Skocz do zawartości

Czym wyczyścić okan po pianie montażowej


Recommended Posts

Mój klient też sobie zapianował okleinę na oknach.
Nie bardzo się udało to ruszyć, a próbowałem całą gamę - od zmywacza do piany,przez benzyny ekstrakcyjne, terpentyny po cosmofeny itp. Mechanicznie - czyli wełną stalową która sprawdza się na drewnie też nie poszło - tzn. trochę starło, ale nie do końca.
Są także rozpuszczlniki do usuwania starej pianki - taka mała butelczka Den Bravena - widywałem w LiroyM. - ale nie próbowałem.
Jeszcze może cień nadzieji widziałbym w usunięciu ciepłą parą ?
Link do komentarza

a tu masz kilka pomysłów z internetu wzięte

Cytat

Do zmywania pianki montażowej z wszystkich pobrudzonych miejsc tak okna drzwi , ściany a nawet pobrudzone ubranie zmywa specjalny środek o nazwie PU REMOVER Firmy SOUDAL. Polecam bardzo skuteczny środek.



http://www.budujiremontuj.pl/product-pol-2...over-100ml.html

2632_1.jpg Edytowano przez coolibeer (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

To może być właśnie to. Jeśli ktoś na forum stosował to proszę podać efekty.
Ja szukam tego w necie i kupuję , zobaczymy jak zadziała.
Pozdrawiam


Efekty są ale jest jeden warunek - jak pianka jest świeża a jak już ma jakiś czas to ciężko będzie.
Ja miałem taki środek (w spraju) co się czyści pistolet po piance jak również wszelakie pozostałości na rożnych elementach. Dobry ale ryzykowny jest aceton, dobry bo puszcza wszystko a ryzykowny bo rozpuszcza prawie wszystko icon_biggrin.gif i chcąc go stosować należy przeprowadzić najpierw próby. Edytowano przez mhtyl (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Firma ANSER ma dobry rozpuszczalnik, ale powtarzam: do starej pianki pozostaje nóż do tapet. I nie marudzić mi tu o porysowaniu, bo bedzie mniejsze niż czymkolwiek innym. Oczywiście, trzeba to robić z głową, powoli i cierpliwie ścinać, a nie łapu capu, bo wtedy na pewno się porysuje.
Nowy nóż, nie stępiony, ostrożnie, delikatnie i powoli..
Link do komentarza
Znalazłem rozpuszczalnik do poliuretanu - nazywa sie Maxolvent.

W jego skład wchodzi np XYLEN - karta produktu

Teraz się nie dziwię, że WD-40 wyczyści wszystko - wiem, że ślady z karoserii po asfalcie znikają w sekundę icon_smile.gif

Czyli środki na bazie xylenu. Trzeba tylko sprawdzić na starym zdemontowanytm parapecie PVC, czy i tego przy okazji nie uszkodzi.

Opcja kolejna - PUR Killer- od Den Braven - tym razem bez rozpuszczalników
Link do komentarza
Cytat

Znalazłem rozpuszczalnik do poliuretanu - nazywa sie Maxolvent.

W jego skład wchodzi np XYLEN - [b]patrz karta[/b]karta produktu

Teraz się nei dziwię, że WD-40 wyczyści wszsystko - wiem, że ślady z karoserii po asfalcie znikają w sekundę icon_smile.gif

Czyli środki na bazie xylenu. Trzeba tylko sprawdzić na starym zdemontowanytm parapecie PVC, czy i tego przy okazji nie uszkodzi.



Tylko chyba taniej wyjdzie WD40 bo ten rozpuszczalnik w wiadrach po 5l min sprzedają za 123 zł. No chyba że ktoś kilka domów obskakuje.
Link do komentarza
Cytat

Tylko chyba taniej wyjdzie WD40 bo ten rozpuszczalnik w wiadrach po 5l min sprzedają za 123 zł. No chyba że ktoś kilka domów obskakuje.




Prawdopodobnie można kupić litr. Xylen też gdzieś widziałem. Jeżeli nie jest to składnik, który może posłużyć do produkcji bomby, to prawdopodobnie jest w każdym supermarkecie budowlanym.
Link do komentarza
  • 3 tygodnie temu...
Cytat

Witam. Sprawdzone i muszę powiedzieć ze DZIAŁA. Po nałożeniu preparatu odczekałem około 45 minut i stara pianka zeszła bez problemu. Robiłem to wewnątrz domu na brązowych oknach, na zewnątyrz musze poczekać na lepszą pogodę.
Pozdrawiam




Proszę, mamy więc sprawdzony środek. Przez dedukcję, każdy producent pianek PU powinien mieć taki środek w swojej ofercie.
Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
Cytat

Na oknie zawsze są miejsca, gdzie możne dojść do zabrudzenia.
Czasem ktoś po montazu dopianowuje miejsca po klinach i też potrafi psikunąć..
Troche sie boje, ze ta pianka na zewnatrz będzie mocno utwardzona i moze nie zechce tak chetnie schodzić..
Czekam z niecierpliwością na Wasz raport:)




Ja w zasadzie też jestem ciekaw tylko z jednego względu - nie do końca wierzę w "cudowne" środki, które usuwaja substancje juz przereagowane/utlenione etc.

Nie znaczy to jednak, że nie poszukuję i nie eksperymentuję. Wiem jedno - środki do usuwania silikonu dostępne w supermarketach nie sa takie "cudowne".
Link do komentarza
  • 6 miesiące temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • To błąd i nieznajomość tematu. Beton jest ok Jak dasz samą folię na chudziaka to po kilku latach zgnoisz styropian, stracisz izolacyjność cieplną posadzki. Większe rachunki za ogrzewanie wyrównają sknerstwo, czyli  brak papy, pozorna  oszczędność na papie termozgrzewalnej, dyfuzja  ci dokopie.   To daj samą folię bez styropianu, wtedy zaoszczędzisz już na maxa. Jak dziecko we mgle.    
    • Powinien Pan wnieść do sądu wniosek o przywrócenie posiadania tegoż przejazdu. Bez znaczenia czy był on prawny, czy bezprawny – naniesiony na mapy, czy nie – szereg lat używany jako przejazd stanowi o posiadaniu, a jego zagrodzenie daje Panu prawo żądania przywrócenia stanu poprzedniego.
    • I przegród "ruchomych".  Bo najwięcej ciepła spiernicza "powierzchniami wspólnymi". Chociażby klatką schodową. Drzwiami i oknami.
    • Nie tylko wylewka oddaje wilgoć, ale i przyjmuje. Chociażby z powietrza. A jeśli położyłeś na nią styropian w folii, to na folii się skrapla i nie odparowuje. Stąd kształt mokrej plamy. Kiedy to robiłeś, znaczy chudziak i wylewkę? Czy ten piasek pod chudziakiem był suszony?
    • Jeżeli istniejąca izolacja i kołki przeniosą ciężar następnej warstwy to ok. Klasa A – domy jednorodzinne zużywające rocznie mniej niż 63 kWh energii na m2 oraz bloki i kamienice z wynikiem poniżej 59 kWh.   Zastosowanie wentylacji mechanicznej z odzyskiem ciepła – dzięki temu można uniknąć „uciekania” ciepła przez wentylację, co może powodować duże straty na ogrzewaniu,   Dodać odatkową izolację przegród zewnętrznych, lub wykonanie ocieplenia materiałem o bardzo dobrych parametrach (w przypadku budynków nieocieplonych) – czasami wystarczy ocieplić stropodach wełną lub wybrać styropian grafitowy, aby znacznie zmniejszyć zapotrzebowanie roczne,   Dodać instalację fotowoltaiczną na dachu – to jeden ze skuteczniejszych sposobów na obniżenie współczynnika EP nawet o 30%, a zaletą takiej inwestycji jest mała inwazyjność i możliwość przeprowadzenia prac nawet, gdy wszystkie prace budowlane i wykończeniowe zostały zrealizowane.   Wymiana stolarki itd.   Trzeba zrobić Audyt, czyli dowiadujemy się jak jest teraz, a następnie doprojektować zmiany, które wpłyną na polepszenie  klasyfikacji energetycznej tego budynku.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...