Skocz do zawartości

Ściany jednowarstwowe czy docieplane?


Recommended Posts

dobra, może tak (nawiazując do artykułu który podał kdd ), bo mnie to dręczy

mamy dwie chałupy identyczne, tyle, że jedna ściana 2W a druga 1W, obie mają te same gammy lambdy, fi, ro i co tam jeszcze, są ogrzewane do tej samej temperatury
i nagle trach - pada ogrzewanie - która chałupa się szybciej wychłodzi? (pomijam wentylację i inne "stałe" składowe takiej sytuacji)
co się wtedy dzieje?
może ktoś odpowiedzieć?

bo jeżeli dobrze zrozumiałem Autora artykułu to ta 1W padnie szybciej :scratching:

i Kolego bajbago, najpierw buzi :patyk:
Link do komentarza
Cytat

dobra, może tak (nawiazując do artykułu który podał kdd ), bo mnie to dręczy

mamy dwie chałupy identyczne, tyle, że jedna ściana 2W a druga 1W, obie mają te same gammy lambdy, fi, ro i co tam jeszcze, są ogrzewane do tej samej temperatury
i nagle trach - pada ogrzewanie - która chałupa się szybciej wychłodzi? (pomijam wentylację i inne "stałe" składowe takiej sytuacji)
co się wtedy dzieje?
może ktoś odpowiedzieć?

bo jeżeli dobrze zrozumiałem Autora artykułu to ta 1W padnie szybciej :scratching:

i Kolego bajbago, najpierw buzi :patyk:



No ale wysil się trochę,pomyśl, tak od razu byś chciał, bez gry wstępnej? icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Docieplane... wiem, jak teraz w zimie by się takie ściany przydały i żałuję, że ich nie miałem.



To jakie masz ściany? Jednowarstwową ceramikę? Znajomy ma ściany z niedocieplonego Porothermu 44 cm i ostatnio mówił że jest miło zaskoczony niskimi kosztami ogrzewania. W sensie spodziewał się że będzie miał większą lipę... icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

To jakie masz ściany? Jednowarstwową ceramikę? Znajomy ma ściany z niedocieplonego Porothermu 44 cm i ostatnio mówił że jest miło zaskoczony niskimi kosztami ogrzewania. W sensie spodziewał się że będzie miał większą lipę... icon_smile.gif


Bo to jest ściana 1W i jej się nie dociepla.
Link do komentarza
Ja tez znam ,a nawet jednemu jak mówiłem bo zanim ocieplał to wymieniał okna aby dać je bliżej ocieplenia to mnie wyśmiał i dał na stare a ocieplał 12 cm!To dopiero otwory ,jak w bunkrze icon_biggrin.gif Ale są tacy ludzie co im nie przegadasz bo Oni najmądrzejsi na Świecie icon_cool.gif
Link do komentarza
Cytat

Ja tez znam ,a nawet jednemu jak mówiłem bo zanim ocieplał to wymieniał okna aby dać je bliżej ocieplenia to mnie wyśmiał i dał na stare a ocieplał 12 cm!To dopiero otwory ,jak w bunkrze icon_biggrin.gif Ale są tacy ludzie co im nie przegadasz bo Oni najmądrzejsi na Świecie icon_cool.gif



Niby tak, ale Porotherm 44 + styro 7 cm to współczynnik przenikania ciepła gdzieś w granicach 0,15... icon_smile.gif Także ciepły bunkier :P
Link do komentarza
Cytat

Niby tak, ale Porotherm 44 + styro 7 cm to współczynnik przenikania ciepła gdzieś w granicach 0,15... icon_smile.gif Także ciepły bunkier :P


Tylko problem tkwi w tym ,że najpierw osadził okna tak jak w ścianie 1W a potem dodał ocieplenie i otwory ma głębokie jak ten osławiony bunkier icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

Niby tak, ale Porotherm 44 + styro 7 cm to współczynnik przenikania ciepła gdzieś w granicach 0,15... icon_smile.gif Także ciepły bunkier :P



nie 0,15, ale ledwo 0,1781 dla Porotherm profi +7cm termonium plus fasada...

dla Porotherm 25cm+styro 20cm (zwykły 0,04) wychodzi U=0,1648
czyli nie dość że ściana droższa(i to sporo!), grubsza, okna strzelnicze, to jeszcze gorsze parametry icon_razz.gif


obliczenia wg kalkulatora
http://www.termoorganika.com.pl/kalkulator/kalkterm.html
i danych dla porothermu profi z tej strony http://www.woce.pl/parametry-materialow
Link do komentarza
Cytat

Według mnie ściany jednowarstwowe też są bardzo dobrym rozwiązaniem. W systemie Termalica z bloczków o grubości 48 cm współczynnik przenikania ciepła wynosi U = 0,173 W/m2K. To są parametry bez docieplenia.
Żeby nie było podam źródło: termalica



Ojezu, jednowarstwowy beton komórkowy nadaje się chyba tylko na wieś, gdzie jest błoga cisza. Do miasta będzie masakra ze względu na słabe parametry akustyczne... To ja już bym wolał Porotherm 44 icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

W 1W nie pokryje... bo go nie ma ;)


Święta prawda icon_smile.gif ,źle odczytałem Twojego poprzedniego posta.

Cytat

Ojezu, jednowarstwowy beton komórkowy nadaje się chyba tylko na wieś, gdzie jest błoga cisza. Do miasta będzie masakra ze względu na słabe parametry akustyczne... To ja już bym wolał Porotherm 44 icon_smile.gif


Tak, a Porotherm to ma super wyciszenie.Nie przesadzaj z tym wygłuszeniem.
Link do komentarza
Cytat

To jakie masz ściany? Jednowarstwową ceramikę? Znajomy ma ściany z niedocieplonego Porothermu 44 cm i ostatnio mówił że jest miło zaskoczony niskimi kosztami ogrzewania. W sensie spodziewał się że będzie miał większą lipę... icon_smile.gif



mam to samo 44 PW+ zaprawa ciepłochronna
Od początku wiedziałem że to nie lipa
I że nie będę niczego docieplał Edytowano przez bobiczek (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Macie racje. Dlatego np. przy systemie Termalica firma żeby wykonała wszystko dobrze musi mieć certyfikat firmy i wtedy producent może zarekomendować taką firmę klientowi. Z tego co wiem to producent systemu Termalica wysyła specjalistów swoich na budowy szkoląc i pomagając wykonawców.
Link do komentarza
Cytat

aa, masz bezwzględna rację (o ile istnieje racja bezwzgledna) icon_smile.gif
Przy wylewaniu wieńca - sprawdzałem ocieplanie nadproży - wkładałem łapę w wylany beton i sprawdzałem gdzie kończy sie styropian.
Musieli poprawiać...
Pańskie oko - konia tuczy
Stara zasada - trzeba sobie pilnowć przy budowie momentów istotnych



...no i musiałes babrać się w betonie a gdybyś dawał styro na zewnątrz to wszystko ładnie by było widać.

gdybym budował własny dom to parterowy, silka 18 (wysoka kumulacja ciepła) i styro 25 no i mam z tynkiem 44cm icon_wink.gif
Link do komentarza
Cytat

gdybym budował własny dom to parterowy, silka 18 (wysoka kumulacja ciepła) i styro 25 no i mam z tynkiem 44cm icon_wink.gif



Ale nie każdy chce mieć styropian na ścianie, który nie jest materiałem bardzo wytrzymałym i "długoterminowym" icon_smile.gif Mi się podoba w ścianie jednowarstwowej to, że można osadzić okna w taki sposób, że wewnątrz masz całkiem szeroki parapet, który można sobie zagospodarować po swojemu. W przypadku cienkiej silki ze styropianem to nie do wykonania. Dlatego wolałbym grubszy materiał i raczej nie silkę, tylko ceramikę... ale to tylko moje zdanie icon_smile.gif

Poza tym sam pomysł kładzenia styropianu w tak grubaśnej warstwie jest dość dziwny. Znowu zrobi się bunkier, do pomieszczeń będzie wpadać mniej światła... Moim zdaniem optymalnie jest kiedy materiał na ścianę ma 25-30 cm, a docieplenie - max 15 cm. Polecam bardzo ciekawy wywiad na temat dociepleń styropianowych i z wełny mineralnej: http://www.ekonomia24.pl/artykul/427771.html
Link do komentarza
Cytat

Ale nie każdy chce mieć styropian na ścianie, który nie jest materiałem bardzo wytrzymałym i "długoterminowym" icon_smile.gif Mi się podoba w ścianie jednowarstwowej to, że można osadzić okna w taki sposób, że wewnątrz masz całkiem szeroki parapet, który można sobie zagospodarować po swojemu. W przypadku cienkiej silki ze styropianem to nie do wykonania. Dlatego wolałbym grubszy materiał i raczej nie silkę, tylko ceramikę... ale to tylko moje zdanie icon_smile.gif



okna można montować w warstwie ocieplenia.
Link do komentarza
Cytat

okna można montować w warstwie ocieplenia.


W takim układzie okna trzeba montować w warstwie izolacji!


Cytat

Ale nie każdy chce mieć styropian na ścianie, który nie jest materiałem bardzo wytrzymałym i "długoterminowym" icon_smile.gif Mi się podoba w ścianie jednowarstwowej to, że można osadzić okna w taki sposób, że wewnątrz masz całkiem szeroki parapet, który można sobie zagospodarować po swojemu. W przypadku cienkiej silki ze styropianem to nie do wykonania. Dlatego wolałbym grubszy materiał i raczej nie silkę, tylko ceramikę... ale to tylko moje zdanie icon_smile.gif

Poza tym sam pomysł kładzenia styropianu w tak grubaśnej warstwie jest dość dziwny. Znowu zrobi się bunkier, do pomieszczeń będzie wpadać mniej światła... Moim zdaniem optymalnie jest kiedy materiał na ścianę ma 25-30 cm, a docieplenie - max 15 cm. Polecam bardzo ciekawy wywiad na temat dociepleń styropianowych i z wełny mineralnej: http://www.ekonomia24.pl/artykul/427771.html


hmm.. bardzo wytrzymałym? - daj daj panzersiatkę (2 warstwy siatki) i będzie wytrzymałe!

Długoterminowy? A co się z nim dzieje po x latach?

Okna daje się w warstwie ocieplenia - w tej technologi to jest normalne, praktycznie wymóg. Masz 20cm parapet wewnątrz i 20cm parapet na zewnątrz.

Silka jako "kamień" ma bardzo dużą kumulacyjność ciepła. Ciepło w zimie, chłodno latem. I jeszcze ma bardzo dobrą izolacyjność akustyczną.

Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

Dużym plusem ścian jednowarstwowych na pewno jest to, że wolno się nagrzewają i potem wolno oddają ciepło. To jest cecha, którą docenisz i w lecie i w zimie. Wbrew temu co się mówi, parametry termiczne takich ścian są zbliżone do ścian docieplanych, zrobionych w dowolnej technologii pod warunkiem, że użyje się odpowiedniej grubości cegieł. Jednowarstwowy Porotherm ma współczynnik przenikania ciepła na poziomie nawet 0,23, czyli tyle, ile dobrze docieplane ściany budowane w innych technologiach. Ściana jednowarstwowa z ceramiki jest też materiałem, który lepiej "oddycha", trudniej więc o nabawienie się grzyba w domu = świeższe powietrze wewnątrz.

Ja też się poważnie zastanawiałem nad technologią jednowarstwową. Sporo czytałem na ten temat i coraz bardziej przekonuję się, że jednak nie chcę mieć styropianu na ścianach icon_smile.gif Zresztą do tej pory mieszkałem w starej poniemieckiej willi i szczerze mówiąc w nowym domu niespecjalnie chcę mieć docieplenie na ścianach, z którym po latach mogą się dziać różne dziwne rzeczy. I nie mam tu na myśli tylko uszkodzeń mechanicznych - np. u mojego sąsiada w dociepleniu domu co roku miłe gniazdko wiły sobie osy icon_smile.gif



Właśnie stoję przed takim wyborem i chyba to dobre miejsce do wywiadu środowiskowego, zwłaszcza jak się jest laikiem. Możesz coś więcej powiedzieć o tym współczynniku przenikania ciepła? Bo w naszym aktualnym mieszkanie mamy problem m.in. z grzybem na ścianie, który jest albo przynajmniej ma związek z nadmierną wilgocią? Czy to może mieć związek ze złym przygotowaniem ściany do ocieplenia? Nie chcę powtórki z rozrywki. Na Zachodzie 1W są jak czytałem całkiem popularne, ale pytanie, co dyktuje wybór między 1W, 2W a 3W, bo przecież różnice są i jakieś lepiej sprawdzają się a jakieś w pewnym warunkach gorzej, takie moje rozumowanie. Chyba trochę nagmatwałem, ale mam nadzieję, że moje pytanie jest zrozumiałe. :(
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Właśnie stoję przed takim wyborem i chyba to dobre miejsce do wywiadu środowiskowego, zwłaszcza jak się jest laikiem. Możesz coś więcej powiedzieć o tym współczynniku przenikania ciepła? Bo w naszym aktualnym mieszkanie mamy problem m.in. z grzybem na ścianie, który jest albo przynajmniej ma związek z nadmierną wilgocią? Czy to może mieć związek ze złym przygotowaniem ściany do ocieplenia? Nie chcę powtórki z rozrywki. Na Zachodzie 1W są jak czytałem całkiem popularne, ale pytanie, co dyktuje wybór między 1W, 2W a 3W, bo przecież różnice są i jakieś lepiej sprawdzają się a jakieś w pewnym warunkach gorzej, takie moje rozumowanie. Chyba trochę nagmatwałem, ale mam nadzieję, że moje pytanie jest zrozumiałe. :(


Im mniejszy współczynnik przenikania ciepła tym mniejsze straty ciepła przez ściany,strop,podłogę a co się z tym wiąże mniejsze koszty na ogrzewanie.Grzyb na ścianie powstaje od nadmiaru wilgoci w domu co spowodowane jest zła wentylacja.Jeśli wentylacja w domu będzie poprawna to nawet w szczelnym jak termos domu wilgoci nie będzie ani grzyba nawet z 50cm styropianem na ścianie.
Link do komentarza
Cytat

Na Zachodzie 1W są jak czytałem całkiem popularne, ale pytanie, co dyktuje wybór między 1W, 2W a 3W, bo przecież różnice są i jakieś lepiej sprawdzają się a jakieś w pewnym warunkach gorzej, takie moje rozumowanie. Chyba trochę nagmatwałem, ale mam nadzieję, że moje pytanie jest zrozumiałe. :(


Pojęcie na "zachodzie" jest zbyt ogólnikowe.
Nie wszystko co na "zachodzie" dobre będzie się sprawdzać w rodzimym grajdole.
Szukając takich porównań skup się na strefach klimatycznych które porównujesz.
O wyborze technologi, przy założeniu że wszystkie one spełniają normy obowiązujące na danym terenie, może decydować: subiektywne odczucie inwestora,
zasobność jego portfela (bo kto bogatemu zabroni urzeczywistniać swoje wizje/marzenia),
dostępność i cena nośników ciepła.
Może tez decydować polityka podatkowa rządu, dająca wymierne korzyści w wysokości podatków (ale to nie u nas), choć z drugiej strony przy pewnej dozie dobrej woli wszelkie "premie termomodernizacyjne" można pod to podciągnąć.
Za wilgoć w pomieszczeniach (jeśli oczywiście nie ma ewidentnego przeciekania/zalewania) odpowiada wentylacja o czym wspomniał już Arturo 72
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

O wyborze technologi, przy założeniu że wszystkie one spełniają normy obowiązujące na danym terenie, może decydować: subiektywne odczucie inwestora,



Jak ja czytam dyskusje na forach pomiędzy zwolennikami silikatów, betonu i ceramiki to mam czasami podobne odczucia. Do mnie najbardziej trafiają argumenty za ceramiką - w moim przekonaniu jest to realny kompromis pomiędzy dwoma innymi mateiałami. Zresztą jak się przejrzy propozycje biur projektowych, to jakieś 70% domów jest planowanych na Porotherm. To chyba nie jest przypadek...
Link do komentarza
Cytat

Jak ja czytam dyskusje na forach pomiędzy zwolennikami silikatów, betonu i ceramiki to mam czasami podobne odczucia. Do mnie najbardziej trafiają argumenty za ceramiką - w moim przekonaniu jest to realny kompromis pomiędzy dwoma innymi mateiałami. Zresztą jak się przejrzy propozycje biur projektowych, to jakieś 70% domów jest planowanych na Porotherm. To chyba nie jest przypadek...


U nas głównie buduje się z ceramiki i betonu komórkowego.I zaryzykuje stwierdzeniem ,że 50/50 dla obu materiałów.Widach to jak się popatrzy na nowo budowane domy,są nowo budowane osiedla domków jednorodzinnych gdzie króluje beton komórkowy ale tuz obok kwitną domki z ceramiki icon_biggrin.gif Ja powiem z własnego doświadczenia ,że jakbym jeszcze raz budował to wybrałbym beton komórkowy.
Link do komentarza
Gość arturo72
Cytat

Jak ja czytam dyskusje na forach pomiędzy zwolennikami silikatów, betonu i ceramiki to mam czasami podobne odczucia. Do mnie najbardziej trafiają argumenty za ceramiką - w moim przekonaniu jest to realny kompromis pomiędzy dwoma innymi mateiałami. Zresztą jak się przejrzy propozycje biur projektowych, to jakieś 70% domów jest planowanych na Porotherm. To chyba nie jest przypadek...


Zależy co chce się osiągnąć stosując dany materiał konstrukcyjny.Każdy z w/w pod względem właściwości jest inny.
Link do komentarza
Cytat

Zależy co chce się osiągnąć stosując dany materiał konstrukcyjny.Każdy z w/w pod względem właściwości jest inny.



To prawda, ale faktem jest też to, że ceramika jest najbardziej uniwersalnym materiałem - ma dobre parametry cieplne i akustyczne. W domach betonowych jest zdecydowanie głośniej. Być może to jest właśnie przyczyna, że tak wiele projektów jest pod Poro - bo prywatni inwestorzy i tak pewnie wybiorą ten materiał.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Cytat

To prawda, ale faktem jest też to, że ceramika jest najbardziej uniwersalnym materiałem - ma dobre parametry cieplne i akustyczne. W domach betonowych jest zdecydowanie głośniej. Być może to jest właśnie przyczyna, że tak wiele projektów jest pod Poro - bo prywatni inwestorzy i tak pewnie wybiorą ten materiał.



W gotowych projektach domów jednorodzinnych zazwyczaj są dopuszczalne budowy zarówno z pustaków ceramicznych, jak i bloczków betonowych. Przy czym wymiary domu podawane są na jeden z wariantów tylko, ale są to różnice nieznaczne.
Link do komentarza
Postanowiłem zweryfikować te argumenty akustyczne i tylko utwierdziłem się w przekonaniu do BK.
Oporność akustyczna dla porotherm dryfix 44 to wartość Ra1=38 [dB], zaś dla BK od Termalici przy grubości mniejszej bo 40cm Ra1=43-52 [dB] (w zależności od klasy).
Dane pochodzą z:
http://www.wienerberger.pl/pliki-do-pobran...tropy-porotherm
http://termalica.pl/parametry-techniczne
Im wyższa opornośc tym więcej dB pozostaje przed przegrodą.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Postanowiłem zweryfikować te argumenty akustyczne i tylko utwierdziłem się w przekonaniu do BK.
Oporność akustyczna dla porotherm dryfix 44 to wartość Ra1=38 [dB], zaś dla BK od Termalici przy grubości mniejszej bo 40cm Ra1=43-52 [dB] (w zależności od klasy).
Dane pochodzą z:
http://www.wienerberger.pl/pliki-do-pobran...tropy-porotherm
http://termalica.pl/parametry-techniczne
Im wyższa opornośc tym więcej dB pozostaje przed przegrodą.

Pozdrawiam



Kolego, czemu piszesz bzdury? Im ten wskaźnik niższy, tym lepiej (bo on jest od tego, żeby pokazać ile dźwięku przechodzi przez przegrodę (to dlatego porotherm 44 ma Ra1 na poziomie 38db, a prawie dwa razy cieńszy poro 25 ma Ra1 równe 43. Pokazałeś jakieś liczby i wychodzi, że:
Ra1 dryfix 44 to 38 db
Ra1 betonu to nawet 52 db.
W praktyce dźwięk mierzony w decybelach wydaje się być dwa razy głośniejszy, jeśli wskaźnik jest wyższy o 6-10 db. To mówi fizyka i z tym nie radzę polemizować icon_smile.gif

Wniosek jest prosty: porotherm tłumi dźwięki conajmniej dwa razy lepiej niż beton... Także proponowałbym zweryfikować swoją opinię i może troszeczkę sobie poczytać o dźwięku... icon_smile.gif Możesz to zrobić np. tutaj: http://suw.biblos.pk.edu.pl/resources/i1/i...cjePomiedzy.pdf

Proponuję zwrócić uwagę na fragment mówiący o tym, że izolacyjność akustyczna ścian zależy bezpośrednio od masy i gęstości materiału. A jak wiesz beton jest znacznie lżejszy i ma mniejszą gęstość niż ceramika.
Link do komentarza
Proszę Pana, to nie jest wskaźnik przewodzenia ciepła (który im mniejszy tym lepszy) tylko wskaźnik izolacji akustycznej, a ten im wyższy tym lepiej izoluje.
Wymagania parametrów akustycznych przegród zewnętrznych w budynkach mieszkalnych przedstawia norma PN-B-02151-3:1999, proszę zwrócić uwagę iż określa ona minimalne współczynniki - zgodnie z tym co Pan pisze, ktoś mógłby Panu zakać mieć za cicho w domu.

Zgadza się, że beton komórkowy jest lżejszy (przy jednakowej objętości). Technologia zastosowana przez przytoczoną Termalicę pozwoliła na uzyskanie takich wyników, badania te przeprowadza się w ściśle okreslonych warunkach.
Link do komentarza
Cytat

W praktyce dźwięk mierzony w decybelach wydaje się być dwa razy głośniejszy, jeśli wskaźnik jest wyższy o 6-10 db. To mówi fizyka i z tym nie radzę polemizować icon_smile.gif



Jeśli powołujesz się na fizykę, to podawaj jednostki fizyczne a nie z budki z piwem - to po pierwsze.

Po drugie - różnice w dB, między podanymi materiałami budowlanymi, przy takiej samej grubości przegrody wynoszą kilka decybeli.

Po trzecie - mając na uwadze, rzeczoną tłumienność fal dźwiękowych, tak czy siak, do domu (poprzez ściany) trafia (w normalnych warunkach akustycznych otoczenia) tych dB, tyle ile "wytwarza" oddech ludzki, no może maksymalnie szum liści.

Po czwarte - podane wartości dB są w skali bezwzględnej, a dla wartości akustycznych (słuchowych) podaje się w w skali (z filtrem) A, czyli dB (A), co wynika z fizjologi słuchu.

Reasumując - jest to tylko zabieg marketingowy ukazujący wyższość świąt Wielkiej Nocy nad Bożego Narodzenia (lub na odwrót).



Ps. Gdyby podawano w dB (A) różnic nie byłoby icon_cool.gif icon_mrgreen.gif icon_mrgreen.gif
Link do komentarza
Ja bardzo panów przepraszam, piękne teorie i tak dalej.
Planujemy nową budowę więc sobie trochę wrtuję internet ale przy "szumie liści" nie wytrzymałam... szkoda, że rejestracja zajmuje tyle czasu... ale do rzeczy
2 lata temu zamkneliśmy (no prawie) dom z betonu komórkowego jeszcze bez ocieplenia i tynku
Gęsta wioska 60 km od wawy (dom na weekendy).
Niestety dom przy samej ulicy, po obydwu stronach i naprzeciwko sąsiedzi w zasięgu 40-60 metrów (po przekątnych również)
Fakt, że nie wykończyliśmy z zewnątrz ale nam nie starczyło i woleliśmy zamknąć srodek.

I powiem tak. Dla mnie noce to dramat.
Niezależnie od pory roku mam wieczorami słuchowisko.
Jestem w stanie powiedzieć, który sąsiad własnie wyszedł z domu, który pies szczeka (koty również) z której strony ulicą ida ludzie i o czym rozmawiają jeszcze dużo wczęsniej zanim się zbliżą...
Gdy jakaś grupka idzie to tylko się modlę by nie zatrzymali się w pobliżu...
okna zamykam nawet latem :(
Oczywiście mąż śpi bez najmniejszego problemu a ja po prostu nie mogę.

Dodam tylko, że standardowo mieszkam w bloku, mam sąsiadów za ścianą i w domu nie mam takich problemów...
Nie z tego powodu ale na szczeście pozbywamy się tej działki... nastepnym razem nie pozwolę na gazobeton
Link do komentarza
Cytat

Ja bardzo panów przepraszam, piękne teorie i tak dalej.
Planujemy nową budowę więc sobie trochę wrtuję internet ale przy "szumie liści" nie wytrzymałam...



Jak tak wertujesz jak tu, to ..............

Pisaliśmy tylko i wyłącznie o samej ścianie, a w zasadzie o wpływie materiału konstrukcyjnego ściany - tylko ściany.

I jest to "nośnik" hałasu wręcz pomijalny. To przez okna i wentylację (zwłaszcza grawitacyjną - nawiewniki, rozszczelnione okna) słyszymy ruch uliczny.
U Ciebie dodatkowo brak tynku (który "odbija" falę dźwiękową) co powoduje, że hałas dodatkowo "przenosi się" przez stropy.

W domu słychać dokładnie tyle, ile "przenika" przez najsłabszy (najgłośniejszy) element przegrody. Najsłabszym elementem na pewno nie jest ściana (materiał z jakiego ją wykonano).


Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...