Skocz do zawartości

strop podwieszany


Recommended Posts

witam,
potrzebuje porady ja z tym poradzić zanim przyjdą fachowcy ponieważ muszę zakupić materiał przed podwyżka.
Generalnie chodzi o ocieplenie stropu i zrobienie sufitu podwieszanego. Jak podejść do tego kiedy brakuje mi 30cm ściany do belek stropowych. Wysokość ściany od podłogi 2,80 i zostaje ta przerwa. Wełny ma być 25cm i chciałbym żeby na strychu można było składować jakieś tam rzeczy oczywiście zostanie ułożona płyta OSB.
Odwiedź moją stronę
Odwiedź moją stronę
Odwiedź moją stronę
pozdrawiam

Do administratora forum: "zgadzam się na usuniecie/przesuniecie tego postu gdyby naruszył warunki regulaminu" Edytowano przez marcin_z (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Nie za bardzo rozumiem w czym problem.
Musisz wykonać stelaż nośny pojedynczy lub podwójny/krzyżowy (zależnie od rozpiętości) z profili CD60 i osadzić go w profilach przyściennych UD30.
Całość ramy podwieszasz przy pomocy wieszaków noniuszowych do belek stopowych.
Na belkach stropowych od spodu montujesz sznurek, który da warstwę nośną dla wypełnienia przestrzeni między belkowych wełną i całość zabezpieczasz folią paroszczelną łączoną na zakład.
Od góry robisz ruszt krzyżowy z kanciaków lub desek na sztorc i wypełniasz przestrzenie wełną.
Taka konstrukcja zminimalizuje mostki cieplne.
To wszystko przykrywasz płytami OSB 20-25mm w zależności od odstępów między legarami uzyskując podłogę strychu nieużytkowego.
Link do komentarza
Wszystko zrozumiałe OK, ale zastanawia mnie ta pustka co będzie pomiędzy rusztem profili, a belkami stropowymi dokładnie w miejscach gdzie ścianki działowe nie dochodzą do belek stropowych. Czy i w jaki sposób pociągnąć te ściany bo mam już wytynkowane a najlepiej było by dostawić jedne pustak po całości.
Dzięki za odpowiedź.
Link do komentarza
Skoro ścianki działowe nie dochodzi do stropu, to w żaden sposób nie tworzą mostka cieplnego, a pustka na stropem podwieszanym (taka poduszka powietrzna) tworzy dodatkową warstwę izolacji.
Tą wolna przestrzeń montażową (rozprowadzenie oświetlenia, wentylacji) można oczywiście wypełnić izolacją, ale musisz pamiętać wtedy o przeniesieniu paroizolacji pod ruszt z zabudowy G-K.
Link do komentarza
Cytat

Można powiedzieć, że oszczędziłeś na ścianach, tynku i będziesz mógł jeszcze lepiej docieplić poddasze bo nad ścianami będzie pełna grubość wełny. Pod jętkami 30cm, między jętkami 12-15cm i masz elegancko docieplone poddasze, same plusy icon_smile.gif


Czy zaoszczędziłem to trudno powiedzieć, raczej zbyt późno się zorientowałem bo tak bym kazał dostawić ten jeden pustak do belek stropowych.
Plan mam taki dać między belki stropowe wełnę na to w poprzek ułożyć kolejna warstwę i zabić płyty OSB. Sufit na stelażu krzyżowym z podwójną płytą KG. Tylko zastanawiam na czym to podwiesić żeby było stabilnie.
Myślałem o czymś takim ale złączonym ze soba aby uzsykać potrzebna długość 30cm.
300_0_productGfx_e284ec3f83cb100eadd289ee22dc60ce.jpg Edytowano przez marcin_z (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Ale po co ten dodatkowy pustak?
Przecież my rozmawiamy cały czas o ścianie działowej, a ta nie powinna przenosić żadnych obciążeń oprócz własnych.
Belki stropowe wspierają się na elementach konstrukcyjnych nośnych... i to wystarczy.

Do zabudowy sufitu obniżonego >30cm są specjalne wieszaki noniuszowe i nie musisz kombinować.
Brak obrazkaBrak obrazka

Nie rozumiem tylko po co podwójny układ płyt G-K?
Dla stabilniejszej konstrukcji sufitu podwieszanego robi się ruszt krzyżowy pojedynczy lub podwójny. Edytowano przez Jani_63 (zobacz historię edycji)
Link do komentarza
Cytat

Czy zaoszczędziłem to trudno powiedzieć, raczej zbyt późno się zorientowałem bo tak bym kazał dostawić ten jeden pustak do belek stropowych.
Plan mam taki dać między belki stropowe wełnę na to w poprzek ułożyć kolejna warstwę i zabić płyty OSB. Sufit na stelażu krzyżowym z podwójną płytą KG. Tylko zastanawiam na czym to podwiesić żeby było stabilnie.
Myślałem o czymś takim ale złączonym ze soba aby uzsykać potrzebna długość 30cm.
300_0_productGfx_e284ec3f83cb100eadd289ee22dc60ce.jpg


Co ten pustak miał by tam robić skoro i tak właściwa ściana miała by się kończyć tam gdzie teraz?
Między te belki - tzw. jętki daj na sznurku wełnę a od strychu nabij OSB, tylko zostaw między wełną a OSB ze 2cm dylatacji.
Sufit lepiej podwieś na tych wieszakach w których napisał Jani, te, które Ty pokazałeś (tzw. grzybki) są do skosów. Nie ma sensu dawać płyty podwójnie bo to tylko niepotrzebne obciążenie, lepiej zrobić sufit zgodnie ze sztuką (m.in. połączenia ślizgowe ze ścianą) a nic nie powinno pękać. Jedynie profile krzyżowo by zachować płaszczyznę i większą sztywność stelaża.

Link do komentarza
  • 2 tygodnie temu...
dziękuje Panowie za cenne wskazówki. mam jeszcze jedno pytanie:
podciągi mają wysokość 25cm a belki stropowe 14. jak dobrze rozumiem żeby zrobić podłogę powinienem sie dostosować do wysokości podciągu, czyli na belkach stropowych położyć klocki (10cm) tak aby rozłożyć ruszt a na to położyć płytę podłogową. Tak?
Link do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...