Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Co dać pod płyty K/G


Recommended Posts

Witam panowie sprawa wygląda następująco dom drewniany wcześniej był ocieplony jak to stary dom od wewnątrz płyta paździerzową o grubości 12mm, została zerwana do gołych ścian, w przyszłości dom będzie od zewnątrz ocieplany styropianem i tynkowany, a od wewnątrz płyty K/G pomiędzy płytą gipsowa a ścianą będzie jakieś 20-25mm przestrzeni i tutaj moje pytanie co mogę dać pod płyty myślałem o trzech opcjach:

1. na ściany wewnętrzne dać wełnę 20mm, następnie folie paroizolacyjną i na to płyty gipsowe, (bez wolnej przestrzeni) co do sufitu dałbym tylko folie paroizolacyjną z uwagi na to że będzie dawana wełna mineralna do ocieplenia, poddasze nieużytkowe, coś ala graciarnia icon_smile.gif
2. na ściany wewnętrzne dać piankę z folią paroizolacyjną LDPE 3mm, i na to płyty gipsowe (zostanie około 20mm wolnej przestrzeni), a na sufit folie paroizolacyjną tak jak w pierwszym przypadku
3. nie dawać nic na ścianę wewnętrzną zostawić wolną przestrzeń pomiędzy ścianą a płyta gipsową, jedynie na sufit folia paroizolacyjna.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam panowie sprawa wygląda następująco dom drewniany wcześniej był ocieplony jak to stary dom od wewnątrz płyta paździerzową o grubości 12mm, została zerwana do gołych ścian, w przyszłości dom będzie od zewnątrz ocieplany styropianem i tynkowany, a od wewnątrz płyty K/G pomiędzy płytą gipsowa a ścianą będzie jakieś 20-25mm przestrzeni i tutaj moje pytanie co mogę dać pod płyty myślałem o trzech opcjach:

1. na ściany wewnętrzne dać wełnę 20mm, następnie folie paroizolacyjną i na to płyty gipsowe, (bez wolnej przestrzeni) co do sufitu dałbym tylko folie paroizolacyjną z uwagi na to że będzie dawana wełna mineralna do ocieplenia, poddasze nieużytkowe, coś ala graciarnia icon_smile.gif
2. na ściany wewnętrzne dać piankę z folią paroizolacyjną LDPE 3mm, i na to płyty gipsowe (zostanie około 20mm wolnej przestrzeni), a na sufit folie paroizolacyjną tak jak w pierwszym przypadku
3. nie dawać nic na ścianę wewnętrzną zostawić wolną przestrzeń pomiędzy ścianą a płyta gipsową, jedynie na sufit folia paroizolacyjna.



Podstawowa zasada - drewna nie można "zamknąć" miedzy warstwami o słabej paroprzepuszczalności zatem ocieplenie od zewnątrz styropianem nie wchodzi w rachubę (chyba że wa układzie wentylowanym). Co do warstw wewnętrznych - wystarczy folia paroszczelna pod płytami g-k.
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Podstawowa zasada - drewna nie można "zamknąć" miedzy warstwami o słabej paroprzepuszczalności zatem ocieplenie od zewnątrz styropianem nie wchodzi w rachubę (chyba że wa układzie wentylowanym). Co do warstw wewnętrznych - wystarczy folia paroszczelna pod płytami g-k.



dziekuje za odpowiedz czyli od wewnatrz pod plyty wystarczy sama folia tak, a czy zastosowanie takiej foli razem z pianka jest bledne, czy po prostu zbedne? co do ocieplena zewnetrznej strony co Pan poleca aby nadawalo sie pod tynkowanie?

Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

dziekuje za odpowiedz czyli od wewnatrz pod plyty wystarczy sama folia tak, a czy zastosowanie takiej foli razem z pianka jest bledne, czy po prostu zbedne? co do ocieplena zewnetrznej strony co Pan poleca aby nadawalo sie pod tynkowanie?



Izolacja pod folią przesunie punkt rosy do wnętrza ściany co może prowadzić do jej zawilgocenia. Na zewnątrz ocieplenie należy wykonać z wełny mineralnej i pokryć tynkiem o wysokiej paroprzepuszczalności (mineralny, silikatowy).
  • Lubię to 1
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Izolacja pod folią przesunie punkt rosy do wnętrza ściany co może prowadzić do jej zawilgocenia. Na zewnątrz ocieplenie należy wykonać z wełny mineralnej i pokryć tynkiem o wysokiej paroprzepuszczalności (mineralny, silikatowy).



ok dziękuję za odpowiedz
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 5 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Wiedziałem, że warto dać sygnał, co zamierzam zrobić. Dobrze, że mi otwieracie oczy na pewne sprawy. A teraz garść szczegółów technicznych dotyczących konstrukcji, które może lekko rozjaśnią, czemu nie obawiam się różnych spraw pogodowych.   Otóż: Osiem słupów o przekroju 14x14cm stoi w rozstawie co 220cm wzdłuż i w odstępie 2,6 w poprzek. Słupy posadowione są na stopach fundamentowych 40cmx40cm z betonu sięgających na głębokość 80cm (to te bliżej domu), i 115cm (to te dalej od domu). Słupy zbrojone są prętami 4 x fi10 ze strzemionami w rozstawie co 15cm.   Na słupach leżą belki poprzeczne o przekroju 14 cm x 14cm, czyli jak kto nie wie: sa to belki grube, takie na murłaty. Całość spięta jest poprzecznymi belkami o przekroju 14 x 14 (poziome belki - murłaty) za pomocą łączeń ciesielskich i dodatkowo skręcona wkrętami ciesielskimi. Wkrętów jest ... od groma, bo każde ciesielskie łączenie jest ustabilizowane co najmniej trzema wkrętami.    Krokwie o przekroju 7x14cm mają rozpiętość 2,6m od słupa do słupa. Łączenie krokwi do "murłat" zrobiłem za pomocą wkrętów i zaciosów (czy jak zwał). Krokwie są rozłożone co 37cm w osi, co daje rozstaw 30cm w świetle. Tak gęsto i w takim przekroju drewna to nawet chyba stropów się nie buduje, bo tam co prawda szerokość belki jest większa, za jej długość od podpory do podpory jest daleko większa niż te moje 2,6 m.   No więc słuchajcie, sądzę, że ta konstrukcja postawiona jest z dużym zapasem, jeśli chodzi i o przekroje, i o rozstaw słupów, i o rozmieszczenie krokwi. Konsultowałem ten ustrój z konstruktorem i nie ma tu ściemy żadnej.   Ta konstrukcja ma większą nośność niż niejedna połać dachu kryta dachówką, bo tam rozstaw krokwi wynosi i coś koło 90cm, a podparcia krokwi są u mnie co 2,6, podczas gdy w konstrukcjach więźby jest to co jakieś 3m, a znowu słupy konstrukcji więźby stawia się co 4m albo i co 4,5m, bo ludzie nie chcą mieć słupów w pokojach. 
    • Dołóż do tego 800 kg mokrego śniegu. Na metr kwadratowy. Tak jak wspomniałem, nie twierdzę, że to się od razu zawali. Ale trzeba uwzględniać takie obciążenia i mieć na uwadze, że spadek jest minimalny, a powierzchni brak gładkości. Wiec o zsuwaniu się śniegu nie ma mowy. Musi roztajać. Ale wszystko można zaplanować. 
    • Temu zapytałem z czego toto będzie ....Po roku będzie mógł PeZet posadzić dodatkowo na środku tego dachu kaczeńce.
    • Takie rzeczy planuje się  przez budową konstrukcji, zielone dachy "zaczynają" swój ciężar od 50kg/m2 a po kilku latach mogą już ważyć dwa razy więcej ich ciężar ciągle może się zwiększać nawet powyżej 130kg/m2   Co do opadów to nawet deszcz, czy podlewanie skutecznie zwiększa ciężar, odśnieżanie jest trudne, ale możliwe, trzeba jednak ciągle mieć to na uwadze, drewno  na dachu domu jest osłonięte od czynników atmosferycznych, zadaszone nad tarasem  już nie, wilgotność drewna będzie rosła w okresie jesienno-zimowym wraz ze wzrostem obciążenia dachu, degradacja drewna również.     
    • W tym, że przed lotem do Smoleńska też nikt nie widział w niczym problemu.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...