Skocz do zawartości
AktywForum
Zbieraj punkty i wymieniaj na nagrody!

sprawdź punkty

Recommended Posts

Witam
Mam problem z wilgotnym narożnikiem. Dom po remoncie ocieplony styropianem od południowego zachodu grubości 50-80mm( ściana jest krzywa )styropian kończy się ok 20 cm od poziomu gruntu. poziom podłogi w wiarrołapie wynosi ok 22-23cm od poziomi gruntu. W narożniku wiatrołapu wychodzi przy podłodze wilgoć skrapla się na płytkach oraz grzyb, temperatyra w pomieszczeniu wynosi ok 19-21 st. założone jest nowe okno PCV.Proszę o pomoc w likwidacji.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość T.  Brzęczkowski
Zlikwidowałeś starą wentylację, nie robiąc nowej. Dołożyłeś izolacji do ścian nie dając hydroizolacji.
Nawet jak już zaizolować nie można, to należy się ratować (częściowo) wentylacją.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przyczyn zawilgocenia może być kilka i bez ekspertyzy na miejscu trudno ustalić co powoduje taki stan. Wilgoć może bowiem powstawać w wyniku wykraplania się pary wodnej na zimniejszych elementach domu - w tym przypadku na styku nieocieplonego cokołu i podłogi , wnikać na skutek podciągania kapilarnego z gruntu lub też pochodzić z pierwotnie zawilgoconych ścian (przemarzanie, zacieki z dachu) które w wyniku ułożenia izolacji cieplnej o niskiej paroprzepuszczalności nie mogą wyschnąć. W zasadzie, jedyna doraźną metodą usunięcia zawilgocenia jest osuszenie tego fragmentu ściany (np. dmuchawą) i intensywne wietrzenie pomieszczenia. Warto też sprawdzić wilgotność powietrza, która przy funkcjonującym ogrzewaniu nie powinna być wyższa niż 60 %. Jeśli po osuszeniu wilgoć w krótkim czasie pojawi się ponownie można podejrzewać, że przenika ona z gruntu i niezbędne będzie ułożenie izolacji przeciwwilgociowej pod podłogą i na ścianach fundamentowych.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość T.  Brzęczkowski
Drogi ekpercie, przecież dom był suchy przed położeniem styropianu, więc o podciąganiu kapilarnym nie ma co pisać. Użycie styropianu czy wełny obniża zdecydownie temperaturę tynku zewnętrznego, więc ściana nie zabezpieczona jak dach hydroizolacją, nawet przy wilgotności względnej 35%(dolna granica komfortu i zdrowia) i temperaturze 22stC ściana będzie chłonąć wilgoć (wykres Molliera)
Co do wietrzenia.... ręce opadają WENTYLACJA MUSI DZIAŁAĆ W SPOSÓB CIĄGŁY. Po wywietrzeniu przy wracamy do warunków przed wietrzeniem po 20-30 min.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Faktycznie wiatrołap przed naprawą ocieplenia (nowa warstwa siatki na kleju + nowy tynk cienkowarstwowy ) był w tym miejscu suchy. Jest to pomieszczenie o kubaturze ok 23 m3 w którym brak wentlacji pomijając okno i drzw wejściowe. Jak mam zrobić skuteczną wentylację, aby problem nie powracał.
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie temu...
Witam
Podałeś temat ale dałeś za mało szczegółów i dlatego nie spodziewaj się że otrzymasz dobrą poradę zwłaszcza że udziela Ci ją handlaż rekuperatorów icon_razz.gif . Tak jak pisała Redakcja icon_idea.gif przyczyn może być wiele, ale na pewno jest nią zła izolacja :!: . Innych rzeczy też można się domyślić icon_confused.gif: , a rozwiązanie może się okazać prostrze niż Ci się wydaje icon_wink.gif .
pozdrawiam
Link to postu
Udostępnij na innych stronach
  • 10 miesiące temu...
Przede wszystkim pozbądź się tego grzyba (wysusz ścianę np. farelką), bo za chwilę cała twoja rodzina będzie kaszlała i kichała - mogą też sie nabawić od tego zapalenia oskrzeli lub płuc.
A później rozszczelnij trochę okno - bo masz nowe - które nie wpuszcza powietrza. Być może ta wilgoć to woda, która była w ścianie i którą ściana musi gdzieś oddać - a skoro zakleiłeś ją styropianem od zewnątrz więc oddaje wilgoć do środka.
Poczekaj jeszcze jakis czas i zobaczysz czy nadal będzie wychodził grzyb. Jeżeli tak to znaczy że przyczyna jest inna. jw
Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • W sumie nie przyszło mi do głowy że dom dopiero budujesz. Jak masz ławy prawie na wierzchu to raczej nie bardzo masz się co objawiać. Ja bym zrobił tak jak piszę, 5cm poniżej ławy na końcu ściany, na początku miałbyś tylko 5-6cm nad ławą i to będzie najlepsze według mnie, ale specjalistą nie jestem i kogo nie spytam to inna wersja. I tak zanim chałupe postawisz to wszystko siądzie tak jak trzeba. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Jeśli zalalbym betonem ten odcinek to raczej na dotyk z ławą. Nie musze nic odkopywać bo nie mam zasypane jeszcze od zeszłego roku. Jest zasypane tylko ok 10 cm powyżej dna lawy żeby nie wypłukało spod lawy. Studzienki mam w 3 rogach. W jednym nie dawałem bo jest taras.
    • Instalatorzy zwykle polecają dużo KW, chyba mają płacone od KW. Mogę pisać elaborat dlaczego nie powinno się przewymiarowywać, ale dla Kobiety to jest za trudne. Chodzi tu głownie o komfort. Szukaj przedewszystkim kotła z dostępnym serwisem w swojej okolicy. Zależy ile chcesz wydać pieniążków, bo rozpiętość jest nawet dwukrotna. Nie chciałbym polecać konkretnej marki, ale napewno kocioł jednofunkcyjny. Można kupić zwykłego Termet Gold 25Kw za 3700, albo za 5-6tys coś z grupy Bosch, np Buderus. Ważniejszą od mocy maksymalnej jest moc minimalna, bo przy temperaturach powyżej zera ważne jest, żeby kocioł mógł pracować na minimalnej mocy do końca sezonu grzewczego, wtedy sprawność jest nawet do 108%, ale w to nie wierz. Przy wyższej mocy minimalnej kocioł nie wykorzystuje jej i wchodzi w tak zwane taktowanie, czyli załącza się i wyłaczą na tyle często, że efekt jest jak przy zwykłej farelce. Czyli taki najprostszy Termet moduluje od 3Kw do 25kw i to jest najlepszy wynik pod względem ceny. Można znaleźć z lepszą modulacją, ale sporo droższe. Jedyne co złego słyszałem na temat Termeta to narzekania na jakąś zmowę serwisantów, ale to tylko ze słyszenia. Wysłane z mojego SM-J530F przy użyciu Tapatalka
    • Co o tym sądzicie czy tak można wykonać strop czy będzie on stabilny,wymiana z drewnianego na monolityczny.
    • Witam, chcemy wymienic piec miałowy na kocioł gazowy i tutaj zaczynaja sie schody. Informacji w necie jest mnostwo i mozna sie pogubić (tzn juz sie pogubiliśmy :) ). Dom mamy wybudowany w latach 97-2000 ściany warstwowe : gazobeton ,6cm styropianu i cegła pełna. dom pietrowy z nieogrzewanym poddaszem ( izolacja wełny mineralnej 12-15 cm na poddaszu)i podgrzewana piwnica. powierzchnia uzytkowa 220m2 plus piwnica 100m2. Na stronie : ciepło właściwe wyszła nam niezbędna moc grzewcza (C.O. + CWU) 23kW  wydawało nam sie ze kocioł 25-26 kW bedzie ok jednak instalator proponuje 32kW . i tutaj prośba czy powinnismy zdecydowac sie na 32 czy to jednak za duzy kocioł ? dziekuję za każda informacje i sugestie na co zwrocic uwagę. Pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...