Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Gość

rekuperator

Recommended Posts

Gość
W jaki sposób muszą być rozmieszczone kanały nawiewne i wywiewne dla rekuperacji w
pomieszczeniach, jeżeli dom jest z uźytkowym poddszem, a klatka schodowa
jest otwarta? Poza tym, czy celowe nieszczelności w drzwiach z pokoju i
sypialni można zastąpić kanałem wywiewnym dla każdego pomieszczenia?
Chodzi mi o to, że zostawiając te nieszczelności dany npokój będzie
narażony na odbiór hałasu z otoczenia.
Pozdrawiam
JN

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Redakcja__
Przy instalacji rekuperatora ogólną regułą jest umieszczanie wlotów świeżego powietrza w pokojach, holu głównym, natomiast kanały wylotowe montuje się w kuchni, łazience. System taki zapobiega m.in. rozprzestrzenianiu się zapachów po całym do - co może wystąpić, gdy powietrze usuwane będzie bezpośrednio z pokoju. MOżna oczywiście przy szczelny zamknięciu zamontować np. w sypielni kanał wywiewny i nawiewny, ale wymaga to precyzyjnej regulacji przepływu powietrza i komplikuje budowę całego systemu. Pozostawienie niewielkiej szczeliny pod drzwiami nie wpłynie znacząco na zwiększenie poziomu hałasu, a umożliwi wystarczający przepływ powietrza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
w firmie która zajmuje sie instalacją powiedziano mi że muszę mieć nadal kominy wentylacyjne w kuchni i łazience. Czy to prawda, że sama instalacja nawiewnowywiewna nie wystarcza? Podobno takie przepisy.


jak duży rekuperator (jaka przepustowość) potrzebuję na dom z poddaszem użytkowym wielkości 180 m2 kubatura 650 m3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Konieczność zapewnienia wentylacji grawitacyjnej wynika przede wszystkim z wymogów związanych z użytkowaniem urządzeń gazowych - chodzi o odprowadzenie gazu, w przypadku wystąpienia nieszczelności.

Druga sprawa to konieczność podłączenia okapu nadkuchennego do kanału spalinowego a nie wentylacyjnego, gdyż opary nie mogą przechodzić przez rekuperator. Natomiast w łazience konieczne jest krótkotrwała, ale bardzo intensywna wymiana powietrza, co z reguły wymaga zainstalowania oddzielnej wentylacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ale o tym, w takim razie nikt nie pisze. na wszystkich rysunkach dotyczących rekuperatora jest zawsze schemat bez instalacji grawitacyjnej. Mało tego: jako zaletę instalacji mechanicznych jest podawany fakt iż nie potrzeba kominów wentyalcyjnych.

to jaka jest prawda?

jak się to ma do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie - rozdz. 62. W pomieszczeniu, w którym jest zastosowana wentylacja mechaniczna lub klimatyzacja, nie można stosować wentylacji grawitacyjnej. Zatem albo należy zamknąć kanały wentylacji grawitacyjnej, albo wogóle ich nie uwzględniać w projekcie nowego domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czy mogę w części budynku zastosować wnetylację mechaniczną (w części mieszkalnej) a w garażu, kotłowni i na strychu wentylację grawitacyjną?

Pozwoliłoby to na:
1. ograniczenie mocy rekuperatora (koszt zakupu i użytkowania)
2. swobodny dopływ powietrza do pieca
3. możliwość wybudowania domu na raty (wpierw część mieszkalna a później część garażowa)

Czy drzwi z budynku do garażu i na strych muszą być wtedy uszczelnione czy mogą mieć normalne nieszczelności

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nie należy stosować wentylacji mieszanej (mechanicznej i grawitacyjnej) w obrębie jednego budynku, chyba że zapewniona będzie szczelność między pomieszczeniami oraz nawiew powietrza do pomieszczeń z wentylacją grawitacyjną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Według mojej ( mizernej ) wiedzy, przepisy mówią iż wentylacja grawitacyjna wymagana jest w pomieszczeniach z urządzeniami z otwartą komorą spalania i palnikami. Wynika z tego że jeżeli zastosujemy piec kondensacyjny ( zamknięta komora spalania ) oraz kuchenkę elektryczną, Można całkowicie pozbyć się wentylacji grawitacyjnej.
Mogę się mylić, ale póki co wszędzie właściwie mówi się iż przy rekuperacji oszczędzamy na wywaleniu z projektu kominów wentylacyjnych!!! Sam jestem ciekaw co mi napiszą z biura projektowego? Dam znać gdy dadzą odpowiedź. W możliwych zmianach poprosiłem o usunięcie właśnie kominów wentylacyjnych ze względu na rekuperator.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dzisiaj przeczytałem po raz pierwszy informację o możliwości odliczania wydatków na spłatę odsetek kredytu mieszkaniowego i hipotecznego.  Z ulgi odsetkowej mogą korzystać osoby, które w latach 2002-2006 uzyskały kredyt przeznaczony na budowę domu lub zakup mieszkania. Przysługuje takim osobom prawo do odliczania wydatków na spłatę odsetek kredytu mieszkaniowego, kredytu na jego spłatę i do każdego kolejnego kredytu przeznaczonego na spłatę kredytu hipotecznego. Warunkiem z skorzystania z odliczenia jest zawarcie umowy o kredyt przed 1 stycznia 2007 r. Do tej pory nawet nie wiedziałem o takiej możliwości.   Moje pytanie brzmi: jeśli spełnia się wymienione warunki, można wciąż skorzystać? korzystał ktoś z takich odliczeń? jest to jakoś szczególnie skomplikowane?   Podsyłam link do informacji. Może czegoś nie zrozumiałem, albo błądzę? https://www.money.pl/pit/poradniki/ulga-odsetkowa/jakie;dokumenty;potrzebne;sa;do;rozliczenia;ulgi;odsetkowej,153,0,748953.html  
    • Gość Adam
      Fajny tekst, super. Okna są chyba najważniejszym elementem w domu jeśli chodzi o te pierwsze prace budowlane. U mnie mega dobrze sprawdzili się fachowcy z ODB z Kielc. Szeroki wybór od razu z montażem.
    • Na dole belka powinna być oparta na fundamencie, chyba że masz tam płytę żelbetową - ale wtedy musi przenieść to punktowe obciążenie. U góry bezpośrednie przykręcenie raczej nie wchodzi w grę, chyba że masz tam jakąś belkę żelbetową czy stalową. Też musi to być wzmocnione (przewidziane), żeby przenieść zwiększone obciążenie. Wylewka nie jest elementem konstrukyjnym - więc nie może być podparciem. Nie wiem co rozumiesz przez strop - ale to nie sufit - i powinno się najlepiej taką belkę oprzeć na stropie na odpowiednim kątowniku stalowym i zamocować.   Nie - to jest belka, która ma być oparta u dołu i góry. Prosta konstrukcja - co nie znaczy, że nie można jej spieprzyć i że nie może się zawalić! Tak samo stopnice (stopnie drewniane) - muszą byc wyselekcjonowane i bardzo solidnie przymocowane, bo częściowo wiszą w powietrzu i bedą narażone na dość duże siły. Widzę też balustradę mocowaną do tych stopni desek - dość to mętnie wygląda, słabo - wydaje się że wyłamanie balustrady z takiego stopnia nie jest problemem.  Osobiście szedł bym w stronę dłuższych wsporników stalowych (tych mocowanych do belki stalowej) pod stopnicą drewnianą i do nich bym mocował balustradę. Nie wiem, czy bedzie troszkę mniej ładne, ale za to solidne i bezpieczniejsze, niż to, co na obrazku.   Dlatego: Radzę wziąść konstruktora i z nim ustalić (robić wg nawet skąpej, ale fachowej dokumentacji), co masz zrobić, bo schody, to konstrukcja i odpowiedzialna sprawa -  skutki złego zamocowania tego biegu mogą spowodować katastrofę budowlaną - i to nie jest straszenie, tylko POWAŻNE OSTRZEŻENIE!   Możesz narazić siebie i rodzinę na śmierć i kalectwo przy jakimś błędzie! Tak dodatkowo - skoro pracujesz w branży, to wiesz, ile to waży - na zwykłym stropie (doczytałem że to mieszkanie) raczej bałbym się to oprzeć punktowo w dowolnym miejscu.
    • Gość Ewald
      Pokazane na zdjęciach przykłady wykopów pod fundamenty są tragicznym nieporozumieniem. Pod budynek należy wybrać cały grunt po obrysie i zrobić właściwe szalunki do zbrojenia ław. Folia w wykopie wąsko liniowym zamiast szalunków jest niedopuszczalna. Chudy beton pod ławami to jakiś pomysł, który od wielu lat pokutuje na budowach i jest bzdura budowlaną. Należy wykonać pod ławami podsypkę piaskową grubości 30 cm i ją porządnie zawibrować. Dobrze ubity piasek, polewany wodą i ustabilizowany jest wytrzymalszy od chudego betonu i nie podlega rozpadowi korozyjnemu. Zbrojenie ław fundamentowych tylko pod ścianami to znowu jakiś nowoczesny wynalazek, bo stara, dobra szkoła nakazuje zbrojenie na całej szerokości ławy, co jest logiczne. Proponuje powrót do źródeł budownictwa, czyli do znakomicie opracowanych książek branżowych z lat 60-tych i 70-tych XX wieku. Wujek Google nie zastąpi klasycznej wiedzy, a programy komputerowe, które tworzą informatycy z koszmarnymi błędami, nie zastąpią głowy. Przy dzisiejszej technologii i komputerach nikt nie zaprojektowałby gotyckiej katedry z identycznych materiałów, z jakich została zrobiona. Największym zagrożeniem na rynku budowlanym są firmy budowlane, których właściciele często nie mają wykształcenia budowlanego oraz domorośli projektanci, najczęściej urzędnicy, którzy wiedza kończy się na komputerowym "kopiuj-wklej". Dobrych architektów z solidna wiedzą konstrukcyjną należy poszukiwać w przedziale uprawnień do 1989 r. Potem to już tylko należy się bać...., a po 2004 r najpierw trzeba zamówić mszę...
    • Gość gość
      W artykule brakuje specyfikacji, jakie wylewki samopoziomujące stosować w zalezności od podłoża, chyba że jest tu ograniczenie tylko do betonów, jastrychów.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...