Skocz do zawartości

Którą technologię wybrać


Recommended Posts

Witam,
Planuję w najbliższym czasie wybudować dom. Zastanawiają mnie dwie technologie.
1. http://www.domekwmiesiac.pl/ - technologia firmy BAUMAT
2. http://www.mabudo.pl/ - Technologia MABUDO

Obydwie technologie mają swoje wady i zalety. Osobiście wydaje mi się, że technologia BAUMAT jest lepsza.
W Mabudo, nie przekonuje mnie rodzaj fundamentów (słupki funadamentowe) oraz grubość ściany nośnej tj. 6cm żelbet + 22 ocieplenie.
Cenowo - technologia Mabudo jest tańsza.
Proszę o ewentualne opinie - jeśli ktoś też zastanawiał się nad którąś z w/w firm to proszę o informację.
Pozdrawiam
PL
Link do komentarza
  • 10 miesiące temu...
Witam,
Technologia 2 firmy jest tańsza. Dodatkowo szkielet drewniany szybciej się układa. Domy na konstrukcji drewnianej są bardziej ekologiczne i ekonomiczne. Takie domy można lepiej ocieplić. Ponad to konstrukcja drewniana jest uważana za mniej opłacalną i bezpieczną ze względu na łatwopalność drewna i zagrożenia ze strony korników. Co NIE JEST PRAWDĄ, gdyż takie drewno do tej konstrukcji jest poddawane suszeniu i struganiu co zapobiega zalęgnięciu się grzybów czy larw oraz zapobiega dostaniu się korników. Korniki zjadają tylko żywe drewno. Struganie drewna wpływa na to, że jest mniej łatwopalne. Jak widać domy z drewna są bardziej opłacalne i szybciej się je buduje, więc sam musisz zdecydować co będzie dla ciebie najlepsze.

Pozdrawiam,
ZPH Galant
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Też bym stawiał na domy szkieletowe. Mnie przekonuje przede wszystkim cena.
Znajomy wybudował dom za 80 tys. (60m2) i jest zadowolony


Żadna łaska , murowany też spokojnie postawi tej wielkości i za te pieniądze.

Cytat

bardziej ekologiczne od czego?


Bo ulegnie samo rozkładowi , np korniki będą miały pożywkę icon_biggrin.gif

Cytat

bardziej ekonomiczne od czego?


Bo nie trzeba będzie płacić za rozbiórkę icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Cytat

0,2 < 0,3, ale 0,1 również < 0,3... to ile w sumie ma być w/g Ciebie żeby było dobrze?
I co z tym dopuszczeniem?




Uważam, że jeżeli środki finansowe pozwalają, to należy skorzystać z tego co oferują nam dzisiejsze materiały budowlane (mam na myśli ich właściwości termoizolacyjne) i starać się stawiać ściany o U równym bądź mniejszym od 0,1 W/m2K.

Faktycznie dopuszczenie miało zostać zaostrzone. Bardzo możliwe, że weszło to w życie 01.01.2014 tak jak ktoś napisał.
Link do komentarza
Cytat

Uważam, że jeżeli środki finansowe pozwalają, to należy skorzystać z tego co oferują nam dzisiejsze materiały budowlane (mam na myśli ich właściwości termoizolacyjne) i starać się stawiać ściany o U równym bądź mniejszym od 0,1 W/m2K.

Faktycznie dopuszczenie miało zostać zaostrzone. Bardzo możliwe, że weszło to w życie 01.01.2014 tak jak ktoś napisał.


Bardzo możliwe że zaczniesz wreszcie nadążać za regulacjami prawnymi.

Sfinansowanie izolacji ścian zewnętrznych na poziomie U=0,1W/m2K jest najmniejszym problem, tylko co Ci po ścianach zewnętrznym o takim współczynniku przenikania ciepła jeśli przykładowo okna będą miały "U">1,1W/m2K, izolacja podłogi na gruncie 10-15cm grubości, a dom będzie wymagał tradycyjnego ogrzewania (choć o mniejszej mocy)?
Budować/izolować trzeba z głową bo dom stanowi całość jako twór i dążenie do tak niskiego współczynnika "U" tylko dla ścian zewnętrznych jest wyrzucaniem pieniędzy w błoto, a właściwie bardziej na zewnątrz/za okno icon_biggrin.gif

Tylko świadome połączenie wszystkich komponentów (nie będę się tu rozwodził jakie) w całość da sumarycznie zamierzony efekt domu w standardzie pasywnym, bo "U"=0,1W/m2K przegród zewnętrznych właśnie taki standard tworzy i pozwala na rezygnację z tradycyjnego systemu grzewczego.
Tyle że uzyskanie tego standardu dla całego domu to już nie "lekka górka" kosztowa, a zupełnie inny przedział inwestycyjny dla osób które czują potrzebą żeby tak żyć/spożytkować swoje środki, a nie dla osób które chcą postawić sobie dom tani w eksploatacji.
Link do komentarza
  • 5 miesiące temu...
  • 5 tygodnie temu...
Cytat

Dom w technologii drewnianej trudniej odsprzedać. To z mojego doświadczenia. Choć był wspaniały i kupiec się przemógł.



Generalnie nie jest łatwo sprzedać gotowy dom, bo zawsze komuś coś nie będzie pasować - a to układ pomieszczeń a to materiał... Chociaż w moim przypadku najtrudniej było w ogóle znaleźć klienta. Przez dłuższy czas nikt się nie interesował ogłoszeniem. Ale potem kilka telefonów i udało się sprzedać w sumie w 2 miesiące. Dom z pustaka ceramicznego, więc pewnie robił solidniejsze wrażenie niż drewniany... icon_smile.gif
Link do komentarza
Cytat

Dom w technologii drewnianej trudniej odsprzedać. To z mojego doświadczenia. Choć był wspaniały i kupiec się przemógł.


Ta technologia nie przekonuje w naszych warunkach klimatycznych, chyba że mowa o domu z bali...to inna para kaloszy. Jeżeli chcesz się zabezpieczyć na ewentualną sprzedaż to faktycznie lepiej postawić dom murowany, ja uważam że beton komórkowy będzie najlepszy jeżeli ewentualną sprzedaż rozważysz po kilku sezonach grzewczych ponieważ przez zimę taki dom daje korzyści finansowe w postaci niskich rachunków za ogrzewanie, a dzięki niskiemu wsp U łatwo sprzedaż dom.
Link do komentarza
Cytat

Ta technologia nie przekonuje w naszych warunkach klimatycznych, chyba że mowa o domu z bali...to inna para kaloszy. Jeżeli chcesz się zabezpieczyć na ewentualną sprzedaż to faktycznie lepiej postawić dom murowany, ja uważam że beton komórkowy będzie najlepszy jeżeli ewentualną sprzedaż rozważysz po kilku sezonach grzewczych ponieważ przez zimę taki dom daje korzyści finansowe w postaci niskich rachunków za ogrzewanie, a dzięki niskiemu wsp U łatwo sprzedaż dom.


Przestań wciskać ten swój kit wszędzie o betonie komórkowym, bo robisz tym więcej szkody niż pożytku takim głupim argumentowaniem.
Tysiące domów stoi tzw kanadyjczyków czy szkieletorów i jakoś nikt nie psioczy na złe warunki mieszkalne.
Jak chcesz płacić wysokie rachunki to i w domu z betonu komórkowego będziesz płacisz, jak dom spieprzą i tak samo odnosi się do technologi drewnianej.
Link do komentarza
IMHO nie ma sensu generalizowanie w postaci "dom z BK będzie tańszy do ogrzania niż dom w innej technologii". Sam wybór materiału na ściany to dopiero początek, bo i tak ok. 1/3 ciepła w zimie ucieknie przez okna i drzwi... Poza tym dobrze jest zwracać uwagę choćby na zdolność do akumulowania ciepła, co skutkuje lepszym trzymaniem temperatury we wnętrzu i krótszymi cyklami grzania. W efekcie w domu z betonu komórkowego najlepiej mieć w zimie ogrzewanie rozkręcone na stałe, a w domu np. z ceramiki poryzowanej można grzać cyklami, o określonych godzinach. To też spora oszczędność, którą dobrze by było uwzględniać przy takich dyskusjach...
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...
  • 1 miesiąc temu...
Cytat

Nie kieruj się ceną ale jakością materiałów.



Mnie tylko zastanawia jak oni mogą pisać że ten keramzyt ma dobrą izolacyjność akustyczną. Przecież to jest bardzo lekki materiał, więc pewnie daleko mu parametrami do znacznie cięższej silki czy ceramiki poryzowanej. No ale oczywiście takiej informacji jakoś na stronie nie mogłem znaleźć...
Link do komentarza
  • 5 tygodnie temu...
Cytat

Korek ma jeszcze mniejszy (duuuuuuuuuuuuuuuuuuuuużo mniejszy) ciężar właściwy, a jest jednym z najlepszych materiałów izolujących dźwięk. icon_cool.gif



Tylko że jakby obłożyć korkiem wszystkie ściany domu, to byłby on warty dwa razy więcej... :P Oczywiście, że są alternatywy do ciężkich materiałów, ale jakby na to patrzeć od strony kosztów, to najtańszym rozwiązaniem będzie po prostu wykorzystanie materiału konstrukcyjnego z dobrą izolacyjnością akustyczną. Ceramikę często po prostu zalewa się zaprawą, żeby podnieść masę pustaków i ich akustyczność. Przy pustakach z kieszeniami na zaprawę (Porotherm aku), docelowa izolacyjność jest na poziomie 60 db. To jest nie do zrobienia w domach szkieletowych!
Link do komentarza
  • 2 lata temu...
Dnia 30.01.2014 o 10:11, pause111 napisał:

Mnie także bardziej przekonuje Mabudo, jeżeli bym musiał wybrać coś z tych dwóch. Sam opis technologii na stronie producenta jest konkretniejszy oraz nie mylą się w jednostkach... U=0,2 W/m2K nie jest rewelacyjnym wynikiem, w Polsce dopuszcza się domy o U<0,3 W/m2K zatem warunek będzie spełniony.

Witam.

Stoję przed dylematem budowy domu. Z kim.? chcę dobrze i szybko. Szukam jakiś opinii na temat firmy MABUDO http://mabudo.pl/  ale nigdzie nic nie ma napisane. Kilka opinii na ich temat temat na  forum.muratordom 
wszędzie wchodzę szukam i cisza Czy ktoś budował z nimi ? na stronie widać że tego "trochę "mają" http://mabudo.pl/o-firmie/mapa-realizacji.html na fejzzbuku też, a czy ktoś tu ma jakieś doświadczenia????

aaaa i się pogubiłam trochę bo piszecie tu żę to konstrukcja szkieletowa, a jak dzwoniłam do firnmy to mówili że to drewno to tylko stelaż do płyt gipsowych a ściany są betonowe 

ide spać mam już mętlik w głowie, rano trzeba wstać.. papa

 

Edytowano przez Julia Królik
papa (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Szybko się nie da zbudować niczego dobrego - chociaż pewnie zaraz się odezwą prefabrykaciarze, że mieszkają w domu stawianym 3 m-ce :P Mój dom (murowany) był stawiany 14 miesięcy - od wykopów pod fundamenty do stanu pod klucz (już po wykończeniówce ofkors). To i tak bardzo szybko - przed zimą dało się zrobić SSZ tylko dlatego, że była łagodna zima i murowałem z pustaków na sucho (dryfix), więc nie było dużo suszenia. Normalnie trzeba liczyć jakieś 1,5 roku minimum... Bale i prefabrykaty zrobisz szybciej, ale pytanie czy to będzie lepszy dom od murowańca... :) I co to znaczy w ogóle "lepszy"...

Link do komentarza
  • 3 lata temu...

Jeżeli ktoś szuka jeszcze informacji na temat Mabudo - budują ściany z betonu, w środku jest styropian, miejscami stelaż drewniany na podwieszane szafki i jeżeli wybierzecie stan deweloperski to płyta gipsowa. Ścianki wewnętrzne to płyta gipsowa z wełną w środku. Widziałem ściany na żywo i wygląda to ładnie 

ale niestety po kilku spotkaniach nie mogłem się z nimi dogadać. Projekty na ich stronie mocno mijają się z tym co mogą zrobić realnie. Wydaje się, że jeszcze nie wszystko jest dopracowane, w dziale sprzedaży każdy mówi co innego i niestety to zaważyło na decyzji. 

Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 8 miesiące temu...

Podepnę się pod wątek - mam podobny dylemat. Planuję budowę budynku gospodarczego, zastanawiam się nad technologią budowy

Od początku planowałem technologie szkieletową, tego typu

https://panelbud.pl/galeria/

jednak po ostatnich podwyżkach, zaczynam się poważnie zastanawiać - czy w ogóle budować już teraz, czy nie poczekać na lepsze czasy (jestem na etapie składania wniosku o PnB) - albo zmienić technologię budowy (miałem wstępne wyceny gotowego budynku ze strony zalinkowanej). Pytanie - czy taka zmiana spowoduje, że będzie taniej?

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Trzeba było od razu napisać, że to pod dachem... 
    • Krokwie poziome (kleszcze) i pionowe (słupy) są odsunięte od ścian około 40-50cm, więc stwierdziliśmy z kumplem, że to za daleko żeby mocować profile UD do ścian. Może źle się wyraziłem pisząc w powietrzu, bo pofile UD będą przykręcone do krokwi poziomych (kleszczy), ale tylko wschód-zachód, bo te dwie pozostałe płatwie są 30cm wyżej i tam nawet nie ma jak już nic zamocować. To oczywiście niezgodne ze sztuką, bo krokwie coś tam zawsze pracują razem z dachem, dlatego dajemy krzyżowy, OSB i dopiero GK, to samo na skosach. Btw na ścianach szczytowych będzie piana Pur, więc profil by nam zalali pianą jakby był przykręcony do tej ściany. Oczywiście pewności czy to pękać nie będzie 100% nie ma. GK na łączeniach z sufitem i ściankach kolankowych ze skosami będą łączone profielem elastycznym. Wysłane z mojego SM-A520F przy użyciu Tapatalka
    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...