Skocz do zawartości

Czym wyczyścić okan po pianie montażowej


Recommended Posts

Mój klient też sobie zapianował okleinę na oknach.
Nie bardzo się udało to ruszyć, a próbowałem całą gamę - od zmywacza do piany,przez benzyny ekstrakcyjne, terpentyny po cosmofeny itp. Mechanicznie - czyli wełną stalową która sprawdza się na drewnie też nie poszło - tzn. trochę starło, ale nie do końca.
Są także rozpuszczlniki do usuwania starej pianki - taka mała butelczka Den Bravena - widywałem w LiroyM. - ale nie próbowałem.
Jeszcze może cień nadzieji widziałbym w usunięciu ciepłą parą ?
Link do komentarza

a tu masz kilka pomysłów z internetu wzięte

Cytat

Do zmywania pianki montażowej z wszystkich pobrudzonych miejsc tak okna drzwi , ściany a nawet pobrudzone ubranie zmywa specjalny środek o nazwie PU REMOVER Firmy SOUDAL. Polecam bardzo skuteczny środek.



http://www.budujiremontuj.pl/product-pol-2...over-100ml.html

2632_1.jpg Edytowano przez coolibeer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To może być właśnie to. Jeśli ktoś na forum stosował to proszę podać efekty.
Ja szukam tego w necie i kupuję , zobaczymy jak zadziała.
Pozdrawiam


Efekty są ale jest jeden warunek - jak pianka jest świeża a jak już ma jakiś czas to ciężko będzie.
Ja miałem taki środek (w spraju) co się czyści pistolet po piance jak również wszelakie pozostałości na rożnych elementach. Dobry ale ryzykowny jest aceton, dobry bo puszcza wszystko a ryzykowny bo rozpuszcza prawie wszystko icon_biggrin.gif i chcąc go stosować należy przeprowadzić najpierw próby. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Firma ANSER ma dobry rozpuszczalnik, ale powtarzam: do starej pianki pozostaje nóż do tapet. I nie marudzić mi tu o porysowaniu, bo bedzie mniejsze niż czymkolwiek innym. Oczywiście, trzeba to robić z głową, powoli i cierpliwie ścinać, a nie łapu capu, bo wtedy na pewno się porysuje.
Nowy nóż, nie stępiony, ostrożnie, delikatnie i powoli..
Link do komentarza
Znalazłem rozpuszczalnik do poliuretanu - nazywa sie Maxolvent.

W jego skład wchodzi np XYLEN - karta produktu

Teraz się nie dziwię, że WD-40 wyczyści wszystko - wiem, że ślady z karoserii po asfalcie znikają w sekundę icon_smile.gif

Czyli środki na bazie xylenu. Trzeba tylko sprawdzić na starym zdemontowanytm parapecie PVC, czy i tego przy okazji nie uszkodzi.

Opcja kolejna - PUR Killer- od Den Braven - tym razem bez rozpuszczalników
Link do komentarza
Cytat

Znalazłem rozpuszczalnik do poliuretanu - nazywa sie Maxolvent.

W jego skład wchodzi np XYLEN - [b]patrz karta[/b]karta produktu

Teraz się nei dziwię, że WD-40 wyczyści wszsystko - wiem, że ślady z karoserii po asfalcie znikają w sekundę icon_smile.gif

Czyli środki na bazie xylenu. Trzeba tylko sprawdzić na starym zdemontowanytm parapecie PVC, czy i tego przy okazji nie uszkodzi.



Tylko chyba taniej wyjdzie WD40 bo ten rozpuszczalnik w wiadrach po 5l min sprzedają za 123 zł. No chyba że ktoś kilka domów obskakuje.
Link do komentarza
Cytat

Tylko chyba taniej wyjdzie WD40 bo ten rozpuszczalnik w wiadrach po 5l min sprzedają za 123 zł. No chyba że ktoś kilka domów obskakuje.




Prawdopodobnie można kupić litr. Xylen też gdzieś widziałem. Jeżeli nie jest to składnik, który może posłużyć do produkcji bomby, to prawdopodobnie jest w każdym supermarkecie budowlanym.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Witam. Sprawdzone i muszę powiedzieć ze DZIAŁA. Po nałożeniu preparatu odczekałem około 45 minut i stara pianka zeszła bez problemu. Robiłem to wewnątrz domu na brązowych oknach, na zewnątyrz musze poczekać na lepszą pogodę.
Pozdrawiam




Proszę, mamy więc sprawdzony środek. Przez dedukcję, każdy producent pianek PU powinien mieć taki środek w swojej ofercie.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Na oknie zawsze są miejsca, gdzie możne dojść do zabrudzenia.
Czasem ktoś po montazu dopianowuje miejsca po klinach i też potrafi psikunąć..
Troche sie boje, ze ta pianka na zewnatrz będzie mocno utwardzona i moze nie zechce tak chetnie schodzić..
Czekam z niecierpliwością na Wasz raport:)




Ja w zasadzie też jestem ciekaw tylko z jednego względu - nie do końca wierzę w "cudowne" środki, które usuwaja substancje juz przereagowane/utlenione etc.

Nie znaczy to jednak, że nie poszukuję i nie eksperymentuję. Wiem jedno - środki do usuwania silikonu dostępne w supermarketach nie sa takie "cudowne".
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Parking ma dużo większą wytrzymałość na ściskanie niż Termo fundament... zatem musi być twardszy... Przecież one mają zasadniczo różne docelowe zastosowanie...   TERMONIUM fundament:         Parking odpowiedniej grubości  zastąpić może termonium, ale w żaden sposób nie może być odwrotnie     
    • W opisie mam tak  Czyli nie ma różnicy czy zastosuje ten czy który mam obecnie eps200 parking w sumie wygląda on mi na lepszy dużo twardszy , ale tamten dedykowany do fudamentu więc jestem głupi z tego ale to i to EPS ... 
    • Kiedy właśnie o to chodzi, żeby sufit podwieszony był zupełnie niezależny, niezwiązany z tym stropem drewnianym, obitym OSB...   Do stropu drewnianego, przez płytę OSB przymocujesz zaczepy do swojego sprzętu sportowego... Będzie on narażone na drgania, przeciążenia, uderzenia przy mniej, czy bardziej intensywnych ćwiczeniach - tak jak ostrzegają wyżej koledzy... Na stropie betonowym może nie bardzo odczuwalne byłyby te ruchy i nie powodowałyby drgań, które spowodują pękanie podwieszanego sufitu z płyt g/k na połączeniach płyt g/k... Jeśli zrobisz wg Twojego planu - czyli sprzęt podwieszony poprzez sufit z wykończeniem g/k - na 100% w krótkim czasie będzie zarysowany sufit... właśnie na połączeniach płyt g/k...   W poprzek pokoju dasz gęściej profile CD60 - co 30 cm - i to powinno mechanicznie wytrzymać obciążenie płytami g/k... będzie sobie wisiał, przecież niczym dodatkowo nie obciążony, a przez otwory, o których pisałem wcześniej, niezależnie od podwieszonego sufitu, umocujesz sprzęt do belek obitych płytami OSB... sprzęt będzie sobie działał, ale nie oddziaływał na g/k... Można pomyśleć o stelażu krzyżowym, ale wydaje mi się, że przy niespełna 3 metrach szerokości pokoju, będzie to przerost formy nad treścią... Jak masz wielkie wątpliwości co do ciężaru podwieszonego sufitu, to (nie wiem co na to powiedzą koledzy) można zastosować PŁYTĘ G-K SPECJALNĄ 2600x1200x6,5MM PRO FLEXI NORGIPS...     No, ja tak bym zrobił... prosty, jednopoziomowy, gęstszy  stelaż, płyty 12 mm, otwory na montaż sprzętu wprost do drewnianego stropu...   Jeszcze uwaga:   Płyta nie powinna się o ścianę opierać - ona ma wisieć na stelażu... przy profilach CD60 zamocowanych co 30 cm, będzie wisieć na pięciu profilach...   Płyta ma 260 cm długości, więc i  tak będzie jeszcze połączenie na jej szerokości do tych 290 cm pokoju...   Będzie miało co pękać - w razie drgań i ruchów stropu...  
    • Nie bardzo rozumiem o co pytasz. Przecież każdy styropian przepuści wodę. Nie widziałeś nigdy tonącego styropianu? Długo zanurzony w wodzie nasiąknie jak gąbka. Może chodziło o styrodur fundamentowy XPS?
    • Dalej nie bardzo rozumiem sens dawania OSB. Jak to "będzie wszystko w powietrzu"? Nie będzie oparcia na ścianach bocznych? Ja zwyczajnie pytam bo jakoś nie mogę skojarzyć takiego systemu, chyba takiego nie widziałem.   Zakładając jednak, że OSB jest niezbędna, to oczywiście, że należy przykręcać płyty g/k, a nie przyklejać. Klei się w sytuacji gdy nie ma do czego przykręcać. Bo kołkowania nie daje się tak gęsto jak wkręty, no i kołki tylko w miejscu "placków". Inaczej, gdyby kołkować puste przestrzenie, to wkręty kołków naciągną i zdeformują płaszczyznę płyty, a wtedy powierzchnia by falowała. Na płycie OSB falowanie nie grozi.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...