntowych, Katowice.
Powiem Ci, ze tylko papa i to np. Nexler Premium 4,7mm, z SBS-em.
Troche tansza od Icopala, ale tak samo dobra. Ja tym dzialalem na wszystkich frontach i moge polecic.
Tez mam rozterki co do wnetrz i rozpuszczalnika, ale to dotyczy piwnicy.
Natomiast do fundamentow uzylbym najgorszej z mozliwych chemii, bo tylko dlatego mam w piwnicy sucho.
Nic co na bazie wody sie nie sprawdzi. Z czasem wszystko sie zniszczy, zostanie tylko papa.
Dlatego dobrze, zeby byla gruba.
Tak naprawde, to chyba przesadzam z ta chemia, bo przeciez sama papa Cie ochroni i moze w tym wypadku rzeczywiscie
lepiej byc ostroznym, ale na pewno ja zgrzej z podlozem, czymkolwiek byloby wysmarowane.
Ja tylko wiem, ze cokolwiek bylo na bazie wody - nie przezylo proby czasu.
Za to prawdziwa chemia ma sie swietnie. Izoplast R oraz Izoplast B i swiety spokoj. Jak widze, ze lakier ekologiczny, albo rozpuszczalnik nie smierdzi - to omijam i cale zycie ta metoda sie sprawdza. Budowlancy daja jakies badziewne folie, na dodatek waskie, krzywo rozwina i po robocie. 1000 teorii, 120 rodzajow folii, a wszystko to nadaje sie do smieci. Tylko gruba papa z SBS i masz spokoj na lata. Tak sie robi dla siebie.
Najwazniejsze, to nie sluchac budowlancow, bo jak mowia, ze cos bedzie super, to na 100% tylko dla nich. Czyli zeby szybciej i taniej. Wysmaruj czymkolwiek, niech dobrze wyschnie, pozniej jeszcze raz (a jak masz sile, to wczesniej zagruntuj) i daj porzadna pape. I nie zaluj, zaklady min. 10cm, po szerokosci to samo.
Folia przezyje tylko do czasu, az Ci postawia na niej rusztowanie, albo czyms spala.

Mariusz
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Jak chcesz gruntować to użyj na bazie wody np dysperbit i na to papa a najlepiej na gorąco (na lepiku) dwie warstwy . Co do tego gruntu na rozpuszczalniku to nie wiadomo czy może być użyty do wew, trzeba przeczytać ulotkę i jego zastosowanie bo nie koniecznie ,że jest na rozpuszczalniku musi go dyskwalifikować do używania wewnątrz.


Ba, tylko gdzie teraz kupisz lepik na gorąco?
Lepik na zimno okraszony jest uwagą typu - "Nie stosować w pomieszczeniach przeznaczonych na stały pobyt ludzi i pomieszczeniach do przechowywania żywności". Wg informacji od jednego z producentów rozpuszczalnik stosowany w lepikach na zimno odparowuje bardzo długo (rok i dłużej). Z drugiej strony Jest dostępny preparat na bazie rozpuszczalników organicznych, który przestaje wydzielać pary już po 48h (można układać styropian). Jest to Siplast Primer Szybki Grunt SBS oferowany przez Icopal.
Podstawowa sprawa to dokładnie zapoznać się z zakresem stosowania poszczególnych preparatów. Nie wszystko ze wszystkim można łączyć.
Też obecnie baruję się z tematem izolacji przeciwwilgociowej fundamentu.
W ofercie producentów pap można znaleść na stronach internetowych gotowe rozwiązania izolacji z zastosowaniem ich materiałów. Problemem może być fakt, że są to zazwyczaj materiały nowe, niesprawdzone w wieloletnim użytkowaniu tak jak tradycyjna 2x papa podkładowa na lepiku na gorąco gdzie właściwą izolację stanowi właśnie ten lepik a papa pełni funkcję dodatkowego "zbrojenia".
Ostatnio widzę coraz częściej stosowanie foli fundamentowej z PVC np Gamrat FolGam F.
Co wybrać? Odpowiedź nie jest jednoznaczna. 12 lat temu w budynku mieszkalnym zastosowałem 2xpapę na lepiku na gorąco, sąsiad zastosował folię fundamentową. Ani ja, ani on nie narzekamy na kłopoty z wilgocią. Teraz buduję budynek warsztatowo-garażowy i zastanawiam się które rozwiązanie wybrać. Nowy budynek jest niżej posadowiony niż poprzednio budowany więc podciąganie wilgoci z gruntu może być silniejsze. Edytowano przez Andre59 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...