Skocz do zawartości

ocieplenie i izolacja stropodachu


Recommended Posts

Dzień dobry. Moja Siostra wiosną ubiegłego roku kupiła dom bliźniak typowy klocek budowany w 70 latach. Otóż posiada on stropodach ocieplony icon_evil.gif żużlem wielkopiecowym pokryty papą termozgrzewalną. Otóż ocieplenie to zapewne jest nie wystarczające i w tym problem , po opadach śniegu a wiadomo śnieg jest wspaniałym izolatorem mimo iż na zewnątrz panowały ciągle ujemne temperatury nastąpiło wytapianie śniegu na powierzchni dachu a co za tym idzie kompletnie zalodzone rynny olbrzymie sople oraz kilkunastocentymetrową warstwa lodu na schodach wejściowych do domu wręcz masakra. Rozmawiałem na ten tema z sąsiadem siostry i u niego było podobnie. On ten problem rozwiązał w ten sposób ,że wykonano mu na stropodachu typową więźbę drewnianą spód ocieplono styropianem i problemu nie ma. Wiem że najprościej było by kompletnie odśnieżać dach oraz zamontować przewody grzejne w rynnach , jednak to nie rozwiązałoby problemu strat ciepła. W związku z tym mam do Pana pytanie czy istnieje jakiś system ,który raz gwarantowałby ocieplenie tego stropodachu jak również powiązany by był z izolacją przeciwwilgociową . Jednocześnie chcę nadmienić iż nie chciałbym za bardzo dociążać stropodachu gdyż nie zachowały się żadne projekty i tak praktycznie nie jest znana jego konstrukcja. Pozdrawiam z wyrazami szacunku. Remigiusz
Link do komentarza
Praktycznie można brać pod uwagę dwie możliwości modernizacji dachu - utworzenie dodatkowej konstrukcji dachowej (jak u sąsiada) lub ocieplenie istniejącego dachu.

W pierwszy wariancie konieczne będzie uzyskanie pozwolenia na budowę, a więc i opracowanie projektowe dostosowane do istniejącej konstrukcji domu. Ocieplenie można wykonać jako prace remontowe układając na istniejącym pokryciu płyty styropianowe przykryte następnie papą termozgrzewalną. Problem zamarzania rynien i tworzenia się sopli rozwiąże zamontowanie kabli grzewczych, gdyż niezależnie od ciepłochronności dachy mogą się one tworzyć pod wpływem
promieniowania słonecznego.
Link do komentarza
Jest kilka rozwiązań. Jedno to zwalić całą szlakę i wykonać poprawnie izolację ze spadkami i pokryć papą termozgrzewalną.
Drugie to całkowita zmiana dachu uwarunkowana tak jak wspomniał szanowny przedmówca projektem i pozwoleniem na budowę o ile miejscowe warunki na taką zmianę pozwalają.
Trzecie najgorsze to na istniejącym dachu zamontować izolację i pokryć papą.
Kable grzewcze praktycznie nie będą potrzebne no może w ruch spustowych.
Zrucanie śniegu z takiego dachu zbyteczne a nawet szkodliwe gdyż grozi zniszczeniem pokrycia.
Życzę rozsądnych wyborów. Pozdrawiam.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...