Skocz do zawartości

Montaż okna w warstwie styroduru


Recommended Posts

Witam

W trakcie budowy murarze zaproponowali, że zostawią w otworach okiennych luz na warstwę ocieplenia i żeby w tej warstwie zamontować okno. Twierdzą, że zlikwiduje się w ten sposób mostki termiczne na połączeniu okno-mur.

Załączam zdjęcie jak ja sobie wyobrażam taki montaż.

DSC01446.jpg


Proszę o uwagi i czy stosował ktoś taki montaż już kiedyś.

pozdr
Link do komentarza
właśnie o to mi chodzi że chcę okno zamontować licując go z murem. Czy to źle?
Czy 14 cm izolacji to mało?
Dodam że mur wykonany jest z gazobetonu.
Jeśli chodzi o docieplenie styrodurem to koszt jest niewielki przy całości budowy wyklejenie glifu to koszt 120 zł

Takim montażem chcę wyeliminować skraplanie się pary wodnej na styku okno mur od strony pomieszczenia co zapobiegnie zawilgoceniu piany montażowej i utracie jej izolacyjności.
Link do komentarza
Cytat

Witam

W trakcie budowy murarze zaproponowali, że zostawią w otworach okiennych luz na warstwę ocieplenia i.........
Proszę o uwagi i czy stosował ktoś taki montaż już kiedyś.

pozdr



Montaż zupełnie bez sensu. Warstwę XPS doskonale zastępuje pianka montażowa, a styropian zewnętrzny wystarczy wysunąć na ościeznicę okna - rama powinna być zlicowana z zewnętrzną powierzchnią ściany.

Pozdrawiam
Link do komentarza
Tak zgadza się można styropian wysunąć na ramę. W takim bądź razie trzeba będzie zastosować jakąś piane rozprężna miedzy styropianem a rama okna bo warstwa kleju którym przykleja się styropian utworzy szczelinę. A taka Piana rozprężna tania nie jest.

Co z glifem okiennym jak go wykończyć od wewnątrz jeśli pozbędziemy się XPS. Tak żeby zlikwidować możliwość wkroplenia się pary wodnej w narożniku.
Link do komentarza
Chciałbym wiedzieć czy montaż zaprezentowany prze zemnie jest błędny czy można go wykonać w taki sposób.
Generalnie chodzi o koszty. Jak już pisałem koszt wyklejenia glifu to 120 zł a uzyskujemy jednolita warstwę na całej grubości muru.
Od zewnątrz kleimy 2 cm styro na piane i nie potrzebujemy taśmy rozprężnej.
Według mnie zastosowałem w miarę ciepły montaż ograniczający przemarzanie i skraplanie się pary.

Podobno przy zastosowaniu ocieplenia z xps w otworze okiennym zmniejsza straty ciepła. Murarze twierdzili ze widzieli duża różnice na zdjęciach z kamery termowizyjnej z zastosowaniem ocieplenia i bez.

Cytat

O jakim kleju Ty mówisz?



O kleju którym klei się styropian do ściany. Między styro a ścianą jest szczelina ok 8-10 mm w zależności od równości ściny
a jak się okno licuje ze ściana to wysunięty styropian nie będzie dolegał do ramy okna stąd u mnie na rys te 2 cm styropianu klejone pianą.
Link do komentarza
Masz prawo tak uważać, choć rozumujesz blednie.
Problemem jest ciśnienie pary wodnej której zwykła pianka w żaden sposób nie zatrzyma.
Bez szczelnego połączenia okna z murem wszelkie wynalazki nie maja najmniejszego sensu, bo i tak będzie dochodziło do infiltracji i przemarzania połączenia.
A wyklejenie ościeża od wewnątrz zjawisku dyfuzji nie zapobiegnie.

A'propos, styropianu o jakiej lambdzie chcesz użyć skoro uważasz że 14cm to grube ocieplenie?
Link do komentarza
To fakt troszkę odeszliśmy od tematu: ale skoro już pytasz to po kolei:
Dach: Folia paroprzepuszczalna 135 , wełna mineralna 15 cm 0,039, wełna mineralna 5 cm 0,035, karton-gips razy 2.
Okna: Profil VEKA 90mm grubości z klinem docieplającym pakiet 3 szybowy U dla całego okna to 0,9.
Wentylacja: grawitacyjna kuchnia i łazienka wentylatory.
ogrzewanie: podłogówka w całym domu. icon_biggrin.gif
Link do komentarza
Nie wiem skąd ostatnio tak często pojawiają się takie pomysły?
Wg wszelkich instrukcji luz montażowy jest za duży. Bo dziura wypełniona styropianem czy też styrodurem nie jest ścianą i mocowanie okna do muru jest takie sobie.
Jeśli uzyjesz dłuższych dybli - tak by jednak złapały sciany, to ich trzymanie będzie takie sobie. Podobnie z kotwami 0 im bardziej wygięte tym ich trzymanie jest słabsze.
Także - od strony mechanicznej - taki sposob montażu jest wadliwy.
A co Ci po "ciepłym" murze, jak całość się będzie ruszała dość mocno i piana z czasem się "Zrusza" i nie będzie szczelna.
Poza tym - to już zaczyna być paranoiczny strach przed mostkami termicznymi.
Dobrze wstawione okno nie ma prawa tak wychładzać muru, by mogła się na nim wykraplać wilgoć.
Link do komentarza
Pomysł pomysłem nieważne skąd.
Nie uważam żeby styrodur był luzem montażowym, jest to materiał dość twardy poza tym stosując metalowe dyble 15 cm długie spokojnie dadzą radę utrzymać okno na miejscu, oczywiście w odpowiednim rozstawie.

Ewentualnie myślę jeszcze zrezygnować z tej warstwy styroduru na rzecz taśm paroszczelnych i paroprzepuszczalych.
A po wstawieniu okna glify wykleić styropianem.
Link do komentarza
Cytat

Pomysł pomysłem nieważne skąd.
Nie uważam żeby styrodur był luzem montażowym, jest to materiał dość twardy poza tym stosując metalowe dyble 15 cm długie spokojnie dadzą radę utrzymać okno na miejscu, oczywiście w odpowiednim rozstawie.

Ewentualnie myślę jeszcze zrezygnować z tej warstwy styroduru na rzecz taśm paroszczelnych i paroprzepuszczalych.
A po wstawieniu okna glify wykleić styropianem.




Generalnie ja osobiście wole posiłkowac się sprawdzonymi roziwiązaniami - np. System i3 Tremco Illbruck, Soudal.

Link do 3i na portalu okiennym, Osoba z tego portalu zabierała u nas czasem głos.

A tu masz zdjęcia z montażu i przekroje
Na portalu oknaidrzwib2b.pl wypowiedź speca z OknoPlus

A tutaj film - montaż bazuje na produktach SOUDAL

- porównaj, czy chcesz zrobić tak samo
Link do komentarza
Zasięgnąłem języka i oto moje spostrzeżenia.

Okno jest dość ciężkie bo to będzie Veka 90mm 3 szyby więc faktycznie montaż w warstwie styroduru nie jest dobrym pomysłem.
Poza tym okna będą w ciemnym kolorze więc będą miały dość dużą rozszerzalność i stosowanie dybli mogło by zbytnio usztywnić okno co wpływało by na pogorszenie działania okna, dlatego montaż będzie na kotwy.

Zastosuje taśmy paroszczelną i paroprzepuszczalną. Od zewnętrznej strony obrobię okno styropianem.
Od wewnętrznej też icon_smile.gif

Jakieś uwagi?
Link do komentarza
Cytat

.......
Poza tym okna będą w ciemnym kolorze więc będą miały dość dużą rozszerzalność i stosowanie dybli mogło by zbytnio usztywnić okno co wpływało by na pogorszenie działania okna, dlatego montaż będzie na kotwy.



To chyba daleko posunięta nadinterpretacja zjawisk fizyki icon_smile.gif

Współpracuję obecnie z reklamodawcą Stahlton - prezentowali u nas tą grupę produktów, która pozwala na ciepły montaż różnych elementów konstrukcyjnych w warstwie ocieplenia bez utraty izolacyjności termicznej przegrody. Coś wybierzesz z pewnością.

Namawiam też do zapoznania się z materiałem filmowym.
Link do komentarza

Utwórz konto lub zaloguj się, aby skomentować

Musisz być użytkownikiem, aby dodać komentarz

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto na forum. To jest łatwe!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Masz już konto? Zaloguj się.

Zaloguj się
  • Darmowy poradnik budowlany raz w tygodniu na Twój e-mail

  • Najnowsze posty

    • Liczyć na "niezniszczalność" paneli winylowych mógł tylko ktoś, kto nigdy nie miał gramofonu i nie słuchał płyt. Winylowych przecież. Byle czym się przecież rysują, nie tylko szafirową (bardzo twardy materiał) igłą.   Natomiast zupełnie innym materiałem jest laminat. I swoją opinie napisałem znając ten materiał. Kiedyś kuchenne meble były wykończane laminatem. Można też było kupować płyty laminowane, bez podkładu. Czyli tę wierzchnią strukturę, z której niektórzy robili nawet boazerię. Kawałki takiej płyty mam do dzisiaj, przydają się w domowym warsztacie. Jeśli nie będziesz sypał piasku pod nogi, to niełatwo je zarysować na podłodze.     To oczywiste, bo ich powierzchnia wody nie przepuści nawet przez tydzień, ale diabeł leży w szczegółach, czyli krawędziach, jak wcześniej wspominałem. Niby są zabezpieczane, ale nigdy nie wiemy czy nie ma tam jakichś nieciągłości i/lub mikrouszkodzeń Lepiej więc nie przekonywać się, że jednak są.  A woda wejdzie w najmniejszą mikro dziurkę, ale wyjść nią później nie chce. Takie wychodzenie pod postacią pary trwa później miesiące i lata. 
    • Tak tak wodę zbierać od razu bo jak będzie stała to wiadomo że żaden panel nie wytrzyma. Ja się jednak decyduje na panele.  
    • Prawda jest taka, że natychmiast po zalaniu trzeba brać za ścierki, ręczniki, czy też odkurzacz przemysłowy i zbierać wodę i maksymalnie wysuszać...
    • Wiem że jest opis ale co innego opis a co innego praktyka. Znajomy położył winyle w przedpokoju i się zdarły po niecalych 2 latach i też pisało że są niezniszczalne :-)   
    • No to masz przecież charakterystykę techniczną.   Panele podłogowe Dąb Wolta o klasie ścieralności AC5 wyróżniają się odpornością na stojącą wodę przez 24 godziny. Wygląd o strukturze synchronicznej, charakteryzuje się wyczuwalnym i widocznym układem słojów jak w prawdziwej desce. Zastosowanie v-fugi sprawia wrażenie osobnych desek i znakomicie odzwierciedla naturalną drewnianą podłogę. Dodatkową zaletą są krawędzie zaimpregnowane wodoodpornym lakierem chroniącym przed wnikaniem wody i zapobiegającym ich pęcznieniu. Do wykończenia górnej warstwy paneli została użyta technologia LLT anti scratch zapewniająca niezwykłą odporność na zużycie i mikrozarysowania, dzięki czemu stopień połysku lub matu, w zależności wykończenia pozostaje taki sam przez cały okres. Panele zostały pokryte specjalną warstwą antystatyczną zapobiegającą powstawaniu ładunków elektrycznych, odpowiedzialnych za elektryzowanie podłóg i tym samym gromadzenie kurzu. Podłogę z paneli Dąb Wolta można układać na powierzchni z wodnym ogrzewaniem podłogowym. Gwarancja wodoodporności przez 24 godziny   3 Myślę, że spokojnie spełnią Twoje potrzeby.
  • Popularne tematy

×
×
  • Utwórz nowe...