Skocz do zawartości

Mocowanie balustrady


Recommended Posts

  • 1 rok temu...
  • 4 miesiące temu...
W przypadku balustrad z konstrukcją w postaci słupków mocować je można w dwóch wariantach. Pierwszy to mocowanie słupków do podłoża - słupki mają wtedy przyspawaną kryzę np. w przypadku słupka 42,4 mm kryza jest o średnicy fi 95 i 3-punktowo mocuje się słupek do podłoża. Drugim wariantem są słupki mocowane do boku. W przypadku gdy bieg schodów jest bardzo wąski i nie chcecie zabierać sobie miejsca słupki przyspawane mają dwie szpilki w formie pręta fi 12 mm i na żywicy mocuje się je do boku. Do każdego miejsca można dobrać odpowiedni typ mocowania, biorąc pod uwagę indywidualne wymagania klienta.

http://www.eskatt.pl/system-42-4-mm-c-1_19_33_67.html
Link do komentarza
Witam.

Ja z kolei mam pytanie, jak zamocować portfenetr - balustradę do elewacji, kiedy mam już położone ocieplenie - 20cm styropianu? Jak to powinno być wykonane, żeby nie demolować elewacji?

Chciałbym zamontować samą barierkę jedną albo dwie poziomo, bez elementów pionowych.
Link do komentarza
Gość designnterior
Cytat

Witam, Czy jest możliwy montaż boczny balustrady w schodach drewnianych, tak aby przymocować ją do belek policzkowych?




Również potwierdzam ze jest taka mozliwość
Link do komentarza
Cytat

Witam.

Ja z kolei mam pytanie, jak zamocować portfenetr - balustradę do elewacji, kiedy mam już położone ocieplenie - 20cm styropianu? Jak to powinno być wykonane, żeby nie demolować elewacji?

Chciałbym zamontować samą barierkę jedną albo dwie poziomo, bez elementów pionowych.




Proponuję wykonanie takiego zabezpieczenia w formie rury fi 42,4 mm mocowanej do ściany. Można ją mocować dwojako:

1. Do poziomej rury wkleić kolanko + wstawkę z rury + przyspawaną kryzę. Kryzę 3-punktowo mocuje się do elewacji. Przez styropian należy przebić się do żelbetu i na żywicy przymocować pręt gwintowany. Na kryzę nakładana jest rozeta maskująca więc śruby nie będą widoczne.

2. Do rury przyspawać szpilkę w formie pręta fi 12 mm i również w ten sam sposób się przymocować. Na szpilkę również można nałożyć małą rozetkę fi 30 mm aby nie było widoczne mocowanie.

Wszystkie spawania wykonuje firma, a w ofercie uwzględniane są wszystkie akcesoria potrzebne do montażu.

http://www.eskatt.pl/zabezpieczenia-okienne-c-153_154.html
Link do komentarza
  • 4 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...