Skocz do zawartości
Róża Ocean Niebo Wiosna Betoniarka Jajoszczypiorny Bruk Wrota Hadesu Purpurowy obłęd Smok
Zaloguj się, aby obserwować  
agatkak

jaki materiałwybrać ?

Recommended Posts

Witam wszystkich bardzo serdecznie. Jestem na etapie rozglądania się za materiałem na ściany. Może ktoś doradzi mi co wybrać? Jaką firmę. Chodzi mi o pustak ceramiczny. Grubość siany 25 cm. Z góry serdecznie dziękuję

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jakie ściany?co budujesz? I przede wszystkim są na ten temat tematy już założone na tym forum ,więc wypadało by najpierw przejrzeć tematy i podpiąć się do któregoś z nich.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Jakie ściany?co budujesz? I przede wszystkim są na ten temat tematy już założone na tym forum ,więc wypadało by najpierw przejrzeć tematy i podpiąć się do któregoś z nich.


Budujemy dom parterowy o pow.110 m2n, parterowy,ściany grubości 25 cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

Budujemy dom parterowy o pow.110 m2n, parterowy,ściany grubości 25 cm


Moja kolejnosć materiałów konstrukcyjnych:
1.Silikat
2.BK
3.Styropian
4.Kerazmyt
5.Ceramika poryzowana

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Moja kolejnosć materiałów konstrukcyjnych:
1.Silikat
2.BK
3.Styropian
4.Kerazmyt
5.Ceramika poryzowana




Teraz mamy wybór - nie to, co kiedyś - budowało się z tego, co można był "dostać" w GS-ie lub odkupić od kogoś.
Moja kolejność z małym komentarzem

1. Ceramika - keramzytobeton (potocznie keramzyt) - maywne mury w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Kto jeszcze pamięta, że materiał ten w postaci granulowanej służył za wypełnienie stropów Kleina nad warstwą nośna z cegieł.
Na rynku jest technologia, która łączy keramzytobeton z materiałem izolacyjnym jako wypełnienie. Kilka firm oferuje tego rodzaju pustaki. Są tez bloczki pełne do wznoszenia ścian fundamentowych.

2. Silikaty - masywne ściany o bardzo dobrej izolacyjności akustycznej i pozytywnym mikroklimacie w pomieszczeniu.
Przy odpowiedniej grubości i dodatkowym ociepleniu stanowią poważna alternatywę dla pozostałych technologii. Obecnie jedna z czołowych firm na rynku łączy ten materiał z betonem komórkowym w tzw. System 20.
Poza tym jest kilka firm, które oferują elementy Silikatowe.

3. Beton komórkowy - tak popularny obecnie, że chyba tylko pustaki z ceramiki U, MAX "biją" są równie popularne.

4. Ceramika poryzowana - jest na rynku kilka firm, które oferuja ta technologię - 10-12 lat temu - prawdziwa nowość - teraz w dobie oszczędzania energii i cięcia kosztów ogrzewania - powiedzmy - jedna z bardziej popularnych technologii
Jako ciekawostkę podam, że w czasach głębokiej komuny znajomy mojego ojca prowadził cegielnie i dodawał wióry drzewne. Jeszcze nie było wtedy mowy o Atestach icon_smile.gif

5. Styro-beton - wraca do łask - ta metoda przy Twoich założeniach odpada.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
czyli co radzicie ceramike lub BK??

jeśli BK to jaka gęstość 500 ?? 600>??
i na to styropian 15cm?? 20cm?? i zakłądając 20cm czy nie będzie problemu przy elewacji etc ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

czyli co radzicie ceramike lub BK??

jeśli BK to jaka gęstość 500 ?? 600>??
i na to styropian 15cm?? 20cm?? i zakłądając 20cm czy nie będzie problemu przy elewacji etc ??


Styropian wg mnie minimum 20cm,nie ma żadnego problemu z taką grubością.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
każdy ma inne upodobania. Jak przed BK stawiam silikaty. A dom mam ze styro+beton. Ilu użytkowników, tyle opinii. Dodam tylko, że gdybym budował drugi dom, pewnie byłby by to znowu klocki styro zalewane betonem. Jednak bardzo redukuje czas wykonania domu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

każdy ma inne upodobania. Jak przed BK stawiam silikaty. A dom mam ze styro+beton. Ilu użytkowników, tyle opinii. Dodam tylko, że gdybym budował drugi dom, pewnie byłby by to znowu klocki styro zalewane betonem. Jednak bardzo redukuje czas wykonania domu.


Podobnie jak ja icon_smile.gif
Klocki styropianowe są fajne ale jak się ich samemu nie "składa" to wychodzą drogawo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ok dzieki za info
a jaka radzicie , ma znaczenie firma Ytong, H+H, SOlbet?

doardzcie coś jestem na etapie projektu i musze podjac decyzje:-(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wszystko mój drogo zależne jest od ceny. Solbet jest nieco tańszy, ale to nie ta jakość co Ytong. Jest jeszcze Yermalica. Bardzo fajna!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

ok dzieki za info
a jaka radzicie , ma znaczenie firma Ytong, H+H, SOlbet?

doardzcie coś jestem na etapie projektu i musze podjac decyzje:-(


Wg mnie nie ma różnicy i to cena odgrywa główną rolę,przed budową mając jeszcze chęć budowy z BK rozglądałem się za Solbetem bo jakoś tak ładnie wyglądał na zdjęciach ;)
Z doświadczeń użytkowników BK wiem,że lepszym rozwiązaniem będzie kat.600 niż 400 i mniej z uwagi na "miękkość" słabszych odmian. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arturo72 dzieki za info.
jestes zadowolony z Solbetu??

czemu lepszym rozwiazaniem jest 600 nic 400, jakie sa praktyczne zalety???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

wszystko mój drogo zależne jest od ceny. Solbet jest nieco tańszy, ale to nie ta jakość co Ytong. Jest jeszcze Yermalica. Bardzo fajna!!!


Nowa firma jest na rynku icon_mrgreen.gif icon_question.gif
Termalica zapewne icon_razz.gif

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

arturo72 dzieki za info.
jestes zadowolony z Solbetu??

czemu lepszym rozwiazaniem jest 600 nic 400, jakie sa praktyczne zalety???


Zmieniłem BK na silikat ale przed budową miałem na oku Solbet icon_smile.gif
400 wg uzytkowników jest za miękka,ciężko coś trwale powiesić na scianie,zaletą 400 jest to,że jest cieplejsza ale to nie ma praktycznie znaczenia przy ociepleniu styropianem. Edytowano przez arturo72 (zobacz historię edycji)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Zmieniłem BK na silikat ale przed budową miałem na oku Solbet icon_smile.gif
400 wg uzytkowników jest za miękka,ciężko coś trwale powiesić na scianie,zaletą 400 jest to,że jest cieplejsza ale to nie ma praktycznie znaczenia przy ociepleniu styropianem.




Beton komórkowy - słychać za ścianą jak sąsiad miesza zupę w garze icon_lol.gif To opinia mojego znajomego, który mieszka na nowym osiedlu.

Silikat - cicho (bo wszak o masę tu chodzi), mikroklimat podobno rewelacyjny (ale w tym jest trochę marketingu) i podobno (zaznaczam - podobno) - specyfika materiału przeciwdziała rozwojowi pleśni etc.

A poza tym - za duży mamy obecnie wybór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Beton komórkowy - słychać za ścianą jak sąsiad miesza zupę w garze icon_lol.gif To opinia mojego znajomego, który mieszka na nowym osiedlu.

Silikat - cicho (bo wszak o masę tu chodzi), mikroklimat podobno rewelacyjny (ale w tym jest trochę marketingu) i podobno (zaznaczam - podobno) - specyfika materiału przeciwdziała rozwojowi pleśni etc.

A poza tym - za duży mamy obecnie wybór.



a co powiecie o pustaku ceramicznym z Kozłowic?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość arturo72
Cytat

a co powiecie o pustaku ceramicznym z Kozłowic?


Ty wybierasz,czemu akurat ceramika ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Cytat

Styropian wg mnie minimum 20cm,nie ma żadnego problemu z taką grubością.



Ja polecam jednak wykonanie najpierw analizy energetyczno-ekonomicznej. Każde ocieplenie jest sprawą indywidualną, zależną od wielu czynników, m.in. od budowy warstw przegrody budowlanej, czy samych parametrów danego styropianu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Więc jest tak jak pisałem w poście #3, a do tego stopnica powinna właśnie spoczywać na 4 punktowych oparciach, bo nawet jeśli jedno z nich nie całkiem leży w jednej płaszczyźnie to z czasem dogniecie się i będzie stabilne czteropunktowe podparcie. Oczywiście tak jak wszystko, można taki system nieco modyfikować i tak nie trudno wyobrazić sobie jednak schowanie tych kołnierzy w stopnicy, a dla uniknięcia skrzypienia, zastosowanie podkładek amortyzujących z filcu czy jakiegoś miękkiego plastiku. Tylko wtedy jak coś nie wypali, pretensje można mieć tylko do siebie.   W opisie jest że klej się jednak stosuje. Cytat z instrukcji:  
    • To prawda że podłączenie trójżyłowe wentylatora z timerem to dla niedoświadczonych kłopot. Dziewięć możliwych podłączeń przewodów :-) Natomiast korzystając z instrukcji i prawidłowo łącząc przewody nie jest to już takie trudne. Na początku najlepiej sprawdzić działanie wentylatora poza instalacją, wówczas będziemy wiedzieć czy sam wentylator nie posiada jakiejś wady. Niestety moduły elektroniczne mogą być niepoprawnie zlutowane, najczęściej w miejscach pinów podłączeniowych. Jeśli wszystko zostało sprawdzone i wentylator działa. Warto sprawdzić instalację miernikiem. Gdzie jest faza? A może być nawet w niebieskim przewodzie jeśli ktoś niewłaściwie podłączył instalację i już cała sprawa się rypie. Sprawa trzeciego przewodu, jedyny problem podłączenia wentylatora z timerem. Poprawnie wykonana instalacja do podłączenia wentylatora powinna posiadać oddzielny przewód do przerywanej fazy - nie przewód uziemienia. Wynika to z przepisów bezpieczeństwa. Praktyka jednak zmusza nas do wykorzystania przewodu uziemienia żółto-zielony z racji braku innego. I teraz bardzo ważna sprawa. Przewód uziemienia musimy odłączyć od pozostałej części instalacji uziemienie. Przewód ten powinien prowadzić jedynie od wentylatora do włącznika światła. Wszystko sprawdzone i jest jak należy Jak poprzednicy pisali: Faza - brązowy - L Zero, neutralny - niebieski - N Faza przerywana włącznikiem - żółto-zielony - T Włącznik może być dzwonkowy do samego wentylatora. Z powyższego opisu wynika że prawdopodobnie faza i zero zostały podłączone prawidłowo - należy sprawdzić przewody w kanale wentylacyjnym gdzie jest faza i jeśli jest odwrotnie zmienić podłączenie w pinach. Wentylator wykonuje suchy start przy pierwszym podłączeniu. Natomiast przewód timera jest źle podłączony i tutaj jak poprzednicy pisali trudno wywnioskować ze zdjęcia, trzeba być na miejscu i sprawdzić linię tego przewodu i zaciski na kostce włącznika. https://ventox.pl/Poradnik_doboru_oraz_montazu_wentylatora
    • Gość MM
      "Tapety strukturalne zwane raufazą"?? Gratuluję wiedzy autorowi artykułu, widać nie ma najmniejszego pojęcia o tym, jakie mogą być tapety strukturalne, choć najwidoczniej zdjęcie ze strony producenta raufazy "zapożyczył". Trzeba było wczytać się trochę w tę stronę, drogi Panie. Pan wybaczy, ale nie mam czasu teraz jej Panu streszczać.
    • Bardzo bogata oferta różnorodnych tapet skłania nas często to wybrania właśnie takiego sposobu wykończenia ścian. Powierzchnie przeznaczone do tapetowania powinny być przede wszystkim równe i podobnie jak przy malowaniu, muszą charakteryzować się dobrą przyczepnością warstw pokrywających tynk. Stosownie do przeznaczenia pomieszczenia, rodzaj pokrycia dobieramy nie tylko że względu na wygląd, ale również własności użytkowe - odporność na uszkodzenia, możliwość zmywania czy zdolność do maskowania wad podłoża. Pełna treść artykułu pod adresem: https://budownictwob2b.pl/wykanczanie/baza-wiedzy/50602-czy-warto-tapetowac-sciany
    • Witam wszystkich na forum,   planuję własnoręczne wykonanie i montaż schodów w mieszkaniu dwupoziomowym. Schody jednobiegowe, na jednej belce nośnej z profilu stalowego, 16 stopni drewnianych, konstrukcja jak na zdjęciu. Z wykonaniem samej konstrukcji nie będę miał problemu, ponieważ spawane konstrukcje stalowe to branża w której pracuję, ale dla mnie "schody" zaczynają się przy montażu, bo na budowlance się nie znam. Dlatego mam kilka pytań: 1. Do czego przykręcać się w stropie, czy miedzy blachę z otworami montażowymi spawaną do konstrukcji, a strop powinienem jeszcze coś dać, czy mogę przykręcać się bezpośrednio do stropu? 2. Ta sama sytuacja przy podłodze - czy przed położeniem paneli powinienem przykręcić się z blachą do wylewki, a później ją maskować? Czy mogę się jakoś mocować jak będą już położone panele? 3. Czy poza montażem do stropu i podłogi powinienem wesprzeć się na ścianie?  4. Czy w ogóle mogę przykręcić się na górze do stropu, a na dole do wylewki, skoro jedno względem drugiego może pracować? Pozdrawiam
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...