Skocz do zawartości

Przykręcanie listw drewnianych do ściany


Recommended Posts

Cytat

Witam !
Jak przykręcić listwy drewniane 6cmx6cm do ściany z cegły ? Jakie kołki rozporowe ? Jaka średnica wkrętów i kołków ?
Czy najpierw wywiercić otwór pod śrubę w listwie ?



Ja stosuję w takim przypadku kołki szybkiego montażu fi8 x 12cm - one są od razu z dyblami które można po prostu wbić młotkiem. Możesz nawiercić w listwie otwory wiertłem do drewna, a później widiowym przez ten otwór wiercić w ścianie. Przy mniejszych grubościach (do 3-4cm) wiercę od razu widiowym z udarem przez listwę... możesz spróbować - jak pójdzie lekko w 6cm będzie mniej zabawy.
Link do komentarza
Gość stach
Cytat

Witam !
Jak przykręcić listwy drewniane 6cmx6cm do ściany z cegły ? Jakie kołki rozporowe ? Jaka średnica wkrętów i kołków ?
Czy najpierw wywiercić otwór pod śrubę w listwie ?


W jakim stanie jest ta ceglana ściana? Czy równa? Co masz na te listwy montować?
Generalnie można to zrobić tak, jak napisał Irbis Strzecharstwo, ale jeśli trzeba będzie równać w pionie i korygować krzywizny ścian, to może lepiej będzie przykręcać zwykłymi wkrętami z kołkami rozporowymi - można w pewnych przypadkach poluzować wkręt i ewentualnie podłożyć jakieś dystanse w celu odsunięcia listwy w przypadku niechcianych odchyleń listew. Można pomyśleć o nawierceniu otworów o średnicy większej niż średnica łba wkręta na głębokość ok połowy grubości listwy, co ustabilizuje mocowanie listew. Jak ma być mocowana np. boazeria hdf, wystarczą kołki średnicy 6mm o długości 10 - 12 cm (jeśli pozwoli na to grubość ściany), jeśli coś cięższego, to lepiej wybrać kołki grubsze. Musisz pamiętać, że w niektórych zastosowaniach wymagane są mocowania na kołkach stalowych.
Link do komentarza
Rozmawialiśmy wcześniej o mocowaniu stelażu dla płyt gipsowych, pod zabudowę rury.
Kołek szybkiego montażu również może posłużyć do mocowania na nierównych ścianach (wkrętarką można nieco poluzować wkręta aby podłożyć dystans). Nie stosuję nawiercania aby wpuścić łeb w listwę, chyba, że drewno jest na tyle twarde, że pomimo wbicia młotkiem łby wystają z drewna przeszkadzając w przyleganiu płyty.

Tak już mam, że wolę dać deko więcej niż deko za mało icon_wink.gif dlatego kołki fi8, a fi6 szybkiego montażu o długości 12cm nie spotkałem - z tego co wiem to maksymalnie produkowane są 6x80mm. Można by się jeszcze rozpisać na temat materiału z jakiego mają być te kołki, ale w tym przypadku uznałem że nie ma to większego znaczenia. Pozdrawiam
Link do komentarza
Cytat

Rozmawialiśmy wcześniej o mocowaniu stelażu dla płyt gipsowych, pod zabudowę rury.
Kołek szybkiego montażu również może posłużyć do mocowania na nierównych ścianach (wkrętarką można nieco poluzować wkręta aby podłożyć dystans). Nie stosuję nawiercania aby wpuścić łeb w listwę, chyba, że drewno jest na tyle twarde, że pomimo wbicia młotkiem łby wystają z drewna przeszkadzając w przyleganiu płyty.

Tak już mam, że wolę dać deko więcej niż deko za mało icon_wink.gif dlatego kołki fi8, a fi6 szybkiego montażu o długości 12cm nie spotkałem - z tego co wiem to maksymalnie produkowane są 6x80mm. Można by się jeszcze rozpisać na temat materiału z jakiego mają być te kołki, ale w tym przypadku uznałem że nie ma to większego znaczenia. Pozdrawiam


Zgodzę się z Tobą gdyż zazwyczaj kołki stalowe są stosowane z uwagi na ognioodporność / podstawowy błąd przy mocowaniu rur gazowych na ścianach / jednak tu pytanie dotyczy listew drewnianych tak że tutaj raczej stosowanie kołków metalowych mija się z celem.
Link do komentarza
Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki.Ściany mam proste,bez krzywizn.Poza tym będę przykręcał płyty małymi kawałkami , a cała ściana do zabudowy ma 2,10 m x 0,85 m.Listwy będą z drewna suchego i wysezonowanego.Dlatego zdecydowałem się na mocowanie na listwach bo ze stelażem miałbym kłopoty.Nie miałbym jak zamocować dolnego profila UW.A może ktoś mi podpowie jak zamontować stelaż na takiej ścianie bez dolnego profilu UW ? Edytowano przez Nornik (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Dziękuję wszystkim za cenne wskazówki.Ściany mam proste,bez krzywizn.Poza tym będę przykręcał płyty małymi kawałkami , a cała ściana do zabudowy ma 2,10 m x 0,85 m.Listwy będą z drewna suchego i wysezonowanego.Dlatego zdecydowałem się na mocowanie na listwach bo ze stelażem miałbym kłopoty.Nie miałbym jak zamocować dolnego profila UW.A może ktoś mi podpowie jak zamontować stelaż na takiej ścianie bez dolnego profilu UW ?


Nie bardzo rozumiem dlaczego masz problem z zamocowaniem dolnego profilu . Chodzi Tobie zapewne o ten dolny profil nad płytkami. jeśli twierdzisz że masz równe ściany to Ja zamontowałbym profil U dwa cm na górną krawędzią płytek a następnie włożyłbym w niego drugi profil U tworząc coś w rodzaju zamkniętego kwadratu oczywiście profile skręciłbym z sobą za pomocą tzw." pchełek " . Rozumiem że jest to dalszy ciąg Twojego problemu z rurą w kuchni dlatego też wykorzystałbym profil U 50 co pozwoliłoby na odsunięcie płyt od ściany o 5 cm.
Link do komentarza
Cytat

Nie bardzo rozumiem dlaczego masz problem z zamocowaniem dolnego profilu . Chodzi Tobie zapewne o ten dolny profil nad płytkami. jeśli twierdzisz że masz równe ściany to Ja zamontowałbym profil U dwa cm na górną krawędzią płytek a następnie włożyłbym w niego drugi profil U tworząc coś w rodzaju zamkniętego kwadratu oczywiście profile skręciłbym z sobą za pomocą tzw." pchełek " . Rozumiem że jest to dalszy ciąg Twojego problemu z rurą w kuchni dlatego też wykorzystałbym profil U 50 co pozwoliłoby na odsunięcie płyt od ściany o 5 cm.


Skoro byłeś tak uprzejmy i odpisałeś na mój post to miałbym wielką,wielką prośbę.
Czy mógłbyś mi podesłać taki prosty schemat jak takie mocowanie profilu wygląda ? Ja mam pamięć wzrokową i dopóki
nie zobaczę na schemacie czy zdjęciu to nie mogę sobie wyobrazić jak to ma wyglądać.
No bo tak - sufit zrobię z płyt gk na stelażu i tu jest wszystko dla mnie jasne - natomiast z tego co wiem to profil UW ma być przykręcony do ściany prostopadle u góry i u dołu no i tu mam problem,bo jak go tak przykręcę to jak włożę w ten profil profile CW ? Nijak bez poglądowego rysunku się nie obejdzie.Dołączam zdjęcie tej mojej ściany.Tą rurę na górze będzie zasłaniał sufit podwieszany , natomiast chodzi mi o te rury na ścianie.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Skoro byłeś tak uprzejmy i odpisałeś na mój post to miałbym wielką,wielką prośbę.
Czy mógłbyś mi podesłać taki prosty schemat jak takie mocowanie profilu wygląda ? Ja mam pamięć wzrokową i dopóki
nie zobaczę na schemacie czy zdjęciu to nie mogę sobie wyobrazić jak to ma wyglądać.
No bo tak - sufit zrobię z płyt gk na stelażu i tu jest wszystko dla mnie jasne - natomiast z tego co wiem to profil UW ma być przykręcony do ściany prostopadle u góry i u dołu no i tu mam problem,bo jak go tak przykręcę to jak włożę w ten profil profile CW ? Nijak bez poglądowego rysunku się nie obejdzie.Dołączam zdjęcie tej mojej ściany.Tą rurę na górze będzie zasłaniał sufit podwieszany , natomiast chodzi mi o te rury na ścianie.


Jeśli masz przykręcone profile U to najpierw koniec profili CW wkładasz załóżmy w dolny profil U a następnie odchylasz o taki kąt by zaszedł w drugi profil U następnie energicznym ruchem doprowadzasz go do pozycji pionowej. Oczywiście profile CW muszą być o około 1,5 cm krótsze niż rzeczywista długość.

DSC01446.jpg

Link do komentarza
Cytat

Jeśli masz przykręcone profile U to najpierw koniec profili CW wkładasz załóżmy w dolny profil U a następnie odchylasz o taki kąt by zaszedł w drugi profil U następnie energicznym ruchem doprowadzasz go do pozycji pionowej. Oczywiście profile CW muszą być o około 1,5 cm krótsze niż rzeczywista długość.


Serdeczne dzięki już teraz mniej więcej wiem jak to zrobię.Nie wiem tylko czy zdecyduję się na profil stalowy czy drewniany,po prostu sadzę że z profilem drewniany będę miał mniej roboty.Ale pomyślę i przekalkuluję za i przeciw.


Link do komentarza
Cytat

Serdeczne dzięki już teraz mniej więcej wiem jak to zrobię.Nie wiem tylko czy zdecyduję się na profil stalowy czy drewniany,po prostu sadzę że z profilem drewniany będę miał mniej roboty.Ale pomyślę i przekalkuluję za i przeciw.


Oczywiście że możesz do ściany przykręcić listwę drewnianą a do niej profil U.
Link do komentarza
Cytat

Oczywiście że możesz do ściany przykręcić listwę drewnianą a do niej profil U.


Rozjaśniło mi się w głowie i teraz widzę że ma kilka wariantów rozwiązania tego problemu.
Poza tym znalazłem (całkiem przypadkowo) bardzo ciekawy blog: płyty gipsowe - porady montera i jest tam mnóstwo baaardzo przydatnych informacji.
Link do komentarza
Cytat

Rozjaśniło mi się w głowie i teraz widzę że ma kilka wariantów rozwiązania tego problemu.
Poza tym znalazłem (całkiem przypadkowo) bardzo ciekawy blog: płyty gipsowe - porady montera i jest tam mnóstwo baaardzo przydatnych informacji.


Te systemy są jak klocki Lego trochę pomyśleć a potem to już samo wychodzi.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...