Zestawy: Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Wzór: Czysty Fale Notes Ostre Drewno Kamień Skóra Miód Pionowy Trójkąty
Zaloguj się, aby obserwować  
Beata_K

Daktyl 3 v/s Sasza II

Witajcie, chcielibysmy wybudowac taki domek:

http://www.tooba.pl/projekt-domu-Daktyl-3/...,idp,19413.html


Co myslicie o funkcjonalnosci, kosztach budowy?

Czy ktos z Was juz sie spotkal z tym projektem?

A moze ktos juz wybudowal, albo wie, gdzie taki domek mozna zobaczyc w realu?

Jestesmy z Zielonej Gory.


Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi icon_smile.gif Edytowano przez Beata_K (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardzo mi się podoba,prosty ,oszczędny,funkcjonalny. Powodzenia w budowaniu icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ooooo, prawie sasiadka icon_biggrin.gif
zycze powodzenia w realizacji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witaj icon_smile.gif Spojrzalam sobie w Twoj dziennik i na razie nawet pytania o dom mnie przerazaja, bo nie wiem, co pytac icon_smile.gif

Za to juz wiem z Twojego tematu solange, ze mhtyl to ekspert, takze dziekuje za opinie i licze na kolejne icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Z doświadczenia powiem ci że oba projekty są proste i moim zdaniem niezbyt drogie w budowie.

Jeżeli mogę dorzucić 3 groszę uwag ...

Daktyl:
- wejście do garażu przy pokojach nie jest dobre bo jednak mogą się pojawić zapachy no i brud, tym bardziej że nie ma żadnego pomieszczenia przejściowego gdzie można się swobodnie przebrać itp, poza tym trzeba zrobić solidne drzwi takie jak wejściowe do domu, zrezygnowałbym z tego przejścia a miejsce wykorzystał na szafę
- mały garaż, powiększ do ok 5 m wewnątrz jeżeli możesz, warto!
- łazienkę 0/8 zrobiłbym jako pomieszczenie przy sypialni bez wejścia z korytarza
- łazienkę 0/9 powiększyłbym o prysznic kosztem pokoju
- zrezygnowałbym (w swoim domu tak zrobiłem) z drzwi z tyłu garażu, raz że trzeba je zrobić solidne jak wejściowe, a dwa że garaż mało ustawny przez to jest
- ściana pomiędzy garażem a domem powinna być dobrze ocieplona
- można zrobić przejście ze strychu nad garażem nad strych nad domem co pozwoli zrobić wejście na niego tylko przez garaż i nie będzie w domu schodów

Szasza II
- wejście zrobiłbym w miejscu gdzie jest okno do wiatrołapu, a powiększyłbym łazienkę 5 i zrobił prysznic, wiatrołap da się wykroić z hallu
- znów bym zrezygnował z przejścia do garażu
- łazienkę 11 przypisałbym do pokoju 9
- podobnie zrobiłbym ze strychem jak w poprzednim projekcie
- większy garaż Edytowano przez kdd (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bardzo dziekuje icon_smile.gif

Tak sobie te dwa projekty porownujemy i w sumie to sa takie same (tzn Sasze robilibysmy na wzor Daktyla), tyle, ze Sasza ma wykusz w jadalni, ktory baaaaaaaaaardzo mi sie podoba, za to Daktyl ma taki rozklad pomieszczen, jaki nam odpowiada.

Czy wykusz bardzo podraza koszty budowy?

Przejscie z garazu chcemy, tym bardziej ze w daktylu jest takie mini pomieszczenie, a pozniej dopiero korytarz ( sa zaznaczone 2 pary drzwi), czy sie myle? Jesli nie ma, to dorobimy, to super pomysl icon_smile.gif

Natomiast nie wyobrazam sobie, by z garazu nie bylo wejscia do domu, bo po co mi garaz przy domu, skoro i tak musze biegac na okolo ;)

W garazu planujemy jeszcze pomieszczenie gospodarcze na piec, wiec to dobry pomysl by go powiekszyc, zobaczymy jak z kosztami bedzie...


Jeszcze raz bardzo dziekuje za sugestie icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bardzo dziekuje icon_smile.gif

Tak sobie te dwa projekty porownujemy i w sumie to sa takie same (tzn Sasze robilibysmy na wzor Daktyla), tyle, ze Sasza ma wykusz w jadalni, ktory baaaaaaaaaardzo mi sie podoba, za to Daktyl ma taki rozklad pomieszczen, jaki nam odpowiada.

Czy wykusz bardzo podraza koszty budowy?

Przejscie z garazu chcemy, tym bardziej ze w daktylu jest takie mini pomieszczenie, a pozniej dopiero korytarz ( sa zaznaczone 2 pary drzwi), czy sie myle? Jesli nie ma, to dorobimy, to super pomysl icon_smile.gif

Natomiast nie wyobrazam sobie, by z garazu nie bylo wejscia do domu, bo po co mi garaz przy domu, skoro i tak musze biegac na okolo ;)

W garazu planujemy jeszcze pomieszczenie gospodarcze na piec, wiec to dobry pomysl by go powiekszyc, zobaczymy jak z kosztami bedzie...


Jeszcze raz bardzo dziekuje za sugestie icon_smile.gif



Wykusz zawsze podraża koszty budowy, ale pewnie nie drastycznie. Ja też jestem zwolennikiem przejścia z garażu do domu ale nie takiego. Ja mam garaż, za nim kotłownię-spiżarnię, a potem kuchnię. Ja znów sobie nie wyobrażam przejścia z garażu do domu obok pokoi. Czasami zapach spalin wchodzi aż do kuchni.
Co do kosztów garażu to upraszczając policz sobie ilość m2 garażu x 2000 zł i wyjdzie ci orientacyjny koszt powiększenia garażu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ja jesli garaz powiekszylibysmy na szerokosc i na wysokosci drzwi wejsciowych do domu dodali jeszcze pomieszczenie gospodarcze na piec itp?

Co sadzisz o takim rozwiazaniu?

(na poczatku chcialam pomieszczenie gospodarcze z piecem zrobic skracajac garaz na dlugosci, ale Twoja sugestia ze spalinami daje mi do myslenia, bo to faktycznie niefajnie...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Ja jesli garaz powiekszylibysmy na szerokosc i na wysokosci drzwi wejsciowych do domu dodali jeszcze pomieszczenie gospodarcze na piec itp?

Co sadzisz o takim rozwiazaniu?

(na poczatku chcialam pomieszczenie gospodarcze z piecem zrobic skracajac garaz na dlugosci, ale Twoja sugestia ze spalinami daje mi do myslenia, bo to faktycznie niefajnie...)



Raczej ciężko ci będzie zrobić coś takiego, bo musiałabyś garaż powiększyć na szerokość dwukrotnie czyli pewnie do ok 6 metrów szerokości aby obok tego pomieszczenia wszedł samochód (standardowo samochód ma 1,8 m szerokości i aby wygodnie go zaparkować musisz mieć 3 m szerokości garażu). Mój garaż ma 5 m szerokości i mam sporo różnych sprzętów pod ścianami a i tak tylko jeden samochód wchodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować