Skocz do zawartości

wróblówka - z kratką czy bez..?


Recommended Posts

Witam,
zakupiłem wykonawcy grzebień okapu z kratką wentylacyjną pod dachówkę ceramiczną. Kiedy przyszło do zakładania, poprosił, żebym zwrócił i kupił bez kratki, bo ta jest do karpiówki. Zwróciłem, a w sklepie usłyszałem jednocześnie, że powinienem zmienić ekipę, skoro nie potrafią założyć wróblówki z kratką.
Ekipa tłumaczy mi, że dachówka będzie odstawać, jeśli założą wróblówkę z kratką. Nigdy takiej nie zakładali i pierwszy raz słyszą o takim rozwiązaniu przy takiej dachówce.

Co o tym sadzicie? Jak z wentylacją, jeśli grzebień będzie bez kratki?
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Jako, że to mój temat, zejdę trochę z tematu wróblówki na temat rynien. Chociaż ten nowy problem, to pokłosie zastosowania wróblówki z kratką (tak też sądzi wykonawca).

W załączeniu fotki mocowania rynien. To jedna strona, przedziela je balkon. I moim zdaniem, jedna jest ok, natomiast z druga przy ostrej ulewie może nie "wyłapać" wody z dachówki, gdyż dachówka ją przykrywa w 60%.
Wykonawca tłumaczy to przede wszystkim tym, że z jednej strony pierwsza łata jest na 30cm, a z drugiej na 36cm. Wszystko to po to, żeby nad lukarną wyjść równo z łatami. Z jednej i z drugiej strony jest różnica w długości wystającego dachu (zgodnie z projektem).
Co Wy na to?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Witam,
przedstawię ciąg dalszy moich perypetii z wykonawcą dachu. Być może czepiam się jego wykonawstwa. Oceńcie, jeśli możecie:
- syf i resztki dachówki między pokryciem a membraną
- odsłonięta membrana przy lukarnie
- cieknące okno dachowe (wykonawca tłumaczy, że membrana do doopy - TyvekPro, taśma do doopy, okno bez dodatkowego kołnierza. A wodę lałem w zakładkę ponad oknem. No i koło okna leciało jak z kranu. Na fotce widać plamy wody na stropie. Jakość słaba, bo okna "zabite" czarną folią budowlaną.
- na wysokości boazerii nakrokwiowej brak szczeliny między łatą a membraną (widoczne na fotce, gdzie zatrzymał się cały syf)
Czy da się coś z tym zrobić? A może wszystko jest ok, jak twierdzi mój wykonawca?

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

DSC01446.jpg

Edytowano przez Bruce (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Witam,
przedstawię ciąg dalszy moich perypetii z wykonawcą dachu. Być może czepiam się jego wykonawstwa. Oceńcie, jeśli możecie:
- syf i resztki dachówki między pokryciem a membraną
- odsłonięta membrana przy lukarnie
- cieknące okno dachowe (wykonawca tłumaczy, że membrana do doopy - TyvekPro, taśma do doopy, okno bez dodatkowego kołnierza. A wodę lałem w zakładkę ponad oknem. No i koło okna leciało jak z kranu. Na fotce widać plamy wody na stropie. Jakość słaba, bo okna "zabite" czarną folią budowlaną.
- na wysokości boazerii nakrokwiowej brak szczeliny między łatą a membraną (widoczne na fotce, gdzie zatrzymał się cały syf)
Czy da się coś z tym zrobić? A może wszystko jest ok, jak twierdzi mój wykonawca?


A kto tnie dachówki na dachu ta membrana jest zniszczona -podziurawiona .

Ogólnie partacz.


Link do komentarza
Ten fachman to chyba się uczył roboty na Twoim dachu.
Jak masz czy nie masz umowy skarz gościa o odszkodowanie, gdyby się zgodził na poprawkę to niech On płaci o robotę zleć innej firmie ,ale nie takiej jak jego icon_smile.gif
A ten gąsior, to chyba już zwykły laik by lepiej zrobił.
Czemu nie sprawdziłeś gościa przed robotą co,gdzie robił,kto Ci go polecił czy tak z ogłoszenia.
Link do komentarza
Przykro jest kopać leżącego ale Twój wykonawca nie jest dekarzem! Okap źle wykonany, dach źle rozmierzony, haki rynnowe nie dokładnie dogięte, dachówki i gąsiory mocowane czarnymi wkrętami do płyt gipsowych. Co robi ta łata przy oknie? Jak wykonawca stawia pierwszą łatę na sztorc to wróblówka z kratką wentylacyjną się nie mieści. Jak krycie wstępne jest wykonane folią to powinna być właśnie kratka z grzebieniem. Twój wykonawca nie ma zielonego pojęcia o funkcji dachu. Tak naprawdę ta połać, na której dachówki przesłaniają rynnę jest do przełożenia. Takiego wykonawcę natychmiast bym wyrzucił i obciążył kosztami poprawek. Pozdrawiam.
Link do komentarza
  • 4 tygodnie temu...
Gość Razmes
Cytat

Witam,
przedstawię ciąg dalszy moich perypetii z wykonawcą dachu. Być może czepiam się jego wykonawstwa. Oceńcie, jeśli możecie:
- syf i resztki dachówki między pokryciem a membraną
- odsłonięta membrana przy lukarnie
- cieknące okno dachowe (wykonawca tłumaczy, że membrana do doopy - TyvekPro, taśma do doopy, okno bez dodatkowego kołnierza. A wodę lałem w zakładkę ponad oknem. No i koło okna leciało jak z kranu. Na fotce widać plamy wody na stropie. Jakość słaba, bo okna "zabite" czarną folią budowlaną.
- na wysokości boazerii nakrokwiowej brak szczeliny między łatą a membraną (widoczne na fotce, gdzie zatrzymał się cały syf)
Czy da się coś z tym zrobić? A może wszystko jest ok, jak twierdzi mój wykonawca?




Już samo doprowadzenie łat do ścian niedocieplonej lukarny pokazuje, że wykonawca nie ma pojęcia, co robi...
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Kto przegląda   0 użytkowników

    • Brak zalogowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Koniecznie! Jeśli tylko podparty panel się ugnie, to należy natychmiast wszystko rozebrać i zwiększyć ilość podkładek.  I jeszcze jedna uwaga techniczna. Podkładki należy układać w miejscach podparcia, czyli nad sobą! Albo inaczej podkładki mają wyznaczać linię pionową. Tego się należy trzymać jak się nie ma doświadczenia.
    • Nie szukałem rozmiaru paneli, ale moim zdaniem koniecznie musisz podeprzeć od samego podłoża na którym będziesz suszyć panele nie tylko na końcach paneli, ale i w dwóch, trzech miejscach na ich długości... A porada co do przekładek, którą tu wrzucił @retrofood jest dobrym wyjściem!!!     Z tym że ciąłbym raczej WZDŁUŻ...          
    • Bardzo Wam wszystkim udzielającym się dziękuję. Poprosiłem o pomoc na 4 forach, tylko tutaj wywiązała się szeroka dyskusja, która pozwala mi nabrać wiedzy i wyklarować dalszy sposób działania.   Wasza pomoc jest porównywalna do konsultacji z profesjonalnym rzeczoznawcą, to bardzo budujące, że jeszcze istnieją ludzie, którzy chcą się podzielić wiedzą i pomóc innemu człowiekowi, tak po prostu.  Bardzo możliwe, że uchronicie mnie i moją małżonkę od dotkliwych szkód, jeszcze raz serdecznie dziękuję zarówno redakcji jak każdemu kolejnemu z Was który zechciał wziąć udział w dyskusji.   Ubolewam nad tym głęboko, że jako konsument, muszę teraz świecić oczami na każdym etapie za wszystkich, poczynając od dewelopera, dostawców materiałów, a kończąc na robotach wykończeniowych i błędach w projekcie kuchni. Na każdym kroku jest babol na babolu.      1/ Wiem, że to może być trochę komiczne, ale prośba o zerkniecie, czy dobrze rozumiem jak mam tą bryłę budować z paneli do suszenia, czy nie zrozumiałem źle, bo jak już ułożę to będzie po sprawie:   FAZA pierwsza:   Na samym dnie podłoże z legarów lub palet i taką konstrukcję powiela, jedna na drugiej (końce równo do siebie dolegają nic nie wystaje poza bryłę:     FAZA DRUGA (po tygodniu?):     2/  Jest jeden mankament, muszę to suszyć w nowym lokalu nie ma innej opcji. Robiąc proces wygrzewania, zacznie posadzka parować skoczy wilgotność powietrza. Planuję ułożyć to na parterze, bo tam jest posadzka 2-3x bardziej sucha od piętra, po pierwsze suszyli ją miesiąc po zalaniu i to tak bardzo grubo suszyli, po drugie od miesiąca było centralne włączone i tam nie ma podłogi położonej więc dodatkowo odparowywało swobodnie.    3/ Czy Panowie macie może jakąś rekomendację dla podkładu oraz foli jaką po wygrzaniu powinienem zastosować?   Z wypowiedzi Pana redaktora zrozumiałem, że przy moim ogrzewaniu, może zostać ten podkład co mam:   https://www.obi.pl/podklad-pod-panele/home-inspire-podklad-pod-panele-xps-floor-protect-2-mm/p/6963565?wt_mc=gs.pla.Mieszkać.Podłogi.Panelepodłogoweipodłogidrewniane&wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=?wt_cc1=17619245192&wt_cc4=c&wt_cc9=&wt_mc=gs.pla.smart.mieszkac.&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAire5BhCNARIsAM53K1gNgPjmuvVrz-nH2cpsIg-II41wX4Q1sZEezCCQIwwLe3X36eW7gBoaApk7EALw_wcB   Teraz pytanie jaką folię tam zastosować.     PS. (ciekawostka) Wczoraj strawiłem cały dzień nad zachodzeniem w głowę braku prądu w jednym z pomieszczeń. Dzięki przypadkowi, że sąsiad na swoim segmencie zrobił zdjęcia instalacji elektrycznej na etapie stanu surowego (deweloper nie udostępni jej bo nie) i ślęcząc z detektorem kabli nad ścianami, ustaliłem, że deweloper zagipsował w ścianie jedną z puszek tzw. gniazda rozgałęźnego, gdzie jest faza i trzeba to zarobić, aby zamknąć obwód i puścić prąd na to konkretne pomieszczenie....brak słów, do dłubania dziura w ścianie, która jest wykończona w 100% pomalowana i wszystko.  Detektorem znalazłem w ścianie kabel z fazą dokładnie w miejscu w którym sąsiad ma gniazdo i zweryfikowałem na projekcie instalacji elektrycznej, że jest tam przewidziane, u mnie ściana. 
    • Ano jest problem, bo żeby to właściwie ocenić trzeba by mieć te panele w rękach.    Ależ owszem, ale nie przesadzajmy, że takie wielkie ilości. Można kupić pięć innych paneli, pociąć je w poprzek i juz mamy sto pasków na przekładki. Idealnie wyrównanych na grubości. Sposobów jest wiele, trzeba tylko ruszyć głową.
    • Tak, pamiętając, że pierwszy i ostatni panel kładziemy na końcach paneli ułożonych w przeciwnym kierunku,  środkowy z przesunięciem w osi powstałej bryły o szerokość panela, z lewej.    Ważne jest, żeby w pierwszej fazie suszenia paneli wszystkie końce były podparte, przecież nie chcemy  deformacji paneli.        Nie, wszystko tak samo, ale panele dotykają się w miejscach niepodpartych wcześniej.   Układamy pierwszy panel 20 cm od brzegu ostatni tak samo a środkowy z drugiej strony osi budowanej bryły, czyli teraz od prawej. Powstała bryla ma wystające końce z kazdej strony   Zdemontować w pierwszym dniu same panele, podkłady niech lekko jeszcze przeschną,  demontować je na drugi dzień układając gdzieś dołem do góry, w pomieszczeniu dobrze wentylowanym.    ń    Jeżeli jest to rozdzielacz obsługujący wyłącznie piętro, to tak wystarczy te dwa zawory zamknąć. Widzę, że  już są zamknięte, przed zamknięciem zaworów najlepiej wyłączyć pompę rozdzielacza.      Nie widzę całej instalacji, ale jak jest jeszcze taka skrzynka na parterze to tak, kocioł, jego pompa będzie podawać czynnik grzewczy tylko na parter.     Tam powinien być sprawny bypass i pompa wtedy miesza tylko wodę w obiegu zamkniętym piętra.       Pompa w rozdzielaczu na parterze, jeżeli jest  takowa, to ona może pracować, jak nie ma, to pompa kotła powinna spokojnie to ogarnąć.     Wiem, że chcesz dobrze, ale obawiam się, że byt szybkie suszenie może spowodować deformację paneli, przekładki są  za wąskie, w dodatku musiałyby być równane na strugarce, inaczej potem będą problemy z łączeniem paneli.    
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...