Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
roxana996

sosenka 3

Recommended Posts

Jesteśmy z mężem po ślubie dopiero rok i niestety musimy mieszkać z rodzicami ale bardzo marzy nam się swój własny kont, projekt sosenka jest właśnie tym co chcieli byśmy mieć ale jak to zazwyczaj bywa że wszystko rozbija się o pieniądze, a niestety za dużo to ich nie mamy. A marzenia kłębią się w głowie bezustannie, dlatego znależliśmy sobie mały domek aby postawić stan surowy zamknięty a potem wykończyć parter i zamieszkać w nim, oczywiście wszystko odbywało by się systemem gospodarczym i zastanawiamy się czy 100-ka wystarczy.Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo proszę o info. pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ciężko, bardzo ciężko. To wychodzi 1724 PLN za m2.

Musicie liczyć, że część kosztów będzie stała niezależnie od wielkości domu (praktycznie cała dokumentacja, przyłącza)

Jesli sami zrobicie wszystko i będizecie szukać gdzie kupić najtaniej (nie mylić z najtańsze) to może się udać ale granicy błędu nie ma praktycznie żadnej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zdaję sobie sprawę że to jest nie duża kwota jak na swoje cztery kąty ale dobrze wiedzieć żę można liczyć że jednak się da
icon_lol.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Masz w linku który podałaś zestawienie materiałów - wyślij do 2-3 firm z prośbą o wycenę, tzn za ile zrobią z własnymi materiałami - będziesz miała przynajmniej punkt odniesienia. Edytowano przez marcin.a (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat to bardzo proszę o info. pzdr



oczywiscie, ze nikt nie ma wiedzy na ten temat, bo roznice w kosztach budowy, nawet wedlug tego samego projektu moga byc znaczne.

na stronie masz zestawienie materialow, wysylasz je do kilku skladow budowlanych (lub udajesz sie osobiscie) i masz rozeznanie w tej kwestii. nastepnie zasiadacie z mezem, ustalacie co mozecie zrobic sami, a do czego niezbedne bedzie zatrudnienie ekipy i wysylacie kolejne zapytania do firm o cene robocizny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ok dzięki muszę się wziążć do roboty pozdrawiam serdecznie icon_biggrin.gif

na stronce projektanta jest cena budowy tego domu 140 tyś nie wiem czy to jest realne ale z tego co czytam i wiem to różnie to bywa. Kolega stawiał dom 120m i kosztował go 160 tys ale bardzo dużo robił sam , dlatego i my nabralismy chęci a nasz dom jest o połowę mniejszy. Ważne jest aby dążyć do celu Edytowano przez roxana996 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tak, tylko jak napisal Marcin, pewne koszty sa stale, niezaleznie od wielkosci domu. za same "papiery" i przylacza bedziecie musieli zaplacic okolo 10 000 zl. macie juz dzialke, jest uzbrojona?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

tak, tylko jak napisal Marcin, pewne koszty sa stale, niezaleznie od wielkosci domu. za same "papiery" i przylacza bedziecie musieli zaplacic okolo 10 000 zl. macie juz dzialke, jest uzbrojona?


działka jest ale nieuzbrojona lecz wszystko jest blisko a orientujesz się może ile kosztuja przyłącza?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

cześć wszystkim mam takie pytanko czy dam radę wybudować dom sosenka 3 o powierzchni 58m całoroczny za 100 tyś. ale bez wykończenia poddasza, nastąpiło by to z czsem. proszę o pomoc icon_neutral.gif http://www.wybieramydom.pl/projekty_domow/...osenka-iii.html


Tak z zaciskaniem pasa i przy dobrych znajomych (tanich i solidnych wykonawców) to 150 tys.
Co do wykańczania poddasz to jak nie zrobisz od razu "brudnych" prac to potem będziesz miała syf w całym domu,a zresztą ocieplić i położyć płyty regips to i tak musisz zrobisz.
Czym masz zamiar go ogrzewać? Bo kotłowni nie widzę ,chyba że masz gaz.
Napisz jeszcze gdzie ten domek chcecie stawiać,bo tez to ma znaczenie na cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

działka jest ale nieuzbrojona lecz wszystko jest blisko a orientujesz się może ile kosztuja przyłącza?



wszystko bylo walkowane na forum. poszukaj, poczytaj, bedziesz miec lepszy oglad na swoja sytuacje icon_smile.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Będziemy ja stawiać w lubelskim i z tego co mówią ludzie to 150 tys. to jest stan wykończony, a ceny materiałów u nas sa podobną najtańsze tak więc 150 tys to uważam że powinno starczyć ale mogę się mylić ,wszystko wyjdzie w praniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Będziemy ja stawiać w lubelskim i z tego co mówią ludzie to 150 tys. to jest stan wykończony, a ceny materiałów u nas sa podobną najtańsze tak więc 150 tys to uważam że powinno starczyć ale mogę się mylić ,wszystko wyjdzie w praniu


Tylko nic nie piszesz czy tą kwotę chcesz przeznaczyć od kupna działki po zamieszkanie czy tylko na sam dom.
Oraz czy bierzesz kredyt na ten cel czy ze swoich odłożonych pieniążków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Tylko nic nie piszesz czy tą kwotę chcesz przeznaczyć od kupna działki po zamieszkanie czy tylko na sam dom.
Oraz czy bierzesz kredyt na ten cel czy ze swoich odłożonych pieniążków.





to jest kwota tylko na dom a pieniądze swoje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

to jest kwota tylko na dom a pieniądze swoje


To możesz się w tej kwocie zmieścić. Materiały inaczej się kupuje jak się ma gotówkę i inaczej jeżeli masz kredyt i musisz się trzymać harmonogramu robót bo kolejnej transzy Bank nie wypłaci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

To możesz się w tej kwocie zmieścić. Materiały inaczej się kupuje jak się ma gotówkę i inaczej jeżeli masz kredyt i musisz się trzymać harmonogramu robót bo kolejnej transzy Bank nie wypłaci.



o wreszcie cos podnosącego na duchu dzięki wielkie za opinie pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Dużo informacji o izolowaniu kontenerów można znaleźć na http://swiat-kontenerow.pl/porady/jak-dobrze-zaizolowac-kontener/ 
    • Animus - przecież napisałem - szczelina o małej wydajności. Wąska szczelina pozwala na wolny ruch powietrza, a nie szybki. To nie obniży temperatury do punktu rosy, tylko o jeden dwa stopnie. Tam nie ma wiatru, nie ma przewiewania, jest wysoka stosunkowo temp. w stosunku do zewnetrznej. Małe otwory wentylacyjne, wąska szczelina - to bardzo mała wymiana powietrza.   Poza tym można na 2, 3 miesiące zamknąć te otwory na dole - wtedy nie ma cyrkulacji. Ale przez pozostałe 9, 10 miwsięcy jest - i nie ma pozostającej pary wodnej na powierzcnni ściany. tu mogę odpowiedzieć przykładem.  Był taki program TV odomach z bali  USA - itam jednak narzekali na ciepło i ocieplali niektórzy te budynki dodatkowo, wykazując znaczne oszczędności.
    • no tutaj akurat jest jeszcze ok, ale że widać gołym okiem to wrzuciłem. Na innych scianach musiałbym zrobić zdjęcie z poziomicą, wtedy widać odchyły.  Dzięki za te normy - wychodzi, że norma to 2cm, a u mnie dochodzi do 5cm. Na zdjęciu, przy górnej krawędzi okna, jest ok. 3cm, trochę zasłania tę przestrzeń taśma od ciepłego montażu.    Co do stropu, zastanawiam się czy nie lepiej najpierw go zeszlifować maksymalnie na równo z dolną ścianą, zamiast tynkować? Bo dolne ściany trzymają pion, problem jest z górnymi.   A dlaczego pytasz o sufit w salonie? 
    • Wentylowanie izolacji poprzez wpuszczanie do jej wnętrza powietrza o obniżonej temperaturze spowoduje wprawdzie odprowadzenie części wilgoci z wnętrza przegrody, ale również przyczyni się do obniżenia temperatury w jego wnętrzu, a tym samym spowoduje osiągnięcie w szczelinie przegrody temperatury punktu rosy. Czyli po co ta izolacja, jeżeli jest nieprzydatna? Wody będzie więcej, chłodne powietrze=większa kondensacja.     Budynek zrobiony z prawdziwych bali, ściany jednorodne wykonane z drewna litego, posiadają dużą pojemność cieplną. Duża pojemność to duża bezwładność cieplna, czyli im większa masa ciała, tym większa jego bezwładność cieplna, od tego zależy komfort cieplny domu z bala. W chacie drewnianej o wysokiej bezwładności cieplnej są mniejsze wahania temperatury, ponieważ grube bale zmagazynują więcej ciepła w ciągu dnia, a oddadzą je po zachodzie słońca, gdy powietrze ochładza się. Chałupy drewniane z cienkiego bala o niskiej bezwładności cieplnej szybko nagrzewają się od słońca i szybko wychładzają. Technicznie to się nazywa przesunięcie fazowe strumienia cieplnego w ścianie z bali drewnianych, przy grubości ściany 22 cm wynosi około 11 godz., czyli że ściana z bali nagrzana w ciągu dnia słońcem, przekazuje swoje ciepło do wnętrza budynku jeszcze następnego dnia rano. W okresie zimowym najniższa temperatura powietrza zewnętrznego wystąpi np. o godzinie 3 w nocy, wówczas najniższa temperatura na wewnętrznej powierzchni ściany wystąpi około godz. 14. Osłaniając ścianę z bala przed słońcem sztuczną izolacją wytworzoną przez człowieka, odcinamy możliwość przekazywania strumienia cieplnego przez naturę.  
    • Eeeee, nie jest tragicznie... jest do naprawy...     I tak musisz tynkować, żeby zgubić "wystający" strop, na którym stoi ta ściana - wrzucą ciut więcej tynku i będziesz Pan zadowolony    Ciekawy jestem, jak ma wyglądać sufit/strop w salonie...
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...