Skocz do zawartości

Pompa ciepła Galmet a Immergas


Recommended Posts

Witam wszystkich,
Planuję instalację CO i CWU opartą na pompie ciepła. Nadmienię tylko, że mam nowo-wybudowany dom pow. ok.160m2, izolowany styro - 12cm "ciemny", zaplanowane jest ogrzewanie mieszane tj podłogówka z grzejnikami oraz bufor ciepła Immergas 750/200... Zapotrzebowanie energetyczne około 10kW. W ofertach dostałem propozycję sprzedaży i montażu pompy powietrze-woda Galmet AirMax 16GT lub Immergas Audax 10kW ... Może użytkuje ktoś tego typu pompy, i podzieliłby się spotrzeżeniami na ich temat icon_smile.gif za wszelkie info będę bardzo wdzięczny. Pozdrawiam
Link do komentarza
masz już CO wykonane? tzn te grzejniki i podłogówka? bo to bardzo istotne...
Pompy ciepła bardzo nie lubią grzejników, grzejniki muszą być przewymiarowane, trzeba bufor, co mocno podraża koszt układu i zmniejsza sprawność całego układu.
A jak nie chcesz podłogówki po całości, to na pewno lepszym rozwiązaniem niż grzejniki jest ogrzewanie ścienne (bo też niskotemperaturowe)

napiszę jeszcze inaczej - około 95% ludzi którzy mają CO mieszane (podłogówka+grzejniki) pytana czy drugi raz zrobiłaby tak samo twierdzi że drugi raz zrobiłaby wszędzie podłogówke - to tak do przemyśleń...
a jak ktoś nie jest do końca przekonany (tak jak mój jeden kolega) - to można równolegle podejścia pod grzejniki zrobić...
Link do komentarza
Cytat

masz już CO wykonane? tzn te grzejniki i podłogówka? bo to bardzo istotne...
Pompy ciepła bardzo nie lubią grzejników, grzejniki muszą być przewymiarowane, trzeba bufor, co mocno podraża koszt układu i zmniejsza sprawność całego układu.
A jak nie chcesz podłogówki po całości, to na pewno lepszym rozwiązaniem niż grzejniki jest ogrzewanie ścienne (bo też niskotemperaturowe)

napiszę jeszcze inaczej - około 95% ludzi którzy mają CO mieszane (podłogówka+grzejniki) pytana czy drugi raz zrobiłaby tak samo twierdzi że drugi raz zrobiłaby wszędzie podłogówke - to tak do przemyśleń...
a jak ktoś nie jest do końca przekonany (tak jak mój jeden kolega) - to można równolegle podejścia pod grzejniki zrobić...



Tak,CO już jest - parter - podłogówka praktycznie wszedzie - nie ma tylko w garażu, przy tym też grzejniki
poddasze - łazienka i hol - podłogówka ,- w pokojach grzejniki
Link do komentarza
  • 5 lata temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...