Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
Czapi

Wylewka anhydrytowa kontra cementowa-

Recommended Posts

Cytat

Ale przecież do manewrowania temperaturą przy ogrzewaniu podłogowym służą sterowniki (pogodowe, pokojowe).Pogodowy "wyprzedza" jakoby mającą nastapić zmianę temperatury na zewnątrz i przy uwzględnieniu dużej bezwładności podłogówki-odpowiednio ją reguluje.
Mając dodatkowo sterownik pokojowy - nie widzę logiki w tym co Pan napisał.



Nie słyszałam o kims kto instaluje w całym domu podłogówkę bez regulatorów temperatury icon_wink.gif




Wszystkie systemy sterowania działają tym skuteczniej im mniejszą bezwładność ma cały układ ogrzewania tzn. w tym przypadku im szybciej się nagrzewa lub chłodzi tym łatwiej będzie Pani sterować temperaturą. Przykładowo dla prostego systemu sterowania typu czujnik w pomieszczeniu i układ włącz/wyłącz piec:
Wychodzi Pani na 8 godzin do pracy w domu jest 23 st C. Ustawia Pani temperaturę na 16 st C.
Wylewka anhydytowa szybko traci ciepło i temperatura w domu spada. Wylewka cementowa ma dużo zmagazynowanego ciepła, które mimo wyłączenia pieca nadal jest oddawane na pomieszczenie, temperatura zaczyna spadać po około 4 godzinach.
Wraca Pani do domu i podkręca ogrzewanie znowu na 23 st.c
W przypadku wylewki anhydytowej następuje szybkie nagrzanie się wylewki i po godzinie temperatura w pomieszczeniu zaczyna szybko rosnąć do 23 st C. W przypadku wylewki cementowej temperatura zaczyna rosnąć po około 4 godzinach.
W efekcie ustawienie w przypadku wylewki cementowej rezygnuje Pani z takiego sterowania temperaturą, bo zbyt długo czeka Pani na nagrzanie pomieszczenia.

To oczywiście duże uproszczenie i zaawansowane systemy sterowania pozwalają znacznie lepiej sterować ogrzewaniem niż w podanym przykładzie. Jednak opisany efekt dużej bezwładności wylewki cementowej zawsze będzie obniżał skuteczność sterowania. Opisany przez Panią system sterowania próbuje kompensować niedogodność w postaci wolno nagrzewającej się wylewki, ale moim zdaniem łatwiej jest tej niedogodność po prostu nie mieć.

Przykład z otwieraniem okiem jest dość skrajny, ale spotkałem takie rozwiązanie przy ogrzewaniu podłogowym - w domu nie było żadnych czujników temperatury icon_wink.gif








Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
Panie Bartku22 - większej bzdury dawno nie słyszałem - zna pan jakiś nowy dom (zakładam że wylewki robi się w nowych domach) który wychłodnie przez 8godzin o 7C? :takaemotka:
tak się składa, że w przypadku nowych energooszczędnych domów (szczególnie z ogrzewaniem podłogowym) nie ma sensu inwestować w skomplikowane i drogie systemy sterowania temperaturą - czy to jastrych, czy to anhydryt.
Bo jest to nieopłacalne, nie tylko ze względów inwestycyjnych (to sporo kosztuje), bardziej się opłaca utrzymywać stałą temperaturę, niż "otwierać okna" W tych wszystkich rozważaniach, nad tym pierdu,pierdu sterowaniem - zapomina się o najważniejszym - podłogówka to olbrzymia ilość wody. To co chcę zobrazować, opiszę na przykładzie - ludzie czasami posiadają kominki, czasami też w nich palą - wie pan co zauważyłem ja i nie tylko ja? - palenie w kominku powoduje podwyższenie temperatury w pomieszczeniu i wyłączenie ogrzewania - a woda w podłogówce stygnie (przypominam, że jest jej dużo) - gdy temperatura w końcu spadnie, że ma się załączyć CO, to pracuje dużo dłużej, bo został zaburzony naturalny cykl (poprzez palenie w kominku!) i zwiększyła się różnica temperatur o jaką trzeba ogrzać tę wodę. Zawsze to powtarzam wszystkim użytkownikom podłogówki i kominka - że palenie w kominku to pozorna oszczędność, bo potem "piec" i tak nadrobi zużyciem to co wcześniej zostało zaoszczędzone przez palenie w kominku.
  • Lubię to 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wylewka anhydytowa szybko traci ciepło i temperatura w domu spada. Wylewka cementowa ma dużo zmagazynowanego ciepła, które mimo wyłączenia pieca nadal jest oddawane na pomieszczenie, temperatura zaczyna spadać po około 4 godzinach.



Miałka miazga.
Przy takiej samej grubości wylewek, nie będzie istotnych różnic w tym zakresie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Panie Bartku22 - większej bzdury dawno nie słyszałem - zna pan jakiś nowy dom (zakładam że wylewki robi się w nowych domach) który wychłodnie przez 8godzin o 7C? :takaemotka:
tak się składa, że w przypadku nowych energooszczędnych domów (szczególnie z ogrzewaniem podłogowym) nie ma sensu inwestować w skomplikowane i drogie systemy sterowania temperaturą - czy to jastrych, czy to anhydryt.
Bo jest to nieopłacalne, nie tylko ze względów inwestycyjnych (to sporo kosztuje), bardziej się opłaca utrzymywać stałą temperaturę, niż "otwierać okna" W tych wszystkich rozważaniach, nad tym pierdu,pierdu sterowaniem - zapomina się o najważniejszym - podłogówka to olbrzymia ilość wody. To co chcę zobrazować, opiszę na przykładzie - ludzie czasami posiadają kominki, czasami też w nich palą - wie pan co zauważyłem ja i nie tylko ja? - palenie w kominku powoduje podwyższenie temperatury w pomieszczeniu i wyłączenie ogrzewania - a woda w podłogówce stygnie (przypominam, że jest jej dużo) - gdy temperatura w końcu spadnie, że ma się załączyć CO, to pracuje dużo dłużej, bo został zaburzony naturalny cykl (poprzez palenie w kominku!) i zwiększyła się różnica temperatur o jaką trzeba ogrzać tę wodę. Zawsze to powtarzam wszystkim użytkownikom podłogówki i kominka - że palenie w kominku to pozorna oszczędność, bo potem "piec" i tak nadrobi zużyciem to co wcześniej zostało zaoszczędzone przez palenie w kominku.


Doszedłem do takich samych wniosków jak TY. Kominek u mnie spełnia już w zasadzie rolę tylko dekoracyjną a rozpala się w nim może dwa trzy razy w roku i nie po to by podnieść temperaturę a tylko by wywołać nastrój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolejny etap budowy i koleje dylematy icon_neutral.gif
Mam w całym domu ogrzewanie podłogowe, naczytałam się różnych dyskusji na temat "najlepszych" wylewek no i oczywiście tradycyjnie -zgłupiałam. Wiele przemawia za anhydrytem, zdania są jednak podzielone icon_rolleyes.gif
Z tego co wyczytałam anhydrytowa ma mniejszą bezwładność(szybciej sie nagrzewa, szybciej stygnie), podobno łatwiej nią sterować, lepiej otula rurki, dobrze poziomuje powierzchnię.
A jak wychodzi cenowo za m3?
Widziałam zdjęcia z kamery termowizyjnej (piękna reklama L:afarge icon_wink.gif ) i różnica w stosunku do cementowej była wyraźna(rozkład temperatury)
Co przemawiałoby za cementową?
Proszę o sugestie.


Płynna wylewka anhydrytowa jest optymalnym uzupełnieniem systemów ogrzewania podłogowego.

Za jej stosowaniem w połączeniu z ogrzewaniem podłogowym przemawia przede wszystkim to, że ponad dwa razy szybciej się nagrzewa w porównaniu z wylewką cementową. A w nowoczesnych systemach ogrzewań podłogowych np. firmy Uponor chodzi o to, aby istniała możliwość sterowania tymi systemami. Możliwość sterowania płytą grzewczą zapewnia nam optymalny komfort mieszkania.

W załączeniu przesyłam również broszurę, która porównuje wylewki anhydrytowe i cementowe.

Wybór należy oczywiście do forumowiczki, trzeba jednak pamiętać o tym, że dom buduje się najczęściej raz w życiu

Leszek Rudek
Product Manager ds. systemów podłogowych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Za jej stosowaniem w połączeniu z ogrzewaniem podłogowym przemawia to, że ponad dwa razy szybciej się nagrzewa w porównaniu z wylewką cementową. A w nowoczesnych systemach ogrzewań podłogowych chodzi o to, aby istniała możliwość sterowania tymi systemami. Możliwość sterowania płytą grzewczą zapewnia nam optymalny komfort mieszkania.

Ale się gościu nakręcił "ponad dwa razy szybciej się nagrzewa" ,nie lepiej napisać prawie trzy razy szybciej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Miałka miazga.
Przy takiej samej grubości wylewek, nie będzie istotnych różnic w tym zakresie.


Witam forumowiczów icon_smile.gif
Przy takiej samej grubości wylewek... być może, ale też nie jestem do końca przekonany( chociażby ze względu na mniejszą ich porowatość niż cementowych).
W wylewkach ahydrytowych chodzi również o to, że mogą być cieńsze niż cementowe, a co za tym idzie szybciej oddadzą ciepło, można wtedy lepiej, patrz grubiej docieplić podłogę itp.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Witam forumowiczów
Przy takiej samej grubości wylewek... być może, ale też nie jestem do końca przekonany( chociażby ze względu na mniejszą ich porowatość niż cementowych).
W wylewkach ahydrytowych chodzi również o to, że mogą być cieńsze niż cementowe, a co za tym idzie szybciej oddadzą ciepło, można wtedy lepiej, patrz grubiej docieplić podłogę itp.


To wszystko fikcja literacka ,gdyby rozpatrywał samą wylewkę na zewnątrz budynku wtedy tak ,ale każdy budynek jet zaizolowany osłonięty ścianami ,a wylewka z wężownicą jest wewnątrz tych pomieszczeń. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Cementowe też mogą być "cieńsze" - kwestia umowna.


Mogą być cieńsze ?
Panowie oświećcie mnie jeśli się mylę...
Wylewka anhydrytowa - minimum 2,5 cm nad rurą grzewczą
Wylewka cementowa - minimum 4,5 cm nad rurą grzewczą

Wychodzi mi dla wylewki anhydrytowej minimalna grubość przy ogrzewaniu podłogowym - 4,5 - 5 cm, a dla cementowej 6,5 - 7 cm.
I które mogą być cieńsze ?

Nie wymądrzam się... opieram się na informacjach od wykonawców, instalatorów oraz znajomych, którzy mają jedne i drugie wylewki...
U siebie mam 220 m2 wylewki anhydrytowej i 36 m2 cementowej w garażu, gdzie również jest podłogówka icon_cool.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nikt tu nie napisał bzdury, każda wylewka czy to cementowa czy anhydrytowa ma swoje wady i zalety, po prostu trzeba uśrednić te skrajne opinie...Tak jak wspomniano wyżej cementowa dłużej się nagrzewa i dłużej stygnie to z anhydrytową jest na odwrót :szybciej sie nagrzewa-szybciej stygnie.
A kwestia finansowa?
Na około 150m2 wylewki około 5 cm grubości jaki jest koszt anhydrytu?Może to mnie przekona?



Witam icon_smile.gif
Ciekawy jestem, czy wybrałaś już rodzaj wylewki ?

Ja odszukałem przed chwilą swoje wyliczenia wylewki anhydrytowej:
grubość 5 - 6 cm
cena za m3 wylewki Agilla Sols - kupowana w zeszłym roku z cementowni Bydgoszcz - 415 zł netto
robocizna - 12 zł/ m2
sporo zapłaciłem za transport 2 gruszek wylewki bo odległość do mnie była spora - ponad 100km
Ekipa polecana przez producenta wylewki...

Jesli masz jakieś pytania, to pisz...

Porównując koszty doszedłem do wniosku, że dla moich prawie 230 m2 wylewki przy wylewce cementowej zaoszczedziłbym jakieś 1500 zł. chyba bez kosztów transportu gruszek - kolejne 1600 zł.. Cementowej musiałbym wylalać, a w zasadzie ułożyć dużo więcej. W to miejsce poszedł dodatkowy styropian.

Cytat

To wszystko fikcja literacka ,gdyby rozpatrywał samą wylewkę na zewnątrz budynku wtedy tak ,ale


Czapi ma zbudowany dom z określonym ociepleniem i pomieszczeniami. Pomagamy jej wybrać rodzaj wylewki do konkretnego budynku, a więc nie pisz, że to fikcja literacka.
Jak piszesz "każdy budynek jet zaizolowany osłonięty ścianami ,a wylewka z wężownicą jest wewnątrz tych pomieszczeń." i ten "każdy" budynek to jest w tym wypadku budynek Czapi ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jeżeli dla Ciebie 3000 to taki sobie dodatkowy wydatek to nikt Ci nie zabroni wydawać swoich pieniędzy,tylko że tu jest dużo ludzi co budując oglądają każdą złotówkę z dwóch stron zanim ją wydadzą. Są sprawy gdzie nie liczą się koszty i nie warto oszczędzać ale są także takie rozwiązania gdzie nie warto przepłacać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czapi ma zbudowany dom z określonym ociepleniem i pomieszczeniami. Pomagamy jej wybrać rodzaj wylewki do konkretnego budynku, a więc nie pisz, że to fikcja literacka.
Jak piszesz "każdy budynek jet zaizolowany osłonięty ścianami ,a wylewka z wężownicą jest wewnątrz tych pomieszczeń." i ten "każdy" budynek to jest w tym wypadku budynek Czapi ...

.

Odniosłem się do tej wypowiedzi "W wylewkach ahydrytowych chodzi również o to, że mogą być cieńsze niż cementowe, a co za tym idzie szybciej oddadzą ciepło". Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeżeli dla Ciebie 3000 to taki sobie dodatkowy wydatek to nikt Ci nie zabroni wydawać swoich pieniędzy,tylko że tu jest dużo ludzi co budując oglądają każdą złotówkę z dwóch stron zanim ją wydadzą. Są sprawy gdzie nie liczą się koszty i nie warto oszczędzać ale są także takie rozwiązania gdzie nie warto przepłacać.


Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania to po co w ogóle ocieplać dom to przecież dodatkowe koszty i to wcale nie mniejsze niż 3000 zł ... icon_razz.gif
Przeliczając moje " niepotrzebne wydatki" na 1 m2 powierzchni to wylewka anhydrytowa kosztowała mnie więcej o 13 zł za m2 niż cementowa. Połowa z tych kosztów to transport !!!. Sama wylewka to 6,52 zł wiecej za m2.
W przypadku domu Czapi to 150 X 6,52 = 978 zł. plus transport, którego w wypadku cementu też nie liczyłem.
Różnica zwróci się w przeciągu sezonu max 2 sezonów grzewczych, a przecież domu nie budujemy na 2 lata.
Ja zaliczyłbym wydatki na tą konkretną wylewkę do kosztów na których jak piszesz nie warto oszczędzać, ale każdy robi jak uważa. Można sobie założyć parapety grnitowe lub pcv i to są właśnie koszty, które można sobie odpuścić, ale na izolacji i ogrzewaniu ja bym nie oszczędzał...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Mogą być cieńsze ?
Panowie oświećcie mnie jeśli się mylę...
Wylewka anhydrytowa - minimum 2,5 cm nad rurą grzewczą
Wylewka cementowa - minimum 4,5 cm nad rurą grzewczą

Wychodzi mi dla wylewki anhydrytowej minimalna grubość przy ogrzewaniu podłogowym - 4,5 - 5 cm, a dla cementowej 6,5 - 7 cm.
I które mogą być cieńsze ?



Plastyfikator - to takie cóś co pozwala na "pocienienie" grubości wylewki betonowej.
A do jakiej grubości ? Tadam - no właśnie.

Cytat

Różnica zwróci się w przeciągu sezonu max 2 sezonów grzewczych, a przecież domu nie budujemy na 2 lata.



Wylicz tą różnicę dla ogrzewania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Można sobie założyć parapety grnitowe lub pcv i to są właśnie koszty, które można sobie odpuścić, ale na izolacji i ogrzewaniu ja bym nie oszczędzał...


Czegoś nie rozumiesz chyba ,jak wylewka lepiej przewodzi ,to gorzej izoluje .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Idąc dalej Twoim tokiem rozumowania to po co w ogóle ocieplać dom to przecież dodatkowe koszty i to wcale nie mniejsze niż 3000 zł ... icon_razz.gif
Przeliczając moje " niepotrzebne wydatki" na 1 m2 powierzchni to wylewka anhydrytowa kosztowała mnie więcej o 13 zł za m2 niż cementowa. Połowa z tych kosztów to transport !!!. Sama wylewka to 6,52 zł wiecej za m2.
W przypadku domu Czapi to 150 X 6,52 = 978 zł. plus transport, którego w wypadku cementu też nie liczyłem.
Różnica zwróci się w przeciągu sezonu max 2 sezonów grzewczych, a przecież domu nie budujemy na 2 lata.
Ja zaliczyłbym wydatki na tą konkretną wylewkę do kosztów na których jak piszesz nie warto oszczędzać, ale każdy robi jak uważa. Można sobie założyć parapety grnitowe lub pcv i to są właśnie koszty, które można sobie odpuścić, ale na izolacji i ogrzewaniu ja bym nie oszczędzał...


Nie będę teraz wyliczał na czym można oszczędzać a na czym nie przy budowie domu.
Ton Twojej wypowiedzi nie brzmi jak wypowiedź inwestora tylko producenta. Ja ma cementowa i nie widzę jakiś ogromnych strat .Jeżeli podłogówka złapie temperaturę to ja trzyma a czy ona załapie ja godzinę czy dwie szybciej aniżeli przy cementowej to jaką różnicę widzisz? No chyba ,że Ty codziennie lub co drugi dzień rozpalasz i zależy aby szybko się podłogówka nagrzała icon_biggrin.gif
Piszesz o zwrocie kosztów w ciągu dwóch sezonów- jakich kosztów? Jesteś raczej na poziomie teoretycznym ,poczekamy jak przejdziesz do praktyki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Czegoś nie rozumiesz chyba ,jak wylewka lepiej przewodzi ,to gorzej izoluje .


Izolacja miała posłużyć za przykład, że nie warto na niej oszczędzać...
Wracając do tematu, anhydrytowa lepiej przewodzi, może być cieńsza, wieć możemy dać więcej styro pod nią przy tej samej łącznej grubości warstw podłogi...
Nie twierdzę, że jest idealna, ma też swoje wady, chciażby nieodporność na działanie wody w porównaniu do cementowej ...

Cytat

Plastyfikator - to takie cóś co pozwala na "pocienienie" grubości wylewki betonowej.
A do jakiej grubości ? Tadam - no właśnie.


Wylicz tą różnicę dla ogrzewania



Dodawanie plastyfikatora do wylewki betonowej w przypadku ogrzewania podłogowego to obowiązek !!!, a podane grubości wylewki są własnie z użyciem plastyfikatora, więc o żadnym "pocienieniu" nie może być mowy icon_cool.gif

Wylewka anhydrytowa szybciej reaguje na zmiany temperatury i łatwiej sterować ogrzewaniem w domu, ale o tym napiasano już wcześniej w tym temacie. Chyba BArtek22 icon_cool.gif Edytowano przez sebkot (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Dodawanie plastyfikatora do wylewki betonowej w przypadku ogrzewania podłogowego to obowiązek !!!, a podane grubości wylewki są własnie z użyciem plastyfikatora, więc o żadnym "pocienieniu" nie może być mowy



Czyżby ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Izolacja miała posłużyć za przykład, że nie warto na niej oszczędzać...
Wracając do tematu, anhydrytowa lepiej przewodzi, może być cieńsza, wieć możemy dać więcej styro pod nią przy tej samej łącznej grubości warstw podłogi...
Nie twierdzę, że jest idealna, ma też swoje wady, chciażby nieodporność na działanie wody w porównaniu do cementowej ...



Dodawanie plastyfikatora do wylewki betonowej w przypadku ogrzewania podłogowego to obowiązek !!!, a podane grubości wylewki są własnie z użyciem plastyfikatora, więc o żadnym "pocienieniu" nie może być mowy Array="" style="vertical-align:middle" Array border="0" alt="icon_cool.gif">

Wylewka anhydrytowa szybciej reaguje na zmiany temperatury i łatwiej sterować ogrzewaniem w domu, ale o tym napiasano już wcześniej w tym temacie.


po co dawać więcej styropianu zwłaszcza pomiędzy kondygnacjami ?

A słyszałeś o łacie wibracyjnej do zagęszczania posadzek?


Wylewka nie ma zasadniczego wpływu na zwrot " łatwiej sterować ogrzewaniem w domu" to fikcja literacka różnica jest tylko przy rozruchu instalacji.A rozruch robi się raz w roku na jesieni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Wylewka nie ma zasadniczego wpływu na zwrot " łatwiej sterować ogrzewaniem w domu" to fikcja literacka różnica jest tylko przy rozruchu instalacji.A rozruch robi się raz w roku na jesieni.


Chyba ,że ktoś rozpala co dwa dni lub raz na tydzień icon_biggrin.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
I co z tego ?
Wszak betonowa wylewka m niższy współczynnik lambda max o 0,5Wm2K.
Jak z tego zrobić znaczącą bezwładność, albo roczne oszczędności prawie 500zł ?

Jak się komuś uda - Nobel gwarantowany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

po co dawać więcej styropianu zwłaszcza pomiędzy kondygnacjami ?

A słyszałeś o łacie wibracyjnej do zagęszczania posadzek?


Wylewka nie ma zasadniczego wpływu na zwrot " łatwiej sterować ogrzewaniem w domu" to fikcja literacka różnica jest tylko przy rozruchu instalacji.A rozruch robi się raz w roku na jesieni.



A czym łatwiej sterować ? grzejnikami czy podłogówką i dlaczego ?

Cytat

I co z tego ?
Wszak betonowa wylewka m niższy współczynnik lambda max o 0,5Wm2K.
Jak z tego zrobić znaczącą bezwładność, albo roczne oszczędności prawie 500zł ?

Jak się komuś uda - Nobel gwarantowany.



Masz wylewkę betonową i podłogówkę ? to włącz pompę obiegową i poczekaj po jakim czasie instalacja zareaguje na podanie wody w rurki podłogówki tzn, po jakim czasie podłoga zacznie robić się ciepła...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

a co? sam nie wiesz?



Wiem, ale byłem przekonany, że doświadczeni forumowicze też wiedzą... icon_razz.gif

Link do plastyfikatora
http://meexchemia.pl/plastyfikator-do-wylewek.html

Link do postu experta z redakcji, wcale nie nowego, w temacie "wylewka na ogrzewanie podłogowe"
https://forum.budujemydom.pl/index.php?s=&a...ost&p=23006

Link do instrukcji projektowania i wykonywania ogrzewania podłogowego firmy Kisan. Strona 76 - wykonanie płyty grzejnej. POLECAM !!!
http://kisan.pl/files/upload/instrukcja201...et1110.indd.pdf

Poczytaj... Popytaj...
Pozdrawiam icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1. Grubość (łączna) wylewki wynika z obciążeń czynnych (przewidywanych i określonych normami) dla danego zastosowania (pomieszczenia),

2. Zgodnie z tymi normami minimalna (łączna) grubość płyty (posadzki) pływającej (pod ogrzewanie podłogowe) wynosi 65mm dla zwykłego jastrychu.

3. Różnego rodzaju plastyfikatory zwiększają wytrzymałość posadzki na zginanie i ściskanie, co pozwala na zmniejszenie grubości warstwy posadzki - akurat podany przez Ciebie plastyfikator zwiększa o nie mniej niż 30%, czyli z nim grubość posadzki może wynosić nie mniej niż 45mm.

4. Grubość warstwy nad rurą wynika z jej wytrzymałości "mechanicznej" i często jest podawana przez producenta rury (systemu) w zależności od rodzaju posadzki.

5.Producenci systemów, często podają minimalne grubości w zależności od zastosowanego plastyfikatora np. http://pl.heating.danfoss.com/PCMPDF/Handb...ic_VGCTB249.pdf strona 17 ostatnia tabelka.

6. Są gotowe posadzki np.:
Cytat

POSADZKA CEMENTOWA – OPTYZAR

ZASTOSOWANIE
Zaprawa na bazie cementu, do wylewania podkładów podłogowych i posadzek, wewnątrz i na zewnątrz budynków. Rodzaj zastosowania: jako zespolona z podłożem - min. gr. 20 mm, na warstwie oddzielającej - min. grubość 35 mm, "pływająca" - min. gr. 40 mm., zaprawy można używać do zatapiania elementów grzejnych - min. grubość nad elementem grzejnym - 25 mm.



Cytat

Masz wylewkę betonową i podłogówkę ? to włącz pompę obiegową i poczekaj po jakim czasie instalacja zareaguje na podanie wody w rurki podłogówki tzn, po jakim czasie podłoga zacznie robić się ciepła...



Jak robi się ciepła, to znaczy, że źle wykonano ogrzewanie podłogowe. icon_evil.gif
Naraża się zdrowie ludzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

1. Grubość (łączna) wylewki wynika z obciążeń czynnych (przewidywanych i określonych normami) dla danego zastosowania (pomieszczenia),


2. Zgodnie z tymi normami minimalna (łączna) grubość płyty (posadzki) pływającej (pod ogrzewanie podłogowe) wynosi 65mm dla zwykłego jastrychu.


3. Różnego rodzaju plastyfikatory zwiększają wytrzymałość posadzki na zginanie i ściskanie, co pozwala na zmniejszenie grubości warstwy posadzki - akurat podany przez Ciebie plastyfikator zwiększa o nie mniej niż 30%, czyli z nim grubość posadzki może wynosić nie mniej niż 45mm.


4. Grubość warstwy nad rurą wynika z jej wytrzymałości "mechanicznej" i często jest podawana przez producenta rury (systemu) w zależności od rodzaju posadzki.

5.Producenci systemów, często podają minimalne grubości w zależności od zastosowanego plastyfikatora np. http://pl.heating.danfoss.com/PCMPDF/Handb...ic_VGCTB249.pdf strona 17 ostatnia tabelka.



6. Są gotowe posadzki np.:

Jak robi się ciepła, to znaczy, że źle wykonano ogrzewanie podłogowe. icon_evil.gif
Naraża się zdrowie ludzi.




Ad 1
Chodzi mi o łączną grubość warstw podłogi, a w szczegóności ( styropian + wylewka ). Przy mniejszej grubości wylewki możemy dać więcej styro...

Ad 2
Czyli 4 cm nad rurkami przy użyciu plastyfikatora

Ad 3
Nieprawda !!! 6,5 cm zgodnie z przytaczaną przez Szanownego Forumowicza instrukcją Danfoss str. 14 dodatki do wylewek

Ad 4 i 5
Instrukcja Danfoss str. 14 dodatki do wylewek :
normal - 70 mm
specjal - 65 mm - jakość wylewki CTF5, patrz tabelka na str 17


Jak się robi ciepło, czyli gdy posadzka nagrzeje się do temperatury około 25 - 27 stopni, a konkretnie do temperatur nie wyższych niż max dopuszczalne, a te zgodnie z normą podaną w instrukcji Danfoss i nie tylko, wynoszą:

35 stopni - strefa brzegowa 1m
29 stopni strefa komfortu, czyli tam gdzie przebywamy długo .... salon, sypialnie itp.( jeśli na podłodze mamy panele to temp nie wyższa niż 27 stopni - to już nie z instrukcji Danfoss tylko zalecenia producentów paneli icon_razz.gif )
33 stopnie - łazienki

Cytat

6. Są gotowe posadzki np.:


Sorry
Żeby nie było, że nie odnoszę się do postów i nie odpowiadam na pytania...
Rzeczywiście " osiągi" tej wylewki optyzar są co najmniej zachęcające, przynajmniej na karcie technicznej...
Ciekawe jak z oporem cieplnym, a co za tym idzie z przewodzeniem bo na karcie nie podano wartości.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Prawda, prawda - podają zgodnie z normą EN 1991 czyli dla posadzek innych niż w domach mieszkalnych.

U nas w tym zakresie obowiązuje norma PN-82/B-02003, czyli 1,5 kN/m2 to normowe obciążenie dla budownictwa jednorodzinnego (, tab.1 poz.3)

A dla wartości mniejszych jak 2kN/m2 jest tak jak pisałem.

I czytaj uważnie pisałem o łącznej grubości wylewki (posadzki) - łącznej czyli to co na warstwie, w tym przypadku, izolacji czyli rurka + to co nad nią.

Cytat

Żeby nie było, że nie odnoszę się do postów i nie odpowiadam na pytania...
Rzeczywiście " osiągi" tej wylewki optyzar są co najmniej zachęcające, przynajmniej na karcie technicznej...




To wylewka betonowa, może być cieńsza, czy też nie może - bo to, że może cały czas kwestionujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

A czym łatwiej sterować ? grzejnikami czy podłogówką i dlaczego ?


No właśnie to jest zasadnicze pytanie ale po co mieszać grzejniki z podłogówką ,mój 14 letni syn wie że łatwiej sterować grzejnikami ,zajmijmy się podłogówką, proszę powiedzieć dlaczego z uporem maniaka twierdzi Pan że "jeżeli wylewka anhydrytowa szybciej reaguje na zmiany temperatury, to łatwiej sterować ogrzewaniem podłogowym w domu" ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

No właśnie to jest zasadnicze pytanie ale po co mieszać grzejniki z podłogówką ,mój 14 letni syn wie że łatwiej sterować grzejnikami ,zajmijmy się podłogówką, proszę powiedzieć dlaczego z uporem maniaka twierdzi Pan że "jeżeli wylewka anhydrytowa szybciej reaguje na zmiany temperatury, to łatwiej sterować ogrzewaniem podłogowym w domu" ?


Nie twierdzę, że łatwiej sterować podłogówką. Łatwiej sterować oczywiście instalacją o mniejszej bezwładności, a w przypadku ogrzewania podłogowego wylewka anhydrytowa ma ją mniejszą niż betonowa, więc jak Pan pisze, Pana 14 letni syn napewno wie, że łatwiej sterować podłogówką z wylewką anhydrytową...
Jeśli się mylę, to mnie przekonajcie...
Aha i jeszcze jedno przy okazji; Nie jestem producentem, dystrybutorem ani sprzedawcą, czy wykonawcą wylewek anhydrytowych. Jak pisałem wcześniej posiadam u siebie w domu zarówno wylewkę anhydrytową jak i betonową z ogrzewaniem podłogowym. Taką podjąłem decyzję, a czy dobrą, myślę, że tak...
Ta uwaga akurat nie jest bezpośrednio do Pana, tylko do innego forumowicza, który z kolei Pana cytując " z uporem maniaka " pisze, że muszę być producentem tych wylewek.
Pozdrawiam icon_cool.gif

Zauważyłem, że Czapi czyta temat...
Ciekawy jestem jaki rodzaj wylewki -posadzki wybrałaś, bo przecież temat powstał dlatego, żeby pomóc Ci w jej wyborze icon_wink.gif Edytowano przez sebkot (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jasne.Czytam , czytam
...po prostu obserwuję ten ring icon_wink.gif
Ja już zdecydowałam-będzie tradycyjnie: z miksokreta.
Powód:-brak doświadczonych i przede wszystkim SPRAWDZONYCH ekip na moim terenie;
-cena;
-moim zdaniem łatwiej spiep...ć anhydryt a tego się boję.
-zyski z zastosowania anhydrytu zbyt małe abym się zdecydowała...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Prawda, prawda - podają zgodnie z normą EN 1991 czyli dla posadzek innych niż w domach mieszkalnych.

U nas w tym zakresie obowiązuje norma PN-82/B-02003, czyli 1,5 kN/m2 to normowe obciążenie dla budownictwa jednorodzinnego (, tab.1 poz.3)

A dla wartości mniejszych jak 2kN/m2 jest tak jak pisałem.

I czytaj uważnie pisałem o łącznej grubości wylewki (posadzki) - łącznej czyli to co na warstwie, w tym przypadku, izolacji czyli rurka + to co nad nią.




To wylewka betonowa, może być cieńsza, czy też nie może - bo to, że może cały czas kwestionujesz.



Czy ktoś wykonywał wylewki przy użyciu tej super zaprawy? Niech się wypowie...
lub ktoś kto wykonywał albo ma u siebie posadzki betonowe z ogrzewaniem podłogowym cieńsze niż 6,5 - 7 cm.
Jakie dawał zbrojenie?
Jakie dylatacje ?
Powtarzam. Nie chcę nikogo namawiać na wylewki anhydrytowe. Ja takie wybrałem i już ich nie zmienię. Uważam, że mój wybór był słuszny. Przekonajcie mnie, że nie to przyznam rację i być może uchroni to przyszłych budujących przed złym wyborem...
Żeby nie było... mam również jastrych betonowy z ogrzewaniem podłogowym w garażu, ale o tym też juz pisałem tylko nie wszyscy chcą czytać ....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakie zbrojenie ?
A posadzka gipsowa jest zbrojona ? No chyba, że ten gips ma większą wytrzymałość od betonu.
No dobra - dodaje się włókna szklane.

I kto mówi, że Twój wybór nie jest słuszny ?

Argumenty są tylko niepotrzebnie przez Ciebie naciągane.


Ps. Większość "podłogowców" zwiększa grubość wylewki, aby zwiększyć akumulację - zwłaszcza w przypadku ogrzewania elektrycznego (w tym PCi), aby zracjonalizować wykorzystanie II taryfy.

Jak ktoś chce, a są tacy, mieć jak najmniejszą akumulację, a co za tym idzie, mniejszą bezwładność ogrzewania podłogowego - wybiera posadzki suche, gips lub cieńszą posadzkę betonową.

Ot i cała filozofia. icon_cool.gif



Ups. Atak zwielokrotnił mój wpis. Edytowano przez bajbaga (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Nie twierdzę, że łatwiej sterować podłogówką. Łatwiej sterować oczywiście instalacją o mniejszej bezwładności, a w przypadku ogrzewania podłogowego wylewka anhydrytowa ma ją mniejszą niż betonowa, więc jak Pan pisze, Pana 14 letni syn napewno wie, że łatwiej sterować podłogówką z wylewką anhydrytową...
Jeśli się mylę, to mnie przekonajcie...

Więc proszę się zastanowić ,wylewka anhydrytowa ma lepszą przewodność niż betonowa ,czyli grzejąc dwa identyczne pomieszczenia ,utrzymując w nich identyczne temperatury powietrza , powierzchnia na styku płyty z powietrzem wylewki anhydrytowej, będzie chłodniejsza od wylewki betonowej czy cieplejsza?. Edytowano przez animus (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Korzystając z okazji dyskusji mam pytanie:czy wylewkę z miksokreta trzeba podlewać przy obecnych temperaturach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
kiedy miałaś wylewane?
kiedyś czytałem taki poradnik - 2 tygodnie polewać, dodatkowo przykrywać folią, a okna zasłaniać(chronić przed nadmiernym nasłonecznieniem). Potem 2 tygodnie tylko z folią z zasłoniętymi oknami. potem suszyć - jakoś tak.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

kiedy miałaś wylewane?
kiedyś czytałem taki poradnik - 2 tygodnie polewać, dodatkowo przykrywać folią, a okna zasłaniać(chronić przed nadmiernym nasłonecznieniem). Potem 2 tygodnie tylko z folią z zasłoniętymi oknami. potem suszyć - jakoś tak.....



Jeszcze nie wylałam, ale juz słyszę sprzeczne opinie-jedni mówią że podlewać, inni że nie.Doczytałam, że to zależy od nasłonecznienia, temperatury, przewiewnosci pomieszczeń itd.
Jak piszesz, to dość skomplikowany proces icon_confused.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jak pielęgnować wylewkę to powinni powiedzieć fachowcy co będą robić wylewkę.
A tak przy okazji to zwróć uwagę aby dobrze zacierali rogi,bo nieraz bywało ,ze w narożnikach posadzka była wyższa niż na środku.
Na pewno nie może być przeciągu po wylaniu posadzki bo się powciąga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak pielęgnować wylewkę to powinni powiedzieć fachowcy co będą robić wylewkę.
A tak przy okazji to zwróć uwagę aby dobrze zacierali rogi,bo nieraz bywało ,ze w narożnikach posadzka była wyższa niż na środku.
Na pewno nie może być przeciągu po wylaniu posadzki bo się powciąga.



Liczę na to że nam wytłumaczą
Dzięki za rady!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość adiqq
ja tam bym na fachowców zbytnio nie liczył - ich interesuje przede wszystkim żeby zrobić i skasować icon_biggrin.gif
u mnie szef ekipy ksero sobie robił mojej "instrukcji" którą miałem od firmy montującej PC - mówił że będzie każdemu inwestorowi dawać, bo ładnie napisane jest icon_razz.gif
czy tak faktycznie robi - nie mam pojęcia....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeszcze nie wylałam, ale juz słyszę sprzeczne opinie-jedni mówią że podlewać, inni że nie.Doczytałam, że to zależy od nasłonecznienia, temperatury, przewiewnosci pomieszczeń itd.
Jak piszesz, to dość skomplikowany proces


Przykryć folią na kilka dni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witam
jestem tu dość krótko i poszukuję rady nt jak wiadomo wylewki rozumiem bezwładność i itd z tym sobie coś wymyślę niemniej mam inny problem czy lepiej podłogę drewnianą ułożyć na szybko reagującym anhydrycie z natury suchym czy na betonie ?
dawid

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Kolejny etap budowy i koleje dylematy icon_neutral.gif
Mam w całym domu ogrzewanie podłogowe, naczytałam się różnych dyskusji na temat "najlepszych" wylewek no i oczywiście tradycyjnie -zgłupiałam. Wiele przemawia za anhydrytem, zdania są jednak podzielone icon_rolleyes.gif
Z tego co wyczytałam anhydrytowa ma mniejszą bezwładność(szybciej sie nagrzewa, szybciej stygnie), podobno łatwiej nią sterować, lepiej otula rurki, dobrze poziomuje powierzchnię.
A jak wychodzi cenowo za m3?
Widziałam zdjęcia z kamery termowizyjnej (piękna reklama L:afarge icon_wink.gif ) i różnica w stosunku do cementowej była wyraźna(rozkład temperatury)
Co przemawiałoby za cementową?
Proszę o sugestie.



Ja wybrałem anhydryt icon_biggrin.gif, wylewkę mam grubą jak na anhydryt bo 6-7cm (chciałem wyrównać do poziomu przed remontem), rurki ułożone gęsto co 10cm na styropianie knauf floor. Nagrzewa się rzeczywiście szybko, jest mocna i wcale woda jej nie taka straszna. Raz mi wylali parę litrów wody przy remoncie z wiaderka, ale woda dość szybko wyparowała. Mojej dziewczynie podoba się po jak przeschnie ma biały kolor prawie jak ściany po tynkach gispowych, ale kobiety patrzą na wszystko inaczej icon_smile.gif. Zauważyłem że nagrzewa się również szybko jak pale w kominku, mam na dnie wylewki czujnik temperatury, nie wiem czy posadzka betonowa nagrzewa się podobnie "łapiąc" ciepło z otoczenia.

Na razie w domu nie mieszkam, ale zainstalowałem sobie czujniki http://cisowa.kkozle.org na wykresie widać jak podnosi się temperatura posadzki (wtedy palę w kominku).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nie studiowałem całego tematu ale napisze swoje zdanie

mam posadzke anchrydowa pisze ktoś że dwa razy szybciej się nagrzeje podnieca się tym cały temat tylko po co? pewnie robi to:) (wyeliminowanie dylatacji to duża zaleta to fakt ale w posadzkach betonowych dobrze zrobione dylatacje w ogóle nie przeszkadzają)

posadzka anchrydowa nagrzewa się szybciej tylko jeżeli jest sezon grzewczy to i tak nagrzewa się raz i cały czas grzejemy nie wyłączymy ogrzewania najwyżej temp. zmniejszymy

co do jastrychu dłużej się nagrzewa ale on też ciągle grzeje

anchryt jest lepszy wiosna jesienia jak rano jest zimno włanczamy ogrzewanie szybko sie nagrzeje i popołudniu wyłączamy
posadzka betonowa rano dłużej bedzie się nagrzewać i dłużej trzymać jest to gorsze jak w południe robi się ciepło nagrzewa się w domu a beton długo stygnie
jeżeli posadzkę betonowa zrobisz z piasku 0-4mm do tego dodasz kruszywo 2-8mm to kamyszki dłużej będą trzymać ciepło i beton bedzie mocniejszy, a posadzkarze w polsce często robią posadzke z piasku 0-2mm dla mnie to zaprawa cementowa nie jastrych cementowy

wracając do tematu w sumie dziś mamy tak ocieplone budynki, 3 szyby w oknach że nawet jak ciepło robi się na zewnątrz to w budynku zimno więc nie ma się co podniecać ze szybciej się nagrzewa jak i tak trzeba utrzymywać temp. podłogi niską ale trzeba

dla mnie i anchryt ma swoje zalety i wady i betonowa wylewka też nie ważne co wybierzecie ważne żeby zrobiła to odpowiednia ekipa bo oszustów nie brakuje
często też słysze że anchryt jest idealnie równy bo jest to wylewka samopoziomująca wiele razy to słyszałem jeżeli ktoś wam tak mówi to macie doczynienia z IDIOTĄ samo nic się nie robi wszystko robią ludzie od nich zależy jak równo będziecie mieli zrobioną wylewkę czy to anchryt czy jastrych wszystko zależy od ekipy



 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jak pielęgnować wylewkę to powinni powiedzieć fachowcy co będą robić wylewkę.
A tak przy okazji to zwróć uwagę aby dobrze zacierali rogi,bo nieraz bywało ,ze w narożnikach posadzka była wyższa niż na środku.
Na pewno nie może być przeciągu po wylaniu posadzki bo się powciąga.



po wylaniu posadzki na drugi dzień posadzkę należy zrosić i przykryć folią malarską jeżeli są rolety zasłonić, nie otwierać okien folie trzymamy 9-14 dni od wylania

przy dużych upałach mocniej zraszamy i przykrywamy folią, i już nie podlewamy możemy sprawdzić na drugi dzień czy pod folią posadzka jest wilgotna bedzie na pewno, przy dużych oknach podczas dużego słonca (tam gdzie słonce wpada przez okno większość dnia) posadzka może wysychać tam gdzie pada mocne słonce jak nie jest wilgotna posadzka odkrywamy i zraszamy i tak co dziennie - albo zasłaniamy okno ciemną folią

w zimne dni (zimą) posadzkę robimy z cementu I szybciej wiąże i wytwarza większą temp. na początku taką posadzkę po wylaniu należy tylko przykryć folią ilość wody dodana podczas urabiania wystarczy do związania (przykrywamy na drugi dzien po wylaniu)

folia malarska nie może być zbyt cienka ponieważ bedzie się darła podczas przykrywania
dobrze jest nabrać wiaderko wody przykryć pomieszczenie i z wiaderka popryskać folie krople wody docisną ja a po paru minutach folia przyklei się do posadzki

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

często też słysze że anchryt jest idealnie równy bo jest to wylewka samopoziomująca wiele razy to słyszałem jeżeli ktoś wam tak mówi to macie doczynienia z IDIOTĄ samo nic się nie robi wszystko robią ludzie od nich zależy jak równo będziecie mieli zrobioną wylewkę czy to anchryt czy jastrych wszystko zależy od ekipy



Bzdury gadasz, sorry, ale inaczej tego nazwać nie można. Przez takie komentarze później po internet krążą mity w stylu "podłogówka jest be bo kurz unosi". wystarczy się zapoznać ze specyfikacją produktu i właśnie że robi się "samo" to jest fizyka ze szkoły podstawowej. Nalej sobie wody do szklanki, jak nie ustawisz szklanki to grawitacja ziemska zrobi swoje. Płynny anhydryt zachowuje się tak samo, jak masz nierówności to chyba cie oszukali ze składem . Akurat jestem teraz na budowie i specjalnie dla Ciebie zrobiłem kilka zdjęć z różnych miejsc.




Edytowano przez lukasino (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Bzdury gadasz, sorry, ale inaczej tego nazwać nie można. Przez takie komentarze później po internet chodzą mity w stylu "podłogówka jest be bo kurz unosi". wystarczy się zapoznać ze specyfikacją produktu i właśnie że robi się "samo" to jest fizyka ze szkoły podstawowej. Nalej sobie wody do szklanki, jak nie ustawisz szklanki to grawitacja ziemska zrobi swoje. Płynny anhydryt zachowuje się tak samo, jak masz nierówności to chyba cie oszukali ze składem . Akurat jestem teraz na budowie i specjalnie dla Ciebie zrobiłem kilka zdjęć z różnych miejsc.






idz sie doucz się, ty bzdury gadasz:)
kolego zrozum to zę ludzie to robia wystarczy ze mniej w jednym koncu pomieszczenia naleje i już jest zle

a najbardziej w przejsciach wychodzi to za mało naleje i już jest mniej

widziałeś jedna posadzke a ja setki i nie mówie ze wszystkie są źle ale dużo zaraz dodam zdjecia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

idz sie doucz się, ty bzdury gadasz:)
kolego zrozum to zę ludzie to robia wystarczy ze mniej w jednym koncu pomieszczenia naleje i już jest zle

a najbardziej w przejsciach wychodzi to za mało naleje i już jest mniej

widziałeś jedna posadzke a ja setki i nie mówie ze wszystkie są źle ale dużo zaraz dodam zdjecia



Ja się nie muszę douczać, skoro widziałeś setki wylewek to tym bardziej cię proszę przestań bzdury gadać, nie będziemy dyskutować o źle zrobionych wylewkach bo spier... można wszystko. Pokazywanie źle wykonanych wylewek nic nie wnosi do tego tematu. Mówimy o dobrze wykonanej wylewce anhydrytowej i cementowej, a dobrze wykonana wylewka anhydrytowa i dobrze wylana zachowa poziom i tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Gość Paweł
      Dzień dobry! Mam nie lada problem. Zakupiliśmy dom z roku 1975 z dachem skośnym, Dach jest oczywiście nie ocieplony, pokryty dachówką betonową. Żeby było śmieszniej, między tą dachówką a krokwiami jest kilkucentymetrowa płyta z supremy. Mam uprzejme pytanie-czy jest możliwe w miarę bezpieczne od zawilgocenia ocieplenie takiego dachu i jak można je wykonać i przy użyciu jakich produktów,..Najlepiej, bez usuwania supremy....pozdrawiam serdecznie i z góry dziękuję za odpowiedź. Paweł
    • Odpowiedź eksperta: Brak folii przed ułożeniem ostatecznego pokrycia dachowego jest poważnym błędem, jeśli poddasze będzie wykorzystywane na cele mieszkalne, a więc i ogrzewane. Sytuacje takie zdarzają się najczęściej, gdy dach kryty jest prowizorycznie papą na deskowaniu, a dopiero po pewnym czasie układane jest docelowe pokrycie. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/stan-surowy/dachy-i-rynny/porady/8292-co-zrobic-z-dachem-ktory-pokryto-bez-ulozenia-folii-dachowej-fwk
    • ty tak serio - czy głupa rżniesz?   Dalej glupa rzniesz?   No proszę - teraz znowu Alfa i Omega sie objawił  No ale co mnie twoja reklama obchodzi. To trza było napisać w poście, że tematodawcy wszystko naprawisz, i ta informacja jest za darmo, a robotę tajemną z efektem zrobisz, znaczy wysuszysz piwnicę - za rachuneczek, jak restaurator bierze za to, co zamawiasz A ty wypisujesz jakieś głupoty - co to ma być: Jaką wodę blokujesz przy ścianie, gdy przy ścianie jest dren???? A kostke dajesz po to by właśnie mogła wilgoć parować! Ale nie woda - woda ma spłynąć drenem - po to sie go robi. A fakturka to ci chyba spłynęła za to, coś wypił, zanim żeś sie do tych durnych postów wziął. Jeszcze raz radzę puknąć się w glowę, może klepki zaskoczą. A kto tu radził chemię?  Wykonać suchą piwnicę oczywiście można zawsze, nawet w jeziorze - ściagając do niej wodę drenem. Niesprawnym. Kwestia kosztu. Tylko. Ale - wracając do twego przykładu z restauratorem - głodny na cenę nie patrzy. Nawet mielonego z wczorajszych resztek zje. Oho - mania wielkości sie odezwała. Nawet politycy już wiedzą, że pycha kroczy przed upadkiem  "Wielce prawdopodobny" ??? - no to wiesz na pewno, czy nie wiesz, Profesjonalna Alfa i Omego? Bo tyle się nakłapałeś - a na końcu "wielce prawdopodobne" to wszystko. I za to chcesz wystawiać fakturke???   Jak by mi restaurator dał fakturkę mówiąc, że sprzedał mi obiad, w którym wielce prawdopodobnie nie było salmonelli, ani innych trucizn - to myślę, że najpierw bym zwymiotował, a potem bym mu kazał zapłacić za moje złe z tego powodu samopoczucie.   Ale pewnie nie ogarniesz porównania 
    • Gość Cndukat
      Trzeba wypróbować ciekawy produkt
    • Ludzie spędzają około 90% całego swojego życia w przestrzeniach zamkniętych. Wartość ta z pewnością działa na wyobraźnię i skłania do zwrócenia szczególnej uwagi na wewnętrzne ściany budynku oraz mikroklimat panujący w pomieszczeniach. Jeżeli chcemy, aby był on prawidłowy i dobrze wpływał na zdrowie warto poznać produkty Baumit Klima. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budujemydom.pl/wykanczanie/sciany-wewnetrzne/a/31065-baumit-klima-dlaczego-twoje-sciany-powinny-byc-zdrowe
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...